abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51355086
situatie:

vorige weer donderdag en vrijdag ziek geweest. Vrijdag via internet proclare (dat gebruiken we) ingevuld, en er van overtuigd dat ik het goed had ingevuld, 24 uren werktijd en 16 uren ziek, totaal, 40 uur. Gisteren girofoon gebeld, en gehoord dat ik gewoon van randstad m'n volledige salaris heb gekregen

Ik kijk vandaag in proclare en zie tot m'n schrik dat ik dezelfde code heb gebruikt en dat er 24 werkuren en 16 werkuren geregistreerd staan. m'n vriendin zat naast me en ik zou gewoon m'n long verwedden dat ik het goed heb ingevuld, ik wil het tenslotte wel goed doen)

nu zit ik met een dillemma:

Moet ik het vertellen aan randstad/m'n baas dat er een fout is geweest en deze laten corrigeren? Ik kan het financieel erg goed gebruiken momenteel..

punten die meetellen:
* ik heb randstad zeker 5 keer aan de lijn gehad ivm m'n dagen ziek
* 2 keer met m'n baas gebeld toen ik ziek was
* er is een tijd geleden iemand ontslagen omdat die gefraudeerd had met haar uren
* randstad wist ook dat ik ziek was, en dat staat ook in de systemen, toch gewoon uitbetaald..
* m'n baas heeft m'n werkbriefje WEL geaccoordeerd terwijl ik heb die ochtend nog aan de lijn heb gehad!

Ik weet het niet meer, moet ik het maar zo laten en hopen dat ik er niet bij een steekproef uitval, of melden en eigenlijk geld tekort komen deze maand?
Het leven is veel te kort
  woensdag 11 juli 2007 @ 11:41:58 #2
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51355117
Ik zou even bellen als je die baan wilt behouden.
  woensdag 11 juli 2007 @ 11:45:04 #3
133629 Mauro
Powered by Apple ©
pi_51355206
ff bellen ja.

Kan zijn dat ze gewoon de 2 ziektedagen uitbetaald hebben.
Ik heb dat ook gehad toen ik voor de eerste keer ziek werd bij mijn huidige werkgever. Netjes ziek gemeld, uren ook zodanig ingevuld en op mijn salarisstrookje stond ook keurig netjes vermeld dat ik die 2 dagen gewoon uitbetaald heb gekregen

Wel ff gebeld uiteraard. Mij werd toen verteld dat dat standaard was als je de eerste keer ziek bent. Tweede keer hoop ik niet mee te maken maar dan heb ik 1 dag wachten, dus geen inkomen.
pi_51355239
Laat het je eigenlijke werkgever weten....
Ik zie randstad in staat jouw volgende periode te korten en het niet door te geven aan de eigenlijke werkgever.

Het zou voor je eigenlijke werkgever meer kunnen kosten dit administratief te corrigeren dan je
a) de uren te laten bijwerken
b) Te zeggen pima laat maar zitten

Het grote voordeel voor jou is dat je je een dosis eerlijkheid tentoonspreid die als je ze ooit als referentie zou willen gebruiken ...
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_51355259
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 11:41 schreef Armageddon het volgende:
Ik zou even bellen als je die baan wilt behouden.
pi_51355296
je bouwt ziekte-uren op, Randstad heeft dus gewoon die ziekteuren aan je uitbetaald.
pi_51355786
Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jou zit, maar op mijn werk krijgen mensen als ze ziek zijn gewoon de uren die ze anders gewerkt zouden hebben uitbetaald als ziekteuren, is dat ook niet bij jou gebeurd?
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_51356099
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 11:47 schreef MaxPower het volgende:
je bouwt ziekte-uren op, Randstad heeft dus gewoon die ziekteuren aan je uitbetaald.
kan randstad dit gewoon doen zonder dat ik het weet, zonder dat er iets overlegd is? Dit gaat wel buiten het uwv om dan ..
je krijgt als uitzendkracht toch geen 100% bij ziekte via het uitzendbureau?
Het leven is veel te kort
pi_51356146
Mocht je een Fase B contract hebben, dan krijg je gewoon doorbetaald. Heb je een Fase A contract, dan zou ik maar eens gaan bellen want later een verrekening krijgen is ook niet tof.
It is your friends who make your world!
pi_51356333
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 12:11 schreef Onbekendje het volgende:

[..]

kan randstad dit gewoon doen zonder dat ik het weet, zonder dat er iets overlegd is? Dit gaat wel buiten het uwv om dan ..
je krijgt als uitzendkracht toch geen 100% bij ziekte via het uitzendbureau?
Als je die uren invult in de kolom voor ziekteuren, krijg je dat automatisch dacht ik. Als je niks invult is het net alsof je niet gewerkt hebt en krijg je dus niks (en blijft de reservering voor ziekte ook staan)

Is voor mij al een tijdje geleden dat ik via Randstad heb gewerkt maar zo was het bij mij.
pi_51356475
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 11:40 schreef Onbekendje het volgende:
Moet ik het vertellen aan randstad/m'n baas dat er een fout is geweest en deze laten corrigeren? Ik kan het financieel erg goed gebruiken momenteel..
Stel je laat het corrigeren houden ze het waarschijnlijk in van je volgende loon en hou je je geld wat je nu hebt. En anders is dat vast wel met ze te regelen.
pi_51363702
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 11:40 schreef Onbekendje het volgende:
Ik weet het niet meer, moet ik het maar zo laten en hopen dat ik er niet bij een steekproef uitval, of melden en eigenlijk geld tekort komen deze maand?
Niets zeggen en kijken of ze erachter komen. Als ze erachter komen zeggen 'oeps, foutje'. Dat was het namelijk ook.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_51375025
KPN zeker? Indien ja.. even doorgeven!
pi_51384729
Als randstad de rekening naar je werkgever stuurt komen ze er snel genoeg achter, gewoon even netjes bellen dus.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 21:02:38 #15
176155 Mr.Nash
Komt nog..
pi_51470958
Ik kreegg ook gewoon mijn ziektedagen uitbetaald toen ik via Tempo Team werkte. Dat was ook altijd de reden dat mn baas me een verlofdag probeerde aan te smeren als ik een keer ziek was.

Ik zou gewoon even bellen aangezien eerlijkheid altijd het langst duurt. Je baas zal dit waarderen wat weer positieve gevolgen in de toekomst kan hebben..
idem dito..
pi_51478682
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 21:02 schreef Mr.Nash het volgende:
Dat was ook altijd de reden dat mn baas me een verlofdag probeerde aan te smeren als ik een keer ziek was.
Het is sowieso een handige werkgever als hij zijn personeel weet te overtuigen een verlofdag te nemen in plaats van zich ziek te melden.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_51479424
sinda wanneer bpouw je als uzk ziekteuren op ????

Dat je uren spaart die je kunt op nemen als vrije dag, alla
dat je doorbetaald krijgt op officiele vrije dagen terwijl je anders gewoon zou werken , ok alla

maar dat je spaart voor ziekte....

bij mijn weten melden ze je de 1e dag niet eens aan als ziek aangezien de eerste dag of zelfs eerste 2 dagen gewoon eigen rekening zijn....

overigens, ik zou het idd maar even gewoon melden, iig aan randstad en zeker ook even aan je opdrachtgever. Die krijgt fijn een factuur van de rantstad, vergelijkt het et je werkbriefje en ziet dan dat het niet klopt.

Ik zelf heb iig altijd erg veel waarde gehecht aan vertrouwen over en weer hierin.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  zondag 15 juli 2007 @ 02:14:19 #18
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_51480048
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 83% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:31:06 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 15 juli 2007 @ 11:00:41 #19
29690 csar
Rock On With Yo Bad Self
pi_51483106
quote:
Op zondag 15 juli 2007 02:14 schreef Mikkie het volgende:
Bel gewoon even om het te melden. Je hebt er geen recht op. Komt het later uit, dan ben je alsnog zwaar de lul. Als je het meld vinden ze je eerlijk en betrouwbaar; als je dat niet doet en ze komen erachter kom je niet meer van die status af. En dan ben je veel verder van huis dan wanneer je nu die paar kutcenten niet krijgt, waar je toch al geen recht op hebt.
Welnee. Aan het einde van het boekjaar worden de geschreven en uiteindelijk gedeclareerde uren gelijkgetrokken. Bij teveel geschreven uren krijgt de werknemer een nota ivm een onverschuldigde betaling. Vaak is het bij dit soort grote uitzendbureaus een administratieve janboel en kan de werknemer er niet eens wat aan doen.
Freedom is a road seldom traveled by the multitudes
  zondag 15 juli 2007 @ 11:29:31 #20
154554 Toedels
knuk, ik mis je!
pi_51483819
Ik sluit me bij Mikkie aan. Eerlijkheid duurt altijd het langst. En misschien waardeert je werkgever dat wel zo, dat ie zegt: "Laat maar zitten".
pi_51483878
Als de werknemer de factuur krijgt voor je uren zal hij dat echt wel gaan controleren en dan komen ze er alsnog achter...
It is your friends who make your world!
  zondag 15 juli 2007 @ 12:32:15 #22
7157 10us
Quila, Quincy en Qaja
pi_51485574
hmmm Proclare. je werkt dus via een uitzendbureau bij KPN of een dochterbedrijf daarvan. (SNT Callcenter of planet)
Direct naar de teamleider / manager stappen bij je werk. De uren worden daar maandelijks of per kwartaal gecontroleeerd. Dus beter nu eerlijk dan over een tijdje een uitkering aanvragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')