Lekker hoor, om te eten! zo een stokje saté af en toe.. beetje pindasaus erop.. of een of andere marinade saus.. maar niet als je het moet prikken
Ik verdien wat bij in een vleescentrale, en zo nu en dan mag er weer een voorraadje saté bijgeprikt worden..misschien niet erg als je 10 stokjes voor je eigen barbeque moet hebben, maar vorige week een totaal van 70 kilo (50 kilo op een dag, 20 kilo verspreid over de andere dagen).. vandaag werd er 35 kilo gemaakt, hiervan heb ik gelukkig vandaag al 16 kilo kunnen prikken, en morgen dan de rest. Dit is dan nog niet het enige voor deze week. Voor de mensen met een slechte beeldvorming, 70 kilo dat zijn zo'n 800 stokjes, zo'n 2400 stukjes vlees..
Je prikt wel eens in je vingers (niet dat ik zo stom ben om die stokjes in mn eigen klauwen te steken, maar omdat de houten stokjes splijten, komen de splinters via de zijkant in je handen..
![]()
), het vlees is ijskoud (soms lijkt het net of je ijsblokjes staat te prikken).. en met zo'n flinke voorraad ben je meestal 4 uur bezig...
![]()
Verder is mn werk wel oké, maar saté prikken is echt kut!
Zo, dat was het wel weer