abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51123113
Ik ben zojuist bij het verplaatsen van een stoel van de ene kamer naar een andere door een deur heen gegaan (Eigenlijk kwam de deur naar mij toe door een wind/tocht vlaag, maar dat terzijde) Hoe kan ik zo´n deur het beste repareren? Het is een simpele geverfde binnendeur.Het gat zit slechts aan een kant, niet er door heen.

Opschuren, vullen, schuren en verven?
pi_51123492
precies, houtvuller erin, schuren en dan de hele duer verven,
(__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
pi_51123625
Bedankt, en wat voor soort verf kan ik het beste gebruiken?
pi_51124186
Zo'n simpele niet massief houten deur zeker, met een kartonnen honingraat structuur binnenin? Da's balen voor je, helemaal als ze ook nog van buiten met een laag kunststof zijn afgewerkt. Is dat zo? En hoe groot is het gat?
pi_51125254
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 11:27 schreef _The_General_ het volgende:
Bedankt, en wat voor soort verf kan ik het beste gebruiken?
moet je even zoeken, waar is de deur mee afgewerkt meestal is gewoon gamma/praxis verf er wel goed genoeg voor, maar dat kan je zelf wel bepalen denk ik, als ejd ara toch bent koop meteen een beugel voor de deur zodat dit niet nog een keer kan gebeuren.
(__/)
pi_51130758
tvp-tje Heb idt zelf ook bij zo'n holle binnendeur! Vraag me af of een nieuwe deur niet goedkoper is??
pi_51131538
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 11:44 schreef bbtb77 het volgende:
Zo'n simpele niet massief houten deur zeker, met een kartonnen honingraat structuur binnenin? Da's balen voor je, helemaal als ze ook nog van buiten met een laag kunststof zijn afgewerkt. Is dat zo? En hoe groot is het gat?
Als het inderdaad zo'n simpele binnendeur is, dan kun je nog overwegen om er een plaat triplex tegenaan te lijmen en die te schilderen. Maar vaak is een andere kunststof deur halen goedkoper.
pi_51131588
Als het gat een beetje in het midden zit kun je er ook nog een plaatje dun triplex opplakken, een mooi sierlijstje er omheen en het lijkt net op een paneeldeur. Zoals deze op het linker plaatje

Edit: Zoiets als Marsepein dus..
  woensdag 4 juli 2007 @ 14:59:53 #9
154704 Bicks
Neemt nog een hijs van zijn jo
pi_51132092
Ik heb dat ook een keer gehad en heb het gat opgevuld met papiermache!!! Dus gewoon schijtpapier vermengen met behangerslijm en d'r inproppen. Dit spul wordt keihard en is daarna goed af te werken.
pi_51139193
Het gat opvullen met rijt .
  woensdag 4 juli 2007 @ 18:41:55 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51140013
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 11:24 schreef Norro-tje het volgende:
precies, houtvuller erin, schuren en dan de hele duer verven,
Met een beetje pech gaat dat schuren en werken....
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_51157362
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 18:41 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Met een beetje pech gaat dat schuren en werken....
ik ga er vanuit dat het een binnen deur is daar kan dit rustig zonder problemen, ik heb er ervaring mee.
(__/)
pi_51158900
Als het een holle binnendeur is kun je het gat als volgt dichtmaken:

• boor het gat op, tot een net, langwerpig gat.
  • zaag een plaatje triplex (of wat je toevallig voor handen hebt) op maat, iets groter dan het gat.
  • maak in het midden van het plaatje een touwtje vast
  • smeer de randen van het plaatje in met houtlijm (of andere lijm als dat beter van toepassing is)
  • schuif het plaatje overdwars het gat in, draai het een kwartslag, en trek het naar boven met het touwtje. Zet dit touwtje op een inventieve manier vast zodat de lijm kan drogen
  • als het plaatje vast zit, kun je het touwtje afknippen en het gat met plamuur dichtsmeren.

Van 't weekend heb ik eventueel foto's van hoe ik het zelf ooit gedaan heb
    truckje is overigens afgekeken uit de zweefvliegerij
  • pi_51161027
    quote:
    Op donderdag 5 juli 2007 10:10 schreef mcDavid het volgende:
    Als het een holle binnendeur is kun je het gat als volgt dichtmaken:

• boor het gat op, tot een net, langwerpig gat.
  • zaag een plaatje triplex (of wat je toevallig voor handen hebt) op maat, iets groter dan het gat.
  • maak in het midden van het plaatje een touwtje vast
  • smeer de randen van het plaatje in met houtlijm (of andere lijm als dat beter van toepassing is)
  • schuif het plaatje overdwars het gat in, draai het een kwartslag, en trek het naar boven met het touwtje. Zet dit touwtje op een inventieve manier vast zodat de lijm kan drogen
  • als het plaatje vast zit, kun je het touwtje afknippen en het gat met plamuur dichtsmeren.

Van 't weekend heb ik eventueel foto's van hoe ik het zelf ooit gedaan heb
    truckje is overigens afgekeken uit de zweefvliegerij
  • Dat werkt wel, maar dan moet je wel eerst het honingraatframe aan de binnenkant van de deur weghalen.

En als je toch gaat plamuren, kun je het plaatje ook wel met een schroefje vastzetten zodat je je touwtje niet vast hoeft te houden
    pi_51161280
    Klopt en ja das wel een idee inderdaad!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')