1600 x 1200 wilt zeggen dat hij dat aan kan. Dus alles wat minder is kan hij ook aan. Hoger (1920x1080i) kan bijvoorbeeld ook, maar daar wordt het niet scherper van. Ideale (HDTV) resolutie is dus zeker 1280x720. Zeker voor de next-gen gameconsoles. En ook voor Blu-Ray en HDDVD natuurlijk.quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:56 schreef AmiCanis het volgende:
Hoe werkt dat met resolutie van zo'n ding? Zijn er naast die 1600 x 1200 nog andere te selecteren? Of gaat ie dan stretchen?
Ook dat is zeker mogelijk.quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:54 schreef AmiCanis het volgende:
En is het mogelijk om een fatsoenlijk beeld vanuit een gewone scartuitgang te krijgen? Voor oude spelcomputers of mijn satellietreceiver bijvoorbeeld?
Hij laat precies ziet wat je er in stopt. Als jij geen progressive signaal hebt, dan moet je dat eerst maken. Het beste neem je dus een DVD speler met component uitgang (is zoieso veel beter beeld) en dan heb je meteen progressive beeld. Ik woon inderdaad bijna in Belgiëquote:Op woensdag 4 juli 2007 22:49 schreef AmiCanis het volgende:
En er is geen mogelijkheid om gewoon een progressive beeld te krijgen uit een PAL-signaal? Da's dan wel weer jammer.
Ik vind het wel een aardig ding, alleen jammer dat je je zo'n enorm eind buiten de bewoonde wereld bevindt.
Welke vraag bedoel je?quote:Op donderdag 5 juli 2007 10:38 schreef blessed19 het volgende:
Waarom heb je mijn vraag niet beantwoord?
en de andere vraag met de hoeveelheid lumen is ook nog niet beantwoord. volgens mij moet je ook een pikdonkere ruimte hebben om het allemaal te kunnen zien. afgezien van je foto's heb jij namelijk ook je gehele ruimte verduistert voordat je de foto's maakte. ik vind dit best wel belangrijk om te weten voordat ik een bod uitbreng.
Zo donker als maar kan is het beste.quote:Op donderdag 5 juli 2007 10:47 schreef ThuleWulf het volgende:
Daar ben ik idd ook wel benieuwd naar. Hoe donker moet het in de kamer zijn?
oke, dan haak ik af. ik ga liever voor een 2000 lumen beamer/projector dan dat ik mijn gehele kamer moet verduisteren. succes met de verkoop!quote:Op donderdag 5 juli 2007 11:41 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Welke vraag bedoel je?
Waarom'ie weg moet? Staat in 't topic. Of met die lampen?
900 lumen is meer dan zat om te projecteren op een +/- 2.40 breed scherm (is echt al breed he)
Zoals ik al aangaf. Bij iedere CRT is het handig als je de kamer verduisterd. Hoe donkerder, hoe beter het beeld. Is natuurlijk ook het geval bij LCD en DLP beamers. Anders krijg je het beeld namelijk niet zwart.... Ik heb een gewone woonkamer met 2 grote ramen. Overdag is het dus not done om CRT te kijken. Of je moet de gordijnen dicht doen, en dat het dan donker genoeg is. In een bioscoop is het ook donker. Dus dus gedachte moet je aanhouden.
[..]
Zo donker als maar kan is het beste.
Er mag best wat licht zijn, maar dan is je zwart gewoon niet zo zwart. En dat is nu net de kracht van CRT's ---> ENORME zwartwaardes en contrast!! Als je de ruimte niet donker genoeg kunt maken zou ik geen CRT nemen!! Dan is je ruimte eigenlijk alleen geschikt om (powerpoint) presentaties te geven in het licht. Bij video moet het dus altijd donker zijn![]()
Dat is een beetje uitgelegd in het topic. Dat komt omdat deze dingen 2e (of 3e, 4e, 5e, 6e) hands niet meer zoveel opbrengen. Bedrijven kopen liever een nieuwe (voor VEEL geld) maar hobbyisten willen er natuurlijk niet al te veel voor geven. Een 2000 lumen beamertje is heel handig in ruimtes waar het niet donker genoeg kan worden gemaakt, maar als je voor beeldkwaliteit gaat moet je zeker niet zo'n ding nemenquote:Op donderdag 5 juli 2007 12:03 schreef blessed19 het volgende:
[..]
oke, dan haak ik af. ik ga liever voor een 2000 lumen beamer/projector dan dat ik mijn gehele kamer moet verduisteren. succes met de verkoop!
mijn vraag was trouwens: waarom is hij ''maar'' 500 euro als de nieuwprijs 20.000 euro was...
Volgens mij heb je me ook daarover gemaild he? Tenminste, dat was iemand met dezelfde vragenquote:Op donderdag 5 juli 2007 13:46 schreef angel008 het volgende:
hoe breed/lang is de voorkant en van hoever zou je moeten schijnen ?
ik heb nml een dubbele muur en daar zou ik hem eventueel in kunnen zetten en dan op mijn schuine muur projecteren helaas is dit alles maar een meter of 3 vanaf het punt waar de beamer komt te staan (mits deze hier past)
wat zijn trouwens de ingangen alleen vga/rgb/scart of ?
Ik snap wat je bedoeld. Dat gaat zonder probleem. Daar is de projector eigenlijk (in z'n roots) voor bedoeldquote:Op donderdag 5 juli 2007 23:56 schreef Virus3000 het volgende:
vraagje, als je hem aan het plafond zou bevestigen, hoe zit het dan met het beeld. is het beeld dan "naar onderen" zichtbaar of niet?
dus bv:
plafond --------------
projector -------------- | beeld
| beeld
grond ----------------- | beeld
of moet de projector eigenlijk in het "midden" staan qua hoogte?
Kan me heel goed voorstellen hoe gaaf het is. Zal ongetwijfeld echt super zijn. Het is alleen een gedrocht in omvang, design en gewicht. Woonde ik nog maar in een studentenhuis dan had ik hem direct gekochtquote:Op vrijdag 6 juli 2007 09:54 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoeld. Dat gaat zonder probleem. Daar is de projector eigenlijk (in z'n roots) voor bedoeld![]()
Zie je ook op alle tekeningen:
[afbeelding]
Je kunt hem dus zo hangen zodat hij nergens in de weg hangt. Ik denk dat mensen die nog nooit een CRT in werking hebben gezien dit echt geweldig gaan vinden!! Zelf ben ik ook nog niet zo héél lang hiermee bezig en schrok me ook rot toen ik de eerste Barco in volle glorie zag!! "waarom kom ik hier NU pas achter". Die dingen gaan al over het internet sinds jaar en dag... Super spul, echt mensen!! Jammer dat ik hier zo lang mee blijf zitten. Had gedacht dat hij zo weg was. Maar het is de grootte natuurlijk he. En je kunt het beeld niet echt zien. Anders was je meteen verkocht!! Serieus!!
quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:11 schreef Atmoz het volgende:
Te bekijken in EIjsden (bij Maastricht) ook daar op te halen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |