beetje late reactie, maarquote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:45 schreef Noxa het volgende:
M'n eigen Sunset Timelapse geschoten met D90, en IR afstandsbediening. (heb geen intervalometer)
Beste Maizmeel,quote:Op dinsdag 27 april 2010 15:53 schreef maizmeel het volgende:
Ik heb zelf paar jaar geleden een timelapse-interval-doosje gemaakt met behulp van een intervalkit (MK111) van velleman en een microjack-plugje. Moet je even zelf in elkaar solderen, en de relais vervangen door een lichtere versie, zodat ie het ook doet op een 9-volt blokje. Dan kost het maar 15,- ipv 70-80 euro geloof ik...
Die van mij draait drie dagen op een batterij, dus veel langer dan de accu van mijn camera, die vervang ik dan ong elke 4 uur. Meestal zet ik hem op een interval van ong 7 sec. Dit geeft over het algemeen een erg "natuurlijk" effect, je moet dan alleen wel rekening houden met inderdaad erg grote aantallen shots. ik heb ooit een filmpje op mijn wekr gemaakt (theatervoorstelling opbouwen) dat duurde uiteindelijk 8 uur (de echte tijd dan) en dus ongeveer 5000 foto's...
Ik zal binnenkort nog wat testfilmpjes online zetten ;-)
Eerste staat er al... http://www.flickr.com/photos/toondevries/4557957074/
En de tweede: http://www.flickr.com/photos/toondevries/4557979602/
AnimatorDV Simple+quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:43 schreef Niek. het volgende:
tvp
Nog mensen die goede programma's weten voor time-lapse filmpjes maken met een webcam?
Kwam zelf al MovieSalsa en HandyAvi tegen maar geen van beiden is gratis/"gratis".
En welke software heb je dan nodig op de computer?quote:Op maandag 9 juli 2007 18:47 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Jaaahaa... zolang je camera maar een picture bridge interface heeft. (dus dat je usb ook voor iets anders dan filetransfer kan gebruiten)
Hulde aan ETA!quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:39 schreef ETA het volgende:
vorige week enkele timelapse filmpjes gemaakt in de fjorden van Oost-Groenland, en heb net de eerste online gezet.:
http://vimeo.com/15234967
heb nog 5 andere gemaakt, maar nog niet online gezet, die komen nog
Test is goedquote:Op zondag 26 september 2010 02:47 schreef Junkie het volgende:
[..]
AnimatorDV Simple+
Niet zo heel goed filmpje, maar wou 't gewoon even testen.
Maar de XBOX Live vision cam is niet echt goed voor dit.
ach, je moet toch watquote:Op zondag 26 september 2010 12:16 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Hulde aan ETA!
Mooi man! Ben benieuwd naar de andere filmpjesLeuke muziek ook .
Dus je bent naar Groenland geweest? Apart
Dat liedje is een bekende. Ook van een Nederlandse reclame meen ik. Weet iemand de titel van dit nummer?quote:Op maandag 9 juli 2007 02:32 schreef Arthur.Spooner het volgende:
[..]
Die met die wietplant is super! Mooi om te zien hoe hij precies groeit![]()
En 'Antworks' met dat muziekje
Nummer 1-hit uit 1972.quote:Op zondag 26 september 2010 14:20 schreef onlogisch het volgende:
Dat liedje is een bekende. Ook van een Nederlandse reclame meen ik. Weet iemand de titel van dit nummer?
ik vind die tekenstukjes ook leuk gelukt, maar laat de tekst wel lang genoeg in beeld staan zodat mensen het rustig kunnen lezen, en spelfouten is natuurlijk ook beetje slordigquote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:14 schreef zquing het volgende:
http://vimeo.com/15258001
ook een korte timelaps(of meerdere eigenlijk en meer soort filmachtig) Echt heel tevreden ben ik niet maar de tekenscene is wel leuk gelukt vind ik
Ik weet 't van de spelfoutenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:39 schreef ETA het volgende:
[..]
ik vind die tekenstukjes ook leuk gelukt, maar laat de tekst wel lang genoeg in beeld staan zodat mensen het rustig kunnen lezen, en spelfouten is natuurlijk ook beetje slordig
3 foutjes in de laatste slide alleen al![]()
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:14 schreef zquing het volgende:
http://vimeo.com/15258001
ook een korte timelaps(of meerdere eigenlijk en meer soort filmachtig) Echt heel tevreden ben ik niet maar de tekenscene is wel leuk gelukt vind ik
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:10 schreef ETA het volgende:
hier mijn overige timelapse filmpjes uit het Arctisch gebied.
IJsbergen in Rødefjord
Een tochtje door de beroemde Scoresbysund met genoeg ijsbergen om ons heen.
Kejser Franz Jozef fjord system
Het waren grijze dagen in de Kejser Franz Jozef fjorden
Avond in de Rypefjord
Tegen de avond proberen we een veilige ankerplaats te vinden in de Rypefjord. Vooral op het einde van deze filmpje kan je het schip zien zoeken naar en plek tussen het ijs. Dit is dus de avond waar we in botsing komen met een ijsberg
Wolken in Longyearbyen
Mijn eerste echte poging tot een timelapse. Plan was om de lichtverandering op de bergen te filmen, en hopelijk daarna de sterren. Echter bleef het zwaar bewolkt, en ik had er even geen rekening mee gehouden dat het niet donker werd zo ver in het noorden...
De Øfjord binnenduiken
Na een dag op open zee duiken we weer de fjorden in. Op deze stralende dag varen we de Øfjord binnen. Prachtige bergen met enkele wolkenflarden flankeren de fjord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |