Je moet het ook gewoon aanpakken zoals diezelfde bedrijven dat doen. Als je een aanmaning krijgt reageren met iets in de trant van:
quote:
Geachte heer/mevrouw,
Helaas zijn wij nog niet in staat geweest aan uw verzoek tot betaling te voldoen. Door de zomerdrukte en de vele collega's die momenteel afwezig zijn hebben wij een achterstand opgelopen met het verwerken van betalingsverzoeken. Wij verwachten u het verschuldigde bedrag binnen 50 werkdagen te kunnen terugbetalen. Hopende op uw begrip verblijf ik,
[naam]
Andersom als die instanties geld aan jou schuldig zijn:
quote:
Geachte heer/mevrouw,
Tot onze spijt moeten wij constateren dat ondanks herhaaldelijke verzoeken tot uitbetaling (referentienummer: xxxxxx) aan uw adres wij het verschuldigde bedrag, inclusief vergoeding voor gemaakte extra administratieve kosten en rente nog niet hebben ontvangen. Wellicht is er iets misgegaan of bent u nog niet in de gelegenheid geweest om aan ons verzoek te voldoen. Desalniettemin moeten wij u informeren over het spijtige feit dat wij inmiddels contact hebben gezocht met ons advocatenbureau, welk namens ons op zeer korte termijn contact met u zal opnemen. Op die wijze zal geborgd worden dat wij alsnog het verschuldigde bedrag tegemoet zien. Hopende op uw begrip verblijf ik,
[naam]