abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51143757
Ik werk bij AH en heb vandaag weer loon gekregen. Ik houd zelf altijd bij hoeveel ik werk, zeker deze periode omdat ik heel veel extra gewerkt heb. Nu blijkt dat ik 141 euro te weinig heb gekregen. Als het nu 10 euro verschil was, kon het nog aan een afronding liggen ofzo, maar 141 euro is toch wat serieuzer.

Nu sprak ik een collega van mij en die vertelde dat zij dat ook ooit had en dat ze toen extra vakantie-uren kreeg ipv extra geld. Mij is echter verteld toen ik er kwam werken dat als je ouder bent dan 18 jaar en een contract hebt van 11 uur per week of minder, dat dan alles wordt uitbetaald in geld. Als je een contract hebt van 12 uur per week of meer, zouden extra uren in ADV- en/of vakantie-uren worden uitbetaald. Daarom heb ik ook gekozen voor een contract van 11 uur per week (44 uur per periode van 4 weken). In mijn contract zelf staat verder niks over uitbetaling van extra uren.

Nu ben ik dus bang dat die 141 euro die ik te weinig heb gekregen is omgezet in vakantie-uren. Werkt er iemand bij AH of weet iemand anders hoe dit precies zit?

HELP
pi_51143845
Best kut als ze dat in vakantieuren gaan uitbetalen ja. Geen idee wat ze erover zeggen hope the best for you.
JOHNNY HEITINGA
pi_51144309
vraag het aan je werkgever, die weet het beter dan wat FOK!kers
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_51144380
vraag je baas gewoon om uitleg
pi_51144504
Ja slimbo's tuurlijk ga ik dat doen!
Maar dacht misschien kan hier iemand me vast wat wijzer maken
pi_51144517
elke werkgever betaald overuren toch niet contant uit, maar in meeruren (dus niet verlofuren).

vakantie uren bestaan niet, ik denk dat je meeruren bedoelt. Is toch fijn? Kan je meer vrij nemen.
pi_51144594
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 20:41 schreef doshi het volgende:
elke werkgever betaald overuren toch niet contant uit, maar in meeruren (dus niet verlofuren).

vakantie uren bestaan niet, ik denk dat je meeruren bedoelt. Is toch fijn? Kan je meer vrij nemen.
Niet als je geld wilt verdienen denk ik .

Vriendin van me zat ook ooit in zo'n situatie.
JOHNNY HEITINGA
pi_51144653
quote:

Nee hoor, ik werkte eerst bij Konmar (is nu dus overgenomen door AH) en daar werd gewoon uitbetaald hoeveel je gewerkt had, of dat nu 100 uur was die periode of maar 12. Vakantie en verlof kreeg je daar dan ook niet uitbetaald.

En vakantie-uren bestaan wel, en die zijn niet fijn, ik werk voor het geld. Het is een bijbaantje, daar hoef ik geen vrij van te hebben. Ik werk op vrijdagavond en zaterdag, dan heb ik toch niks beters te doen. Bovendien heb ik het geld harder nodig dan een vrije dag.
pi_51144790
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 20:44 schreef amigone het volgende:

[..]

Nee hoor, ik werkte eerst bij Konmar (is nu dus overgenomen door AH) en daar werd gewoon uitbetaald hoeveel je gewerkt had, of dat nu 100 uur was die periode of maar 12. Vakantie en verlof kreeg je daar dan ook niet uitbetaald.
bij de jumbo kreeg ik ook alles uitbetaald
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 4 juli 2007 @ 20:47:20 #10
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_51144792
quote:

Onzin. 'Vroeger' werkte ik ook bij de AH en de uren die ik boven mijn contract werkte kreeg ik gewoon uitbetaald.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_51144886
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 20:44 schreef amigone het volgende:
Ik vergeet weleens dat mensen een bijbaantje hebben, als je fulltime werkt wil je juist meer verlof

Maar als je een contract hebt krijg je de vakantie toch wel doorbetaald?
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 20:47 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Onzin. 'Vroeger' werkte ik ook bij de AH en de uren die ik boven mijn contract werkte kreeg ik gewoon uitbetaald.
Er was een vraagteken verdwenen in mijn zin, het is geen bewering, ik dacht het omdat ik het altijd zo heb meegemaakt.
pi_51144931
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 20:49 schreef doshi het volgende:

[..]

Ik vergeet weleens dat mensen een bijbaantje hebben, als je fulltime werkt wil je juist meer verlof

Maar als je een contract hebt krijg je de vakantie toch wel doorbetaald?
Ja als je fulltime werkt snap ik dat je verlof wil, maar als bijbaantje is het toch echt voor het geld

Ik krijg in mijn vakantie mijn contracturen doorbetaald ja
pi_51145023
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 20:50 schreef amigone het volgende:

[..]

Ja als je fulltime werkt snap ik dat je verlof wil, maar als bijbaantje is het toch echt voor het geld

Ik krijg in mijn vakantie mijn contracturen doorbetaald ja
nou, dan neem je volgende week toch vakantieuren op?
pi_51145080
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 20:52 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

nou, dan neem je volgende week toch vakantieuren op?
Daar gaat het helemaal niet om, ik werk extra voor extra geld, niet voor extra vakantie of vrije dagen.
  woensdag 4 juli 2007 @ 20:55:28 #15
33035 Gaatjeniksan
het grote voordeel van ....
pi_51145119
Volgens mij wordt in het systeem aangegeven of je je overuren uitbetaald wilt krijgen of tvt (tijd-voor-tijd). Misschien heeft je ASM of teamleider dit verkeerd ingevoerd. Het kan ook zijn dat bij het vasstellen van de uren in R&R er een foutje gemaakt is, maw je overuren zijn niet uitbetaald. Gewoon ff vragen aan diegene die voor de roosters verantwoordelijk is. Mijn ervaring is dat het erg filiaal afhankelijk is hoe men ermee omgaat.
het gaatjeniksan
pi_51145197
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 20:55 schreef Gaatjeniksan het volgende:
Volgens mij wordt in het systeem aangegeven of je je overuren uitbetaald wilt krijgen of tvt (tijd-voor-tijd). Misschien heeft je ASM of teamleider dit verkeerd ingevoerd. Het kan ook zijn dat bij het vasstellen van de uren in R&R er een foutje gemaakt is, maw je overuren zijn niet uitbetaald. Gewoon ff vragen aan diegene die voor de roosters verantwoordelijk is. Mijn ervaring is dat het erg filiaal afhankelijk is hoe men ermee omgaat.
Kijk hier heb ik tenminste wat aan
Ik ga het ook zeker navragen hoor, want zo is het natuurlijk niet aantrekkelijk voor mij om extra te gaan werken.
pi_51145214
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 20:54 schreef amigone het volgende:

[..]

Daar gaat het helemaal niet om, ik werk extra voor extra geld, niet voor extra vakantie of vrije dagen.
maar je kan naast je opgenomen vakantieuren toch gewoon werken volgende week? dan krijg je namelijk ook 'extra' geld
  woensdag 4 juli 2007 @ 20:58:39 #18
52191 DABAMaster