abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51335059
er zijn natuurlijk legio andere gevallen van democratie-moord
maar deze zag/zie ik al een tijdje aankomen

Kans op referendum Europees Verdrag niet groot

een beetje in de trant van:

jullie hebben de vorige keer laten merken geen verdrag te willen, dan rammen we het jullie toch gewoon ongevraagd door de strot

:'(
Anarcho Individualist
pi_51335083
ik vin ut kut
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 19:34:56 #3
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_51335149
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 19:32 schreef Losha het volgende:
er zijn natuurlijk legio andere gevallen van democratie-moord
maar deze zag/zie ik al een tijdje aankomen

Kans op referendum Europees Verdrag niet groot

een beetje in de trant van:

jullie hebben de vorige keer laten merken geen verdrag te willen, dan rammen we het jullie toch gewoon ongevraagd door de strot

:'(
met zijn allen een mooie grote protest mars hoppa
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_51335180
Ik zeg; we vierendelen de rukker die dat bedacht heeft.
pi_51335266
De vorige keer heeft driekwart van de stemmers nee gestemt door de 'nee' hype niemand had enig idee waarvoor die stemde.
pi_51335327
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 19:38 schreef Remzz het volgende:
De vorige keer heeft driekwart van de stemmers nee gestemt door de 'nee' hype niemand had enig idee waarvoor die stemde.
Dus door het falen van de regering krijgen wij zo'n zaadwet in de strot geduwt?
pi_51335345
Denk je serieus dat Nederland in de weg van zoiets kan staan? .
pi_51335346
quote:
het idee achter een democratie is niet dat alleen mensen die volgens een andere groep mensen inzicht heeft het voor het zeggen heeft. die arrogantie hoort meer thuis bij het communisme. mensen die dat soort dingen zeggen begrijpen het hele concept democratie niet - of staan er niet achter. omdat een meerderheid het niet eens is met jou, is het argument dat ze niet voldoende op de hoogte zijn nog steeds - erg - cheap.

volledig met ts eens
  dinsdag 10 juli 2007 @ 19:41:03 #9
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_51335376
Democratie is sowieso extreem overschat. 99% van de inwonerjosti's heeft geen flauw idee waarop hij of zij stemt

Helaas hebben we alleen geen beter alternatief
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_51335401
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 19:39 schreef Malle_beer het volgende:

[..]

Dus door het falen van de regering krijgen wij zo'n zaadwet in de strot geduwt?
Nee ik vind ook zeker dat er een nieuw referendum moet komen. Maar dan met een stuk mee voorlichting.

Want uiteindelijk zal Nederland toch moeten mee doen, want als we dat niet doen worden we uit de EU gezet en is het economisch gebeurt met Nederland.
pi_51335450
quote:
dat mag dan wel zo zijn, maar het was wel hun keuze en die keuze wordt je nu ontnomen

democratie betekent "het volk regeert"

wie is de regering om te bepalen wat goed voor ons is, dat noem je geen democratie maar een ....
Anarcho Individualist
pi_51335454
Maar als er een referendum komt krijgen we weer de herkenbare 'Talpa-stemming' en zal weer 60/70% nee stemmen alleen door het 'tegenzijn uit principe'.
pi_51335467
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 19:43 schreef Remzz het volgende:
Maar als er een referendum komt krijgen we weer de herkenbare 'Talpa-stemming' en zal weer 60/70% nee stemmen alleen door het 'tegenzijn uit principe'.
jouw mening staat dus boven de mening van de meerderheid...

en je bent voor democratie

jaja
pi_51335503
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 19:42 schreef Losha het volgende:

[..]

dat mag dan wel zo zijn, maar het was wel hun keuze en die keuze wordt je nu ontnomen

democratie betekent "het volk regeert"

wie is de regering om te bepalen wat goed voor ons is, dat noem je geen democratie maar een ....
Nee ben het er ook helemaal mee eens dat er een referedum moet komen Al kun je dan natuurlijk ook zegegn dat overal wel een referendum over kan komen. In principe hebben we al democratisch onze volksvertegenwoordigers gekozen.
pi_51335521
Een bevolking die Pim Fortuyn kiest als Grootste Nederlander, moet je niet vragen om een Europees verdrag te beoordelen.

.
pi_51335535
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 19:43 schreef fok2007 het volgende:

[..]

jouw mening staat dus boven de mening van de meerderheid...

en je bent voor democratie

jaja
Dat zeg ik niet, als er uit het referendum komt dat we dat contract niet moeten onder tekenen... ik ben het er niet mee eens dan maar democratie is democratie.
pi_51335557
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 19:44 schreef Remzz het volgende:

[..]

Nee ben het er ook helemaal mee eens dat er een referedum moet komen Al kun je dan natuurlijk ook zegegn dat overal wel een referendum over kan komen. In principe hebben we al democratisch onze volksvertegenwoordigers gekozen.
als duidelijk is dat het volk tegen zou stemmen, en dat toch wel heel duidelijk de reden is dat er geen referendum komt, tja... wat is je regering dan nog waard he.

PS
http://nl.wikipedia.org/wiki/Democratie
pi_51335619
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 19:46 schreef fok2007 het volgende:

[..]

als duidelijk is dat het volk tegen zou stemmen, en dat toch wel heel duidelijk de reden is dat er geen referendum komt, tja... wat is je regering dan nog waard he.

PS
http://nl.wikipedia.org/wiki/Democratie
Maar ja wat is de regering nog waard als je overal referdums over zou houden.
pi_51335659
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 19:41 schreef Remzz het volgende:

[..]

Nee ik vind ook zeker dat er een nieuw referendum moet komen. Maar dan met een stuk mee voorlichting.

Want uiteindelijk zal Nederland toch moeten mee doen, want als we dat niet doen worden we uit de EU gezet en is het economisch gebeurt met Nederland.
Ah, dus als er 'nee' gestemd wordt, dan doen we gewoon nog een keer een referendum. Net zo lang totdat er 'ja' gestemd wordt. En dan zullen wij immer gelukkig zijn onder de beschermende vleugels van moederkloek EU.

Dat NL zonder EU grondwet eehh.. verdrag wat ingrijpende veranderingen m.b.t. de souvereiniteit met zich mee brengt 'ten onder gaat' is een PR fabeltje. Er zijn legio andere manieren van samenwerking op te zetten, zonder dat steeds meer macht naar Brussel verdwijnt.

Tot nu toe blinkt Brussel vooral uit in geld verbrassen en bemoeizucht op futiliteiten. Wat mij betreft mag er best eens een jaar of 10 adempauze komen op verdere machtsoverdracht naar de EU. Geen nieuwe leden, geen verdere verdragen maar gewoon eens even de bezem door de bureaucratische molen.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_51335665
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 19:47 schreef Remzz het volgende:

[..]

Maar ja wat is de regering nog waard als je overal referdums over zou houden.
ik hoef geen regering hoor we hebben toch een koningin?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_51335739
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 19:49 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Ah, dus als er 'nee' gestemd wordt, dan doen we gewoon nog een keer een referendum. Net zo lang totdat er 'ja' gestemd wordt. En dan zullen wij immer gelukkig zijn onder de beschermende vleugels van moederkloek EU.
Nouja volgens de democratie dus niet, maar ik denk niet dat Balkenende met een 'nee' naar Brussel toe durft.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 19:52:37 #22
132502 MasthaX
~ Designing without limits ~
pi_51335784
Leven we in een democratie dan?
pi_51335827
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 19:49 schreef zhe-devilll het volgende:

ik hoef geen regering hoor we hebben toch een koningin?
Die maakt deel uit van de regering .
  dinsdag 10 juli 2007 @ 20:09:13 #24
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_51336462
Makkelijk: tegen zijn: SP (25 zetels) en PVV (9 zetels), de rest is voor de EU
(25+9)/150 *100% = 22,7% van Nederland is tegen.
Dat de neocommunisten en neofascisten tegen zijn geeft wel aan dat deze twee partijen van geen enkele waarde zijn voor ons land.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_51336643
Het is de taak van de politici om dit soort beslissingen te maken. Daarvoor zijn ze toch?

Alsof jan met de pet ook maar een beetje inzicht heeft in dit soort zaken...

Je gaat toch ook niet aan een dokter vragen of hij een bouwtekening wil beoordelen?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')