abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 juli 2007 @ 11:16:52 #26
862 Arcee
Look closer
pi_51226063
Hoe lang heb je er exact gewerkt tot moment van ontslag?

En hoe bedoel je precies 1 maand vrijgesteld van werk? Hangende de rechtszaak een maandje niks doen?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_51226074
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 11:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Um, sorry, maar als ze je in dat verslag aanspreken op je functioneren is het een dergelijk gesprek. Hoe zij het noemen doet er dan niet zoveel toe.
Duidelijk, maar het zal toch wel uitmaken dat ik niet voor akkoord heb getekend en ook bezwaar heb gemaakt?
  zaterdag 7 juli 2007 @ 11:17:27 #28
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_51226076
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 11:15 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

Ja, die was er zeker. Er moest een deel van het werk in de avonduren uitgevoerd worden. Plus dat het bedrijf in de toekomst misschien veel verder weg komt te zitten van mijn woonplaats.
Maar daar staat niks van op papier en het is dus geen officieel voorstel of wel?
Mja, dat ligt er een beetje aan. Kij, dat het bedrijf verhuist, maakt niet uit. Ze verhuizen ook als je in je huidige baan had kunnen blijven, dus dat als argument aanvoeren is niet zo slim. Dan zal de rechter namelijk vragen wat je was gaan doen als dit niet was gebeurd en het bedrijf was gaan verhuizen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_51226125
Komt wel nog bij dat ik in de voorgestelde functie ongeveer een halve dag per keer OP LOKATIE zou werken. Reisafstand 0-400km enkel dus, dus tel er maar 4 uur reistijd bij op. Voor 4 uur werken zou er dan 8 uur verlof gegeven worden, reistijd voor eigen rekening.
pi_51226150
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 11:16 schreef Arcee het volgende:
Hoe lang heb je er exact gewerkt tot moment van ontslag?

En hoe bedoel je precies 1 maand vrijgesteld van werk? Hangende de rechtszaak een maandje niks doen?
Op het moment van ontslag zou ik er een half jaar gewerkt hebben. En ik wilde de laatste maand van het contract vrijgesteld van werkzaamheden zijn. Heb ik expres zo gedaan om wat wisselgeld te hebben voor een eventuele weigering.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 11:21:54 #31
66444 Lord_Vetinari
pi_51226153
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 11:20 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Komt wel nog bij dat ik in de voorgestelde functie ongeveer een halve dag per keer OP LOKATIE zou werken. Reisafstand 0-400km enkel dus, dus tel er maar 4 uur reistijd bij op. Voor 4 uur werken zou er dan 8 uur verlof gegeven worden, reistijd voor eigen rekening.
Ja, maar de rechter zal ook kijken of de functie die aangeboden werd, gelijkwaardig was. Overigens, zonder dat aanbod op papier hoef je je niet al te druk te maken. Hun woord tegen het jouwe. Gewoon ontkennen dat je het als aanbod gezien hebt, dat je dacht dat het gewoon een algemene opmerking was.

Zij etteren, jij etteren.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 juli 2007 @ 11:23:59 #32
862 Arcee
Look closer
pi_51226192
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 11:21 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Op het moment van ontslag zou ik er een half jaar gewerkt hebben. En ik wilde de laatste maand van het contract vrijgesteld van werkzaamheden zijn. Heb ik expres zo gedaan om wat wisselgeld te hebben voor een eventuele weigering.
Maar hoeveel exact? Een kantonrechter wijst een ontslagvergoeding toe op basis van het aantal jaren dat je er gewerkt hebt. Als dat 1 dag minder is dan een half jaar krijg je niks.

Dat wil zeggen, iig als jullie er samen niet uitkomen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_51226220
He getver, daar was ik al bang voor. Dit is nog niet 1-2-3 opgelost dus.

En met mijn stomme kop ben ik ook helemaal vergeten de rechsbijstand in te lichten over die andere functie. Of kan ik dat maar beter voor me houden?
  zaterdag 7 juli 2007 @ 11:27:19 #34
66444 Lord_Vetinari
pi_51226255
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 11:25 schreef Giantbiker_73 het volgende:
He getver, daar was ik al bang voor. Dit is nog niet 1-2-3 opgelost dus.

En met mijn stomme kop ben ik ook helemaal vergeten de rechsbijstand in te lichten over die andere functie. Of kan ik dat maar beter voor me houden?
NOOIT iets voor je eigen rechtsbijstand verzwijgen. Maar zoals gezegd, het staat niet op papier, dus...
pi_51226280
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 11:23 schreef Arcee het volgende:

[..]

Maar hoeveel exact? Een kantonrechter wijst een ontslagvergoeding toe op basis van het aantal jaren dat je er gewerkt hebt. Als dat 1 dag minder is dan een half jaar krijg je niks.

Dat wil zeggen, iig als jullie er samen niet uitkomen.
Als ik per 31 augustus wordt ontslagen heb ik er meer dan 6 maanden gewerkt (eind februari begonnen).
  zaterdag 7 juli 2007 @ 11:31:34 #36
66444 Lord_Vetinari
pi_51226330
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 11:28 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

Als ik per 31 augustus wordt ontslagen heb ik er meer dan 6 maanden gewerkt (eind februari begonnen).
De werkgever is wel gehouden aan de opzegtermijn. Dus als de rechtszaak op 3 augustus is, kan je er op zijn vroegst op 30 september uitgeduveld worden.
pi_51226456
F*CK, nog langer bij die etter onderdak zitten. Daar heb ik dus echt geen zin in, ik spring nog liever voor de trein.
Maar ik breng de rechtsbijstand wel op de hoogte van die andere functie. Maar die is me aangeboden als een vrijblijvend voorstel tussen neus en lippen door.
Maar het zal me eigenlijk een zorg zijn wat er gebeurt. Mijn kansen op ander werk zijn redelijk tot goed, alleen wil ik wel de zekerheid dat ALS het niet snel lukt, dat ik dan aanspraak op WW kan maken.
Zou dat nog lukken in deze situatie?
  zaterdag 7 juli 2007 @ 11:39:36 #38
66444 Lord_Vetinari
pi_51226493
Ja hoor, waarom niet?

Overigens kun je je uiteraard altijd ziek melden als de rechtszaak achter de rug is. Even naar de huisarts en een verklaring van overspannenheid halen
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 juli 2007 @ 11:40:51 #39
862 Arcee
Look closer
pi_51226521
WW gaat sowieso ook nog gedeeltelijk over je vorige baan.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 11:43:24 #40
66444 Lord_Vetinari
pi_51226588
Idd. WW gaat uit van de 39 weken eis. Je moet 39 van de afgelopen 52 weken gewerkt hebben.
pi_51226685
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 11:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Idd. WW gaat uit van de 39 weken eis. Je moet 39 van de afgelopen 52 weken gewerkt hebben.

Artikel 17
Recht op uitkering ontstaat voor de werknemer indien hij in 36 weken onmiddellijk voorafgaande aan de eerste dag van werkloosheid in ten minste 26 weken als werknemer arbeid heeft verricht.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_51226704
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 11:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je moet 39 van de afgelopen 52 weken gewerkt hebben.
Dat is geen enkel probleem. Ik werk al 10 jaar onafgebroken met vaste contracten voor ondertusen 3 opeenvolgende werkgevers.

Maar hoe sterk sta ik nog?
Ik kan direct van alles af zijn door een voorstel te doen voor einde contract per 31 augustus, gewoon doorwerken en geen ontslagvegoeding.
Maar ga ik voor het gerecht, dan krijg ik misschien wel een vergoedingd, maar misschien ook het risico van helemaal niks EN geen uitkering?

Ik hoop geen uitkering nodig te hebben, maar het is vakantietijd en dus niet de tijd om een andere job te zoeken. Een koorddanser zie je immers ook niet zonder veiligheidsnet.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 11:52:12 #43
66444 Lord_Vetinari
pi_51226772
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 11:48 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Artikel 17
Recht op uitkering ontstaat voor de werknemer indien hij in 36 weken onmiddellijk voorafgaande aan de eerste dag van werkloosheid in ten minste 26 weken als werknemer arbeid heeft verricht.
Oke, 36 dan. Het verandert ook elk ogenblik
  zaterdag 7 juli 2007 @ 11:52:55 #44
66444 Lord_Vetinari
pi_51226788
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 11:49 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

Dat is geen enkel probleem. Ik werk al 10 jaar onafgebroken met vaste contracten voor ondertusen 3 opeenvolgende werkgevers.

Maar hoe sterk sta ik nog?
Ik kan direct van alles af zijn door een voorstel te doen voor einde contract per 31 augustus, gewoon doorwerken en geen ontslagvegoeding.
Maar ga ik voor het gerecht, dan krijg ik misschien wel een vergoedingd, maar misschien ook het risico van helemaal niks EN geen uitkering?

Ik hoop geen uitkering nodig te hebben, maar het is vakantietijd en dus niet de tijd om een andere job te zoeken. Een koorddanser zie je immers ook niet zonder veiligheidsnet.
Je krijgt ALTIJD een uitkering. Gewoon gaan voor het maximale.
pi_51226838
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 11:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Maakt in mijn geval niet uit, ik werk meer dan lang genoeg om in aanmerking te komen voor een uitkering.
pi_51226839
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 11:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

maakt voor TS niet uit.

ik ga niet het hele topic lezen, ik kom er veel te laat tussen zie ik. Maar dit is wel echt mijn onderwerp
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_51227070
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 11:55 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]
ik ga niet het hele topic lezen, ik kom er veel te laat tussen zie ik. Maar dit is wel echt mijn onderwerp
Laat ik me eens wagen aan een samenvatting:
In Februari begon ik bij deze werkgever omdat dat een goede stap leek. Ik zou een afdeling opbouwen van 2p naar 4p. Maar omdat die 2 extra personen nooit zijn aangenomen, liep ik gruwelijk vast in de dageljkse bezigheden (ook vanwege gebrek aan kennis, ik begon in een andere branche). Doordat de dagelijkse prioriteiten me van een ander deel van het werk afhielden werd ik begin Juni ter verantwoording geroepen.
Er is toen verslag opgemaakt dat ik een deel van het werk liet liggen. Ik werkte al veel meer dan 40 uur in de week maar redde het niet.
Dat werd me dus ten laste gelegd en in Juni moest ik maar zorgen voor een andere baan of anders volgde er ontslag. Een andere job heb ik nu nog niet, dus moest ik maar een schikkingsvoorstel doen. Dat heeft de rechtsbijstand keurig voor me gedaan. Ondertussen kreeg ik nog een andere functie aangeboden die qua inhoud best bij me paste maar veel werk in de avonduren inhield. Die heb ik dus afgeslagen (allemaal mondeling).
Het gedane voorstel vond de werkgever buiten proportie (eind per 31-8 + 1 maand ontslagvergoeding + werkvrijstelling vanaf 31-7) en hij wil zelf geen tegenvoorstel doen.
Gisteren ben ik bedreigd met een rechtszaak die ze tot in het oneindige willen rekken zodat ik nog veel langer tussen wal en schip zit.
Ik weet niet wat ik moet doen, in een rechtszaak krijg ik misschien een leuke cent toegewezen, maar evengoed vindt de rechter mij de kwaaie hond en sta ik met niets op de straat.

Ik zoek dus veel wijsheid in dit topic en een objectieve beoordeling.
pi_51227105
Zo, en nu even de frisse lucht in.

Iedereen tot nu toe harteljk bedankt voor steun en inzichten.
pi_51229589
Een rechter zal kijken of partijen er over een weer aan uit zijn willen komen. Je werkgever vertikt het om verder te onderhandelen. Daarmee krijgt hij de rechter al een klein beetje tegen. Uiteindelijk zal een kantonrechter vaak op de zitting aandringen op een schikking.
Rechters houden niet van tijdrekken. Er zijn ook vaste termijnen om op elkaars juridische stukken te reageren. Als je werkgever het verzoekschrift indient, en jouw vertegenwoordiger vraagt maar een korte periode voor uitstel om te reageren, gaat het vrij snel hoor. Voordeel van kantonrechters ten opzichte van civiele rechtbank is in de meeste regio’s dat ze wat sneller werken.
Omdat je een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd hebt, zal de rechter er zeker wel naar gaan kijken.
Lelijke @@p!
pi_51229593
Zoals Croga zegt: wel op je werk blijven verschijnen, althans op schrift ook kenbaar maken dat je je beschikbaar blijft stellen voor werkzaamheden. Je werkgever zet zich alleen maar te kakken als hij geen gebruik van je wilt maken zonder nadere argumentatie. Blijven werken is voor jou misschien niet zo prettig, maar vergeet niet dat jij over en weer ook een arbeidsrelatie met je werkgever aangegaan bent. Als je werkgever je wilt schorsen, moet hij dat inderdaad op schrift doen. Precies om de redenen zoals hierboven gezegd.
Lelijke @@p!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')