abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57900928
Omdat je telkens maar met één mesje over je huid gaat. Bedenk dat je bij elke scheerbeweging ook huidcellen meeneemt, en dat dan bij Mach3 drie keer zoveel als bij een krabber. En bij Fusion 5 keer zoveel. Als je je één keer per week ofzo scheert is het allemaal niet zo'n ramp maar als je je elke dag scheert (bijv. omdat je altijd netjes geschoren op je werk moet verschijnen) dan merk je het verschil wel. Ik iig wel.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_57904098
Daarbij heb ik het idee dat de mesjes van Merkur die ik gebruik aanzienlijk scherper zijn dan van Gilette waardoor ik minder hoeft te ploeteren tijdens het scheren. Als ik me een week niet heb geschoren is het scheren met de krabber geen enkele moeite, terwijl het met een Gilette een uiterst pijnlijke aangelegenheid is.
pi_57904525
Ja, zo scherp dat ik me de eerste keer echt met extra veel aandacht moet scheren
pi_57904574
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 09:30 schreef W1ZZ het volgende:
Ja, zo scherp dat ik me de eerste keer echt met extra veel aandacht moet scheren
Dus het ouderwetse krabbertje heeft niet jouw voorkeur, of de gilette?
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_57904848
Zoals ik al eerder schreef scheer ik me al jaren met een krabber.
pi_57905096
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 09:34 schreef huhggh het volgende:

[..]

Dus het ouderwetse krabbertje heeft niet jouw voorkeur, of de gilette?
Voor een scheermes geldt naar mijn mening nog altijd hoe scherper hoe beter. Dat je je een keer kan snijden hoort daarbij. Met een Gilette ga je voor het gemak en niet voor een optimaal resultaat. Schuim uit een busje en een mes waarmee je je niet kan snijden. Dan komt het mes dus niet dicht genoeg bij de huid en kun je je dus niet perfect scheren.
pi_57907222
Voor messen in het algemeen geldt dat ze veiliger zijn naarmate ze scherper zijn. Ook met scheren, als het mes bot is ga ja misschien kracht zetten, en dat is nou precies niet de bedoeling met een mes op je huid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_57907337
Dat is over 't algemeen wel waar, maar ik merk toch dat ik me beter scheer bij de 3e, 4e en 5e scheerbeurt met een DE mesje dan bij de eerste twee keer. Dat lees je ook wel vaker op badgerandblade.com en shavemyface.com
  dinsdag 8 april 2008 @ 12:06:50 #84
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_57907376
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 11:57 schreef Weltschmerz het volgende:
Voor messen in het algemeen geldt dat ze veiliger zijn naarmate ze scherper zijn. Ook met scheren, als het mes bot is ga ja misschien kracht zetten, en dat is nou precies niet de bedoeling met een mes op je huid.
pi_57908080
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 10:01 schreef deom het volgende:

[..]

Voor een scheermes geldt naar mijn mening nog altijd hoe scherper hoe beter. Dat je je een keer kan snijden hoort daarbij. Met een Gilette ga je voor het gemak en niet voor een optimaal resultaat. Schuim uit een busje en een mes waarmee je je niet kan snijden. Dan komt het mes dus niet dicht genoeg bij de huid en kun je je dus niet perfect scheren.
Nou ik kan me een aantal flink bloedende sneeen herinneren veroorzaakt door een gilette mach3 mesje.... je zal er niet je polsen mee kunnen doorsnijden maar t is genoeg om er een bloederige zooi van te maken.
pi_57908621
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 12:43 schreef Farenji het volgende:

[..]

Nou ik kan me een aantal flink bloedende sneeen herinneren veroorzaakt door een gilette mach3 mesje.... je zal er niet je polsen mee kunnen doorsnijden maar t is genoeg om er een bloederige zooi van te maken.
Ik had met Gilette vaak wondjes maar dat kwam meer doordat de huid opengetrokken werd en niet gesneden. Iets waar ik met een krabbertje geen last meer mee heb.
pi_57921744
ik heb meer het probleem dat boven mijn bovenlip het erg rood wordt en irriteert/brandt. vreemd genoeg alleen daar en niet op mijn kin of wangen. in mijn hals in mindere mate.

welk type is trouwens het beste? ik zie er veel met gewicht en lengte erbij vermeldt etc.
pi_57923961
Ik zou als ik jou was gewoon met zo een beginnen. Niet te duur en dan kun je ontdekken of het wat voor je is.

http://www.scheerwinkel.nl/catalog/product_info.php?cPath=94_42&products_id=168
pi_57933011
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 22:41 schreef onderscheid het volgende:
ik heb meer het probleem dat boven mijn bovenlip het erg rood wordt en irriteert/brandt. vreemd genoeg alleen daar en niet op mijn kin of wangen. in mijn hals in mindere mate.
Niks aan te doen, je bent genetisch een snordrager. Het komt vooral veel voor op het Duitse platteland, heb je ook een kruin in je nek?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 9 april 2008 @ 14:00:02 #90
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_57933945
quote:
Op woensdag 9 april 2008 13:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Niks aan te doen, je bent genetisch een snordrager. Het komt vooral veel voor op het Duitse platteland, heb je ook een kruin in je nek?

Same here... Alleen als ik te lang mijn snor laat staan gaat die ook irriteren.
pi_57934408
Ik probeer weleens voor de grap een baard te laten staan maar na 2 weken gaat het altijd zo erg irriteren dat ik er weer de brui aan geef.

Ik heb trouwens ook altijd dezelfde plek die problemen geeft, namelijk onder m'n kaak net rechts van m'n kin. Als ik dat stukje scheer moet ik altijd even opletten anders kan ik 't aluinblokje weer in stelling brengen.
  zaterdag 12 april 2008 @ 00:04:34 #92
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57994601
quote:
Op zondag 8 juli 2007 13:40 schreef Geerd het volgende:
Lijkt me eingelijk toch geen prettig idee als die kerel met zoon "echt" scheermes bij je keel aankomt.

'Mooi weer vandaag he?'

En zeg dan maar eens dat het kutweer is.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_63587492
Woei! heb net ook een ouderwets scheersetje besteld! Ben benieuwd
pi_63587601
Een nieuwerwets scheermes gewoon tegen de wasbak aankloppen en met de spraystand van je kraan (mits je die hebt) gaat het er meestal allemaal wel uit.
3 á 4 keer met één scheermesje.
  vrijdag 28 november 2008 @ 10:16:36 #95
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_63588351
Ik ben benieuwd! Ik gebruik nu zo'n 5 mesjes gilette ding, en hoewel ik erg sceptisch was over de overgang van 3 naar 5 mesjes (marketinguitvinding) gaat het inderdaad beter. De grootste vooruitgang vind ik de slepende mesjes, die de mach 3 ook al had want met alles daarvoor ging het echt heel erg mis. Gelukkig is om de dag scheren tegenwoordig sociaal geaccepteerd

Maar de uitvinding van de eeuw vind ik toch wel scheerolie. Kun je dat ook gebruiken met zo'n schrapertje?
Vampire Romance O+
pi_63729026
Heb hem vandaag binnen gekregen. In alle haast geprobeerd en mijn halve gezicht ligt nu dus open... Verder is het wel goed spul dat zeker. Ook heb ik er per ongeluk twee besteld dus ik heb er nu 1 over.

Deze is dus te koop: 15 euro inclusief verzenden, zit in lederen etui. Het gaat om dit ding: http://www.winkelplein.nu/barbershopsuply/default.asp?page=detail&Id=1554353&sid=lgJhY45qfMJHMf2IudnWpVmxmFxG23
  woensdag 3 december 2008 @ 22:16:00 #97
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_63739242
quote:
Op woensdag 3 december 2008 17:00 schreef thijsltc het volgende:
Heb hem vandaag binnen gekregen. In alle haast geprobeerd en mijn halve gezicht ligt nu dus open... Verder is het wel goed spul dat zeker. Ook heb ik er per ongeluk twee besteld dus ik heb er nu 1 over.

Deze is dus te koop: 15 euro inclusief verzenden, zit in lederen etui. Het gaat om dit ding: http://www.winkelplein.nu/barbershopsuply/default.asp?page=detail&Id=1554353&sid=lgJhY45qfMJHMf2IudnWpVmxmFxG23
Ik heb dezelde. Maar ik heb tot nu toe dus maar 4 snijwondjes gehad en dat is meer deschult van mijn eigen lompigheid en snel willen scheren dan van het mesje
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_63761598
Gebruik jij een kwast om die zeep op je gezicht te doen? In plaats van die kwast had ik dus dat extra scheermes gekocht.
  donderdag 4 december 2008 @ 22:12:54 #99
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_63768048
quote:
Op woensdag 3 december 2008 17:00 schreef thijsltc het volgende:

Het is een beetje dubbel om eerst over je bloedbad te vertellen en vervolgens nr2 proberen te verkopen

Desondanks heb ik wel interesse. PM je gegevens ff als je er nog steeds vanaf wilt.
Vampire Romance O+
pi_63769948
Heb er een uit Egypte gehad. Echt 100x beter dan een normale scheermes. Ik krijg geen irritaties. Helaas ben ik 'm kwijtgeraakt :/
당신을 사랑합니다
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')