abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51153830
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 00:41 schreef aerodynamic het volgende:
atheïsten ftw
wij raiden jullie kerk, smelten jullie goud om in klompen en dansen erin
en mijn ouders bepaalden dit voor mij, waar ik uiteindelijk ook best wel blij om ben.
als je ouders in god geloofde was je nu net zo'n geiten wollen sok al topic starter is, zonder eigen mening.
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_51153918
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 00:43 schreef el_visionero het volgende:
Wacht even....de klacht is dat atheisten respectloos zijn.

En dan zeg jij : ze zijn..geïndoctrineerd, zielig en pijnlijk

Wacht even hoor. Dat is niet respectloos? Ik vind 'kutatheisten' een stuk minder erg dan 'zielige pijnlijke geindoctrineerde respectloze atheisten'.

Vind je ook niet? Want bij kutatheisten weet je dat het een grondeloze uiting is van iemand, waarschijnlijk iemand die niet bijster intelligent is en/of erg jong. Een puber.

De opmerkingen die jij maakt snijden veel meer, zijn veel stigmatiserender en discriminerender dan het kut- voorvoegsel waar jij je blijkbaar aan ergert.

Kortom : Begin bij jezelf, jouw soort mensen geeft gelovigen een slechte naam. Je straalt uit dat je een laag zelfbewustzijn hebt, geen zelfvertrouwen (Waarom zou je je anders in hemelsnaam druk maken om wat anderen over je geloof zeggen, laat staan er op een kansloze plek als Fok! een topic over openen) en.....geen respect voor anderen.
Jij, beste vriend, moet leren lezen en minder de amateurpsycholoog uithangen.

Nergens noem ik atheïsten geïndoctrineerd, zielig en pijnlijk.
Ik zei wel dat er veel atheïsten geindoctrineerd zijn ja. Ik heb al zoveel atheïsten gesproken die geen kont afwisten van religie, filosofie of wetenschap maar hun mening laten vormen door hun ouders of dat verstikende anti-religieuze sfeertje hier in Nederland dat mede gecreërd is door de veelal linkse media.

Dan krijg je vaak reacties zoals in dit topic:
quote:
geloof
Veel verder dan dit komen ze vaak niet.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_51154011
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 00:47 schreef roburt het volgende:

[..]

als je ouders in god geloofde was je nu net zo'n geiten wollen sok al topic starter is, zonder eigen mening.
Ik heb geen eigen mening?

Leg uit.

Ik draag ook geen geitenwollen sokken trouwens. Jammer voor je.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_51154131
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 23:57 schreef koningdavid het volgende:
Wat is atheïsme toch een vreselijk respectloze levensbeschouwing. Althans, als je naar veel van de volgelingen kijkt.

Gelovigen worden steevast 'dom' genoemd. Geestelijke schriften, die toch ook de wetenschappers en historici aardig wat info heeft bezorgd, zijn sprookjesboeke. Andersgelovigen zijn gristenhonden of kutmoslims en kerken worden het mooist gevonden als ze branden.

Dat is zo ongeveer het beeld dat je krijgt als je hier een topic over het geloof bekijkt. En ik zie de respectloosheid niet alleen op Fok trouwens, in Nederland zijn er nou eenmaal erg veel geïndoctrineerde atheïsten waarvan de kennis over religie niet verder gaat dan het schetsen van karikaturen.

Zielig en pijnlijk.

KLACHT: respectloze atheïsten.
Aansteller. Als ik gelovig was zou ik geen klaagtopics maken, maar in m'n vuistjes gniffelen dat iedereen behalve ik naar de hel gaat. Waarom nog klagen als je weet dat God het allemaal zo bedoeld heeft.

Vergeef je me
pi_51154137
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 00:53 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ik heb geen eigen mening?

Leg uit.

Ik draag ook geen geitenwollen sokken trouwens. Jammer voor je.
als je al van je 5e van je ouders hoort dat god je vader is met alle onzin die er bij komt kijken weet je gewoon niet beter.
de meeste atheïsten zijn niet gelovig opgegroeid en hebben in al die jaren een eigen mening gevormd, die veel logischer is.
  donderdag 5 juli 2007 @ 00:57:57 #56
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_51154145
Ik ben niet tegen geloven, ik ben tegen georganiseerd geloof. Iedere groep die denkt dat een bepaald aantal mensen moet leven volgens hun interpetatie van een voor hun heilig boek, daar ben ik fel op tegen. Het is het roekeloos dingen aannemen dat mij tegenstaat.

God zoals die door de grote 3 Abrahamistische godsdientsten wordt voorgesteld, daar kan ik me compleet niet in vinden. Laat ik het zo zeggen: wat is het verschil tussen deze godsdiensten en sektes. Daarom dat je niet kan argumenteren dat bijv. Scientoligy geen kerk genoemd mag worden.

Iedereen mag geloven wat hij wil, ik ben namelijk een sociaal-liberaal, en denk dat iedereen in zijn gedachten vrij moet zijn. Maar georganiseerd geloof in heilige geschriften die ieder zijn donkere kanten hebben (verkrachting, verachting enz.) en daar veel waarde aan hechten. Dat is voor mij iets waar ik niet positief tegenover kan staan
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
pi_51154237
Het is alleen maar logisch dat 2 groepen die anders over een bepaald onderwerp denken elkaar niet altijd even lief vinden. bijv. willekeurige religie vs. willekeurige andere religie
of, willekeurig muziek genre vs. ander muziek genre.

En nu kappen met zeiken, gedesillusioneerde in-een-slechtbedachte-droomwereld-levende, uiteraard ook nog naar vis ruikende, religieuze persoon.
pi_51154359
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 00:57 schreef roburt het volgende:

[..]

als je al van je 5e van je ouders hoort dat god je vader is met alle onzin die er bij komt kijken weet je gewoon niet beter.
Waar haal je de arrogantie vandaan om dit te zeggen? Jij weet hoe ik ben opgevoed?

Aan je omschrijving te merken niet.
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 00:57 schreef roburt het volgende:
de meeste atheïsten zijn niet gelovig opgegroeid en hebben in al die jaren een eigen mening gevormd, die veel logischer is.
Hmm... juist ja. Gelovigen geloven allemaal omdat ze gehersenspoeld zijn door hun ouders.
Atheïsten zijn allemaal hoogontwikkelde intelligente en vrijgevochten mensen die hun eigen mening hebben gevormd door jaren van studie en zich vooral ook niet hebben laten beïnvloeden door hun leefomgeving.

Jij hebt een realistische brede blik op de wereld jongen, jij komt er wel.
pi_51154424
ben atheïst, maar kan je klacht wel begrijpen hehe. :]
  donderdag 5 juli 2007 @ 01:11:57 #60
176916 Karrs
2007-2017
pi_51154501
Extreem-atheïsten
Extreem-gelovigen

(Zelfde)
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_51154552
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 01:05 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Waar haal je de arrogantie vandaan om dit te zeggen? Jij weet hoe ik ben opgevoed?

Aan je omschrijving te merken niet.
[..]

Hmm... juist ja. Gelovigen geloven allemaal omdat ze gehersenspoeld zijn door hun ouders.
Atheïsten zijn allemaal hoogontwikkelde intelligente en vrijgevochten mensen die hun eigen mening hebben gevormd door jaren van studie en zich vooral ook niet hebben laten beïnvloeden door hun leefomgeving.

Jij hebt een realistische brede blik op de wereld jongen, jij komt er wel.
waarom ben je dan gaan geloven?
pi_51154630
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 01:14 schreef roburt het volgende:

[..]

Omdat ik me verdiept hebt in de bijbel en het christelijk geloof en voor mezelf tot de conclusie kwam dat het de waarheid is.
pi_51154641
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 01:14 schreef roburt het volgende:

[..]

Misschien vond ie het idee van een God die alles geschapen heeft gewoon geloofwaardig
pi_51154669
Ik ben Atheist. en ik ben het dus niet met je eens..

Mensen moeten geloven wat ze vinden. zolang ze mij er maar niet mee bestoken..
ok ok moslims zuigen
pi_51154734
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 01:17 schreef Dylanesque het volgende:

[..]

Misschien vond ie het idee van een God die alles geschapen heeft gewoon geloofwaardig
o ja nu ben ik ook bekeerd.
ik blijf me er over verbazen dat opgeleiden mensen in het jaar 2007 nog steeds iets in god zien
pi_51154921
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 01:17 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Omdat ik me verdiept hebt in de bijbel en het christelijk geloof en voor mezelf tot de conclusie kwam dat het de waarheid is.
Jonge loop niet zo dom te lullen, je bent gewoon op jonge leeftijd overgehaald om die crap te geloven, zo gaat het altijd. Ik geloofde het eerst ook omdat ik gedwongen werd op de basis school te bidden, maar later ga je je juist verdiepen in wat anders dan de bijbel en dan kom je tot de conclusie dat de waarheid in het midden ligt en dat je er nooit achter zult komen. Jij bent gewoon overtuigd van je gelijk zoals je post hierboven al aangeeft en dus valt er met jouw niet te praten, en dan gaan mensen negatief reageren en daar loop jij nou op te klagen. Wat een kut leven heb jij.
It's a growing flame, using fear as fuel.
Website
Flicker!
pi_51154923
Btw, mijn christelijke opvoeding faalde nadat ik eraan dacht waarom er geen dinosaurussen in de bijbel worden genoemd. en toen was ik 5 ofzo.

zijn christenen zo simpel dat ze dat negeren trouwens?
pi_51154964
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 01:29 schreef imported_sphinx het volgende:
Btw, mijn christelijke opvoeding faalde nadat ik eraan dacht waarom er geen dinosaurussen in de bijbel worden genoemd. en toen was ik 5 ofzo.

Gast die fossielen zijn op de aarde gedumpt door satan om jouw te laten twijfelen over het bestaan van god, snap dat dan.
It's a growing flame, using fear as fuel.
Website
Flicker!
pi_51154988
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 01:30 schreef vanDekaart het volgende:

[..]

Gast die fosielen zijn op de aarde gedumpt door satan om jouw te laten twijfelen over het bestaan van god, snap dat dan.
zeer aannemelijke theorie inderdaad.

___!!!1!!eleventyone!11!!!!

en mozes is mn oma.
pi_51154995
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 23:57 schreef koningdavid het volgende:
Geestelijke schriften, die toch ook de wetenschappers en historici aardig wat info heeft bezorgd, zijn sprookjesboeke.
Nu maak je mij heel benieuwd. Onderbouw het eens zou ik zeggen.
pi_51155007
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 01:29 schreef imported_sphinx het volgende:

http://video.google.com/videoplay?docid=5414178356637044373
pi_51155046
quote:
Ik heb die gast eerder gezien

btw...

HIJ SPREEKT ZICHZELF ZO KEIHARD TEGEN IN DE EERSTE FUCKING ZIN DIE HIJ ZEGT!!!!
pi_51155129
Ik ben geen atheïst maar ik heb ook geen respect voor gelovigen.
Wel voor het persoon zelf en zal ze ook nooit benadelen, maar absoluut niet voor hun achterlijke overtuigingen.
Sorry maar hoe meer ik er over lees, hoe dommer ik het vind.

Btw val ik helaas toch in een hokje en ben ik 'agnost'.
pi_51155174
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 01:29 schreef vanDekaart het volgende:

[..]

Jonge loop niet zo dom te lullen, je bent gewoon op jonge leeftijd overgehaald om die crap te geloven, zo gaat het altijd. Ik geloofde het eerst ook omdat ik gedwongen werd op de basis school te bidden, maar later ga je je juist verdiepen in wat anders dan de bijbel en dan kom je tot de conclusie dat de waarheid in het midden ligt en dat je er nooit achter zult komen. Jij bent gewoon overtuigd van je gelijk zoals je post hierboven al aangeeft en dus valt er met jouw niet te praten, en dan gaan mensen negatief reageren en daar loop jij nou op te klagen. Wat een kut leven heb jij.
Niet dus, ik heb helemaal geen kutleven, maar bedankt voor je bezorgdheid.

Ten eerste: Ik ben niet gaan geloven omdat mijn ouders dat wilden. Ik denk dat dat juist eerder averechts zou werken bij veel kinderen/ jongeren.
Ten tweede: ik heb me juist verdiept in andere dingen zoals filosofie en atheistische levensbeschouwingen. Dat maakt mijn geloof eerder sterker dan dat ik van mijn geloof 'af val'.
Ten derde: hoezo valt er niet te praten met iemand die overtuigd is van zijn gelijk? Daar is het fenomeen 'discussie' toch voor?
Ten vierde: lees mijn OP nog eens door, je begrijpt duidelijk mijn klacht niet helemaal goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')