abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51196303
al die bijbel quotes (ongeacht welk kamp ze post) maken mij 1 ding heel erg duidelijk. Het geloof, en zeker de teksten in dat boek, zijn wel heel erg onverdraagzaam van insteek.
Naastenliefde? Prediken we wel, maar praktiseren we niet.
Kijk maar eens naar het stulpje van de paus. Kijk eens wat voor een pracht en praal daar in het vaticaan.
Hoe blind moet je zijn om niet te kunnen zien dat dat NIET strookt met b.v. de naastenliefde.
Waar is die pracht en praal voor nodig?

het geloof op zich, daar is niets mis mee.
De manier waarop -welk geloof dan ook- gepraktiseerd wordt, vroeger en nu, dat is ziek.
Kruistochten, Intifada's, en weet ik het al wat niet meer.
Uit naam van God, Allah en verzin het zelf maar.
Dus uit naam van God, mag ik een ongelovige vermoorden?
Lekker geloof dan.
Stultorum infinitus numerus est
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:23:05 #52
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_51196304
Zolang aanhangers van religie mij een minderwaardige ongelovige vinden die zal branden in de hel behoud ik mij het recht voor er een menig over te hebben, thank you very much.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_51196333
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:22 schreef thedude0 het volgende:

[..]

hypocriet ja. maar goed, wat moet je anders verwachten van een zooi mensen die geloven in een stapel bij elkaar geraapte onzin verhalen die tot in de eeuwigheid herschreven zijn waardoor er niets meer van het origineel overgebleven is.
Oh vanaf het geschreven gedeelte zal het nog wel aardig kloppen. Alleen daarvoor is het al eeuwen mond tot mond verspreid, en daar krijg je ongetwijfeld overdrijvingen en veranderingen.

+ Alle gedeelten die lang geleden door de kerk uit de bijbel zijn gehaald, wat zeg je daarvan?
pi_51196354
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:18 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

Let nou op man. Het is geen prietpraat.
Heb je het gelezen? Al die geboortedata van die griekse Goden. Een kruiziging van Krishna. Jezus die geboren is op 25 december. Allemaal regelrechte bullshit. Dan ga ik de rest ook niet serieus nemen...
quote:
Dat gedoe van jezus is allemaal al eens eerder bedacht.
Oh ja, vertel eens.

Het idee van een Zoon van God die zich als een vreselijke misdader de slavendood liet ondergaan, de kruiziging, en vervolgens weer opstond van de dood.
Dat is een ronduit bizar en revolutionair concept. Niet voor niks dat de christenen van die tijd al werden uitgelachen en bespot. Net als nu dus eigenlijk.
quote:
Hij zegt niet dat al die anderen hetzelfde zijn, maar dat jezus dus niet bepaald origineel is.
Fout. Het is zeer origineel.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_51196393
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:20 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Mijn God... leren mensen uberhaupt nog lezen op school? Of zit je nog in groep 5 ofzo, dan zal ik je vergeven.
Lees je eigen post dan, en mijn HELE post graag.
En laat het maar weten zodra je denkt te begrijpen waar ik het over heb
pi_51196429
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:24 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Heb je het gelezen? Al die geboortedata van die griekse Goden. Een kruiziging van Krishna. Jezus die geboren is op 25 december. Allemaal regelrechte bullshit. Dan ga ik de rest ook niet serieus nemen...
[..]

Oh ja, vertel eens.

Het idee van een Zoon van God die zich als een vreselijke misdader de slavendood liet ondergaan, de kruiziging, en vervolgens weer opstond van de dood.
Dat is een ronduit bizar en revolutionair concept. Niet voor niks dat de christenen van die tijd al werden uitgelachen en bespot. Net als nu dus eigenlijk.
[..]

Fout. Het is zeer origineel.
Als je die lijst van personen even doorleest, zie je dat zij al die dingen ook hebben gedaan.

dat zeg ik toch.

En dat 25 december komt van een germaans lichtfeest ofzo, daar hebben ze maar kerst van gemaakt omdat niemand een idee heeft wanneer de gast geboren is.
pi_51196450
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:11 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

Wees klaar om gepwned te worden:

Deze mensen moordden niet mensen uit vanwege hun eigen geloofsovertuigen (niet allemaal iig. Stalin niet, en Lenin heeft al helemaal niemand wat kwaad gedaan dus stfu.) Tactisch ook dat je Hitler niet noemd, die wel gelovig was. En daarnaast laat je alle oorlogen tussen verschillende religies weg, waar miljoenen meer bij zijn omgekomen.
Hitler was niet christelijk, maar die discusssie hebben we al gehad.

En jij denkt dat er meer gelovigen zijn omgekomen bij 'godsdienstoorlogen' dan onder het bewind van atheïsten Stalin, Mao en Hitler?
Belachelijk.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:27:20 #58
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_51196455
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:24 schreef koningdavid het volgende:

Zelfs als dat waar is waren de religie's van die tijd ook ronduit bizar, hoewel niet allemaal revolutionair.
[KNE]-Mod
pi_51196482
quote:
Dat is een ronduit bizar en revolutionair concept.
Je geeft hier toe dat het een bedenksel is.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:28:52 #60
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_51196501
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:26 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]
En dat 25 december komt van een germaans lichtfeest ofzo, daar hebben ze maar kerst van gemaakt omdat niemand een idee heeft wanneer de gast geboren is.
Volgens mij werd de geboorte van Jezus in het begin van 't christendom nog in maart gevierd. Later is dat inderdaad uit concurrentieoogpunt met de Germaanse licht- en zonnewendefeesten naar december geschopt.

Net als de kerstboom, die was bedoeld om de competitie aan te gaan met de verering van heilige bomen.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_51196523
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:26 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

Als je die lijst van personen even doorleest, zie je dat zij al die dingen ook hebben gedaan.
Haha, oh man. NIET DUS. Die lijst is bullshit. Geen een van die goden is gekruisigd. Ook is geen een van die goden op 25 december geboren (Jezus ook niet trouwens).
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:26 schreef imported_sphinx het volgende:En dat 25 december komt van een germaans lichtfeest ofzo, daar hebben ze maar kerst van gemaakt omdat niemand een idee heeft wanneer de gast geboren is.
Juist.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:29:51 #62
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_51196530
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:27 schreef koningdavid het volgende:

[..]

En jij denkt dat er meer gelovigen zijn omgekomen bij 'godsdienstoorlogen' dan onder het bewind van atheïsten Stalin, Mao en Hitler?
Belachelijk.
er zit nog steeds verschil in het moorden vanuit geloof en het moorden vanuit een politiek/persoonlijk standpunt... dat ze atheist waren staat hier los van.. misschien waren ze allemaal we diabeet, zijn nu ook direct alle diabeten grote moordenaars... denk toch een na voordat je zoiets claimt....
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
pi_51196532
quote:

[..]

Belachelijk.
De namen die jij nu noemt zijn maar zo'n 100 jaar oud, godsdienstgeweld gaat duizenden jaren terug
pi_51196544
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:27 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Zelfs als dat waar is waren de religie's van die tijd ook ronduit bizar, hoewel niet allemaal revolutionair.
Dat de slang wordt neergezet als bron van het kwaad komt ook doordat rond dezelfde tijd men in babylonië in draken geloofden als goden.
pi_51196557
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:29 schreef thedude0 het volgende:

[..]

De namen die jij nu noemt zijn maar zo'n 100 jaar oud, godsdienstgeweld gaat duizenden jaren terug
punt.
pi_51196558
quote:

[..]

Belachelijk.
Belachelijk dat je dat in twijfel trekt.
De eerste en tweede wereldoorlog waren de ENIGE die niet direct met geloof te maken hadden.
Al het andere: godsdienst.
Maoisten hangen namelijk ook een bepaalde levensopvatting aan.
Sinds het geloof doet het geloof niets anders dan mensen van het andere geloof of bekeren, of vermoorden.

Europa in het midden oosten
Eruopa in zuid amerika
en zo verder
En jij denkt dat in de laatste 100 jaar meer doden gevallen zijn dan in de paar duizend jaar ervoor?
pi_51196562
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:25 schreef asmodai--nl het volgende:

[..]

Lees je eigen post dan, en mijn HELE post graag.
En laat het maar weten zodra je denkt te begrijpen waar ik het over heb
Ik begrijp waar je het over hebt. Het slaat alleen nergens op.
pi_51196597
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:30 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ik begrijp waar je het over hebt. Het slaat alleen nergens op.
Het beweert dat je hele leven een grote grap is, en daar kun je niet tegen.
leuk he.
pi_51196653
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:29 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Haha, oh man. NIET DUS. Die lijst is bullshit. Geen een van die goden is gekruisigd. Ook is geen een van die goden op 25 december geboren (Jezus ook niet trouwens).
[..]

Juist.
Jawel, er zijn er wel wat gekruisigd. en ook op 25 december geboren.

En dan durf je te klagen over mensen die slecht zouden lezen? Sterf in je eigen stront!
pi_51196661
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:30 schreef asmodai--nl het volgende:

[..]

Belachelijk dat je dat in twijfel trekt.
De eerste en tweede wereldoorlog waren de ENIGE die niet direct met geloof te maken hadden.
Al het andere: godsdienst.
Maoisten hangen namelijk ook een bepaalde levensopvatting aan.
Geen christelijke.
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:30 schreef asmodai--nl het volgende:
En jij denkt dat in de laatste 100 jaar meer doden gevallen zijn dan in de paar duizend jaar ervoor?
Wat betret oorlogen: ja.
En zeker meer dan 'religieuze oorlogen'.
pi_51196670
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:33 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

Jawel, er zijn er wel wat gekruisigd. en ook op 25 december geboren.
Is goed. Laat maar zien welke. Met bronnen graag?
pi_51196721
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:33 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Is goed. Laat maar zien welke. Met bronnen graag?
Ja godverdomme, dat staat in die veel te lange lijst met al die goden op de vorige pagina
pi_51196739
genoeg gekruisigd. genoeg opgestaan. allemaal net zo echt als jezus.
pi_51196747
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:31 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

Het beweert dat je hele leven een grote grap is, en daar kun je niet tegen.
leuk he.
Zijn lulverhaaltje bewijst dat mijn leven een grote grap is? Ga fietsen ofzo.
pi_51196778
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:36 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Zijn lulverhaaltje bewijst dat mijn leven een grote grap is? Ga fietsen ofzo.
beweert.

lamlul.

leer lezen.
echt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')