Er zal altijd wel iéts zijn dat de wetenschap niet kan verklaren. Eeuwenlange verklaringen van eerder verklaarde 'wonderen' door de wetenschap zijn niet genoeg om jullie eindelijk eens dat nonargument af te lerenquote:Op donderdag 5 juli 2007 13:45 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Enge gedachte he? Toch gebeurt het hoor. Er gebeuren ook genoeg 'wonderen' in Nederland hoor. Geloof het of niet, er is meer dan de wetenschap kan verklaren! Jaja, echt waar! Ongelooflijk he?
Nee. Niks mis met andersdenkenden, maar ik verwacht wel dat dat andere inzicht een gronslag in de realiteit heeft. En dat heeft een geloof niet. Daarnaast blinken de meeste geloven uit in regelrechte indoctrinatie, en een wereldbeeld wat nog smaller is dan dat van een blind paard met oogkleppen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:40 schreef D1 het volgende:
[..]
Je blaat veel maar meet je dezelfde alwetendheid aan waar je gelovigen van beschuldigt. Zo overtuigt van je eigen gelijk dat de maatschappij tegen andersdenkenden beschermt moet worden.
![]()
Dat er veel foute mensen zijn geweest die zichzelf christen noemden en het christenlijk hebben gebruikt om het volk te manipuleren om oorlog te voeren, tuurlijk.quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:42 schreef JeRa het volgende:
[..]
Ik zie oorlogen uit naam van religies in deze wereld. Ik zie religieus extremisme en gelovigen die geen respect hebben voor anderen en zelfs hun geloof proberen op te dringen. Ik ga jouw geloof als een respectloze levensbeschouwing zien als ik naar veel van haar volgelingen kijk
Niet dus. Ik zou hetzelfde doen als ik dit zou hebben getypt: 'quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:46 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Jij doet toch precies hetzelfde in je openingspost?
[..]
Geloof je ook in Sauron? In Apollo? In Shiva, Ra, of Thor?quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:40 schreef Radioheader het volgende:
[..]
Hoezo eigen fantasie, het staat toch zo in de bijbel, dat is niet mijn fantasie...
De persoon verdient misschien wel respect, maar dat is dan niet omwille van zijn geloof. Geloof an sich verdient geen respect. Niets meer dan het verzamelen van postzegels 'respect' verdient.quote:Ik wil graag respect van iedereen, ik respecteer ook iedereen. Ik ga toch ook niet zeggen: "iedereen die een almachtig God ontkent, ondanks dat het in heel veel verschillende boeken staat opgetekend en simpelweg zijn bestaan ontkent, zonder tastbaar bewijs, verdient geen respect....
non-argument. Er zijn zat gelovigen die geen ruk aan liefdadigheid doen, en er zijn zat atheisten die er wel aan doen. Het idee dat Christenen een aleenrecht hebben op het beoeffenen van goede doelen getuigt van een grenzeloze arrogantie.quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:52 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dat er veel foute mensen zijn geweest die zichzelf christen noemden en het christenlijk hebben gebruikt om het volk te manipuleren om oorlog te voeren, tuurlijk.
Maar gelukkig zijn der ook erg veel christenen die elke dag zich inzetten voor goede doelen dichtbij en ver weg. Sowieso houdt vrijwel elke kerk zich daarmee bezig. Het zou een ramp zijn voor de Nederlandse maatschappij als dat zou verdwijnen.
Dat geluid hoor je echter nooit. Het is enkel negatief.
Je wordt al genuanceerder met elke post. Goed van jou.quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:54 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Geloof je ook in Sauron? In Apollo? In Shiva, Ra, of Thor?
Nee? Goh, wat vreemd. Ze staan allemaal in boeken hoor.
[..]
De persoon verdient misschien wel respect, maar dat is dan niet omwille van zijn geloof. Geloof an sich verdient geen respect. Niets meer dan het verzamelen van postzegels 'respect' verdient.
Wat dan zoalquote:Op donderdag 5 juli 2007 13:45 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Enge gedachte he? Toch gebeurt het hoor. Er gebeuren ook genoeg 'wonderen' in Nederland hoor. Geloof het of niet, er is meer dan de wetenschap kan verklaren! Jaja, echt waar! Ongelooflijk he?
Dan kunnen die atheïsten er nog niks aan doen hoe ze zijn en hoe ze tegen de wereld aankijken.quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:54 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Niet dus. Ik zou hetzelfde doen als ik dit zou hebben getypt: 'atheïsten'.
Maar dat is generaliseren, en dat doe ik niet.
Wat lul je allemaal voor onzin, man. 'Dat er nu dingen gebeuren die in de bijbel staan'. Beargumenteer eens wat beter voordat je zegt dat ze iemand moeten 'neerschieten.'quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:57 schreef McKillem het volgende:
Mensen die zeggen dat er nu dingen gebeuren die in de bijbel staan moeten ze eigenlijk ook neerschieten.
Als ik nu bijvoorbeeld opschrijf dat er een erge ziekte uitbreekt gebeurt dat ook vast wel binnen een tijdsbestek van 2000 jaar.
Je hoeft geen expert te wezen om daar achter te komen.
Of ben ik dan opeens god.
Mee eens, het voldoet aan het idee dat geloof vooral een middel is om kinderen angst in te boezemen (lees: naar hun ouders leren te luisteren); ze zijn bang voor straffen en doen het dus omdat het in een boek staat of dat er iemand is die veel verstand van dat boek lijkt te hebben en zegt dat je het moet doen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:58 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Bovendien heb ik meer respect voor iemand die belangeloos aan goede doelen meewerkt, dan voor iemand die het doet om bij zijn godheid in een goed blaadje te komen.
Waar zeg ik dat christenen het alleenrecht hebben? Nergens. Let die woorden dan ook niet in mijn mond s.v.p.quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:58 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
non-argument. Er zijn zat gelovigen die geen ruk aan liefdadigheid doen, en er zijn zat atheisten die er wel aan doen. Het idee dat Christenen een aleenrecht hebben op het beoeffenen van goede doelen getuigt van een grenzeloze arrogantie.
Christenen doen dat niet om in een goed blaadje te komen. Want met goede werken kom je niet in de hemel, maar met het geloof in Jezus.quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:58 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Bovendien heb ik meer respect voor iemand die belangeloos aan goede doelen meewerkt, dan voor iemand die het doet om bij zijn godheid in een goed blaadje te komen.
T.o.v. geloof ben ik totaal niet genuanceerd hoor. Ik vind het verachtelijk, middeleeuws, beklemmend, een belediging to.v. het menselijk intellect, en ronduit misdadig om kinderen aan dat soort kletspraat bloot te stellen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:58 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Je wordt al genuanceerder met elke post. Goed van jou.
Dat is wéér generalisatie, ik ken Christenen die daar anders over denken namelijk.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:02 schreef koningdavid het volgende:
Christenen doen dat niet om in een goed blaadje te komen. Want met goede werken kom je niet in de hemel, maar met het geloof in Jezus.
Doe je nou blind of heb je echt zo'n stok naast je bureau staan?quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:00 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Wat lul je allemaal voor onzin, man. 'Dat er nu dingen gebeuren die in de bijbel staan'. Beargumenteer eens wat beter voordat je zegt dat ze iemand moeten 'neerschieten.'
Sommige gelovigen zijn eng, maar jij kan er ook wat van.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:03 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
T.o.v. geloof ben ik totaal niet genuanceerd hoor. Ik vind het verachtelijk, middeleeuws, beklemmend, een belediging to.v. het menselijk intellect, en ronduit misdadig om kinderen aan dat soort kletspraat bloot te stellen.
Kom ik anders vaak genoeg tegen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 10:47 schreef teckna het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gezien dat een atheist iemand anders probeerde te indoctrineren, zijn waarheid proberen op te dringen of enig ander vorm van lastig vallen.
Verlamden kunnen weer lopen, zieken worden genezen, er zijn christenen die ondanks dat ze uitgehongerd moeten worden, maandenlang zonder eten en drinken overleven.quote:
Nee, daar heeft hij het alleen over respectloze atheisten. Niet atheisten in het algemeen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:46 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Jij doet toch precies hetzelfde in je openingspost?
[..]
Die goede doelen zouden ook bestaan zonder christenen. Dat zeg ik. Het verdwijnen van de kerken in nederland zou daarom in het geheel geen 'ramp' zijn, integendeel zelfs. Ik denk dat heel veel niet-Christelijke mensen een hele zwik goede doelen 'overslaan' vanwege het evangelisatie-sausje dat er via de kerken overheen hangt.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:02 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat christenen het alleenrecht hebben? Nergens. Let die woorden dan ook niet in mijn mond s.v.p.
Het is alleen wel zo dat elke kerk een heel veel christenen erg veel goed werk doen. Daar hoeven we geen schouderklopjes voor te hebben, maar het constant afzeiken van de christen + kerk zou wel eens wat nuance kunnen gebruiken.
Waarom kent het christelijk geloof de biecht dan, als het enige waar het om gaat het geloof in Jezus is?quote:Christenen doen dat niet om in een goed blaadje te komen. Want met goede werken kom je niet in de hemel, maar met het geloof in Jezus.
Klopt, want het hier typen van die dingen, maakt mij ze nog niet geloven. Daar heb ik bewijs voor nodig.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:06 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Verlamden kunnen weer lopen, zieken worden genezen, er zijn christenen die ondanks dat ze uitgehongerd moeten worden, maandenlang zonder eten en drinken overleven.
Gevangen genomen christenen die onverklaarbaar met tientallen gelijk ontsnappen uit zwaarbewaakte gevangenissen.
Zo ken ik nog tientallen verhalen die jullie waarschijnlijk af zullen doen als 'nonsens', dus dat laat ik maar zitten.
Gast, paas is iets uit het nieuws - hier heb ik toch geen flikker aan of wel? Of moet ik het zomaar `geloven`... oh wachtquote:Op donderdag 5 juli 2007 14:06 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Verlamden kunnen weer lopen, zieken worden genezen, er zijn christenen die ondanks dat ze uitgehongerd moeten worden, maandenlang zonder eten en drinken overleven.
Gevangen genomen christenen die onverklaarbaar met tientallen gelijk ontsnappen uit zwaarbewaakte gevangenissen.
Zo ken ik nog tientallen verhalen die jullie waarschijnlijk af zullen doen als 'nonsens', dus dat laat ik maar zitten.
Als er maar genoeg tijd verstrijkt he..quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:06 schreef McKillem het volgende:
[..]
Doe je nou blind of heb je echt zo'n stok naast je bureau staan?
Laatste 2 jaar word ik in een stijgende lijn geconfronteerd met mensen die zeggen van kijk es het nieuws? Oorlogen in Irak, Stijgende zeespiegel. Het begin van de apocalypse!!!
Ik zou wat minder naar de TV-dominees kijken als ik jou was.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:06 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |