klopt, ellende cq bewijslast ligt niet bij hem maar bij jou...quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:41 schreef MouseOver het volgende:
M'n baas is geen issue, van hem mag ik er mee naar tokio als ik dat wil. Het gaat om de belastingdienst.
en dan moet je agenda ook kloppen anders is het nog steeds prive...quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:37 schreef Billy_daKid het volgende:
Zakelijke kilometers zijn kilometers die je voor je baas rijdt. Privé is privé.
Als jij denkt dat 's avonds rondjes rijden buiten werktijd privétijd is, prima, maar nu je baas nog overtuigen. Als je het mag noteren als zakelijk, prima, doen.
ik snap niet dat jij het niet kan vinden, er staat een heel stuk over op belastingdienst.nl.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:33 schreef MouseOver het volgende:
Ik krijg binnenkort een leaseauto. Prive is dat niet echt een aanwinst omdat ik er vaker geen dan wel gebruik van kan maken, en daarom wil ik een kmregistratie gaan bijhouden om bijtelling te voorkomen.
Ik kan echter geen duidelijk antwoord vinden op hoe er omgegaan wordt met een bescheiden aantal (wel meer dan 500km/jaar) privekm's tijdens een zakelijke reis. Dus als ik hem bijvoorbeeld zou gebruiken om bij een hotelovernachting 's avonds wat te gaan drinken in een nabijgelegen stad. En is wat dit betreft nog verschil of het in binnen- of buitenland is?
Dat schrijven zal me een zorg wezen. Heb ik al eerder moeten doen en dat went heel snel.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:54 schreef FUFR het volgende:
[..]
en dan moet je agenda ook kloppen anders is het nog steeds prive...
Al met al kun je beter bijtelling betalen, anders ben je de halve dag aan het schrijven.
Geef eens een linkje dan? Heb net voor de tweede keer gekeken maar naast 70 algemene artikelen over bijtelling en rittenregistratie vind ik niets hierover. Heb ik er dan overheen gelezen?quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:55 schreef FUFR het volgende:
[..]
ik snap niet dat jij het niet kan vinden, er staat een heel stuk over op belastingdienst.nl.
Dude, gebruik eens een edit knopquote:Op woensdag 4 juli 2007 14:55 schreef FUFR het volgende:
[..]
ik snap niet dat jij het niet kan vinden, er staat een heel stuk over op belastingdienst.nl.
Je kan toch wel wat kilometers per dag sjoemelen zodat dit soort dingen niet opvallen ? Niet te nauw nemen hoor. Zolang je maar geen privé tripjes gaat maken naar de bouwmarkt of een pretpark of veel in het weekend gaat rijden is het geen probleem.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:57 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Dat schrijven zal me een zorg wezen. Heb ik al eerder moeten doen en dat went heel snel.
Maar dat is wel crap zeg. De link tussen "niet aan m'n prive auto kunnen" en "werk" is 1:1. Vooral omdat het om uitzonderingen gaat, maar wel weer te structurele uitzonderingen om ze gewoon te negeren. En prive heb ik maar verdomd weinig aan het ding.
echt niet, ik doe 4 op een rijquote:
o jaquote:Op woensdag 4 juli 2007 15:21 schreef gelly het volgende:
[..]
Je kan toch wel wat kilometers per dag sjoemelen zodat dit soort dingen niet opvallen ? Niet te nauw nemen hoor. Zolang je maar geen privé tripjes gaat maken naar de bouwmarkt of een pretpark of veel in het weekend gaat rijden is het geen probleem.
veel te veel...quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:04 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Geef eens een linkje dan? Heb net voor de tweede keer gekeken maar naast 70 algemene artikelen over bijtelling en rittenregistratie vind ik niets hierover. Heb ik er dan overheen gelezen?
Daar kun je ook nog over twisten. TS moet namelijk wel ergens eten halen omdat hij vanwege zakelijke belangen niet thuis kan eten.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:45 schreef mazeind het volgende:
Van je huis naar je hotel kan als zakelijk worden aangemerkt.
Als jij 's avonds van het hotel naar de McDonalds rijdt (vv), geldt dat als privé kilometers en die moet je dus op je formulier voor de fiscus zetten.
Het zal je baas idd worst wezen. De fiscus is hier vrij strikt in.
zolang je het maar als privé noteert is het sowieso geen probleem, als je maar niet boven de 500 komt.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:21 schreef gelly het volgende:
[..]
Je kan toch wel wat kilometers per dag sjoemelen zodat dit soort dingen niet opvallen ? Niet te nauw nemen hoor. Zolang je maar geen privé tripjes gaat maken naar de bouwmarkt of een pretpark of veel in het weekend gaat rijden is het geen probleem.
Das natuurlijk onzin. Als je dit ritje naar het pretpark in je KM registratie hebt staan is er niets aan de hand.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:53 schreef FUFR het volgende:
500 km is 500 km.
een keer betrapt worden bij een familiepark: boete en gewoon met terugwerkende kracht betalen..
Alleen als de werknemer een verklaring heeft ingevuld en een beschikking heeft ontvangen van de belastingdienst.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:53 schreef FUFR het volgende:
[..]
klopt, ellende cq bewijslast ligt niet bij hem maar bij jou...
Ik zou die discussie niet graag aangaan met de fiscus. Logische reactie:quote:Op woensdag 4 juli 2007 19:02 schreef sanger het volgende:
[..]
Daar kun je ook nog over twisten. TS moet namelijk wel ergens eten halen omdat hij vanwege zakelijke belangen niet thuis kan eten.
daar hoef je helemaal niet over te twisten. Dat is puur zakelijk. Als jij 3 dagen in cursus zit op de veluwe en je gaat ''s avonds een hamburger halen bij de Mac,dan is dat zakelijk.quote:Op woensdag 4 juli 2007 19:02 schreef sanger het volgende:
[..]
Daar kun je ook nog over twisten. TS moet namelijk wel ergens eten halen omdat hij vanwege zakelijke belangen niet thuis kan eten.
Onzin, zo werkt het niet. Je moet een sluitende registratie hebben, punt.quote:Op woensdag 4 juli 2007 19:36 schreef mazeind het volgende:
[..]
Ik zou die discussie niet graag aangaan met de fiscus. Logische reactie:
- geen eetgelegenheid in of rond het hotel (loopafstand)?
- geen mogelijkheden om met openbaar vervoer een eetgelegenheid te bereiken?
- geen mogelijkheid om te eten in/rond de werkplek alvorens naar het hotel terug te keren?
Als je bij de Blauwe Jongens gaat muggeziften, dan weet ik zeker dat zij hetzelfde kunnen....in het kwadraat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |