Wat voor software gebruik je dan, en hoe sluit je die aan? Want ik wil mijn D40x ook wel eens aan een timelapse onderwerpenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:44 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Gewoon QuickTime gebruiken. En dan niet de gratis demo versie. Maar de full versie. Waarvoor je moet betalen.
Als je QuickTime hebt geopend ga je naar ->Bestand en dan -> Afbeeldingenreeks openen... . Je kiest de map uit waar jij je foto's hebt staan; je kiest het aantal beelden per seconden; klaar is kees.
Zo doe ik het iig met me D50. Zit trouwens geen timelaps functie op. Maar als je de D50 op een laptop/pc aansluit met de Nikon software (waarvoor je ook moet betalen![]()
), is het wel mogelijk.
Ik gebruik Nikon Capture Control. Gewoon je camera aansluiten via een USB-kabeltje. In het programma naar -> Camera. En dan staat er onderaan -> Time Lapse Photography. Daar heb je nog enkele opties en kan je beginnen met je time lapse.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:49 schreef NoXxa het volgende:
[..]
Wat voor software gebruik je dan, en hoe sluit je die aan? Want ik wil mijn D40x ook wel eens aan een timelapse onderwerpen.
das gewoon een filmpjequote:Op zaterdag 1 september 2007 01:12 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Time Lapse of Hurricane Katrina
[afbeelding]
*kuch*quote:Op maandag 3 september 2007 02:52 schreef Niek. het volgende:
Vind het ook erg leuk om wat mee uit te proberen, had al smeltende uisblokjes gedaan maar te vaak een shot laten maken daardoor was het een ontzettend traag filmpje en duurde het alsnog een eeuwigheid voordat het was gesmolten
Bij mij duurde het meer dan 5 minuten... was echt meest saaie filmpje wat je je kan bedenken.quote:
dan zet je de fps toch wat hogerquote:Op maandag 3 september 2007 10:05 schreef Niek. het volgende:
[..]
Bij mij duurde het meer dan 5 minuten... was echt meest saaie filmpje wat je je kan bedenken.
Ik had hem gewoon aangezet en kwam er toen ik het filmpje bekijk achter dat het toch een stuk langer duurde voordat het ijs was gesmolten... Ga het dus nog een keer overdoen met of minder fps of er een lamp opzetten zodat het sneller smelt.quote:Op maandag 3 september 2007 10:40 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
dan zet je de fps toch wat hoger
je kan ook het filmpje opnieuw makenquote:Op maandag 3 september 2007 10:48 schreef Niek. het volgende:
[..]
Ik had hem gewoon aangezet en kwam er toen ik het filmpje bekijk achter dat het toch een stuk langer duurde voordat het ijs was gesmolten... Ga het dus nog een keer overdoen met of minder fps of er een lamp opzetten zodat het sneller smelt.
Wtfquote:Op donderdag 13 september 2007 09:59 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Tokyo Skyline Timelapse - 35 Years in 20 Seconds
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |