abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51255241
Ik wil een acceptgiro overschrijven via internetbankieren van de rabobank (scheelt me weer fietsen naar de bank), maar ik heb dat dus nog nooit gedaan dus ik hoopte dat iemand hier me kon helpen.
Tis een acceptgiro van de IB groep, die krijg ik elke maand in de bus dus die heb ik nu naast me liggen.

Ik zit al in het goede scherm (betalen per acceptgiro) maar nu?

Over te schrijven: 45,41
Datum 8 juli das goed neem ik aan.
Mn eigen rekeningnummer klopt.

Nu moet ik het rekeningnummer van de IB groep opgeven, dat is het nummer wat ook op het afscheurstrookje (voor jezelf) van het acceptgiroformulier staat EN op het formulier zelf neem ik aan, dus 19.23.21.900. Klopt?

Dan 'ter name van', moet ik hier echt invullen IB groep Groningen of is alleen IB groep ook voldoende? (Postcode enz hoeft er sowieso niet bij dacht ik)

Nu moet ik het betalingskenmerk invullen, dan moet ik het nummer hebben wat voor de '13' komt neem ik aan? (13 zal wel staan voor acceptgiro's ofzo?) Dit is het nummer: 0192321900+
Moet ik dan dat hele nummer hebben of moet ik nog een 0 ofzo weglaten? En moet ik dat plusje erachter ook neerzetten?
Als ik dit nummer invul zijn niet alle 4 de invulvakjes dus vol..maar slechts 2 en een half..dat kan wel toch neem ik aan?

En nu, waar klik ik nu op? OK+acceptgiro? Ok+verzenden?

Alvast bedankt voor den hulp
pi_51255309
quote:
Op zondag 8 juli 2007 11:11 schreef Verhuisdoos het volgende:
Nu moet ik het rekeningnummer van de IB groep opgeven, dat is het nummer wat ook op het afscheurstrookje (voor jezelf) van het acceptgiroformulier staat EN op het formulier zelf neem ik aan, dus 19.23.21.900. Klopt?
ja
quote:
Dan 'ter name van', moet ik hier echt invullen IB groep Groningen of is alleen IB groep ook voldoende? (Postcode enz hoeft er sowieso niet bij dacht ik)
IB groep is wel voldoende hoor
quote:
Nu moet ik het betalingskenmerk invullen, dan moet ik het nummer hebben wat voor de '13' komt neem ik aan? (13 zal wel staan voor acceptgiro's ofzo?) Dit is het nummer: 0192321900+
Moet ik dan dat hele nummer hebben of moet ik nog een 0 ofzo weglaten? En moet ik dat plusje erachter ook neerzetten?
Als ik dit nummer invul zijn niet alle 4 de invulvakjes dus vol..maar slechts 2 en een half..dat kan wel toch neem ik aan?
Nee, je moet het 16 cijferige-nummer wat achter het bedrag staat hebben, niet dat 10-cijferige nummer rechtsonder
quote:
En nu, waar klik ik nu op? OK+acceptgiro? Ok+verzenden?

Alvast bedankt voor den hulp
Ok+verzenden
pi_51255311
edit: zie reactie dj koster

[ Bericht 91% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2007 11:18:02 ]
  zondag 8 juli 2007 @ 11:20:09 #4
111260 Charmian
a little joy
pi_51255357
Vwb de tnv zoekt de postbank de naam van de instelling vaak zelf op (zeker als het vaakvoorkomende naam is). Je kunt dus gewoon IB groepinvullen.
Je betalingskenmerk is niet goed. Het betalingskenmerk is het getal wat achter het bedrag op de acceptgiro staat, jij vult nu in feite opnieuw het banknummer van de IB groep in.

Edit: of zie de reactie van djkoster
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_51255790
en die 13> is ook niet altijd goed, de juiste code staat rechtsonder op je acceptgiro.
pi_51266743
quote:
Op zondag 8 juli 2007 11:20 schreef Charmian het volgende:
Je betalingskenmerk is niet goed. Het betalingskenmerk is het getal wat achter het bedrag op de acceptgiro staat, jij vult nu in feite opnieuw het banknummer van de IB groep in.
Wooops , dat had ik nog helemaal niet gezien Idd.
pi_51302057
Tis gelukt trouwens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')