Ik gebruik scheer-gel wat ik er op smeer, zonder kwast dus. Ik kreeg wel de tip om de gel van gilette voor de gevoelige te gebruiken dus als deze gel op is probeer ik die. (die schijnt nog beter te zijn voor je huid)quote:Op donderdag 4 december 2008 18:40 schreef thijsltc het volgende:
Gebruik jij een kwast om die zeep op je gezicht te doen? In plaats van die kwast had ik dus dat extra scheermes gekocht.
Sorry, had even contact opgenomen met die winkel en ik kan hem gewoon terugsturen..quote:Op donderdag 4 december 2008 22:12 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Het is een beetje dubbel om eerst over je bloedbad te vertellen en vervolgens nr2 proberen te verkopen
Desondanks heb ik wel interesse. PM je gegevens ff als je er nog steeds vanaf wilt.
Je kunt ook lekker warm schuim maken. Ik heb altijd het idee dat mijn huid protesteert tegen die koude gel. Scheergel lijkt mij geen uitvinding vanwege het betere resultaat maar omdat het gemakkelijk is.quote:Op zaterdag 6 december 2008 10:41 schreef Conekiller het volgende:
Kwast scheert trouwens wel lekkerder. Je haar komt meer omhoog en je huid word beter vochtig gehouden.
ik wil eerst de techniek wat beter onder handen krijgen voordat ik andere richtingen ga dan de haarrichting.quote:Op woensdag 17 december 2008 00:21 schreef Conekiller het volgende:
huid goed straktrekken en eerst met de haren mee, dan haaks erop en dan ertegenin (steeds weer zepen natuurlijk en bij voorkeur niet onder de douche)
ik ook nietquote:Op woensdag 17 december 2008 00:36 schreef Ringo het volgende:
Wat is dat toch met sommige mensen en hun scheercapriolen?Ik scheer me zonder schuim, gewoon mijn kop een beetje nat maken en gaan met dat mesje. Nooit problemen, superglad, nooit wondjes.
En haartjes in je gilette-mesje?? Gewoon goed schoonmaken die boel.
Mijn papa was overleden voordat ik baardhaar kreeg. Maar vind het wel een mooie traditie om als vader je zoon te leren scheren (met een mooi mes)quote:Op woensdag 17 december 2008 11:05 schreef Conekiller het volgende:
nummers op de mesjes, geen clue.
En gewoon met alleen water?
Dan haal ik me bek open. Misschien heb je alleen pluis haar
Zelfs met een open mes moet ik 'm elke 2 banenen even afvegen/omspoelen omdat er te veel haartjes op zittenEn ik scheer me elke 2 dagen (meer is niet nodig met zo'n mes
)
Bovendien. Je kan jezelf af en toe toch wat verzorgen? Het is best kalmerend om even in de badkamer te staan met een kwast, je zeep en een scherp mes op je keel
Wondjes horen er gewoon bij op het begin. Gaat vanzelf over.
Dat en een soort traditwie. Vrouwen leren zichzelf opmaken enzo van hun moeder maar wie heeft zich nog behoorlijk leren scheren van z'n pa?
Ik wil dat dalijk bij mijn kids wel doen. Gewoon leren hoe je jezelf netjes glad kan scheren en het nog leuk vinden ook.
Zo kun je de mesjes nog verleggen en kun je dus zien met welke kanten je al hebt gebruikt als scheervlakquote:Op woensdag 17 december 2008 00:26 schreef zquing het volgende:
[..]
ik wil eerst de techniek wat beter onder handen krijgen voordat ik andere richtingen ga dan de haarrichting.
ik gebruik deze mesjes
[ afbeelding ]
en er staan nummertjes op, 1 t/m4 in links en recht is 't midden aan bijde kanten. Weet iemand wat die nummertjes betekenen?
Een open mes wil ik nog wel eens proberen, maar voor nu houd ik het bij mijn krabberquote:Op woensdag 17 december 2008 16:33 schreef Conekiller het volgende:
alleen heeft een krabbertje al 2 kanten, je zou 'm idd na een paar keer om kunnen draaien. Maar waar zou je? Gilette mesjes zijn wel wat duurder maar nog steeds iets van 4.50 voor 10.
Ik gebruik Supermax mesjes en die zijn 60ct voor 10Daar ga ik helemaal niet moeilijk voor doen.
Mijn kids krijgen trouwens als het zo ver is (ze lijken op mij dus als ze een jaar of 12 zijn) allebij een goed krabbertje (merkur of gilette), Kwast, Kom en zeep.
En zodra ze 18 zijn een recht mes met alles erbij (slijpsteen, riem, etui) als ze dat willen. Sterker nog, die messen heb ik al. Ik heb 2 vrij wel identieke Otto Bush Worldmasters op de kop getikt op MP die ik bewaar voor ze. Vind van m'n eigen messen de OB ook het lekkerst. Gebruik m'n Feather en m'n Dovo nu het meest, want die OB van mezelf heb ik pas laten vallen () en moet gerestaureerd worden.
*ben stiekem heel blij dat ik 2 zoontjes hebStraight Shaving FTW*
edit: ook leuk is je vrouw zover krijgen dat je d'r benen ed mag scheren met een recht mes. Die van mij stelde als eis dat ik mezelf niet meer raak mocht scheren. Maar ze blijft terugkrabelen. Iets met: "Ik ken jou en scherpe voorwerpen, je komt echt niet met dat ding bij mij in de buurt!"
Wel pas de benen van m'n beste vriendin mogen scheren ermee. Maar die kickt er volgens mij op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |