abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51402056
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 18:13 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Inderdaad.

Oorsprong van pasen:
[..]
Dat zijn dan hele rare christenn geweest!!!
pi_51409472
tvp voor later.
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_51417728
Tja lees ook wel eens dat 'al' onze heilige geschriften in feite astrologische evenementen beschrijven. Echter heb ik me daar nooit echt in verdiept.

Ik ga zelf meer uit van het principe "zo boven zo beneden"
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_51431177
quote:
Aangezien ik geen zin heb om op te zoeken wat er wel en niet van waar is
Het is allemaal gelogen.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_51435765
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 02:30 schreef Boswachtertje het volgende:
Tja lees ook wel eens dat 'al' onze heilige geschriften in feite astrologische evenementen beschrijven. Echter heb ik me daar nooit echt in verdiept.
als je dat ooit wil kan je beter naar de nalatenschap van de maya's kijken
quote:
Ik ga zelf meer uit van het principe "zo boven zo beneden"
? .. micro=macro bedoel je hiermee ?

en nog even over de paaseitjes ..
verbaasd me eigenlijk niets dat het nog ouder is, het is iets dat je niet alleen met feestdagen tegenkomt, dat de nieuwere cultuur gedeelten van de oudere cultuur meeneemt en dat deze oudere gewoonte binnen die nieuwe cultuur een geheel eigen leven gaat leiden
pleased to meet you
pi_51439381
Ik zat net het filmpje uit de OP te kijken, maar wat ik raar vind; daar zeggen ze dat Krishna, die ik dan beter ken dan de anderen die genoemd worden, geboren is in december. Maar dat is augustus.
Noemen hem gekruizigd, maar stierf aan een dodelijke wond aan de hiel tijdens het mediteren.
Ik weet dat er nog andere vergelijkingen worden gemaakt, zoals een timmerman als vader of geboren in een stal, maar ook die verhalen komen niet voor in het mahabharat.
Dus in hoeverre gaan de andere vergelijkingen met de oude mythes/legendes/verhalen op?
Kol haneshama Tehalel Yah
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
pi_51519968
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 17:08 schreef moussie het volgende:
als je dat ooit wil kan je beter naar de nalatenschap van de maya's kijken
Ik ben met de maya-kalender al een aardige tijd bezig en via via wel redelijk wat gelezen van de Maya's.. zeer interessant idd
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 17:08 schreef moussie het volgende:? .. micro=macro bedoel je hiermee ?
Ja inderdaad.
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')