abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51275580
Sta je ergens te wachten op de snelweg in de file omdat je een afslag moet hebben die veel mensen moeten hebben, de meeste mensen sluiten gewoon netjes aan in de rij, maar dan heb je er altijd van die mongolen bij die denken dat ze meer als een ander zijn, dat ze niet hoeven te wachten en die dan helemaal tot aan de afslag doorrijden om er daar tussen te schieten en dat er dan ook van die mensen zijn die ze er nog tussen laten ook nog, ik kan dat dus niet begrijpen.

Komt er ook nog zo'n debiel over de vluchtstrook voorbij geschoten die denkt dat ie meer mag als een ander en er bij de afslag mooi weer tussenschiet in de rij.. nog veel irritanter

Nou dat moest ik ff kwijt
pi_51275644
Misschien rijden ze wel zo ver door omdat niemand hen er tussen wilde laten (ofwel types zoals jij)
pi_51276446
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:29 schreef Sjummie het volgende:
Misschien rijden ze wel zo ver door omdat niemand hen er tussen wilde laten (ofwel types zoals jij)
Je mag niet op de vluchtstrook rijden voor dat soort doeleinden, einstein..
pi_51276707
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:49 schreef SuperRogier het volgende:

[..]

Je mag niet op de vluchtstrook rijden voor dat soort doeleinden, einstein..
Hij bedoeld die aan de andere kant (links) van de auto, Einstein.
pi_51276718
Ik heb het niet over de vluchtstrookrijder, bijdehand
  zondag 8 juli 2007 @ 23:57:53 #6
3185 Adelante
To let it go now
pi_51276759
die mensen die dan half de vluchstrook gaan blokkeren door half/half te gaan rijden
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 8 juli 2007 @ 23:59:03 #7
138448 PeZu
Suspended animation
pi_51276807
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:56 schreef Sjummie het volgende:
Ik heb het niet over de vluchtstrookrijder, bijdehand
DE TS HEEFT HET WEL OVER ZO'N VLUCHTSTROOK PIRAAT, JIJ ONGELOVELIJKE MAPPY
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
  † In Memoriam † zondag 8 juli 2007 @ 23:59:47 #8
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_51276840
quote:
De meeste gasten die aan het einde invoegen rijden met een rotgang langs, die hebben 9 van de 10 keer echt geen last van lui die ze er niet tussen laten. Ze hebben gewoon geen fatsoen en zijn te lui om meteen netjes in te voegen.
Gesjeesde lui die via de vluchtstrook er tussen willen hebben bij mij pech. Zo'n valse kut ben ik dan weer wel .
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_51276847
Of mensen die 'als' gebruiken wanneer er 'dan' gebruikt moet worden
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:27 schreef Poogie het volgende:
maar dan heb je er altijd van die mongolen bij die denken dat ze meer als een ander zijn
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:27 schreef Poogie het volgende:
die denkt dat ie meer mag als een ander
(Y)
pi_51276895
waarom ook niet? Zolang ik er tussen gelaten wordt zal ik de boel wel links inhalen. Zelfs al zijn er mensen die je er niet tussen willen laten, gewoon opschuiven en zo je plekje opeisen, zowat 99% gaat dan remmen en jou voorlaten. Als je toevallig die ene hebt die het niet laat gebeuren dan probeer je het bij die achter je gewoon opnieuw.

Het laatste stukje (halve kilometer oid) ga ik soms ook wel over de pechstrook als er een serieuze file staat; je hindert nl niemand door dat kleine stukje daar te rijden, bent zelf sneller we en verkleint op die manier de file. Wat je daar van probleem tegen kan hebben zie ik niet in...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  maandag 9 juli 2007 @ 00:01:06 #11
138448 PeZu
Suspended animation
pi_51276900
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:59 schreef chiren het volgende:
Of mensen die 'als' gebruiken wanneer er 'dan' gebruikt moet worden
OF MENSEN DIE DAAR OP LETTEN _!
pi_51276933
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:59 schreef PeZu het volgende:

[..]

DE TS HEEFT HET WEL OVER ZO'N VLUCHTSTROOK PIRAAT, JIJ ONGELOVELIJKE MAPPY
TS misschien wel, maar ik niet
pi_51276961
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:01 schreef PeZu het volgende:

[..]

OF MENSEN DIE DAAR OP LETTEN _!
Of de mensen die daar niet om geven en de Nederlandse taal de vernieling inhelpen
(Y)
pi_51276981
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:59 schreef Skaai het volgende:

[..]

De meeste gasten die aan het einde invoegen rijden met een rotgang langs, die hebben 9 van de 10 keer echt geen last van lui die ze er niet tussen laten. Ze hebben gewoon geen fatsoen en zijn te lui om meteen netjes in te voegen.
Gesjeesde lui die via de vluchtstrook er tussen willen hebben bij mij pech. Zo'n valse kut ben ik dan weer wel .
Inderdaad, netjes bumperkleven zodat ze hem er niet tussen kunnen gooien totdat ze achter je zitten en dan weer braaf afstand houden
  maandag 9 juli 2007 @ 00:04:05 #15
138448 PeZu
Suspended animation
pi_51276988
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:02 schreef Sjummie het volgende:

[..]

TS misschien wel, maar ik niet
je reageert toch op de TS?
pi_51277005
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:59 schreef Skaai het volgende:

[..]

De meeste gasten die aan het einde invoegen rijden met een rotgang langs
en terecht. Zolang je onder de maximumsnelheid rijdt moet iemand die uitwijkt naar jouw rijvak eerst kijken en pas uitwijken op het moment dat hij geen hinder vormt voor de andere weggebruikers. Ik zie dus niet in waarom ik niet aan 90 per uur die laatste halve kilometer stilstaande wagens mag inhalen. Het is niet dat er daar iemand ineens gaat uitstappen waardoor ik over hem heen zal rijden...
  maandag 9 juli 2007 @ 00:05:25 #17
138448 PeZu
Suspended animation
pi_51277036
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:03 schreef chiren het volgende:

[..]

Of de mensen die daar niet om geven en de Nederlandse taal de vernieling inhelpen
de vernieling (verloedering zou beter passen imho) der nederlandsche taal op fok bestrijden? en dan ben jij zeker don quichotte?
pi_51277068
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:03 schreef SuperRogier het volgende:
Inderdaad, netjes bumperkleven zodat ze hem er niet tussen kunnen gooien totdat ze achter je zitten en dan weer braaf afstand houden
die kom je amper tegen, dus die paar die het zo doen zijn zeker niet beu genoeg om het te laten. Gewoon erachter en bij het eerstkomende rode licht / dubbel vak er weer over gaan.
pi_51277074
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:04 schreef PeZu het volgende:

[..]

je reageert toch op de TS?
Ja, maar niet op zijn opmerking over de vluchtstrookrijder. Leer lezen

Overigens rijd ik ook regelmatig op de linkerstrook om dan pas op het laatst in te voegen. Soms gebeurt het nou eenmaal dat je niet netjes rechts kan aansluiten doordat je te laat opmerkt dat het rechts al vaststaat.

Het beste dat je dan kan doen is doorrijden totdat je een gaatje ziet en hem er dan tussen vrotten. De ene keer gaat dat beschaafder dan de andere keer.

Ik wil TS er graag op wijzen dat niet iedereen de dingen in het verkeer doet op de manier zoals jij ze interpreteert.
  maandag 9 juli 2007 @ 00:08:31 #20
138448 PeZu
Suspended animation
pi_51277136
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:06 schreef Sjummie het volgende:

[..]

Ja, maar niet op zijn opmerking over de vluchtstrookrijder. Leer lezen
ik heb eik alleen de laatste zin uit de OP gelezen _!
pi_51277156
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:01 schreef Athmozz het volgende:

Het laatste stukje (halve kilometer oid) ga ik soms ook wel over de pechstrook als er een serieuze file staat; je hindert nl niemand door dat kleine stukje daar te rijden, bent zelf sneller we en verkleint op die manier de file. Wat je daar van probleem tegen kan hebben zie ik niet in...
Het gaat erover dat iedereen in de rij staat te wachten voor een afslag, en dat er dan nog rechts van je iemand over de vluchtstrook voorbij komt gevlogen omdat ie niet in die rij wil wachten, maar wel vooraan in de rij ertussen wil schieten
  maandag 9 juli 2007 @ 00:09:12 #22
3185 Adelante
To let it go now
pi_51277164
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:08 schreef PeZu het volgende:

[..]

ik heb eik alleen de laatste zin uit de OP gelezen _!
daar staat meestal de samenvatting jah!
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_51277213
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:05 schreef PeZu het volgende:

[..]

de vernieling (verloedering zou beter passen imho) der nederlandsche taal op fok bestrijden? en dan ben jij zeker don quichotte?
Iemand moet toch het goede voorbeeld geven
(Y)
  maandag 9 juli 2007 @ 00:11:56 #24
162268 Knoflook
Lekker bij Döner
pi_51277254
Ik iriteer me er ook altijd aan, maar als ik chagrijnig ben doe ik het ook wel eens....

I know ik heb geen principes....
Klap eens in je handjes.
  maandag 9 juli 2007 @ 00:13:27 #25
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_51277312
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:04 schreef Athmozz het volgende:

[..]

en terecht. Zolang je onder de maximumsnelheid rijdt moet iemand die uitwijkt naar jouw rijvak eerst kijken en pas uitwijken op het moment dat hij geen hinder vormt voor de andere weggebruikers. Ik zie dus niet in waarom ik niet aan 90 per uur die laatste halve kilometer stilstaande wagens mag inhalen. Het is niet dat er daar iemand ineens gaat uitstappen waardoor ik over hem heen zal rijden...
Prima, maar ik ga je er dan echt niet meer tussenlaten als je dan op het eind nog even naar rechts wil...
  † In Memoriam † maandag 9 juli 2007 @ 00:15:02 #26
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_51277367
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:04 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Ja goh met de snelheid van 90km per uur langs een file rijden om hem er aan het einde tussen te rammen past inderdaad erg goed bij de snelheid van een dikke file, heel erg veilig ook ja ondanks je mooie voorbeeld . Het ging over het invoegen via de vluchtstrook he , of ik lees met mijn neus.
Misschien was mijn rij instructeur al die tijd dronken ofzo, maar ik heb niet anders geleerd dan dat ik zo vroeg mogelijk blief in te voegen, indien mogelijk. Er zijn uiteraard uitzonderingen waardoor je wel laat moet invoegen, maar dat is gewoon bijna nooit het geval. Ik maak ze in ieder geval niet dagelijks mee.
Dat anderen hun eigen manieren op nahouden is dan weer jammer, het wekt bij een hoop lui gewoon ergernis en irritatie op als er bestuurders zijn die het net even anders willen doen omdat ze gewoon niet netjes auto kunnen rijden.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_51277394
Op dat vluchtstrook gedeelte na, check. Ik meld me als jouw ergenis.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_51277525
Ik zie dit soort dingen vooral bij wegversmallingen (niet zoveel files op de snelweg in deze hoek)... Bij wegversmallingen hoor je pas op het einde te ritsen, maar dan word je gelijk als een aso gezien en da's misschien ook wel terecht...

Ligt er een beetje aan je rijdt. Als je langzaam komt aanrijden, laat men je er eerder tussen dan wanneer je het hele stuk op de maximumsnelheid rijdt en op het laatst punt denkt hem er wel even tussen te zetten.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_51281944
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:20 schreef Jordy-B het volgende:
Ik zie dit soort dingen vooral bij wegversmallingen (niet zoveel files op de snelweg in deze hoek)... Bij wegversmallingen hoor je pas op het einde te ritsen, maar dan word je gelijk als een aso gezien en da's misschien ook wel terecht...

Ligt er een beetje aan je rijdt. Als je langzaam komt aanrijden, laat men je er eerder tussen dan wanneer je het hele stuk op de maximumsnelheid rijdt en op het laatst punt denkt hem er wel even tussen te zetten.
Het is gewoon kinderachtig om iemand er niet tussen te laten. Of deze nu met 100 aan komt rijden of met 20 je bent gewoon verplicht die persoon ertussen te laten. Natuurlijk is het aso maar mensen moeten eens stoppen met voor eigen rechtertje te spelen.

Ik rij ook altijd door tot het einde, wel met een nette snelheid , maar dat komt meer omdat mensen je er gewoon nooit tussen laten en alle gaten direct dichtrijden.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_51282034
Weet je wat het probleem is met mensen die doorrijden? Die hebben niet door dat ze uiteindelijk de file alleen maar langer maken dan korter. Iedereen moet namelijk weer remmen als diegene zijn dikke SUV ertussen pleurt, waardoor de doorstroming niet op gang komt. Als iedereen netjes zou aansluiten, dan zou het een stuk beter doorstromen.

Let maar eens op; veel files gebeuren bij afslagen en invoegstroken, omdat mensen daar moeten afremmen voor mongolen zoals beschreven in de OP.
  maandag 9 juli 2007 @ 09:35:14 #31
54408 Parzival
Where it happens
pi_51282058
Ik ben er meestal ook niet zo van.. maarja.. feit blijft wel dat op dat moment het asfalt wel optimaal gebruikt wordt.. eigenlijk zou iedereen dat moeten doen.. maar nee 99% gaat al bij het zicht van een pijl invoegen en laat zo grote stukken asfalt over! .. ritsen mensen ritsen.. ..al ga ik zelf ook niet de laatste 5 meter invoegen
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_51282079
quote:
Op maandag 9 juli 2007 09:33 schreef Scorpie het volgende:
Die hebben niet door dat ze uiteindelijk de file alleen maar langer maken dan korter.
Zij hebben dan echter ofwel de file reeds verlaten ofwel staan een stuk verder vooraan in de file, dus netto hebben ze er zelf geen last van.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  maandag 9 juli 2007 @ 09:37:37 #33
14814 Dungeonmaster
Comes with sword
pi_51282108
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:01 schreef Athmozz het volgende:

Dat mag niet en dat is niet voor niets. Dat is namelijk hardstikke gevaarlijk en wel om twee redenen.
1) De vluchtstrook is voor mensen met pech, die dus stilstaan.
2) Mensen die het wel op de juiste manier doen, dat uitvoegen bij hun afslag, verwachten geen kansloze randdebiel die met 80 over de vluchtstrook komt aan aso-en. En die snelheid is vaker een gegeven dan een overdrijving. En wat ik al helemaal niet snap is dat er randdebielen zijn die dit in het donker ook nog doen.
Rescuer of the distressed damsel
pi_51282109
Die laat ik principieel al niet er tussen.
pi_51282158
quote:
Op maandag 9 juli 2007 09:37 schreef Dungeonmaster het volgende:
En wat ik al helemaal niet snap is dat er randdebielen zijn die dit in het donker ook nog doen.
Ook in het donker zorgt het ervoor dat je verder vooraan in de file komt te staan.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  maandag 9 juli 2007 @ 09:42:11 #36
14814 Dungeonmaster
Comes with sword
pi_51282191
quote:
Op maandag 9 juli 2007 09:27 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Het is gewoon kinderachtig om iemand er niet tussen te laten. Of deze nu met 100 aan komt rijden of met 20 je bent gewoon verplicht die persoon ertussen te laten. Natuurlijk is het aso maar mensen moeten eens stoppen met voor eigen rechtertje te spelen.

Ik rij ook altijd door tot het einde, wel met een nette snelheid , maar dat komt meer omdat mensen je er gewoon nooit tussen laten en alle gaten direct dichtrijden.
Is gedeeltelijk misschien ook wel waar. Op plekken waar het juist de boedoeling is, maak ik wel optimaal gebruik van het asfalt. Invoegstroken zijn er bijvoorbeeld voor bedoeld om zo ver mogelijk af te rijden, alvoerens in te voegen. Dat vinden mensen dan vaak weer moeilijk. Mensen die dan daar afschermend gaan rijden (vaak met hun vrachtwagen of bus, zo rijden dat je er niet langs kan) daar krijg ik dan ook weer moordneigingen van. Maar ja, ritsen is blijkbaar erg moeilijk.
  maandag 9 juli 2007 @ 09:44:10 #37
14814 Dungeonmaster
Comes with sword
pi_51282229
quote:
Op maandag 9 juli 2007 09:40 schreef 700MB het volgende:

[..]

Ook in het donker zorgt het ervoor dat je verder vooraan in de file komt te staan.
Ja, dat is waar. Dat ik dat niet doorhad. En mensen die dan op dat moment net bezig zijn hun gevarendriehoek op de verplichtte 30 metere achter hun auto te zetten, of die net op de terugweg zijn, moeten natuurlijk daar neit lopen.
pi_51282347
quote:
Op maandag 9 juli 2007 09:44 schreef Dungeonmaster het volgende:
Ja, dat is waar. Dat ik dat niet doorhad. En mensen die dan op dat moment net bezig zijn hun gevarendriehoek op de verplichtte 30 metere achter hun auto te zetten, of die net op de terugweg zijn, moeten natuurlijk daar neit lopen.
Over de vluchtstrook rijden om in te halen kan natuurlijk op meer manieren dan alleen maar alles klakkeloos omverrijden wat je tegenkomt onderweg zonder op of om te kijken.
pi_51282387
je moet gewoon met de trein gaan, dan heb je dat niet
pi_51282767
quote:
Op maandag 9 juli 2007 09:52 schreef vanBnaarC het volgende:
je moet gewoon met de trein gaan, dan heb je dat niet
Oh nee? Treinen die voorkruipen waardoor je nog mee vertraging hebt?
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  maandag 9 juli 2007 @ 10:23:49 #41
14814 Dungeonmaster
Comes with sword
pi_51283069
quote:
Op maandag 9 juli 2007 09:50 schreef 700MB het volgende:

[..]

Over de vluchtstrook rijden om in te halen kan natuurlijk op meer manieren dan alleen maar alles klakkeloos omverrijden wat je tegenkomt onderweg zonder op of om te kijken.
Ja, dat is waar. Vluchtstrook, de naam zegt het al, die is om te gebruiken om in te halen.
  maandag 9 juli 2007 @ 10:24:44 #42
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_51283086
quote:
Op maandag 9 juli 2007 09:27 schreef BobbyB het volgende:
Natuurlijk is het aso maar mensen moeten eens stoppen met voor eigen rechtertje te spelen.
Als er op straat iemand wordt beroofd, loop jij zeker ook vlug door.
Dat verandert alles
pi_51283346
quote:
Op maandag 9 juli 2007 10:23 schreef Dungeonmaster het volgende:
Ja, dat is waar. Vluchtstrook, de naam zegt het al, die is om te gebruiken om in te halen.
Je kan er vluchten voor de file inderdaad. Maar het is niet zo belangrijk waarvoor het bedoeld is, het is enkel belangrijk waarvoor het gebruikt kan worden.
pi_51283437
quote:
Op maandag 9 juli 2007 10:24 schreef Kiegie het volgende:

[..]

Als er op straat iemand wordt beroofd, loop jij zeker ook vlug door.
En opnieuw een domme vergelijking van Kiegie? Dat is toch heel wat anders of niet dan?

Iemand bewust dwarszitten of afstraffen omdat jij vind dat iemand zich niet aan de regels houd, daar heeft niemand wat aan en bevordert de doorstroming ook niet. Net als dat mensen bumperklevers wel even afstraffen door ff te remmen. Daarmee breng je het verkeer gewoon in gevaar en je bereikt er niks mee.

Iemand te hulp schieten als die beroofd wordt is heel wat anders, daarbij mag je de dader overigens ook niet in elkaar slaan.
pi_51283469
uiteraard, waarom moet ik in die file staan met jou? geen zin in!

als ik vanaf amsterdam west naar purmerend ging over de A10 had ik de keuze tussen een rit van ongeveer een uur, of ongeveer 35 minuten... dan is de keuze snel gemaakt, alle af en opritten optimaal benutten...
pi_51283476
het is meer DAN. evenveel ALS. niet anders.

En ontopic: Die lui mogen zelf weten of ze dat doen, het scheelt wel tijd, en als jij lekker een uur wilt gaan zitten wachten terwijl dat in principe niet nodig is, is dat ook goed natuurlijk.

pi_51283491
quote:
Op maandag 9 juli 2007 09:44 schreef Dungeonmaster het volgende:

[..]

nee want die zie je natuurlijk niet omdat je auto in het donker niet beschikt over enige verlichting
  maandag 9 juli 2007 @ 10:47:09 #48
14814 Dungeonmaster
Comes with sword
pi_51283642
quote:
Op maandag 9 juli 2007 10:41 schreef rival het volgende:

[..]

nee want die zie je natuurlijk niet omdat je auto in het donker niet beschikt over enige verlichting
Natuurlijk wel. Daarom mag het ook gewoon, dat inhalen over de vluchtstrook. En omdat alle automobilisten zo verantwoord rijden en nooit met hun ogen in hun godvergeten aars achter het stuur zitten gebeuren er ook bijna nooit ongelukken op de weg.
pi_51283686
quote:
Op maandag 9 juli 2007 10:47 schreef Dungeonmaster het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Daarom mag het ook gewoon, dat inhalen over de vluchtstrook. En omdat alle automobilisten zo verantwoord rijden en nooit met hun ogen in hun godvergeten aars achter het stuur zitten gebeuren er ook bijna nooit ongelukken op de weg.
ik heb nog niet zovaak gelezen dat iemand de file ging passeren over de vluchtstrook en daarbij 2 nonnen dood heeft gereden

er zijn wel ergere dingen om je druk om te maken dan iemand die 5 auto's doorrijd voordat hij in gaat voegen!
  maandag 9 juli 2007 @ 10:54:01 #50
54408 Parzival
Where it happens
pi_51283842
Weet je wat pas aso is.. mensen die dat doen en dan een ongeluk veroorzaken!.. dan wordt de file NOG groter!!!

Mensen die brokken maken dat zijn pas ASO's!. (of is dat een nieuwe TT? ) .. beetje files veroorzaken waardoor mensen over de invoeg/uitvoeg/vlucht-strook gaan rijden!
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  maandag 9 juli 2007 @ 10:55:18 #51
14814 Dungeonmaster
Comes with sword
pi_51283876
quote:
Op maandag 9 juli 2007 10:48 schreef rival het volgende:

[..]

ik heb nog niet zovaak gelezen dat iemand de file ging passeren over de vluchtstrook en daarbij 2 nonnen dood heeft gereden

er zijn wel ergere dingen om je druk om te maken dan iemand die 5 auto's doorrijd voordat hij in gaat voegen!
Zoals wat? Of je auto geen PK's lekt? Of je die lelijke witte nep bumper op tijd in de kleur van de rest van je Slopel Astra of Frot Escort kunt spuiten? Of je nou die enkele of die dubbele duikplank achter op je kofferbak moet zetten? Of je een kratje bier wil vervoeren of je Sub? Dat soort dingen?
pi_51284106
quote:
Op maandag 9 juli 2007 10:55 schreef Dungeonmaster het volgende:

[..]

Zoals wat? Of je auto geen PK's lekt? Of je die lelijke witte nep bumper op tijd in de kleur van de rest van je Slopel Astra of Frot Escort kunt spuiten? Of je nou die enkele of die dubbele duikplank achter op je kofferbak moet zetten? Of je een kratje bier wil vervoeren of je Sub? Dat soort dingen?

dus je klaagt hier over onderwerpen waar je zelf geen eens last van hebt!

als je last had van mensen die bij files doorkropen dan had je wel met andere voorbeelden gekomen aangezien dat vaker dikke bakken zijn dan sjonny's
  maandag 9 juli 2007 @ 11:10:19 #53
14814 Dungeonmaster
Comes with sword
pi_51284314
quote:
Op maandag 9 juli 2007 11:03 schreef rival het volgende:

[..]

dus je klaagt hier over onderwerpen waar je zelf geen eens last van hebt!

als je last had van mensen die bij files doorkropen dan had je wel met andere voorbeelden gekomen aangezien dat vaker dikke bakken zijn dan sjonny's
Ik sprak niet in het algemeen en ook niet over de vluchtstrook rijders.
Degenen die over de vluchtsrook inhalen zijn vaak juist van die Renault Laguna Grand tour sukkels. Noem het maar dikke bakken.
  maandag 9 juli 2007 @ 12:17:15 #54
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_51286671
quote:
Op maandag 9 juli 2007 10:39 schreef BobbyB het volgende:

[..]

En opnieuw een domme vergelijking van Kiegie? Dat is toch heel wat anders of niet dan?

Iemand bewust dwarszitten of afstraffen omdat jij vind dat iemand zich niet aan de regels houd, daar heeft niemand wat aan en bevordert de doorstroming ook niet. Net als dat mensen bumperklevers wel even afstraffen door ff te remmen. Daarmee breng je het verkeer gewoon in gevaar en je bereikt er niks mee.

Iemand te hulp schieten als die beroofd wordt is heel wat anders, daarbij mag je de dader overigens ook niet in elkaar slaan.
Domme vergelijking?
Je zegt nu anders alleen maar: nee, dat is anders.

Jij wilt gewoon niet dat mensen eigen rechter spelen als het jou niet uit komt. Selectieve verontwaardiging, noemen we dat.
Dat verandert alles
pi_51286904
quote:
Op maandag 9 juli 2007 10:55 schreef Dungeonmaster het volgende:

[..]

Of dat je welgeteld 15 seconden eerder bij het rode licht staat dat aan het einde van elke afrit staat, das natuurlijk wel 15 seconden die je verliest! Die kan je gewoon pakken door over de vluchtstrook te rijden, mensen die op de vluchtstrook staan zijn mietjes, dus ik kan daar gewoon inhalen.

Sim-pel. Wat nou in de rij wachten? Voor mij? Welnee!
pi_51287726
quote:

[..]

Dat mag niet en dat is niet voor niets. Dat is namelijk hardstikke gevaarlijk en wel om twee redenen.
2) Mensen die het wel op de juiste manier doen, dat uitvoegen bij hun afslag, verwachten geen kansloze randdebiel die met 80 over de vluchtstrook komt aan aso-en. En die snelheid is vaker een gegeven dan een overdrijving. En wat ik al helemaal niet snap is dat er randdebielen zijn die dit in het donker ook nog doen.
De vluchtstrook is niet voor mensen met pech, maar voor de hulpdiensten (politie, ambulance, brandweer). Het is voor hulpdiensten de enige manier om langs een file te komen en dat is belangrijk, omdat tijd vaak een cruciale factor is. Er is ook wel ander verkeer dat gebruik mag maken van de vluchtstrook, zoals sommige lijnbussen en de wagens van bergingsbedrijven die naar een ongeluk moeten, zodat ze de betrokken voertuigen van de weg kunnen halen.

Voertuigen met pech mogen alleen uiterst rechts op de vluchtstrook staan, mits er geen berm beschikbaar is. Als er een vrije berm is, moet je altijd daar gaan staan als je pech hebt.

De boete voor het onnodig gebruiken van de vluchtstrook is trouwens ¤200...

Blik op de Weg had er dit seizoen een aflevering over: Blik op de Weg afl 185. (uitzendinggemist.nl)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 9 juli 2007 @ 12:53:43 #57
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_51287834
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:03 schreef chiren het volgende:

[..]

Taalpuristen aan een stuk touw?
  maandag 9 juli 2007 @ 13:06:40 #58
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_51288204
quote:
Mischien maken ze wel op een volkomen toegestane manier efficient gebruik van de weg.
pi_51289842
quote:
Op maandag 9 juli 2007 12:17 schreef Kiegie het volgende:

[..]

Domme vergelijking?
Je zegt nu anders alleen maar: nee, dat is anders.

Jij wilt gewoon niet dat mensen eigen rechter spelen als het jou niet uit komt. Selectieve verontwaardiging, noemen we dat.
Ben je nu zo dom of doe je maar alsof. Als jij iemand helpt die beroofd wordt, heeft die persoon er wat aan. Als jij iemand dwars gaat zitten en het overige verkeer ophoudt dan wel in gevaar brengt heeft niemand daar wat aan behalve dan dat jij welgeteld 1 auto meer vooraan in de file staat. Nou, woehoe, koop een taart en vier het. Die persoon komt er heus wel bij iemand anders tussen, maak je daar maar geen zorgen over.

Voor iemand opkomen of jezelf verdedigen in een noodsituatie is niet te vergelijken met iemand dwarszitten die volgens jou geen recht heeft om in te voegen.
pi_51289892
quote:
Op maandag 9 juli 2007 13:57 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Ben je nu zo dom of doe je maar alsof. Als jij iemand helpt die beroofd wordt, heeft die persoon er wat aan. Als jij iemand dwars gaat zitten en het overige verkeer ophoudt dan wel in gevaar brengt heeft niemand daar wat aan behalve dan dat jij welgeteld 1 auto meer vooraan in de file staat. Nou, woehoe, koop een taart en vier het. Die persoon komt er heus wel bij iemand anders tussen, maak je daar maar geen zorgen over.

Voor iemand opkomen of jezelf verdedigen in een noodsituatie is niet te vergelijken met iemand dwarszitten die volgens jou geen recht heeft om in te voegen.
pi_51289963
Of mensen die, bij een file op de uitvoegstrook, halverwege de rijstilgaanstaan op de rechterbaan met een knipperlichtje naar rechts uit.

Pas ook weer zo'n polderteef, zat er bijna een Scania in der kont.
God created the world, but the Dutch created The Netherlands.
Sadly the Dutch didn't expand their motorways, maybe God will one day
  maandag 9 juli 2007 @ 14:24:45 #62
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_51290709
quote:
Op maandag 9 juli 2007 13:57 schreef BobbyB het volgende:
Ben je nu zo dom of doe je maar alsof.
Dat zie je vaker hier. Als mensen zich bedreigd voelen, beginnen ze beledigend te worden. Laat ik maar proberen hierin niet mee te gaan, al maak je het me wel moeilijk.
quote:
Als jij iemand helpt die beroofd wordt, heeft die persoon er wat aan. Als jij iemand dwars gaat zitten en het overige verkeer ophoudt dan wel in gevaar brengt heeft niemand daar wat aan behalve dan dat jij welgeteld 1 auto meer vooraan in de file staat. Nou, woehoe, koop een taart en vier het. Die persoon komt er heus wel bij iemand anders tussen, maak je daar maar geen zorgen over.

Je beredeneringsvermogen (denkvermogen) vertoont ernstige hiaten. Iemand aanspreken op zijn onjuiste gedrag in het verkeer, heeft zeker wel nut.
Ten eerste bestaat er de kans dat diegene daadwerkelijk zijn fout inziet en zijn gedrag aanpast (al gaat het meestal om onverbeterlijke randdebielen, zoals jouw naasten zullen kunnen beamen).
Ten tweede help je wel degelijk de doorstroming van de 'correcte' automobilisten als je iemand belemmert voor te dringen. Dat deze winst niet heel groot is, is geen argument. Zo kun je ook zeggen dat het voorkomen van een enkele beroving van tien euro geen zoden aan de dijk zet.
Ten derde toon je je medeweggebruikers dat je geen hulpeloos slachtoffer hoeft te zijn van de asocialen die denken dat ze alles kunnen maken.
Ten vierde levert het veel persoonlijke bevrediging op als je iemand die jou schoffeert op zijn nummer kunt zetten. Goed voor hart en bloedvaten.
Ten vijfde bestaat de kans dat de asociale chauffeur zo boos wordt dat hij een hartaanval krijgt, wat in ruimere zin het verkeer weer wat veiliger maakt.
Dat verandert alles
pi_51293689
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:24 schreef Kiegie het volgende:

[..]

Dat zie je vaker hier. Als mensen zich bedreigd voelen, beginnen ze beledigend te worden. Laat ik maar proberen hierin niet mee te gaan, al maak je het me wel moeilijk.
Ik voel me niet bedreigd, ik vind gewoon dat jouw redenering / vergelijking nergens op slaat. Het is gewoon kinderachtig om mensen te blokkeren in het verkeer.
quote:
Je beredeneringsvermogen (denkvermogen) vertoont ernstige hiaten. Iemand aanspreken op zijn onjuiste gedrag in het verkeer, heeft zeker wel nut.
Aanspreken is wat anders dan iemand de weg belemmeren. Iets wat gewoon als verkeersregel verboden is.
quote:
Ten eerste bestaat er de kans dat diegene daadwerkelijk zijn fout inziet en zijn gedrag aanpast (al gaat het meestal om onverbeterlijke randdebielen, zoals jouw naasten zullen kunnen beamen).
De echte aso's heb je er niet mee, die proppen hem de volgende keer gewoon weer ergens tussen want er zijn zat mensen die niet zo kinderachtig zijn en op hun strepen gaan staan zoals jij en zo iemand wel de ruimte geven.
quote:
Ten tweede help je wel degelijk de doorstroming van de 'correcte' automobilisten als je iemand belemmert voor te dringen. Dat deze winst niet heel groot is, is geen argument. Zo kun je ook zeggen dat het voorkomen van een enkele beroving van tien euro geen zoden aan de dijk zet.
Diezelfde "correcte" automobilisten die ieder gat dicht rijden en de ritser / invoeger geen ruimte geven terwijl dat wel hoort? In dit geval praat ik even over ritsen, want daar gebeurt dat namelijk ontzettend veel.
quote:
Ten derde toon je je medeweggebruikers dat je geen hulpeloos slachtoffer hoeft te zijn van de asocialen die denken dat ze alles kunnen maken.[quote] Daar heb je een punt, maar ja iemand voorlaten die mij met 80 voorbij schiet en hem ertussen duwt maakt mij geen slachtoffer.

[quote]Ten vierde levert het veel persoonlijke bevrediging op als je iemand die jou schoffeert op zijn nummer kunt zetten. Goed voor hart en bloedvaten.
Kijk en daar gaat het mis, mensen dwars zitten voor persoonlijke bevrediging.
quote:
Ten vijfde bestaat de kans dat de asociale chauffeur zo boos wordt dat hij een hartaanval krijgt, wat in ruimere zin het verkeer weer wat veiliger maakt.
Dus...
pi_51296389
quote:
Van 80/u naar stilstand heeft mijn wagen nog geen 45m nodig. Als er iemand staat zal ik ook niet op de vluchtstrook gaan rijden, en 500m kan je best wel overzien (toch in ieder geval zien of er iemand staat of niet). Daarbij, als ik in de file sta heb ik pech dat er een file staat, dus is die strook voor mij
quote:
Dat die snelheid zeker niet overdreven is klopt, ik ga wel vaker aan een hogere snelheid dan 80 op een afrit af. Komt er gewoon op aan dat je tegen het einde van de afrit een gepaste snelheid hebt om die bocht te nemen. Wat er aso aan is zou ik niet weten, ik zal me niet voor de neus van een ander gooien waardoor ik hem echt hinder. Eens op de afrit zelf voeg ik gewoon in op het vak van de afrit, het is enkel een stuk snelweg dat ik op de vluchtstrook afleg (tenzij het een gekende afrit is waar ik weet dat er 2 vakken of meer zijn).
  † In Memoriam † maandag 9 juli 2007 @ 21:29:20 #66
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_51304802
quote:
Op maandag 9 juli 2007 18:11 schreef Devlinsect het volgende:
Een nekschot. Dat verdienen ze
Maar dan op de vluchtstrook, anders veroorzaakt 't weer file .
  maandag 9 juli 2007 @ 21:41:06 #67
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_51305280
quote:
Op maandag 9 juli 2007 21:29 schreef Skaai het volgende:

[..]

Maar dan op de vluchtstrook, anders veroorzaakt 't weer file .
Kijkersfile
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 10:10:58 #68
14814 Dungeonmaster
Comes with sword
pi_51316754
quote:
Op maandag 9 juli 2007 17:02 schreef Athmozz het volgende:

Dat die snelheid zeker niet overdreven is klopt, ik ga wel vaker aan een hogere snelheid dan 80 op een afrit af. Komt er gewoon op aan dat je tegen het einde van de afrit een gepaste snelheid hebt om die bocht te nemen. Wat er aso aan is zou ik niet weten, ik zal me niet voor de neus van een ander gooien waardoor ik hem echt hinder. Eens op de afrit zelf voeg ik gewoon in op het vak van de afrit, het is enkel een stuk snelweg dat ik op de vluchtstrook afleg (tenzij het een gekende afrit is waar ik weet dat er 2 vakken of meer zijn).
Je kan ook proberen te lezen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')