abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57349742
Zeker een mooi interview. Wat een contrast ook, twee jaar terug speel je nog bij Milan, nu train je af bij een plaatselijke amateurclub. Opzich wel jammer dat Stam zijn biografie (wat erg vermakelijk is om te lezen trouwens) al vijf jaar terug heeft geschreven. Had graag zijn Lazio, Milan en Ajax-jaren beschreven gezien, het afscheid nemen als international, het stoppen met voetbal, enzovoort.

Hier is trouwens het fragment te zien wat in de eerste alinea wordt beschreven.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_57349796
Heel goed interview ja. Mooi om al die dingen door de jaren heen zo te lezen. Hij blijft een held.
pi_57349979
Die nuchterheid heeft gezorgd dat hij de absolute top heeft gehaald. Hij haalt een goed punt aan met dat stuk over de Ajax-jeugd; die spelers zijn hun hele leven met voetbal bezig, hebben vaak geen eens een opleiding afgerond. De manier hoe Stam gegroeid is vind ik fantastisch.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_57351058
Stam geweldig Monster in het veld een rustige huisvader buiten het veld
AFC AJAX
pi_57351396
Heel mooi interview ja. Wat een held, zo'n onzeker mannetje eigenlijk zijn en dan zo'n uitstraling hebben. Prachtig die spelers die zo normaal en benaderbaar blijven.
  donderdag 13 maart 2008 @ 14:33:30 #256
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_57351719
Mooi! Held
Geef mij maar Amsterdam
  vrijdag 27 juni 2008 @ 14:24:23 #257
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_59731690
Eerste namen bekend Jaap Stam afscheidswedstrijd

Inmiddels zijn de eerste namen bekend van spelers die het samen met, en op uitnodiging van, Jaap op zullen nemen tegen het nieuwe elftal van Ajax onder leiding van Marco van Basten.

Henk Timmer, Ronald Waterreus, Arthur Numan, Frank en Ronald de Boer, Michael Reiziger, Wim Jonk, Bert Konterman, Philip Cocu, Arno Arts, Clarence Seedorf, Patrick Kluivert, Dennis Bergkamp, Aron Winter, Jordi Cruyff, Marc Overmars en Edgar Davids zijn de Nederlandse spelers die hun opwachting gaan maken. Wat betreft de buitenlandse inbreng hebben inmiddels in principe toegezegd: Paolo Maldini, Gennaro Gattuso, Filippo Inzaghi, Alessandro Nesta en Romario. Dit team staat zaterdag 26 juli aanstaande onder leiding van Guus Hiddink.

Rondom de wedstrijd vinden er nog enkele activiteiten plaats. Het stadion is om die reden vanaf 18.30 uur geopend waarna in een voorprogramma achtereenvolgens DJ Quintin, Opgezwolle en Thomas Berge een optreden verzorgen. Voor iedere bezoeker van de wedstrijd is er een gratis programmaboekje als aandenken aan de wedstrijd waarmee in de rust van de wedstrijd ook mooie prijzen zijn te winnen. In het stadion zelf zijn verder nog exclusieve artikelen als het wedstrijdshirt van het gelegenheidsteam alsmede een speciaal boek over Jaap Stam verkrijgbaar. Na de wedstrijd, en dus het moment dat het afscheid van Jaap Stam als voetballer daar is, neemt hij afscheid van zijn publiek en staat het aanwezige publiek nog een vuurwerkshow in het stadion te wachten.

Nu de bouw van het stadion is gevorderd en de contouren zichtbaar zijn, heeft de organisatie van de wedstrijd als gevolg van nieuwe inzichten tijdens deze bouw nog extra zitplaatsen beschikbaar gekregen. Deze laatste toegangskaarten voor zowel de Noord-, Oost- als Zuidtribune zijn vanaf maandag 30 juni aanstaande alleen en exclusief verkrijgbaar op het kantoor van FC Zwolle op het stadionterrein. Zorg dat je bij deze fantastische afscheidswedstrijd van Jaap Stam aanwezig bent en grijp deze extra kans voor een toegangskaartje!

Bron: FCZwolle.org
pi_59734548
Mooie namen
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_59964367
quote:
'Ik heb de dagen van de week terug'

HOONHORST - Is er leven na voetbal? De kernvraag voor Jaap Stam (35), sinds hij in november abrupt stopte met zijn glanzende carrière. Hij kent de valkuilen van een leven zonder topsport maar al te goed. Zag ze jaren om zich heen; scheidingen, verkeerde vrienden, financiële ellende. Maar thuis in Hoonhorst geniet Stam gewoon van de rust na alle turbulentie. Dat lukt goed. "Ik heb ook geen enkel talent voor verveling".

Stam kon altijd de deur al goed achter zich sluiten, als hij het stadion verliet. "Hij komt niet als voetballer thuis, maar als Jaap", zei z'n vrouw Ellis, toen hij nog midden in de wereld van het voetbal zat. Die relativering helpt mee bij zijn nieuwe status van ex-prof & oud-international. "In het begin is voetbal alles, dan ga je er totaal in op. Als je een gezin gaat stichten, worden andere dingen belangrijk. Ik heb altijd gezegd: als ik stop, dan draai ik me om en zal ik niet omkijken. Dat is uitgekomen."

Op de toppen van de roem bleef hij die gewone jongen uit Kampen, van het type 'doe maar gewoon' die bij de zaterdagamateurs van DOS was begonnen en met oprechte verbazing bleef kijken naar de wereld van het grote geld en alle glitter waarin hij was beland. Zoals hij nooit een verwende voetbalmiljonair wilde zijn, voldoet z'n vrouw niet aan het cliché van de verspillende voetbalvrouw. Daar komt ze net aanlopen, het stro van de uitgemeste stal nog op de trui. Ze kennen elkaar uit Kampen, toen Jaap nog gewoon op de lts zat en nog niet in het betaalde voetbal. Roem en weelde groeiden mee, ze stapte niet pas in toen die er al volop waren. Dat blijkt een hecht fundament.

Zeven maanden zit Jaap nu thuis, sinds hij op 11 november bij Ajax plots z'n vertrek aankondigde, midden in het seizoen van het betaalde voetbal. Het machtige lijf deed niet meer uit wat het hoofd wilde. "Ik ben geen type dat het dan op zeventig procent afdoet. Ik dreigde vooral tegen mezelf te gaan voetballen. Het hield op, het was klaar." Die harde stop heeft afkickverschijnselen gegeven, vooral lichamelijk. Spierpijn, in de liezen en de binnenkant van het dijbeen. Slecht geslapen ook: "Je mist blijkbaar toch een bepaalde inspanning. Om het bij te houden ben ik wat wezen trainen op een loopband. Maar om tegen zo'n wand van een sportschool aan te koekeloeren, da's dus niks voor mij. Ik ren hier soms door de omgeving, maar mijn manco is: ik kan het niet rustig aandoen, bij een ronde van vijf kilometer is het meteen weer een kwestie van: hard er tegenaan".

Hij traint nu tweemaal in de week bij Sportclub Hoonhorst, precies het goede tempo. Na de zomer treedt hij aan bij de veteranen; in Hoonhorst 5. Elke zondagmorgen een potje voetbal op een geriefelijke tijd: tien uur beginnen, twaalf uur klaar, op de fiets erheen, de sporttas achterop. Wel zo handig voor de terugreis na de intensieve derde helft - met biertjes in de kantine. "Een beetje spielerei, is het, de jongens doen heel gewoon, een voordeel van Hoonhorst, daar nemen ze zoals je bent. Als ik ergens anders heenga ben ik direct weer zo Jaap Stam, dan staan ze je allemaal aan te gapen." Dat wordt nog schrikken bij de streekderby's tegen de collega-veteranen uit Heino, Raalte Lierderholthuis of Zwolle. Die zien in de verdedigingslinie plots het ijzeren postuur van Jaap Stam opduiken, Rots van Kampen, the Dutch Destroyer, Il Terrorista, legendarisch verdediger in 67 interlands. Eens kijken wie er meteen met een zelfbedachte blessure naar de bank hinkt. Stam glimlacht even bij de gedachte.

Jaap denkt na over de toekomst. Wat te doen? Iets in de voetballerij ligt voor de hand. Aanbiedingen waren er al, Henk van Ginkel vroeg hem talent te scouten bij World Soccer Consult. Om eventueel bepaalde landen in kaart te brengen. "Misschien is dat wat. Maar ik wil er niet dag en nacht mee bezig zijn. Daarom valt een trainerschap direct al af. Dan heb je het nog drukker dan als speler, alles voorbereiden, wedstrijden bekijken, half Europa door - ik heb gewoon geen zin meer om elke maand weken van huis te zijn". Na z'n vrijwillige pensionering heeft hij eerst z'n moeder geholpen en deed hij wat dingetjes bij de verbouwing van een zus. Af en toe een aftrap bij een benefiettoernooi, dan weer snel naar huis.

"Ik heb de luxe om de tijd te nemen. De dagelijkse dingen zijn zo fantastisch. Je mist namelijk veel in de profvoetballerij, al die verjaardagen waar ik nooit eens bij kon zijn. In Engeland speelden ze zelfs op Nieuwjaarsdag. Ik was er gewoon nooit - en nu ben ik er wel, helemaal. Het ging altijd maar door, trainen, trainen, wedstrijden, trainen, weer een wedstrijd, trainen, je belandde in een roes. In Rome was het voetbal mooi, het land fantastisch, maar de vervelende dingen begonnen het te winnen van het positieve. De trainingskampen, van de zeven dagen was je vier of vijf dagen weg, dan kwam je op vrijdag half gebroken thuis en moest je zaterdag of zondag alweer terug. Ik wist op een gegeven moment niet meer welke dag het was. Het lijkt mooi, zo'n profcarrière en de wedstrijden waren het ook, maar alles daar omheen was een stuk minder. Al die hotels. Dan zat je weer alleen tussen vier muren. In Milaan speelden ze altijd 's avonds, tv-wedstrijden, dan moest je vooraf drie uur rusten. Sommige jongens vielen als een blok in slaap. En wat heb jij gedaan? - vroegen ze. Nou, drie uur recht voor me uit zitten staren. Slapen lukte me in elk geval nooit. Dan zat je dus honderdduizend keer op het horloge te kijken, zo'n dag kwam amper om en de volgende dag was er weer één. Je werd geleefd, in Engeland vertelden ze je nog wat voor onderbroek je aanmoest. Wat je moest eten. Daarom is het zo fijn thuis, niemand die me vertelt wat ik aan moet trekken of moet eten".

Ook een bak patat en een frikadel kan een keertje, hoewel? In de zeven maanden zonder profvoetbal kwam hij anderhalve kilo aan. Binnen de marges nog, maar fijn dat Hoonhorst 5 alvast in de verte lonkt. "Of de romantiek van de kleedkamer wat kon compenseren? Dat wordt veel te mooi gemaakt. De mooiste tijd qua voetbal was als amateur bij DOS, dan lulde je dialect met elkaar. Maar dan komt een moment dat je hobby je werk wordt en dan is het je hobby dus niet meer. In het begin kun je als prof veel leren, maar hoe hoger het niveau, hoe meer dat een kwestie wordt van: er stáán en presteren. Lol in de kleedkamer is dan echt voorbij. Toen we kampioen werden met Manchester werd wat gejuicht en champagne opengedraaid voor de fotografen. Binnen een uur was iedereen weg." Misschien is het door opgroeien in Kampen met z'n calvinistische levenstoets: "Maar het negatieve blijft me beter bij dan het positieve, ik herinner me wedstrijden die we verloren meer dan wedstrijden die we wonnen." Hij tapt nog eens koffie uit het Nespresso-apparaat en de kat probeert direct z'n plekje in te pikken. "Weet je", zegt hij, "ik kan weer zo genieten van de weekeinden. Net als vroeger, thuis. Vrijdagavond deden we met z'n allen boodschappen. De dag erop werd je wakker en wist je dat het zaterdag was en dat je 's middags heerlijk kon voetballen, daar kon je echt naar uitkijken. Daar werd ik zo blij van. Als prof verlies je dat gevoel volledig, maar het is er weer: ik heb de dagen van de week terug gekregen."

Vader Gerrit en moeder Anna waren z'n grootste fans. Moe Stam stond in de kantine van DOS. Pa leerde hem, als verdienstelijk rechtsbuiten bij IJVV in IJsselmuiden overschieten, samen stonden ze langs de lijn. "Als ik rechtshalf was opgesteld, stonden zij ook rechtshalf. Dan riep m'n vader: Schieten! Nu! Daar werd je wel eens schijtziek van." Maar hij zegt het met tederheid. Zijn vader overleed drie dagen voor hij bij Ajax de handdoek in de ring gooide. Het was niet dé reden, want het besluit stond al vast, maar het kwam er allemaal wel extra bij. De laatste maanden heeft hij de dood van z'n vader 'met moeite een plek kunnen geven'. Afwezige ogen: "Ik ben niet zo'n type om erover te praten, net zo min als mijn vader dat was, wij zijn niet een familie om alles maar op tafel te gooien. Maar m'n ouwe heer had de beslissing zeer zeker begrepen, honderd procent zeker weten."

Hij had zo graag met z'n vader z'n carrière nog eens willen nalopen. In z'n eentje taalt hij niet eens naar al die dvd's met wedstrijden waarin hij als 'beste verdediger ter wereld' pal stond voor de goede zaak. Verder kan bewieroking hem gestolen worden. Maar toch, dat het journaille spontaan applaudisseerde in het perszaaltje, waar hij het vertrek aankondigde, voelt goed. Openlijke waardering, en ongewoon in het wereldje. Dat hij slechts twee rode kaarten kreeg, is achteraf ook een medaille op de borst. "Gekregen voor protesteren tegen de scheidsrechter, niet voor 't doormidden trappen van een speler. Ik ben een correct iemand, vind ik van mezelf, ik probeer altijd eerlijk en niet achterbaks te zijn. Dat ik dat in de voetbaljaren heb kunnen volhouden, geeft nog wel de meeste voldoening."
pi_59964396
Een half jaar is natuurlijk niks, de verveling begint vaak in het 2e of 3e jaar
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 8 juli 2008 @ 14:57:39 #261
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_59972831
valt me wel op dat van der Sar er niet bij is bij de afscheidswedstrijd.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  dinsdag 8 juli 2008 @ 15:37:55 #262
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_59974008
Afscheidswedstrijd Jaap Stam eind juli live bij SBS 6

De afscheidswedstrijd van Jaap Stam is op 26 juli aanstaande live te zien bij SBS 6. Verschillende grote voetbalnamen van toen en nu komen naar het nieuwe stadion van FC Zwolle om het samen met Jaap op te nemen tegen het nieuwe Ajax. Dat meldt SBS 6 vandaag. Marco van Basten is de nieuwe coach van Ajax en Guus Hiddink train het speciale team met bevriende voetballers van Jaap. “Hans Kraaij jr. presenteert de uitzen- ding en Leo Oldeburger geeft commen- taar bij de wedstrijd.”

Speciaal voor deze wedstrijd heeft Harry Vermegen zijn bekende regenjas uit de mottenballen gehaald om op zijn bekende wijze Jaaps carrière door te nemen.

De wedstrijd wordt gespeeld in het nieuw te openen stadion van FC Zwolle en gaat tussen Ajax van Marco van Basten en team-Jaap Stam van Guus Hiddink. “Daarmee krijgt de wedstrijd een tweede dimensie na de ontmoeting tussen de twee coaches tijdens Euro 2008. Dat Van Basten het wederom zwaar krijgt, mag duidelijk zijn want het team van Hiddink telt niet de minste namen“, aldus een woordvoerder van SBS 6.

Beroemde spelers als Inzaghi, Gattuso en Romario strikken in Zwolle de veters om het Ajax alles behalve makkelijk te maken. Tevens kan Jaap Stam rekenen op steun uit eigen land; Arjen Robben, Wesley Sneijder, Patrick Kluivert en de gebroeders De Boer helpen de voormalig ‘Speler van het Jaar’. Ook Dennis Bergkamp maakt zijn opwachting in zijn eerste publieke wedstrijd na zijn afscheid van het profvoetbal.

Vanaf 20.00 uur is op zaterdag 26 juli bij SBS 6 te zien hoe Harry Vermegen, op zijn eigen ludieke wijze, Jaap Stam meeneemt in een tijdreis langs zijn voetbalcarrière en vertellen de gastspelers ieder een anekdote over Jaap. Daarna begint het duel.

Bron: www.mediacourant.nl
pi_59986801
Het is wel opvallend dat hij nergens langer dan 3.5 seizoen heeft gespeeld. Tegen die tijd kon hij ergens anders weer net iets meer verdienen?
pi_59987815
Ja als je bij PSV zit en naar MU kan of bij Lazio zit en je kan naar Milan ga je inderdaad niet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_59990423
quote:
Speciaal voor deze wedstrijd heeft Harry Vermegen zijn bekende regenjas uit de mottenballen gehaald om op zijn bekende wijze Jaaps carrière door te nemen.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_59990425
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 01:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja als je bij PSV zit en naar MU kan of bij Lazio zit en je kan naar Milan ga je inderdaad niet
De stappen Zwolle >> Cambuur, Cambuur>> Willem II (half jaar maar ) waren een stuk kleiner.
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 01:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Eerder in dit topic was jij daar anders nog aardig verbolgen over.
pi_59990601
quote:
en de gebroeders De Boer helpen de voormalig ‘Speler van het Jaar’. Ook Dennis Bergkampmaakt zijn opwachting in zijn eerste publieke wedstrijd na zijn afscheid van het profvoetbal.
Met andere woorden, kijken dus
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_59990616
Samenvatting carriere Jaap Stam:
-Nooit langer dan 3.5 seizoen bij dezelfde club gespeeld.
-Ging altijd meteen weg als hij ergens iets meer kon verdienen.
- Schuwde het daarbij niet om een vertrek te forceren.
- Geroemd om zijn mentaliteit, maar kon het niet meer opbrengen om voor, naar zijn eigen zeggen, de mooiste club van Nederland te spelen.
- Geroemd om zijn nuchterheid, maar laat wel een afscheidswedstrijd spelen. (Zal nog wel een zakcentje opleveren?)
pi_59991025
Jaap Stam Altijd al fan van 'm geweest.
pi_59993667
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 10:37 schreef TerroRobbie het volgende:

- Geroemd om zijn mentaliteit, maar kon het niet meer opbrengen om voor, naar zijn eigen zeggen, de mooiste club van Nederland te spelen.
-Zei voorafgaand aan het seizoen 2007/2008 (waarin hij stopte) in ik meen De Telegraaf dat ie het verschrikkelijk vond als ie een training of wedstrijd miste doordat ie rust kreeg. Enkele weken later stopte ie omdat ie het niet meer kon opbrengen om te voetballen.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  donderdag 10 juli 2008 @ 00:15:39 #271
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_60009936
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 10:37 schreef TerroRobbie het volgende:
- Geroemd om zijn nuchterheid, maar laat wel een afscheidswedstrijd spelen. (Zal nog wel een zakcentje opleveren?)
quote:
De netto-opbrengst van het duel, dat ook rechtstreeks op SBS 6 uitgezonden zal worden, komt ten goede aan KWF Kankerbestrijding en de stichting Kinderen Kankervrij (Kika). De organisatie van de wedstrijd is zeer verheugd dat Ajax in de drukke voorbereiding op het seizoen 2008-2009 zich bereid heeft verklaard om deze wedstrijd te spelen. Ajax laat hiermee ook duidelijk blijken de beide goede doelen eveneens te ondersteunen.
Stumpert.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 12:15:10 #273
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_60038510
quote:
KNVB negeert wens Stam en stuurt Luinge

Het conflict tussen Dick Jol en de KNVB werpt ook een schaduw over het afscheidsduel van Jaap Stam. De Haagse arbiter mag in Zwolle niet fluiten.

De KNVB heeft Roelof Luinge naar voren geschoven als leidsman van de wedstrijd, waarin onder anderen Romario, Paolo Maldini en Dennis Bergkamp zullen spelen. Stam had graag op 26 juli in Zwolle Jol als scheidsrechter gezien, maar krijgt nul op het rekest.

Zeist is zich van geen kwaad bewust. Dergelijke wedstrijden worden gespeeld onder auspiciën van de KNVB, die bepaalt wie waar fluit. 'We hebben wél het verzoek gehad Jol aan te stellen', legt bondswoordvoerder Renske Bruinsma aan VI.nl uit. Maar aan die wens van Stam wil de KNVB niet voldoen. 'Het hoe en waarom bespreken we eerst met Jol. De kans is niet heel groot dat hij alsnog wordt aangesteld.'

'Ik ben hier heel ontstemd over', zegt Stams zaakwaarnemer Henk van Ginkel in De Telegraaf. 'Het was de uitdrukkelijke wens van Jaap Stam om Jol uit te nodigen en er was al een akkoord uit Zeist.'

'Jol en Zeist liggen elkaar niet zo, maar ik vind het belachelijk dat wij de dupe zijn van een conflict waar wij volledig buiten staan', zegt Van Ginkel. De zaakwaarnemer gaat KNVB-directeur Henk Kesler om opheldering vragen. 'We leggen ons hier niet zomaar bij neer.'
Tja, beetje een sneue actie.
pi_60039816
KNVB mag van mij zo langzamerhand volledig geboycot worden door alle clubs..

Komt steeds minder zinnigs uit die hoek.
pi_60039960
Erg triest van de KNVB. Laat gewoon Jol zo'n nietszeggend wedstrijdje fluiten.
pi_60040983
Ja, dit is gewoon erg raar. Doe niet zo moeilijk denk je dan, gaan ze hier een punt van maken.
That's all folks!
pi_60041164
KNVB .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 11 juli 2008 @ 14:21:43 #278
206804 _Mike_
A.F.C.A.
pi_60041192
Smerige tiefus hoeren KNVB
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_60041319
Uilenberg weer zeker
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  vrijdag 11 juli 2008 @ 14:35:48 #280
121310 venomsnake
El Saltador
pi_60041567
quote:
Woedende Jol sleept KNVB voor de rechter

De afscheidswedstrijd van Jaap Stam zorgt onverwachts voor nare problemen. Scheidsrechter Dick Jol zou het vriendschappelijke duel gaan leiden, maar de KNVB besloot om de arbiter dit te verbieden. Jol is woedend en sleept de nationale voetbalbond voor de rechter. Stam neemt op 26 juli in Zwolle met Ajax op tegen een team vol met internationale sterren met wie hij ooit samenspeelde. De afscheidswedstrijd belooft een waar voetbalfestijn te worden en Jol was dan ook maar wat blij dat hij het potje mocht fluiten. De KNVB ligt echter dwars. De bond wil Roelof Luinge laten afreizen naar het uitverkochte duel.

Het laatste woord is hier echter nog niet over gesproken. Novum weet te melden dat Jol een kort geding zal aanspannen tegen de KNVB. De scheidsrechter eist dat hij op 26 juli de afscheidswedstrijd van Jaap Stam mag leiden en wil bovendien drie andere vriendschappelijke duels te fluiten. Voor twee daarvan zou de voetbalbond al toestemming hebben verleend, maar deze onlangs weer hebben ingetrokken.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 11 juli 2008 @ 14:42:07 #281
206804 _Mike_
A.F.C.A.
pi_60041738
Stam die Luinge in 2en schopt in zijn laatste wedstrijd heeft ook wel wat
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_60041746
Je zou gaan vrezen voor het seizoen van Dick Jol .

Misschien kan het hier ook nog, Venom: Het grote Dick Jol kan beter stoppen topic #1
pi_60041782
Die Uilenberg verwoest echt alles..
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  vrijdag 11 juli 2008 @ 14:49:35 #284
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_60041944
Dit was het toch wel het laatste waarvan ik dacht dat de KNVB het zou verpesten.

En dan vraagt Kesler om meer medewerking bij het opstellen van het competitieschema. De KNVB mag zich vooral bij dit soort dingen toch ook wat coulanter opstellen.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 14:51:57 #285
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_60042018
DE KNVB, dat is pas DE vernietiger van het voetbal! Wat een stelletje zakken daar zeg . Bemoei je liever eens met belangrijke zaken ipv dit soort dingen onmogelijk te maken.

Wat een walgelijk kutvolk is het toch ook...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 11 juli 2008 @ 14:53:50 #286
206804 _Mike_
A.F.C.A.
pi_60042082
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 14:49 schreef Trancelocator het volgende:
Dit was het toch wel het laatste waarvan ik dacht dat de KNVB het zou verpesten.

En dan vraagt Kesler om meer medewerking bij het opstellen van het competitieschema. De KNVB mag zich vooral bij dit soort dingen toch ook wat coulanter opstellen.
Kesler moet hier ingrijpen inderdaad, al denk ik wel dat dit een actie van Huilenberg is.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 15:33:30 #287
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_60043013
Wat een belachelijke actie van de Knvb. Jol wil, stam wil. What the fuck is het probleem?
  vrijdag 11 juli 2008 @ 15:38:40 #288
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_60043151
Het probleem is dat die hele KNVB en al die grafjosti's die zich scheids noemen gewoon eens hun grote arrogante smoel moeten houden en optieven!
Get woke, go broke!
  vrijdag 11 juli 2008 @ 15:44:49 #289
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_60043297
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 14:53 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Kesler moet hier ingrijpen inderdaad, al denk ik wel dat dit een actie van Huilenberg is.
Infantiel gedoe van Uilenberg inderdaad, maar de KNVB als geheel slaat weer een modderfiguur.

Dat Jaap 67 interlands achter zijn naam heeft staan, daar gaan ze voor het gemak maar even aan voorbij.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 16:01:33 #290
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_60043703
Als Jol wil gaat ie toch gewoon? Wat gaat de KNVB er tegen doen? Boycotten die KNVB anders.
Get woke, go broke!
pi_60043907
Het zou Luinge sieren als hij deze wedstrijd zou weigeren te fluiten.
pi_60043965
De K staat voor Kinders?

Mijn god, we hebben het hier over een afscheidswedstrijd van een van Nederlands beste verdedigers ooit. Wat zetten ze zich voor paal (met die pino Uilenberg voorop).
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 16:38:31 #293
67174 Dos37
Come on Twente
pi_60044411
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 16:13 schreef MaxPower het volgende:
Jol en Luinge is ook water en vuur volgens mij. Dus daar kan die de sympathie ook wel vergeten.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  vrijdag 11 juli 2008 @ 16:59:16 #294
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_60044803
Echt belachelijk. Wat een huillies.
Geef mij maar Amsterdam
pi_60045566
Walgelijk
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_60045627
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 10:27 schreef TerroRobbie het volgende:
Eerder in dit topic was jij daar anders nog aardig verbolgen over.
Waar?
pi_60046378
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 16:13 schreef MaxPower het volgende:
Dat dus. En wat is die Uilenberg een kwal van een vent zeg. Een beetje persoonlijke vetes op deze manier uitvechten
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_60059542
quote:
Luinge zit met 'zaak-Jol' in de maag
Geschreven op zaterdag, 12 juli om 09:19

De KNVB zit maandag met Dick Jol om de tafel om de ontstane problemen tussen de leidsman en de voetbalbond te bespreken. Beide partijen besloten dit vrijdag nadat Jol de KNVB had gedagvaard. De Scheveninger mag namelijk op 26 juli niet de afscheidswedstrijd van Jaap Stam in goede banen leiden. Klik hier! De oud-verdediger had graag in Zwolle Jol als scheidsrechter gezien, maar krijgt nul op het rekest. De KNVB heeft Roelof Luinge naar voren geschoven als leidsman van het duel, waarin onder anderen Romario, Paolo Maldini en Dennis Bergkamp zullen spelen. Dit terwijl de KNVB eerder nog een bevestiging had gestuurd.

Inmiddels zit Luinge behoorlijk met de aan hem opgedrongen afscheidswedstrijd van Stam in zijn maag. "Aanvankelijk zei ik: ’ja, graag’", vertelt de scheidsrechter in de zaterdageditie van De Telegraaf. "Maar niet toen ik vrijdag las dat Jol zou fluiten en hij tegen de zin in van Jaap Stam van de wedstrijd is gehaald. Dan geef ik hem liever terug. Uit sociale overwegingen en collegialiteit.”

Luinge kreeg vrijdagochtend een telefoontje van de voetbalbond. "Er werd me toen verteld dat over anderhalve week alles duidelijk zou worden en daarop heb ik gezegd dat ik dan wel even in de wachtkamer plaatsneem en de ontwikkelingen afwacht.”

Daarnaast is het Jol ook ook verboden om de oefenduels van Feyenoord en Sparta, tegen respectievelijk Velo en Vitesse Delft, te fluiten. Omdat Jol een arbeidsovereenkomst heeft met de KNVB als senior-scheidsrechter eiste hij aanvankelijk om de drie duels te mogen leiden. Op straffe van een dwangsom van tienduizend als voorschot op te lijden materiële en immateriele schade door aantasting van zijn eer en goede naam als hij de vriendschappelijke duels niet mag fluiten.

"Ik ben hier heel ontstemd over", liet Stams zaakwaarnemer Henk van Ginkel al eerder weten. "Het was de uitdrukkelijke wens van Jaap Stam om Jol uit te nodigen en er was al een akkoord uit Zeist. Jol en Zeist liggen elkaar niet zo, maar ik vind het belachelijk dat wij de dupe zijn van een conflict waar wij volledig buiten staan."
pi_60059780
Zou Luinge sieren als hij zou weigeren
Koning.
  maandag 15 september 2008 @ 02:26:57 #300
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_61636838
Deze moest er gewoon ff bij
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: