abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51254234
Hoi,

Wat is het verschil tussen grondverf en menie?

Bedankt! Jos
pi_51254254
Met een grondverf bescherm je het hout niet tegen vochtinvloeden maar maak je de hechting tussen verf en hout veel beter.

Met menie becherm je het hout tegen vochtinvloeden.
  zondag 8 juli 2007 @ 14:06:48 #3
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_51258869
Als hout steen raakt, kan het op dat raakpunt snel gaan rotten. Daarom is het handig een balk die in een muur/rtegen een muur zit, in de (hout)menie te zetten (dat is me tenminste zo uitgelegd...).
Ook heb je ijzermenie, waarmee je ijzer en staal tegen roest beschermd.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_51263054
Ach ja..
quote:
Amarol grondverf
Hoge kwaliteit grondverf te combineren met diverse aflakken. Weervast; kan een jaar lang zonder afwerking overstaan.
Beschermd dus wel wat. Staat ook uitleg hier
  maandag 9 juli 2007 @ 08:02:05 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51281041
Menie is loodhoudend toch ook?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 9 juli 2007 @ 08:26:55 #6
178940 Orval
.....ik word oud....
pi_51281180
quote:
Op maandag 9 juli 2007 08:02 schreef sanger het volgende:
Menie is loodhoudend toch ook?
vroeger wel, tegenwoordig heb je loodvrije menie......weet niet of die met lood nog nog verkocht mag worden zelfs.
Narcisme, een gezond zelfbeeld!
  maandag 9 juli 2007 @ 08:48:07 #7
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51281404
quote:
Op maandag 9 juli 2007 08:26 schreef Orval het volgende:

[..]

vroeger wel, tegenwoordig heb je loodvrije menie......weet niet of die met lood nog nog verkocht mag worden zelfs.
Iig zijn looddampen niet bevordelijk
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_51281902
quote:
Op maandag 9 juli 2007 08:26 schreef Orval het volgende:

[..]

Ik weet ook niet of het verkocht mag worden, maar vaak loont het om bij een klein schildersbedrijfje een beetje door te vragen
pi_51287269
Verven die lood, cadnium, mangaan, ... of oxides, sulfides of fosfaten daarvan of zware verdunningsmiddelen (hoog FOS gehalte) bevatten mogen wel en niet toegepast worden. Dit hangt er van af waar je het toepast, hoe je het toepast en wie het topast. Doorgaans wordt er gezegt dat het niet mag omdat de schilders alle maatregelen die getroffen moeten worden om er mee te mogen werken niet willen nemen, en er in de meeste gevallen vervangen verven zijn die ook wel voldoen.

Het verschil tussen een grondverf en een menie is dat menie een grondverf is met een hoog vocht afdrijvned vermogen en (voor hout) een schimmel dodend middel bevat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')