quote:
Moowj
Ik ben inmiddels ook wat dingen aan het voorbereiden om eens met timelapse te gaan spelen. De Powershotjes mogen het zware werk gaan doen, ik moet alleen nog zien dat ik er een externe voeding aan hang die in het veld voor iets meer ausdauer zorgt.
Momenteel staan in de startblokken:
- Good-old G5 die zich vanaf een netbook laat aansturen waarbij je volledige controle over de camera hebt die dan zijn eigen spanningsbron alleen voor de opnamen hoeft te gebruiken. Ik verwacht bij deze combinatie nog wat issues met de omvang van het geheel en de totale spanningsvoorziening, zowel G5 als netbook lopen op enig moment tegen beperkingen aan.
- Een S3IS met CHDK-firmware en daarin een timelapsescript. De scripts die je op interpret vindt zijn merkbaar niet door programmeurs in elkaar gesleuteld, bij de eerste poging liep de S3 dan ook na een opname of 150 hopeloos vast in het script (gewoon resetten, dan doet ie het wel weer, maar je opname is wel naar de barrebiezen). Ik zet dus voor de S3 een programma in elkaar dat tijdens de opnamen ook de staat van de accu's in de gaten houdt en dit soort vastlopers voorkomt. Daarnaast probeer ik met het script nog het energieverbruik van de camera wat te temperen door elke overbodige actie of feature uit te schakelen. Dan nog blijft de energievoorziening een issue.
Nu nog tijd zien te vinden om het allemaal uit te voeren