quote:Woedende Jol sleept KNVB voor de rechter
De afscheidswedstrijd van Jaap Stam zorgt onverwachts voor nare problemen. Scheidsrechter Dick Jol zou het vriendschappelijke duel gaan leiden, maar de KNVB besloot om de arbiter dit te verbieden. Jol is woedend en sleept de nationale voetbalbond voor de rechter. Stam neemt op 26 juli in Zwolle met Ajax op tegen een team vol met internationale sterren met wie hij ooit samenspeelde. De afscheidswedstrijd belooft een waar voetbalfestijn te worden en Jol was dan ook maar wat blij dat hij het potje mocht fluiten. De KNVB ligt echter dwars. De bond wil Roelof Luinge laten afreizen naar het uitverkochte duel.
Het laatste woord is hier echter nog niet over gesproken. Novum weet te melden dat Jol een kort geding zal aanspannen tegen de KNVB. De scheidsrechter eist dat hij op 26 juli de afscheidswedstrijd van Jaap Stam mag leiden en wil bovendien drie andere vriendschappelijke duels te fluiten. Voor twee daarvan zou de voetbalbond al toestemming hebben verleend, maar deze onlangs weer hebben ingetrokken.
Kesler moet hier ingrijpen inderdaad, al denk ik wel dat dit een actie van Huilenberg is.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 14:49 schreef Trancelocator het volgende:
Dit was het toch wel het laatste waarvan ik dacht dat de KNVB het zou verpesten.
En dan vraagt Kesler om meer medewerking bij het opstellen van het competitieschema. De KNVB mag zich vooral bij dit soort dingen toch ook wat coulanter opstellen.
Infantiel gedoe van Uilenberg inderdaad, maar de KNVB als geheel slaat weer een modderfiguur.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 14:53 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Kesler moet hier ingrijpen inderdaad, al denk ik wel dat dit een actie van Huilenberg is.
Jol en Luinge is ook water en vuur volgens mij. Dus daar kan die de sympathie ook wel vergeten.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 16:13 schreef MaxPower het volgende:
Het zou Luinge sieren als hij deze wedstrijd zou weigeren te fluiten.
Waar?quote:Op woensdag 9 juli 2008 10:27 schreef TerroRobbie het volgende:
Eerder in dit topic was jij daar anders nog aardig verbolgen over.
Dat dus. En wat is die Uilenberg een kwal van een vent zeg. Een beetje persoonlijke vetes op deze manier uitvechtenquote:Op vrijdag 11 juli 2008 16:13 schreef MaxPower het volgende:
Het zou Luinge sieren als hij deze wedstrijd zou weigeren te fluiten.
quote:Luinge zit met 'zaak-Jol' in de maag
Geschreven op zaterdag, 12 juli om 09:19
De KNVB zit maandag met Dick Jol om de tafel om de ontstane problemen tussen de leidsman en de voetbalbond te bespreken. Beide partijen besloten dit vrijdag nadat Jol de KNVB had gedagvaard. De Scheveninger mag namelijk op 26 juli niet de afscheidswedstrijd van Jaap Stam in goede banen leiden. Klik hier! De oud-verdediger had graag in Zwolle Jol als scheidsrechter gezien, maar krijgt nul op het rekest. De KNVB heeft Roelof Luinge naar voren geschoven als leidsman van het duel, waarin onder anderen Romario, Paolo Maldini en Dennis Bergkamp zullen spelen. Dit terwijl de KNVB eerder nog een bevestiging had gestuurd.
Inmiddels zit Luinge behoorlijk met de aan hem opgedrongen afscheidswedstrijd van Stam in zijn maag. "Aanvankelijk zei ik: ’ja, graag’", vertelt de scheidsrechter in de zaterdageditie van De Telegraaf. "Maar niet toen ik vrijdag las dat Jol zou fluiten en hij tegen de zin in van Jaap Stam van de wedstrijd is gehaald. Dan geef ik hem liever terug. Uit sociale overwegingen en collegialiteit.”
Luinge kreeg vrijdagochtend een telefoontje van de voetbalbond. "Er werd me toen verteld dat over anderhalve week alles duidelijk zou worden en daarop heb ik gezegd dat ik dan wel even in de wachtkamer plaatsneem en de ontwikkelingen afwacht.”
Daarnaast is het Jol ook ook verboden om de oefenduels van Feyenoord en Sparta, tegen respectievelijk Velo en Vitesse Delft, te fluiten. Omdat Jol een arbeidsovereenkomst heeft met de KNVB als senior-scheidsrechter eiste hij aanvankelijk om de drie duels te mogen leiden. Op straffe van een dwangsom van tienduizend als voorschot op te lijden materiële en immateriele schade door aantasting van zijn eer en goede naam als hij de vriendschappelijke duels niet mag fluiten.
"Ik ben hier heel ontstemd over", liet Stams zaakwaarnemer Henk van Ginkel al eerder weten. "Het was de uitdrukkelijke wens van Jaap Stam om Jol uit te nodigen en er was al een akkoord uit Zeist. Jol en Zeist liggen elkaar niet zo, maar ik vind het belachelijk dat wij de dupe zijn van een conflict waar wij volledig buiten staan."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |