abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 juli 2007 @ 11:12:46 #1
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_51194150
Binnenkort ga ik samen met nog 3 anderen voor 2 weken naar een plaatsje in zuid-spanje: Rojales. Daar is op zich wel wat te doen: er zijn wat barretjes, restaurants en een aantal discotheken, maar in de grotere plaatsen in de buurt: Alicante en Torrevieja, is hoogstwaarschijnlijk wat meer te doen

Ik kan op internet wel wat vinden over deze plaatsen, maar ik vroeg me af of iemand hier wel eens in één van deze plaatsen is geweest, en nog tips heeft voor excursies etc in die omgeving (we hebben een auto daar)

Thanx!
pi_51197797
Paar jaar geleden geweest voor een bruiloft. Er is/was een leuke bar in Benijofar. Dit ligt op loopafstand van Rojales. Maar....weet de naam niet meer, sorry
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  vrijdag 6 juli 2007 @ 14:20:01 #3
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_51200324
Okee, is tenminste al iets positiefs! Verder niet echt een stormlooptopic zo te zien
pi_51205310
Beide dorpen hebben op mij geen geweldige indruk gemaakt.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  zaterdag 7 juli 2007 @ 13:19:10 #5
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_51229090
Met dorpen bedoel je Rojales en Torrevieja? Alicante is namelijk geen dorp maar een stad (de één na grootste van de regio) waar -zoals ik overal lees- zeer veel te doen en te zien is
  zaterdag 7 juli 2007 @ 17:19:44 #6
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_51235141
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 13:19 schreef Spees_Eend het volgende:
Met dorpen bedoel je Rojales en Torrevieja? Alicante is namelijk geen dorp maar een stad (de één na grootste van de regio) waar -zoals ik overal lees- zeer veel te doen en te zien is
Alicante is opzich voor spaanse begrippen, een lelijke stad, je hebt er een kasteel maar meer eigenlijk ook niet,, maar de stad leeft wel, stappen is altijd gezellig, alleen moet je er wel rekening meehouden dat hier alles wat later begint, dus om half 1 is het nog redelijk rustig omdat iedereen op bepaalde plaatsen aan het indrinken is en pas rond een uur of 2 tot 6 a 7 de barretjes etc induikt.

En je had hier eigenlijk 2 weken geleden moeten zijn, was er een feestweek, straten iedere dag bomvol, was echt supersss

en in torrevieja staat een discotheek Pancha, wat wel groot/mooi schijnt te zijn,, moet er nog heen
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_51239949
By the way, misschien heb je meer reactie in het Strandhuisje, of hoe heet dat?
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
  zaterdag 7 juli 2007 @ 21:40:09 #8
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_51242791
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 17:19 schreef DAMH het volgende:

[..]

Alicante is opzich voor spaanse begrippen, een lelijke stad, je hebt er een kasteel maar meer eigenlijk ook niet,, maar de stad leeft wel, stappen is altijd gezellig, alleen moet je er wel rekening meehouden dat hier alles wat later begint, dus om half 1 is het nog redelijk rustig omdat iedereen op bepaalde plaatsen aan het indrinken is en pas rond een uur of 2 tot 6 a 7 de barretjes etc induikt.

En je had hier eigenlijk 2 weken geleden moeten zijn, was er een feestweek, straten iedere dag bomvol, was echt supersss

en in torrevieja staat een discotheek Pancha, wat wel groot/mooi schijnt te zijn,, moet er nog heen
Hmm ik lees op Zoover juist dat er qua cultuur veel te zien is.. Maar ja, ook genoeg andere plaatsjes in de omgeving.

Thanx voor je info iig!
  zaterdag 7 juli 2007 @ 21:46:16 #9
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_51243001
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 21:40 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Hmm ik lees op Zoover juist dat er qua cultuur veel te zien is.. Maar ja, ook genoeg andere plaatsjes in de omgeving.

Thanx voor je info iig!
zoals?? mja ik bedoelde eigenlijk als je het vergelijkt met, madrid, barcelona, granada, sevilla etc...
-the Dude-
  zondag 8 juli 2007 @ 10:57:29 #10
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_51255066
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 21:46 schreef DAMH het volgende:

[..]

zoals?? mja ik bedoelde eigenlijk als je het vergelijkt met, madrid, barcelona, granada, sevilla etc...
quote:
"Alicante

Alicante is de hoofdstad van de provincie en al eeuwenoud; er zijn overblijfselen gevonden uit de 3e eeuw v. Chr. De stad heeft dan ook een interessant archeologisch museum. Levendig Alicante wordt beheerst door het schitterende Santa Barbara kasteel op de berg Benacantil. Het is een van de grootste middeleeuwse burchten van Europa. Het complex beslaat niet alleen de top van de berg, maar ook een groot deel van de hellingen.

Alicante is ook het culturele centrum van het gebied met vele evenementen en ‘fiestas’. In de zomer zijn er kunstmarkten en openlucht theatervoorstellingen. Het Internationaal Poppenfestival in december trekt jaarlijks bezoekers uit de hele wereld. Er is ook een museum van moderne kunst, het Museo de Arte Siglo XX.

Dit vind ik al na 10 seconden zoeken op Google.

Ik hoop in dit topic mensen te vinden die persoonlijke tips etc voor Alicante en omgeving hebben. Ik heb de reis al geboekt (na research uiteraard en op internet is genoeg te vinden) en daarom is het niet nodig dat mensen mij afraden naar deze regio te gaan. Als je het zelf niet leuk vond, ok, maar ik vraag hier naar mensen die het wel leuk vonden en die leuke tips hebben.

Thanx
  maandag 9 juli 2007 @ 13:04:08 #11
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_51288138
quote:
Op zondag 8 juli 2007 10:57 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

[..]

Dit vind ik al na 10 seconden zoeken op Google.

Ik hoop in dit topic mensen te vinden die persoonlijke tips etc voor Alicante en omgeving hebben. Ik heb de reis al geboekt (na research uiteraard en op internet is genoeg te vinden) en daarom is het niet nodig dat mensen mij afraden naar deze regio te gaan. Als je het zelf niet leuk vond, ok, maar ik vraag hier naar mensen die het wel leuk vonden en die leuke tips hebben.

Thanx
Dude ik raad het je niet af ofsow, ik zit hier namelik zelf,, maar ´t is algemeen bekend hierro in spanje dat het invergelijking met die andere steden die ik noemde niet mooi is... Kasteel is idd mooi, savonds mooi verlicht
-the Dude-
  maandag 9 juli 2007 @ 13:16:17 #12
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_51288527
Heuj ik ben geen dude....

Bedankt in ieder geval voor je bijdrage dan
  Moderator maandag 9 juli 2007 @ 15:32:57 #13
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_51293151
Op verzoek van TS proberen we het in het strandhuisje.

Travel --> Strandhuisje
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_51298915
Misschien gaat hier niemand zo ver?
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')