Ja, cool.quote:Op donderdag 12 juli 2007 09:30 schreef Frollo het volgende:
Tja, ik realiseerde me gisteravond ineens dit: over een paar maanden ben ik medioneerlandicus en dan heb ik nog nooit een écht middeleeuws manuscript in mijn handen gehad. Wel facsimiles natuurlijk, en edities, en heel soms iets in een museum achter glas zien liggen. Maar hoe perkament nu echt aanvoelt, ik zou het niet weten. Het verschil tussen vleeszijde en haarzijde ken ik alleen uit de literatuur. Hoe ziet middeleeuwse inkt eruit en hoe vaardig konden ze katernen binden?
Dus ik heb de UB gebeld en gevraagd hoe het nou eigenlijk werkt als je een handschrift wilt bezichtigen. Men heeft me geduldig alles uitgelegd en ik ga er dadelijk heen.
Cool!
Hou toch op, Gellius. Je vindt het maar wat lollig om mij op de kast te krijgen.quote:
Ik moet ook nog afstuderen, hè?quote:Op donderdag 12 juli 2007 08:56 schreef Gellius het volgende:
Hoopvol? Hoopvol waarop? Erik is geslaagd, Claudia heeft een baan, DO2 heeft een meisje, Frollo is bijna afgestudeerd - we zijn er wel toch?
Dat doe ik ook nog regelmatig.quote:Op donderdag 12 juli 2007 09:09 schreef Z het volgende:
Dat doet mijn dochter ook, heel hard huilen, schaterlachen en weer huilen binnen 10 seconden.
Veel plezier, Frollo! Ik vrees dat je het verschil tussen vlees- en haarzijde alsnog niet zult ervaren; meestal zijn handschoentjes verplicht in de Zaal Oude en Kostbare Werken. Maar misschien mag je even met je wang erover strijken.quote:Op donderdag 12 juli 2007 09:30 schreef Frollo het volgende:
Tja, ik realiseerde me gisteravond ineens dit: over een paar maanden ben ik medioneerlandicus en dan heb ik nog nooit een écht middeleeuws manuscript in mijn handen gehad. Wel facsimiles natuurlijk, en edities, en heel soms iets in een museum achter glas zien liggen. Maar hoe perkament nu echt aanvoelt, ik zou het niet weten. Het verschil tussen vleeszijde en haarzijde ken ik alleen uit de literatuur. Hoe ziet middeleeuwse inkt eruit en hoe vaardig konden ze katernen binden?
Dus ik heb de UB gebeld en gevraagd hoe het nou eigenlijk werkt als je een handschrift wilt bezichtigen. Men heeft me geduldig alles uitgelegd en ik ga er dadelijk heen.
Cool!
Bij jou is het glas wel héél erg halfleeg altijd he? Maar goed, kom maar weer van je kast af, ik bedoelde er helemaal niks mee.quote:Op donderdag 12 juli 2007 09:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
O, was het een vraag? Nou, zo kwam het niet over. Meer van 'hoe kom je erbij om het woord hoopvol in de mond te nemen'.
Warm of koud, ja. Er zit weinig tussenin.quote:Op donderdag 12 juli 2007 10:04 schreef Gellius het volgende:
[..]
Bij jou is het glas wel héél erg halfleeg altijd he? Maar goed, kom maar weer van je kast af, ik bedoelde er helemaal niks mee.
Ik hou overigens niet zo van het heel vroege werk van Fauxboîte, zoals 'Parpaing creux' bijvoorbeeld. Het is mij te experimenteel.quote:Op donderdag 12 juli 2007 10:24 schreef Gellius het volgende:
Nee, zo iemand is gewoon gestopt, niet gesjeesd.
Wat is er mis mee, dan? 't Is toch groen!quote:Op donderdag 12 juli 2007 11:43 schreef Z het volgende:
Ik lees net dat zowel rucola als basilicum niet echt 'goed voor je zijn'. Van eten gaje dood blijkt maar weer eens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |