abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 juli 2007 @ 20:12:54 #1
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_51212491
In de lijn van een verbod op gloeilampen, 100 dagen naar het volk toegaan en onnozele kamervragen van Wilders heeft GroenLinks nu geopperd om jongeren op school te leren omgaan met de media.
quote:
Groenlinks wil scholen verplichten jongeren te leren hoe zij met media om moeten gaan. Dat moet hen weerbaar maken in de complexe informatiemaatschappij. Dat heeft de partij bekendgemaakt.

GroenLinks komt meteen na de zomer met een initiatiefwet om media-educatie op te nemen in de lijst die voorschrijft wat kinderen allemaal moeten kennen en kunnen na de basisschool en het voortgezet onderwijs.

Met de medialessen moeten leerlingen onder andere leren hoe reclame werkt. De scholen krijgen de vrijheid om de lessen zelf in te vullen, aldus GroenLinks.
Wat een bullshit zeg. Laat kinderen nuttige dingen leren, zoals taal en rekenen. Daar heb je nog wat aan. Is er trouwens iemand hier die vindt dat hij hier vroeger les over had moeten krijgen?

Een tijdje terug werden er ook al kamervragen gesteld over het mogelijke verdwijnen van Lingo, en ook Wilders vindt het leuk om in de Tweede Kamer te bespreken wat er moet gebeuren met Buitenhof omdat het een columnist geen nieuw contract aanbood. Wanneer gaat men in de politiek eens beginnen met het land besturen in plaats van zich druk te maken over niet ter zake doende dingen!

Ohja, die '100 dagen naar het volk toe' van het huidige kabinet is natuurlijk ook te zielig voor woorden.

Klacht: het aanhoudende onnozole populisme in de politiek.

Groetjes.
Ten percent faster with a sturdier frame
  vrijdag 6 juli 2007 @ 20:13:23 #2
53267 TC03
pi_51212512
Eensch.
pi_51212791
Laat ze kinderen eens leren hun menign te geven ipv het standaard indoctrinatie verhaaltje van de maatschappijleerpik.
pi_51212809
ik zou ook willen weten waar die "mediatraining" geplaats gaat worden en welk vak zijn uren ervoor moet inleveren. Geschiedenis bijvoorbeeld zijn op vele vmbo's in het derde jaar al afgedaan als "pretvak". Ik zou het jammer vinden als het een jaar vroeger zou moeten worden ivm met een mediatraining.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 20:37:57 #5
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_51213315
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 20:21 schreef Herr_Munk het volgende:
ik zou ook willen weten waar die "mediatraining" geplaats gaat worden en welk vak zijn uren ervoor moet inleveren. Geschiedenis bijvoorbeeld zijn op vele vmbo's in het derde jaar al afgedaan als "pretvak". Ik zou het jammer vinden als het een jaar vroeger zou moeten worden ivm met een mediatraining.
Geschiedenis is een hele mooie voor het bronnen onderzoek in al die informatie. (het hoeft niet van 2000 jaar geleden te zijn, de krant van gister is al oud genoeg (incl reclame))

Media training. Met LO/gym en nederlands en of andere creatievere vakken (drama/toneel?)

godsdienst/levensbeschouwing/ethiek zou zwaarder mogen wegen.
Misschien dat dat wat werk weg houd bij die farmaceutische indrustrie / en of psychologen wat inperkt.

Verzorging of wat het tegenwoordig ook maar is: -> plannen, en ook lege ruimte voor jezelf.

dicipline kan ook geen kwaad om te leren, dant dat is ook voor veel mensen een struikelblok, samen met concentratie en afleiding enzo.

*het grote blij zijn met jezelf, "help me, help you". En leren leven met onzekerheid.*
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  Donald Duck held vrijdag 6 juli 2007 @ 20:39:17 #6
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_51213360
Het is op zich niet verkeerd om kinderen te leren hoe berichtgeving werkt. Dat het verre van neutraal is en dat ze niet zomaar alles moeten geloven
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 6 juli 2007 @ 20:41:10 #7
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_51213420
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 20:39 schreef __Saviour__ het volgende:
Het is op zich niet verkeerd om kinderen te leren hoe berichtgeving werkt. Dat het verre van neutraal is en dat ze niet zomaar alles moeten geloven
Hopelijk worden ze dan ook niet gepakt door fascistische borrelpraat over 'de linkse media'.
Zyggie.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 20:42:17 #8
41885 kless
pi_51213454
quote:
In canada is een soort sire spotje op tv geweest over het blauw mini nijlpaard wat er bij jou onder de vloer leeft.
Met daarna "geloof niet alles wat je op tv ziet"
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  vrijdag 6 juli 2007 @ 20:43:57 #9
53267 TC03
pi_51213513
quote:
Ik zeg ook nergens dat het verkeerd is, het is alleen echt pure onzin dat hier speciale lessen voor moeten komen. Alsjeblieft zeg.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 20:45:16 #10
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_51213557
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 20:43 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik zeg ook nergens dat het verkeerd is, het is alleen echt pure onzin dat hier speciale lessen voor moeten komen. Alsjeblieft zeg.
Wat een onnozel gezeik dan. Of ze integreren het op een andere manier in hun lesprogramma of ze doen 'aparte lessen'. Boe-fucking-iend.
Zyggie.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 20:45:43 #11
78843 mrbomb
Open misère praatje
pi_51213578
Een speciaal vak lijkt me nogal overdreven. Pak de reclames aan, in plaats van de kinderen te leren hoe om te gaan met reclames.
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 20:37 schreef kless het volgende:

[..]

Geschiedenis is een hele mooie voor het bronnen onderzoek in al die informatie. (het hoeft niet van 2000 jaar geleden te zijn, de krant van gister is al oud genoeg (incl reclame))

Media training. Met LO/gym en nederlands en of andere creatievere vakken (drama/toneel?)

godsdienst/levensbeschouwing/ethiek zou zwaarder mogen wegen.
Misschien dat dat wat werk weg houd bij die farmaceutische indrustrie / en of psychologen wat inperkt.

Verzorging of wat het tegenwoordig ook maar is: -> plannen, en ook lege ruimte voor jezelf.

dicipline kan ook geen kwaad om te leren, dant dat is ook voor veel mensen een struikelblok, samen met concentratie en afleiding enzo.

*het grote blij zijn met jezelf, "help me, help you". En leren leven met onzekerheid.*
Wat is dit voor een labiele post? Zet eens een overzichtelijk verhaal neer in plaats van zomaar wat te ijlen.
Why does it hurt when I pee?
  vrijdag 6 juli 2007 @ 20:48:22 #12
53267 TC03
pi_51213632
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 20:45 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Wat een onnozel gezeik dan. Of ze integreren het op een andere manier in hun lesprogramma of ze doen 'aparte lessen'. Boe-fucking-iend.
Ik vind dat er te grote issues worden gemaakt van onboeiende dingen. Als je kinderen wat over de media wilt leren, prima. Ga flyers uitdelen. Maar vervuil de politiek niet altijd met dat soort bullshit.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 20:55:17 #13
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_51213821
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 20:48 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik vind dat er te grote issues worden gemaakt van onboeiende dingen. Als je kinderen wat over de media wilt leren, prima. Ga flyers uitdelen. Maar vervuil de politiek niet altijd met dat soort bullshit.
'De politiek'. Wat is dit voor heilig instituut waarin alleen maar gigantische zaken worden besproken. Onderwijs is een verantwoordelijkheid van ons allen en het idee an sich is goed. Bewustwording van de maatschappij is een doel van het onderwijs. Hoe dat verder moet worden ingevuld moeten experts maar nader bekijken.
Zyggie.
pi_51214202
quote:
Dat kreeg ik gewoon bij Nederlands.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 21:13:42 #15
41885 kless
pi_51214392
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 20:45 schreef mrbomb het volgende:
Een speciaal vak lijkt me nogal overdreven. Pak de reclames aan, in plaats van de kinderen te leren hoe om te gaan met reclames.
[..]

Wat is dit voor een labiele post? Zet eens een overzichtelijk verhaal neer in plaats van zomaar wat te ijlen.
Voor de ander luie mensen die liever een sappig verhaal hebben met veel worden omdat het anders ijlen heet.

Geschiedenis is toch een cursus bron verwerking.
iGEM
  vrijdag 6 juli 2007 @ 21:59:22 #16
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_51215813
Ik ben het eigenlijk hier wel mee eens. Prima in te passen in bijvoorbeeld geschiedenis of nederlands. Geen maatschappijleer ofzo, drama.. andere C vakken. Dat wordt sowieso als een lachertje afgedaan. Niets mis mee met kritisch te kunnen kijken naar de media. Hoe dit echter 'groen' of 'links' moet zijn, snap ik niet helemaal
  vrijdag 6 juli 2007 @ 22:03:43 #17
53267 TC03
pi_51215955
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 21:59 schreef JaZekerZ het volgende:
Hoe dit echter 'groen' of 'links' moet zijn, snap ik niet helemaal
Wat snap je er niet aan? GroenLinks heeft het voorgesteld.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 23:53:15 #18
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_51219261
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 22:03 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wat snap je er niet aan? GroenLinks heeft het voorgesteld.
`

Nou, het voorstel is Groen noch Links. Alleen door die partij in voorstel gebracht. Het verband is dan?
  zaterdag 7 juli 2007 @ 00:13:53 #19
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_51219887
Godsdienst afschaffen en vervangen door wiskunde/nederlands/engels !
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  zaterdag 7 juli 2007 @ 00:50:45 #20
75049 BasOne
Spaceship!
pi_51220911
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 00:13 schreef Maikuuul het volgende:
Godsdienst afschaffen en vervangen door wiskunde/nederlands/engels !
Maatschappijleer

Opzich een goed voorstel.
De media wil nog wel een (:')) dingen verdraaien, en je kan op de FP met de posts we zien wat dat doet.
Een cursusje relativerenen wate r in het nieuws komt lijkt me nog niet zo'n slecht idee
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  zaterdag 7 juli 2007 @ 00:55:56 #21
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_51221051
Meestal bij Maatschappijleer @ mijn oude school praatten we meestal over dingen in de media

Had niet echt superveel met geloof te maken
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')