Laat me raden, je bent zeker atheïst of niet?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:42 schreef Hagelkaas het volgende:
Hahahahahahahahahahahahahahahahahah! TS, ik lach je uit in je gezicht! Je stinkt naar de pest, dat je eeuwige moge branden in je denkbeeldige hel!
Ik ben niet gelovig dus ik draag helemaal geen onderbroekenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Draag jij geen blauwe onderbroeken?![]()
Ketter! Heiden![]()
Met ketters bedoelde ik de talloze mensen die levend verbrand werden omdat ze niet in een God geloofden.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 20:11 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik ben ook een 'ketter'. Je agrument = [afbeelding]
Voorbeeld?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 20:15 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Wat is daar gek aan dan? Er zijn zoveel boeken letterlijk geschreven met symbolische passages.
[..]
Maar je trekt het in geen enkel opzicht in twijfel.quote:Ik vind het fijn dat de Bijbel meer is dan een gortdroog feitelijk boek ja.
[..]
Truequote:Daarom is het ook mijn 'geloof' eh?
[..]
Your choice.quote:Schrijf jij het maar toe aan 'toeval' of whatever, dat moet je zelf weten. Ik schrijf het inderdaad toe aan God.
Hoe raad je het.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 20:15 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Laat me raden, je bent zeker atheïst of niet?
Zo één met een hoeveelheid intolerantie die al zovaak tot oorlogen heeft geleid?quote:
Hoezo? Het is een geschiedenis- en getuigenisboek. Wat is daar "bull" aan? Dat ie niet tot de letter moet worden gevolgd, klopt als een bus. Geldt voor alle geschiedenis- en getuigenisboeken. 't Ding is een leidraad, een gids, zo je wilt.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 20:41 schreef BasOne het volgende:
[..]
Voorbeeld?
[..]
Maar je trekt het in geen enkel opzicht in twijfel.
[..]
True
[..]
Your choice.
zoals ik al meerdere malen heb gezegd, in een God geleoven, ok, als je er blij mee bent, maar de bijbel en andere geloofsschriften zijn bull.
Christenen slachten geen lammeren meer hoorquote:Natuur fenomen afdoen als de wil van god en dergelijke. Niet te zeggen dat de aarde velen miljarden jaren ouder is dan dat wat de bijbel beweert, de zon draait niet om de aarde, de aarde is niet plat etc etc, naardat we verder komen als mens moeten we oude ideeen en idealogien loslaten.
Als er geen religie zou zijn zou dat probleem er ook niet zijn. De religie is de oorzaak.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 20:56 schreef Karrs het volgende:
[..]
Zo één met een hoeveelheid intolerantie die al zovaak tot oorlogen heeft geleid?
quote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:42 schreef Hagelkaas het volgende:
Als er geen religie zou zijn zou dat probleem er ook niet zijn. De religie is de oorzaak.
Een reli-freak die over indoctrinatie begint.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:50 schreef koningdavid het volgende:
geïndoctrineerde atheïsten
Dat zie je goed.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:45 schreef Pinball het volgende:
[..]
Een reli-freak die over indoctrinatie begint.
Geen van beiden.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:48 schreef Zyggie het volgende:
Door al de kennis die ik bezit kan ik niet geloven. Waar zit het bij jou, weet je gewoon te weinig of wil je te graag geloven?
Allemachtig.... je gaat bijna denken dat veel mensen hier niet eens hun basisschool hebben afgemaakt.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:48 schreef Zyggie het volgende:Atheistische indoctrinatie bestaat natuurlijk niet kind.
Oh ja? Dat zou betekenen dat er bewijs is gevonden dat God niet bestaat. Laat maar zien dan.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:48 schreef Zyggie het volgende:
Dat de wetenschap een god afwijst is een ander probleem.![]()
Doe toch niet zo kut man. Jij weet toch ook dat kabouters niet bestaan? Is alleen geen bewijs voor.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:51 schreef koningdavid het volgende:
Oh ja? Dat zou betekenen dat er bewijs is gevonden dat God niet bestaat. Laat maar zien dan.
Atheïsme is geen verplicht vak op school, er zijn geen atheïstische omroepen, scholen of politieke partijen van betekenis. Er staan niet in elke stad 6 grote gebouwen om geen goden te vereren, en elk grootschalig conflict wat ging over niet-geloven is gestart door gelovigen.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:47 schreef koningdavid het volgende:
Dat zie je goed.
Of is indoctrinatie ook weer iets wat religie heeft uitgevonden. Net als 'oorlogen'.![]()
![]()
![]()
Goeie tip.quote:Jongens, lees eens een boek.
Het zou inderdaad prachtig zijn als dat kon. Maar blijf dan ook a.u.b. weg uit de politiek en probeer geen wetten aan te nemen die -met als belangrijkste argumentatie een twee millennia oud mythologieboek van een woestijnvolk- verbieden dat mijn zieke oma zelf het uur van haar dood kan kiezen, mijn vijftienjarige nichtje een abortus en dus alsnog een kans om iets van haar leven te maken ontzeggen, en mijn homovrienden verhinderen met elkaar te trouwen.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:30 schreef Karrs het volgende:
Een echte niet-gelover zou niet geloven en daarmee uit, laat "het geloof" voor wat het is
Oh ja joh, waar is ons heilige boek dan, dat we letterlijk moeten nemen (behalve de figuurlijk bedoelde stukjes natuurlijk) en onvoorwaardelijk dienen te geloven? Waar is onze lijst met absurde leefregels en waar is de lijst met onbegrijpelijke verboden? Waar staan onze scholen waarin we kinderen inpeperen dat ze vooral nergens in mogen geloven, op straffe van eeuwige pijnigingen?quote:Een andere (leukere) conclusie is dat het atheïsme tegen alle geloof is, maar álle kenmerken van een geloof heeft, ondanks het ontbreken van een God.
Nou doe ik kut? Als je zegt dat de wetenschap God afwijst dan zeg je niet zomaar wat. Dan zeg je dat God niet kan bestaan en dat daar bewijzen voor gevonden zijn.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:53 schreef Modus het volgende:
[..]
Doe toch niet zo kut man. Jij weet toch ook dat kabouters niet bestaan? Is alleen geen bewijs voor.
Ik hoef ook niet te bewijzen dat de kerstman niet bestaat.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:51 schreef koningdavid het volgende:
Oh ja? Dat zou betekenen dat er bewijs is gevonden dat God niet bestaat. Laat maar zien dan.
Ga toch eens weg met je omgekeerde 'logica'. Ik kan nu honderduizend dingen bedenken waarvan jij het nietbestaan niet kan bewijzen en toch geloof je daar niet in.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:55 schreef koningdavid het volgende:
Nou doe ik kut? Als je zegt dat de wetenschap God afwijst dan zeg je niet zomaar wat. Dan zeg je dat God niet kan bestaan en dat daar bewijzen voor gevonden zijn.
Dat is een onjuiste claim op de wetenschap. Dat mag toch gezegd worden?
Niet zo zeldzaam hoor. Loop een willekeurige kerk binnen op zondag en je ziet dezelfde domheid in grote hoeveelheden.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:56 schreef Modus het volgende:
Wat een zeldzame domheid hier zeg. Te-ring.
Dat jij andere beticht van 'domheid' is in dit geval aardig misplaatst.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:57 schreef Modus het volgende:
[..]
Ga toch eens weg met je omgekeerde 'logica'. Ik kan nu honderduizend dingen bedenken waarvan jij het nietbestaan niet kan bewijzen en toch geloof je daar niet in.
Why-do-I-even-bother ook...
Je hele bijbel is een historisch werkje dat toevallig de tijd heeft overleefd. Ik weet hoe het is geproduceerd, wat de tand des tijds heeft betekend, de toeval van de overlevering; ik weet hoe machtige mensen de dogma's hebben uitgelegd. Het is indrukwekkend, maar heilig is het niet. Als je de kennis had die ik heb, de inzicht dat het slechts een van de vele 'heilige werken' is., dat je slechts met toeval bent geboren in een land met een Christelijke historie, dat zelfs de hele uitleg van het Christendom immer ter discussie staat,dat de feiten gepresenteerd in de Bijbel ondermijnd worden door iets dat werkelijk informatie oplevert (de wetenschap), zou je misschien anders praten. Nogmaals accepteer je deze feiten of verbloemt het geloof dit alles?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:51 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Geen van beiden.
[..]
Allemachtig.... je gaat bijna denken dat veel mensen hier niet eens hun basisschool hebben afgemaakt.![]()
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |