abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 februari 2009 @ 23:57:19 #176
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_66393770
Proraso ruikt hetzelfde als dat shit dat je moeder op je borstkas smeerde toen je ziek werd. Vicks ofzo. Zo'n geur heeft het niet. Stinkt niet, maar het is niet zo'n bijzonder geur. Vind 't eigenlijk wel fris.

Het effect dat dat scheer crème heeft op je huid is wel even wennen. Eerst vond ik het geen prettig gevoel maar daarna is het wel lekker & een bijzonder effect. Als je dan klaar bent met scheren en je wat koud water op je gezicht doet voelt het heel erg koud. De scheer crème heeft hetzelfde geur als het aftershave crème. Alleen de aftershave balm heeft een andere, zoete geur.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  dinsdag 24 februari 2009 @ 06:39:27 #177
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_66397319
Ik vind de vergulde hand juist erg lekker. Ik heb er al best veel geprobeerd maar vergulde hand werkt voor mijn huid tot nu toe het lekkerst (de zeep, de creme ben ik wat minder enthousiast over)

Ik heb alleen dat m'n daskwast erg, ruw/hard/stug is geworden. Iemand ideeën? Ik heb al gewoon conditioner geprobeerd maar dat werkt niet zo goed.
Trouwens heb ik ook een varkenharen kwast van Wilkinson gekocht vorig jaar (4 pleuro's in duitsland) en die vind ik stiekem wel erg lekker werken Terwijl de 4 andere varkenskwasten (ze zijn goedkoop he ) hier toch vrij werkloos liggen.

Ik heb trouwens feather mesjes voor m'n Shavette en die gaan vrij lang mee. Voor m'n krabbertje heb ik standaard Supermax, de goedkoopste mesjes (60ct voor 10) maar ik vind ze erg prettig. Verwissel ze elke 3 a 4 keer.

Aftershave ben ik vrij oldschool mee. Brut, Aqua Velva etc.

Wat zijn trouwens jullie wensen nog op scheergebied? (zeepjes uitgezonderd)
voor mij
Roony krabbertje

Vulfix kwast (Roony is ook goed )

Doubl Duck reaper spanish point 6/8

een 7 day set

En nog een beetje knappe scheerkomwarmhouddinggeval (scuttle, was dat is het nederlands?)
Gebruik nu een soepkom met oortje ervoor Werkt ook maar ziet er wat minder uit.
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
pi_66409437
Heb nu deze besteld:

pi_66411397
quote:
Op maandag 23 februari 2009 23:55 schreef Mr.J het volgende:
Het is hier te verkrijgen: http://www.scheerwinkel.n(...)o.php?products_id=52
I know maar in IT kost een potje me ¤2,25 en ik ga gauw genoeg weer om dat even uit te zitten... Wat TOBS betreft kun je trouwens beter hier bestellen: http://www.winkelplein.nu/barbershopsuply/default.asp?sid=GTGDne0HTmhmxcPjfjLtBdNeQU2428& . Ietsje goedkoper en heeft de hele lijn aan crèmes ipv maar drie verschillende zoals Scheerwinkel.nl (qua service heb ik overigens met beide shops prima ervaringen). De crème met rozenolie en de Eton College crème vind ik allebei erg lekker. Ik wil nog de avocado proberen, die schijnt erg fijn te zijn voor de huid.

Wat ik zelf nog wel wil is een straight razor en toebehoren. Scheer nu met een Merkur Futur. Iemand toevallig hier met meerdere straight razors die mij er eentje wil lenen om te proberen? Scheelt weer een investering als 't niets voor mij blijkt te zijn
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  dinsdag 24 februari 2009 @ 17:14:19 #180
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_66414544
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 15:44 schreef W1ZZ het volgende:
Wat TOBS betreft kun je trouwens beter hier bestellen: http://www.winkelplein.nu/barbershopsuply/default.asp?sid=GTGDne0HTmhmxcPjfjLtBdNeQU2428& . Ietsje goedkoper en heeft de hele lijn aan crèmes ipv maar drie verschillende zoals Scheerwinkel.nl (qua service heb ik overigens met beide shops prima ervaringen).
Iets goedkoper, maar wel duurdere verzendkosten.

Dus voor mijn bestelling van een TOBS After Shave Gel en de Proraso is scheerwinkel.nl weer iets goedkoper.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  dinsdag 24 februari 2009 @ 17:25:21 #181
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_66414870
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 15:44 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Wat ik zelf nog wel wil is een straight razor en toebehoren. Scheer nu met een Merkur Futur. Iemand toevallig hier met meerdere straight razors die mij er eentje wil lenen om te proberen? Scheelt weer een investering als 't niets voor mij blijkt te zijn
straigh razor place heeft zo'n soort databank. Maar een Shavette kopen voor een eurotje of 10 ga je ook niet dood van
Alleen dan overstappen naar een echte is weer wennen. Een shavette zal vrijwel altijd scherper zijn. Wat ook weer het probleem brengt met het leren. Want believe me. Het word een bloedbad!

Probleem ook met straight razors is dat ze vrijwel nooit shaveready komen. Je zal ze dus altijd nog even moeten laten slijpen. Want zelf slijpen is vrij lastig te leren.. Daar moet je eigenlijk op MP voor 10 pleuro's een mes voor kopen om mee te oefenen. En een slijpsteen kost je ook een paar tientjes. Barbershop verstuurt ze wel vrijwel scheerklaar. Maar een riem heb je zowiezo nog erbij nodig. Pasta is een beetje onzin als je 'm goed onderhoud is wat olijfolie op de riem ook goed om 'm soepel te houden.

En als je een mes shaveready koopt kan je zelf nog uit met een stuk balsahout op een plankje met wat slijpasta erop. Laat je 'm een keer per jaar nog even goed slijpen en verder doe je het met de riem en een keer per week even een haal of 10 over het hout.

En verder.... heel belangrijk.... scheer je NOOIT terwijl je nog in je blote fluit in de badkamer staat. Doe op z'n minst een onderbroek aan. Want je mes laten vallen is een ding, dat tie halverwegen iets raakt is weer een ander verhaal.
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
  dinsdag 24 februari 2009 @ 17:46:18 #182
65330 Ruzbeh
pi_66415531
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 17:25 schreef Conekiller het volgende:
En verder.... heel belangrijk.... scheer je NOOIT terwijl je nog in je blote fluit in de badkamer staat. Doe op z'n minst een onderbroek aan. Want je mes laten vallen is een ding, dat tie halverwegen iets raakt is weer een ander verhaal.
  woensdag 25 februari 2009 @ 20:18:55 #183
65330 Ruzbeh
pi_66457832
Gisteren had ik m'n beste scheer resultaat ooit...

Gillette Super Speed met een Derby Extra mes
Voorbereiding: Scheercrème inwrijven voor 2 minuten, hete handdoek erover voor 3 minuten
Met de haren mee en langs de haren geschoren.

Potassium alum blokje erover heen... vrijwel geen irritatie. Echt absurd goed. En toch is er ruimte voor verbetering. De hete handdoek werd te snel koud & de scheer schuim was ook te koud (ik gebruik een plastic kom). Tegen de haren in scheren zonder irritatie wordt denk ik wel haalbaar.
pi_66459079
Scheren is voor mensen zonder baarden.
  woensdag 25 februari 2009 @ 21:18:34 #185
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_66459892
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 20:18 schreef Ruzbeh het volgende:
Gisteren had ik m'n beste scheer resultaat ooit...

Gillette Super Speed met een Derby Extra mes
Voorbereiding: Scheercrème inwrijven voor 2 minuten, hete handdoek erover voor 3 minuten
Met de haren mee en langs de haren geschoren.

Potassium alum blokje erover heen... vrijwel geen irritatie. Echt absurd goed. En toch is er ruimte voor verbetering. De hete handdoek werd te snel koud & de scheer schuim was ook te koud (ik gebruik een plastic kom). Tegen de haren in scheren zonder irritatie wordt denk ik wel haalbaar.
Scheerkwast goed heet laten worden (niet koken natuurlijk en het bakje van de scheerschuim voor je begint vol laten lopen met heet water.
  woensdag 25 februari 2009 @ 22:22:30 #186
65330 Ruzbeh
pi_66462200
Doe ik al. Maar het is een plastic kom. Binnenkort gebruik ik iets anders. Zie een paar posts terug over dat scheerkom die ik heb besteld.
  woensdag 25 februari 2009 @ 23:26:38 #187
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_66464585
ik gebruik met vakantie altijd gewoon het doosje waar het inkomt (vergulde hand) en nergens last van. Desnoods zet je het op een beker met heet water
pi_66464776
Mischien kan ik gewoon geen schuim kloppen, maar als ik de vergulde hand gebruik dan wordt mn schuim redelijk waterig(niet zo super dik) Zou je een foto kunnen maken hoe het er bij jou utziet?
"Those unforgettable days, for them I live"
  donderdag 26 februari 2009 @ 11:20:50 #189
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_66474018
mijn manier:
Vul de kom/bakje met heet water en zet het op de wasbak.
Vul ook de wasbak (andersom kan ook natuurlijk)
Mik de kwast in de wasbak.
Zet douche aan
Ga douchen.
Zet douche weer uit.
Gooi het water uit het bakje/kom
Schud een keer flink met je kwast, vanuit je pols, gewoon 1 zwiep
Zet kwast op z'n voetje
Gooi laatste restje water uit de kom (dit zakt altijd wat door)
Ga goed roeren/kwasten en presto! Schuim!

Als het te waterig is moet je minder water gebruiken en mss iets harder schudden met je kwast. Het is vooral veel uitproberen. Je zou evt een druppeltje of 2 glycerine erbij kunnen doen pom het extra te laten schuimen
  donderdag 26 februari 2009 @ 23:29:38 #190
19479 Mr.J
pi_66503496
Na de 4e keer op 2 kleine wondjes in mijn hals na lijkt het wat te worden.

Hals is op bepaalde plekken nog niet heel glad, maar daar pas ik juist enorm op om geen druk te zetten, zeker niet tegen de haartjes in.

Naja, komt vanzelf wel.

Hudige ritueel:
- Kwast voorweken in heet water
- Gezicht wassen
- Proraso op gezicht
- Scheerschuim maken op de TOBS zeep, inzepen en kwast in kopje die in heet water staat leggen
- 1x met haren mee
- Opnieuw inzepen
- Nog een keer met de haren mee
- Alleen hals inzepen
- Daar heeeeeeeel voorzichtig tegen de haren in
- Gezicht wassen
- Aluin
- TOBS after shave gel

donderdag 26 februari 2009 @ 23:31:35 #191
19479 Mr.J
pi_66503579
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:20 schreef Conekiller het volgende:
mijn manier:
Vul de kom/bakje met heet water en zet het op de wasbak.
Vul ook de wasbak (andersom kan ook natuurlijk)
Mik de kwast in de wasbak.
Zet douche aan
Ga douchen.
Zet douche weer uit.
Gooi het water uit het bakje/kom
Schud een keer flink met je kwast, vanuit je pols, gewoon 1 zwiep
Zet kwast op z'n voetje
Gooi laatste restje water uit de kom (dit zakt altijd wat door)
Ga goed roeren/kwasten en presto! Schuim!
[ afbeelding ]
Als het te waterig is moet je minder water gebruiken en mss iets harder schudden met je kwast. Het is vooral veel uitproberen. Je zou evt een druppeltje of 2 glycerine erbij kunnen doen pom het extra te laten schuimen
Maar jij gebruikt scheergel toch? Geen zeep zoals bijv:

http://www.scheerwinkel.nl/catalog/product_info.php?cPath=85_97&products_id=338
pi_66510218
scheren hier mensen zich ook met een mes en met scheerolie?
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  vrijdag 27 februari 2009 @ 11:23:32 #193
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_66513128
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 23:31 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Maar jij gebruikt scheergel toch? Geen zeep zoals bijv:

http://www.scheerwinkel.nl/catalog/product_info.php?cPath=85_97&products_id=338
afhankelijk van m'n bui. Meestal gewoon een blok zeep, soms creme. Echt afhankelijk van hoe ik me voel en hoeveel tijd ik heb
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 09:32 schreef mister_popcorn het volgende:
scheren hier mensen zich ook met een mes en met scheerolie?
Wel geprobeerd maar da's niks voor mij. M'n huid kan er niet tegen
  vrijdag 27 februari 2009 @ 11:26:55 #194
65330 Ruzbeh
pi_66513220
Scheerolie wordt door sommige mensen gebruikt, maar over het algemeen is het niet een standaard ding dat gebruikt wordt. Als je een beter scheer resultaat wilt hebben moet je je haren beter voorbereiden (bijvoorbeeld, zoals ik dat doe, met scheerschuim+een hete handdoek erover).

Hoe je je scheer resultaten verbeterd doe je dan zo:

Eerste doet je iets aan voorbereiding
Daarna iets met je mes in het krabbertje (of ander krabbertje gebruiken die beter voor je werkt)
Daarna pas je aftershave, soort scheerzeep/crème.

Dus als je slechte scheer resultaten hebt kan je het beste eerst naar je voorbereiding kijken.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 11:38:47 #195
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_66513578
Haarconditioner goed in je baard smeren is ook een goede voorbereiding
pi_66514291
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:26 schreef Ruzbeh het volgende:
Scheerolie wordt door sommige mensen gebruikt, maar over het algemeen is het niet een standaard ding dat gebruikt wordt. Als je een beter scheer resultaat wilt hebben moet je je haren beter voorbereiden (bijvoorbeeld, zoals ik dat doe, met scheerschuim+een hete handdoek erover).

Hoe je je scheer resultaten verbeterd doe je dan zo:

Eerste doet je iets aan voorbereiding
Daarna iets met je mes in het krabbertje (of ander krabbertje gebruiken die beter voor je werkt)
Daarna pas je aftershave, soort scheerzeep/crème.

Dus als je slechte scheer resultaten hebt kan je het beste eerst naar je voorbereiding kijken.
Ik scheer me altijd na het douchen, en bij het douchen een scrubbie. Dus in principe zijn mijn haren wel voorbereid. (toch?)
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  vrijdag 27 februari 2009 @ 12:03:08 #197
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_66514441
scrubben hoeft in principe niet. Doordat het mes echt op je huid staan (en niet met draadjes ervoor als bij een mach-nix) scrub je vanzelf al tijdens het scheren.

Maar qua voorbereiding zal het wel goed zitten dan hoor. Afhankelijk van hoe goed je die scrub wegspoelt. Want het glijd natuurlijk niet echt soepel
  vrijdag 27 februari 2009 @ 15:36:57 #198
65330 Ruzbeh
pi_66522520
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:58 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Ik scheer me altijd na het douchen, en bij het douchen een scrubbie. Dus in principe zijn mijn haren wel voorbereid. (toch?)
Ja, alhoewel een hete handdoek nog beter is.
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:38 schreef Conekiller het volgende:
Haarconditioner goed in je baard smeren is ook een goede voorbereiding
In plaats van een haar conditioner kan je ook gewoon je scheercrème/zeep gebruiken omdat daar stoffen in zitten die je haren zachter maken.

Voor mijn methode, zie: http://badgerandblade.com/vb/showthread.php?t=9745
  vrijdag 27 februari 2009 @ 20:20:17 #199
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_66532592
Net de Tabac scheercreme geprobeerd. Moet zeggen dat tie me beter bevalt dan de zeep maar hij is me toch nog iets te snel qua intrekken. Tegen de tijd dat ik normaal begin met scheren is de helft ervan al ingetrokken. Nu kan je er nog een keer overheen kwasten natuurlijk maar met Vergulde Hand en TOBS creme hoef ik dat niet eigenlijk
pi_66539460
Ik doe dat wel trouwens, eerste laag TOBS laat ik een minuutje intrekken, was ik af en daarna doe ik er een nieuwe laag op...
"The sunshine bores the daylights outta me!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')