Mits moet hier toch tenzij zijnquote:Op woensdag 11 juli 2007 16:11 schreef iemand het volgende:
Prachtig topic dit
Voetpad, dus niet met een rijwiel betreden mits dit aan de hand is.
Klopt.quote:
Lijkt mij wel het meest logische iddquote:Op woensdag 11 juli 2007 16:29 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Klopt.
ijsmeis krijgt haar zakgeld, mits zij haar kamer opruimt.
ijsmeis krijgt haar zakgeld, tenzij haar kamer niet opgeruimd is.
Toch?
ik hoor hier iedereen zeggen, volgens mij klopt dat!quote:
Wie bedenkt zoiets? Dat moet toch duidelijk tenzij zijn. Voor mij is het ook zo overduidelijk fout, het zijn zulke verschillende woorden, maar inderdaad je ziet het vaak.quote:Het scherm doet
dienst om video?s en foto?s die op
de iPod staan af te spelen. Het
beeld is helaas niet heel groot,
wat voor gebruik in bijvoorbeeld
de slaapkamer wel wat minder
handig is, mits je natuurlijk een
kleine slaapkamer hebt of alleen
woont.
echt wel!quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:33 schreef Skic. het volgende:
Tenzij bier klinkt gewoon niet.
Ik zie één keer een "klopt" en één keer een "Dat klopt"quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:45 schreef rival het volgende:
[..]
ik hoor hier iedereen zeggen, volgens mij klopt dat!
volgens mij, lijkt mij en toch? zie ik staan en 1 keer een kloptquote:Op woensdag 11 juli 2007 16:46 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik zie één keer een "klopt" en één keer een "Dat klopt".
Maar, maar, maar ik had het over mijn eigen gemaakte zinnen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:48 schreef rival het volgende:
[..]
volgens mij, lijkt mij en toch? zie ik staan en 1 keer een klopt
Psies.quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:48 schreef Pool het volgende:
De verwarring wordt vooral veroorzaakt door HBO'ers die studentikoos willen overkomen en daarom 'mits' gaan zeggen op de verkeerde momenten. En dat terwijl studentikoos doen alleen maar tof is mits bier, tenzij HBO'er.
turbotaal is zeker geen verloedering?quote:
maar maar maar maar dan spraken we eventjes langs elkaar heen denk ik!quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:49 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Maar, maar, maar ik had het over mijn eigen gemaakte zinnen.
je hebt gelijk hoorquote:Op woensdag 11 juli 2007 16:24 schreef teamlead het volgende:
[..]
Mits moet hier toch tenzij zijnIk erger me iedere keer dood als ik mensen "mits" zie (of hoor
) gebruiken waar ze volgens mij "tenzij" bedoelen.
Maar is die ergernis wel terechtIk zie en hoor dit ondertussen zo vaak, dat ik aan mezelf begin te twijfelen
Mits: voorwaarde
tenzij: uitzondering
toch
m'n taalgevoel.. wat doe je
Nee.quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:50 schreef C21H23NO5 het volgende:
[..]
turbotaal is zeker geen verloedering?![]()
betekent 'omdat'quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:59 schreef NT-T.BartMan het volgende:
En hoe zit het dan met 'vermits'??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |