Dus jij bent die eeuwige bumperkleverquote:Op donderdag 5 juli 2007 13:40 schreef eRrrrJeee het volgende:
ja mag wel.. maar je kan moeilijker afstand inschatten
bumperklevenquote:Op donderdag 5 juli 2007 13:45 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dus jij bent die eeuwige bumperklever
Psies.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:31 schreef Ladidadida het volgende:
Wat is er mis met flitsers?Houd je aan de snelheid, blabla!
Wat een kulvergelijkingquote:Op donderdag 5 juli 2007 14:41 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Psies.
Je moest eens weten hoeveel antidiefstalpoortjes er in Nederland aanstaan op dit moment.
Waarom wordt daar niet over gemopperd?.
![]()
Is hetzelfde principe. Als je iets jat, kun je gepakt wordt. Idem dito als je te hard rijdt. Daar hoeft niemand over te zeuren, dat weet je van te voren.quote:
Juistquote:Op donderdag 5 juli 2007 15:01 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Is hetzelfde principe. Als je iets jat, kun je gepakt wordt. Idem dito als je te hard rijdt. Daar hoeft niemand over te zeuren, dat weet je van te voren.
waarom lacht een hollander altijd als het onweert?quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:48 schreef Kikker_kermit het volgende:
baggertopic![]()
dacht dat et over onweer zou gaan![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hahaha...ha
quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:01 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Is hetzelfde principe. Als je iets jat, kun je gepakt wordt. Idem dito als je te hard rijdt. Daar hoeft niemand over te zeuren, dat weet je van te voren.
Aan wat jij vindt, heeft de rest geen boodschap, zeg maar. Stelen en te hard rijden is allebei tegen de wet, like it or not. Iedereen weet dat er consequenties aan zitten als je gepakt wordt, dus dan moet je ook niet lopen zeiken.quote:Op zondag 8 juli 2007 00:27 schreef BobbyB het volgende:
[..]Hij bedoelt het verschil tussen te hard rijden en iets stelen. Ik heb er niks op tegen als iemand met 10km te hard langs komt zeilen, op de snelweg dan (binnen de bebouwde kom wordt het een ander verhaal, maar daar staan ze bijna nooit) maar ik heb er wel een probleem mee als ze aan mijn spullen zitten.
Er zeikt hier toch ook niemand omdat ie gepakt is/wordt? Ze zeiken dat er zo onnodig veel geflitst wordt (op vaak onnodige plekken) terwijl echt asociaal en gevaarlijk gedrag nauwelijks bestraft wordt en echte misdaad zoals vernieling en diefstal vaak niet wordt opgelost. Gelukkig erkennen ze dat zelf nu ook.quote:Op zondag 8 juli 2007 10:37 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Aan wat jij vindt, heeft de rest geen boodschap, zeg maar. Stelen en te hard rijden is allebei tegen de wet, like it or not. Iedereen weet dat er consequenties aan zitten als je gepakt wordt, dus dan moet je ook niet lopen zeiken.
Wat maken die flitsers je uit als je toch geen intenties tot te hard rijden hebt?quote:Op zondag 8 juli 2007 14:23 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Er zeikt hier toch ook niemand omdat ie gepakt is/wordt? Ze zeiken dat er zo onnodig veel geflitst wordt (op vaak onnodige plekken) terwijl echt asociaal en gevaarlijk gedrag nauwelijks bestraft wordt en echte misdaad zoals vernieling en diefstal vaak niet wordt opgelost. Gelukkig erkennen ze dat zelf nu ook.
Maar maar maar die flitsers flitsen zo fel!quote:Op zondag 8 juli 2007 10:37 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Aan wat jij vindt, heeft de rest geen boodschap, zeg maar. Stelen en te hard rijden is allebei tegen de wet, like it or not. Iedereen weet dat er consequenties aan zitten als je gepakt wordt, dus dan moet je ook niet lopen zeiken.
Wel mooi blauwquote:Op zondag 8 juli 2007 19:07 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Maar maar maar die flitsers flitsen zo fel!![]()
meer landweggetjes enzo jaquote:
Wat ik zeg, dat ze wel langs de snelweg staan, maar er niet zijn als de burgers ze nodig hebben of zijn op plaatsen waar ze harder nodig zijn.quote:Op zondag 8 juli 2007 18:12 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Wat maken die flitsers je uit als je toch geen intenties tot te hard rijden hebt?
Ja, Einstein, das dus hetzelfde.quote:Op zondag 8 juli 2007 14:23 schreef BobbyB het volgende:
Er zeikt hier toch ook niemand omdat ie gepakt is/wordt? Ze zeiken dat er zo onnodig veel geflitst wordt
Oja, Einstein? Constateren dat er veel geflitst wordt of daadwerkelijk gepakt worden is in mijn ogen toch heeeeel wat anders, maar goed.quote:
Je moet ergens beginnen hè. Te hard rijden is net zo goed tegen de wet als iets stelen.quote:Op zondag 8 juli 2007 20:32 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Wat ik zeg, dat ze wel langs de snelweg staan, maar er niet zijn als de burgers ze nodig hebben of zijn op plaatsen waar ze harder nodig zijn.
Dat ontken ik ook niet, alleen liggen de prioriteiten gewoon totaal verkeerd, is het nu namelijk echt zoveel erger om 10/20 km/u te hard rijden dan iets te stelen? Het is gewoon makkelijk geld verdienen en dat is wat het flitsen in Nederland inhoudt, niet het verbeteren van de verkeersveiligheid, anders zouden ze wel wat meer in woonwijken e.d. staan en meer de weg op gaan om echt gevaarlijk gedrag op te sporen maar gewoon langs de weg staan en veel mensen pakken op 10km te hard omdat ze even niet opletten of met het verkeer mee rijden levert meer geld op met minimale inspanning.quote:Op zondag 8 juli 2007 21:16 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Je moet ergens beginnen hè. Te hard rijden is net zo goed tegen de wet als iets stelen.
Daar gaat het allemaal niet om. Het gaat erom dat het geen reet uit hoeft te maken of er geflitst wordt, als je je aan de regels houdt, is er niks aan de hand. Dan kun je wel altijd met het vingertje naar anderen wijzen in de trant van 'boehoe, ik rijd maar 10 km te hard terwijl iemand anders mensen verkracht blabla', het doet er niet toe, je bent fout als je te hard rijdt.quote:Op zondag 8 juli 2007 21:46 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet, alleen liggen de prioriteiten gewoon totaal verkeerd, is het nu namelijk echt zoveel erger om 10/20 km/u te hard rijden dan iets te stelen? Het is gewoon makkelijk geld verdienen en dat is wat het flitsen in Nederland inhoudt, niet het verbeteren van de verkeersveiligheid, anders zouden ze wel wat meer in woonwijken e.d. staan en meer de weg op gaan om echt gevaarlijk gedrag op te sporen maar gewoon langs de weg staan en veel mensen pakken op 10km te hard omdat ze even niet opletten of met het verkeer mee rijden levert meer geld op met minimale inspanning.
Daarbij; stelen, vernielen, moorden en verkrachten is ook tegen de wet. Er staat ook niet op iedere hoek van de straat iemand daar op te controleren, en als ze er wel staan, luisteren ze alleen maar hoe iemand vermoord wordt. Maar goed, waarom staan ze er niet? Omdat het toch geen geld oplevert en de flitsboetes wel.
Dit artikel zegt genoeg: Politie stopt met 'bonnenjacht' Criminaliteit wordt gewoon slecht aangepakt, dat in tegenstelling tot het beboeten van "onschuldige" mensen die wel degelijk de wet overtreden maar waarvan de overtreding in het niets valt tot die van echte criminele praktijken maar wel meer oplevert.
Dus jij vind het niet erg dat de prioriteit voor het pakken van mensen die 10km harder rijden hoger ligt dan die van het oplossen van echte criminaliteit?quote:Op zondag 8 juli 2007 21:49 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Daar gaat het allemaal niet om. Het gaat erom dat het geen reet uit hoeft te maken of er geflitst wordt, als je je aan de regels houdt, is er niks aan de hand. Dan kun je wel altijd met het vingertje naar anderen wijzen in de trant van 'boehoe, ik rijd maar 10 km te hard terwijl iemand anders mensen verkracht blabla', het doet er niet toe, je bent fout als je te hard rijdt.
Het bekeuren van mensen die te hard rijden is veel zichtbaarder dan onderzoek dat gedaan wordt naar één of andere megacrimineel. Aangifte kun je gewoon op elk politiebureau doen, alleen je zult de uitwerking hiervan inderdaad niet altijd zo tastbaar zien als een boete voor te hard rijden. Daarnaast heb je het over totaal verschillende vergrijpen; bij het één speelt bijvoorbeeld bewijslast een grote rol, bij te hard rijden is het zo zwart op wit bewezen.quote:Op zondag 8 juli 2007 22:04 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dus jij vind het niet erg dat de prioriteit voor het pakken van mensen die 10km harder rijden hoger ligt dan die van het oplossen van echte criminaliteit?
Inderdaad, als je je aan de regels houd is er niks aan de hand, maar je wordt hier behandeld als de grootste crimineel als je te hard rijdt. En ik vind het verder ook helemaal niet erg, maar ik wil dan niet doorverwezen worden naar het internet om aangifte te doen als er echt wat is en vervolgens nooit meer wat te horen.
Het is inderdaad zoals je zegt "Je bent fout als je te hard rijdt en daarvoor zal je boeten, maar je kan wel andere criminele activiteiten uitvoeren omdat we het toch te druk hebben met mensen te bekeuren op snelheid of ID bewijs".
Het gaat mij niet om het flitsen op zich, maar gewoon dat het de grootste melkkoe van Nederland is en dat het gewoon wordt goed gepraat door lullo's zoals jij. Waarom mag je niet te hard rijden? Omdat het gevaarlijk kan zijn... maar waar het echt gevaar oplevert staan ze nooit, ze staan waar het het meeste oplevert.
Maar goed, je zal het pas gaan begrijpen als je wat ouder wordt, minder naïef bent en zelf eens slachtoffer wordt van iemand die echt kwaad doet en er geen van die blauwpetten er is om jou te helpen omdat het ze alleen om het bonnenschrijven gaat.
Tja, tot het jezelf overkomt, dan piep je wel anders. Is dat fijn leven zo, met die oogkleppen op?quote:Op zondag 8 juli 2007 22:10 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Het bekeuren van mensen die te hard rijden is veel zichtbaarder dan onderzoek dat gedaan wordt naar één of andere megacrimineel. Aangifte kun je gewoon op elk politiebureau doen, alleen je zult de uitwerking hiervan inderdaad niet altijd zo tastbaar zien als een boete voor te hard rijden. Daarnaast heb je het over totaal verschillende vergrijpen; bij het één speelt bijvoorbeeld bewijslast een grote rol, bij te hard rijden is het zo zwart op wit bewezen.
Op die laatste reactie ga ik niet in, beetje triest van je
Nogmaals: het interesseert me niet of er geflitst wordt of niet, want ik houd me aan de snelheid. Dat zijn de regels, simpel zat. Het staat inhoudelijk los van andere overtredingen.quote:Op zondag 8 juli 2007 22:19 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Tja, tot het jezelf overkomt, dan piep je wel anders. Is dat fijn leven zo, met die oogkleppen op?
En ja, omdat het veel zichtbaarder is wordt daar ook lekker misbruik van gemaakt en wordt er voor die megacrimineel niet eens meer moeite gedaan omdat het toch niet te achterhalen is met flits apparatuur. En nogmaals, met flitsen zelf is er niks mis, maar ga dan ook eens staan waar het gevaar oplevert en niet waar het het meeste oplevert. Maar goed, jij leest alleen wat je wilt lezen. Als jij vind dat het normaal is dat er massaal wordt geflitst op plaatsen en tijden dat het totaal geen gevaar oplevert en dat criminelen lekker hun gang kunnen gaan dan moet je dat vooral lekker doen. Ik vind het nogal dom Nederlands schapen gedrag door te denken dat alles wat in de wet staat zogenaamd goed is. Moraalridder is niet eens het juiste woord hiervoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |