I know maar in IT kost een potje me ¤2,25 en ik ga gauw genoeg weer om dat even uit te zitten... Wat TOBS betreft kun je trouwens beter hier bestellen: http://www.winkelplein.nu/barbershopsuply/default.asp?sid=GTGDne0HTmhmxcPjfjLtBdNeQU2428& . Ietsje goedkoper en heeft de hele lijn aan crèmes ipv maar drie verschillende zoals Scheerwinkel.nl (qua service heb ik overigens met beide shops prima ervaringen). De crème met rozenolie en de Eton College crème vind ik allebei erg lekker. Ik wil nog de avocado proberen, die schijnt erg fijn te zijn voor de huid.quote:Op maandag 23 februari 2009 23:55 schreef Mr.J het volgende:
Het is hier te verkrijgen: http://www.scheerwinkel.n(...)o.php?products_id=52
Iets goedkoper, maar wel duurdere verzendkosten.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:44 schreef W1ZZ het volgende:
Wat TOBS betreft kun je trouwens beter hier bestellen: http://www.winkelplein.nu/barbershopsuply/default.asp?sid=GTGDne0HTmhmxcPjfjLtBdNeQU2428& . Ietsje goedkoper en heeft de hele lijn aan crèmes ipv maar drie verschillende zoals Scheerwinkel.nl (qua service heb ik overigens met beide shops prima ervaringen).
straigh razor place heeft zo'n soort databank. Maar een Shavette kopen voor een eurotje of 10 ga je ook niet dood vanquote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:44 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Wat ik zelf nog wel wil is een straight razor en toebehoren. Scheer nu met een Merkur Futur. Iemand toevallig hier met meerdere straight razors die mij er eentje wil lenen om te proberen? Scheelt weer een investering als 't niets voor mij blijkt te zijn
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:25 schreef Conekiller het volgende:
En verder.... heel belangrijk.... scheer je NOOIT terwijl je nog in je blote fluit in de badkamer staat. Doe op z'n minst een onderbroek aan. Want je mes laten vallen is een ding, dat tie halverwegen iets raakt is weer een ander verhaal.
Scheerkwast goed heet laten worden (niet koken natuurlijkquote:Op woensdag 25 februari 2009 20:18 schreef Ruzbeh het volgende:
Gisteren had ik m'n beste scheer resultaat ooit...![]()
Gillette Super Speed met een Derby Extra mes
Voorbereiding: Scheercrème inwrijven voor 2 minuten, hete handdoek erover voor 3 minuten
Met de haren mee en langs de haren geschoren.
Potassium alum blokje erover heen... vrijwel geen irritatie. Echt absurd goed.En toch is er ruimte voor verbetering. De hete handdoek werd te snel koud & de scheer schuim was ook te koud (ik gebruik een plastic kom). Tegen de haren in scheren zonder irritatie wordt denk ik wel haalbaar.
Maar jij gebruikt scheergel toch? Geen zeep zoals bijv:quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:20 schreef Conekiller het volgende:
mijn manier:
Vul de kom/bakje met heet water en zet het op de wasbak.
Vul ook de wasbak (andersom kan ook natuurlijk)
Mik de kwast in de wasbak.
Zet douche aan
Ga douchen.
Zet douche weer uit.
Gooi het water uit het bakje/kom
Schud een keer flink met je kwast, vanuit je pols, gewoon 1 zwiep
Zet kwast op z'n voetje
Gooi laatste restje water uit de kom (dit zakt altijd wat door)
Ga goed roeren/kwasten en presto! Schuim!
[ afbeelding ]
Als het te waterig is moet je minder water gebruiken en mss iets harder schudden met je kwast. Het is vooral veel uitproberen. Je zou evt een druppeltje of 2 glycerine erbij kunnen doen pom het extra te laten schuimen
afhankelijk van m'n bui. Meestal gewoon een blok zeep, soms creme. Echt afhankelijk van hoe ik me voel en hoeveel tijd ik hebquote:Op donderdag 26 februari 2009 23:31 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Maar jij gebruikt scheergel toch? Geen zeep zoals bijv:
http://www.scheerwinkel.nl/catalog/product_info.php?cPath=85_97&products_id=338
Wel geprobeerd maar da's niks voor mij. M'n huid kan er niet tegenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:32 schreef mister_popcorn het volgende:
scheren hier mensen zich ook met een mes en met scheerolie?
Ik scheer me altijd na het douchen, en bij het douchen een scrubbie. Dus in principe zijn mijn haren wel voorbereid. (toch?)quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:26 schreef Ruzbeh het volgende:
Scheerolie wordt door sommige mensen gebruikt, maar over het algemeen is het niet een standaard ding dat gebruikt wordt. Als je een beter scheer resultaat wilt hebben moet je je haren beter voorbereiden (bijvoorbeeld, zoals ik dat doe, met scheerschuim+een hete handdoek erover).
Hoe je je scheer resultaten verbeterd doe je dan zo:
Eerste doet je iets aan voorbereiding
Daarna iets met je mes in het krabbertje (of ander krabbertje gebruiken die beter voor je werkt)
Daarna pas je aftershave, soort scheerzeep/crème.
Dus als je slechte scheer resultaten hebt kan je het beste eerst naar je voorbereiding kijken.
Ja, alhoewel een hete handdoek nog beter is.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:58 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Ik scheer me altijd na het douchen, en bij het douchen een scrubbie. Dus in principe zijn mijn haren wel voorbereid. (toch?)
In plaats van een haar conditioner kan je ook gewoon je scheercrème/zeep gebruiken omdat daar stoffen in zitten die je haren zachter maken.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:38 schreef Conekiller het volgende:
Haarconditioner goed in je baard smeren is ook een goede voorbereiding
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |