met zijn allen een mooie grote protest mars hoppaquote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:32 schreef Losha het volgende:
er zijn natuurlijk legio andere gevallen van democratie-moord
maar deze zag/zie ik al een tijdje aankomen
Kans op referendum Europees Verdrag niet groot
een beetje in de trant van:
jullie hebben de vorige keer laten merken geen verdrag te willen, dan rammen we het jullie toch gewoon ongevraagd door de strot
:'(
Dus door het falen van de regering krijgen wij zo'n zaadwet in de strot geduwt?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:38 schreef Remzz het volgende:
De vorige keer heeft driekwart van de stemmers nee gestemt door de 'nee' hype niemand had enig idee waarvoor die stemde.
het idee achter een democratie is niet dat alleen mensen die volgens een andere groep mensen inzicht heeft het voor het zeggen heeft. die arrogantie hoort meer thuis bij het communisme. mensen die dat soort dingen zeggen begrijpen het hele concept democratie niet - of staan er niet achter. omdat een meerderheid het niet eens is met jou, is het argument dat ze niet voldoende op de hoogte zijn nog steeds - erg - cheap.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:38 schreef Remzz het volgende:
De vorige keer heeft driekwart van de stemmers nee gestemt door de 'nee' hype niemand had enig idee waarvoor die stemde.
Nee ik vind ook zeker dat er een nieuw referendum moet komen. Maar dan met een stuk mee voorlichting.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:39 schreef Malle_beer het volgende:
[..]
Dus door het falen van de regering krijgen wij zo'n zaadwet in de strot geduwt?
dat mag dan wel zo zijn, maar het was wel hun keuze en die keuze wordt je nu ontnomenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:38 schreef Remzz het volgende:
jouw mening staat dus boven de mening van de meerderheid...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:43 schreef Remzz het volgende:
Maar als er een referendum komt krijgen we weer de herkenbare 'Talpa-stemming' en zal weer 60/70% nee stemmen alleen door het 'tegenzijn uit principe'.
Nee ben het er ook helemaal mee eens dat er een referedum moet komenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:42 schreef Losha het volgende:
[..]
dat mag dan wel zo zijn, maar het was wel hun keuze en die keuze wordt je nu ontnomen
democratie betekent "het volk regeert"
wie is de regering om te bepalen wat goed voor ons is, dat noem je geen democratie maar een ....
Dat zeg ik niet, als er uit het referendum komt dat we dat contract niet moeten onder tekenen... ik ben het er niet mee eens dan maar democratie is democratie.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:43 schreef fok2007 het volgende:
[..]
jouw mening staat dus boven de mening van de meerderheid...
en je bent voor democratie
jaja![]()
als duidelijk is dat het volk tegen zou stemmen, en dat toch wel heel duidelijk de reden is dat er geen referendum komt, tja... wat is je regering dan nog waard he.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:44 schreef Remzz het volgende:
[..]
Nee ben het er ook helemaal mee eens dat er een referedum moet komenAl kun je dan natuurlijk ook zegegn dat overal wel een referendum over kan komen. In principe hebben we al democratisch onze volksvertegenwoordigers gekozen.
Maar ja wat is de regering nog waard als je overal referdums over zou houden.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:46 schreef fok2007 het volgende:
[..]
als duidelijk is dat het volk tegen zou stemmen, en dat toch wel heel duidelijk de reden is dat er geen referendum komt, tja... wat is je regering dan nog waard he.
PS
http://nl.wikipedia.org/wiki/Democratie![]()
Ah, dus als er 'nee' gestemd wordt, dan doen we gewoon nog een keer een referendum. Net zo lang totdat er 'ja' gestemd wordt. En dan zullen wij immer gelukkig zijn onder de beschermende vleugels van moederkloek EU.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:41 schreef Remzz het volgende:
[..]
Nee ik vind ook zeker dat er een nieuw referendum moet komen. Maar dan met een stuk mee voorlichting.
Want uiteindelijk zal Nederland toch moeten mee doen, want als we dat niet doen worden we uit de EU gezet en is het economisch gebeurt met Nederland.
ik hoef geen regering hoor we hebben toch een koningin?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:47 schreef Remzz het volgende:
[..]
Maar ja wat is de regering nog waard als je overal referdums over zou houden.
Nouja volgens de democratie dus niet, maar ik denk niet dat Balkenende met een 'nee' naar Brussel toe durft.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:49 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ah, dus als er 'nee' gestemd wordt, dan doen we gewoon nog een keer een referendum. Net zo lang totdat er 'ja' gestemd wordt. En dan zullen wij immer gelukkig zijn onder de beschermende vleugels van moederkloek EU.
Die maakt deel uit van de regeringquote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:49 schreef zhe-devilll het volgende:
ik hoef geen regering hoor we hebben toch een koningin?
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |