abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86452322
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:11 schreef incognitoomuch het volgende:
Even voor de verandering een positieve review die ik tegen ben gekomen: :P
Erg positief, en ben het wel met die vent eens op sommige punten (innoveren, kwaliteit is ook niet slecht). Alleen op het einde komt het neer op het volgende; vind ik het mooi? En nee, dat vind ik niet. Ik luister liever muziek met energie en muziek met meer dynamiek. Blijkbaar is LP daar vanaf gestapt en dan stap ik van LP af ;).
pi_86453337
Wat een verschrikkelijke cd. Sorry dat ik het zeg, maar wat voor muziek is dit? Bij The Catalyst denk je dat er een hardcore beat onder komt ofzo. Ik vind het echt niet meer leuk. Geef mij maar Meteora, Hybrid Theory en in minder mate Minutes to Midnight.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_86455394
Al sinds 2004 een groot fan van LP. M2M was minder dan de vorige 2 albums en dit album vind ik raar, hoewel het wel enkele mooie nummers kent.
Vriendin en ik gaan desondanks toch naar het concert in Keulen :)

Vind het wel erg jammer dat ze hun stijl (waar ze groot mee zijn geworden) overboord gooien. In mijn ogen kun je dan net zo goed naar een andere band gaan luisteren.
Misschien moet ik mijn 2 Linkin Park posters op mijn kamer toch maar gaan vervangen voor bijvoorbeeld Coldplay posters :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_86456633
quote:
Op woensdag 15 september 2010 10:08 schreef Patrijz het volgende:

[..]

Erg positief, en ben het wel met die vent eens op sommige punten (innoveren, kwaliteit is ook niet slecht). Alleen op het einde komt het neer op het volgende; vind ik het mooi? En nee, dat vind ik niet. Ik luister liever muziek met energie en muziek met meer dynamiek. Blijkbaar is LP daar vanaf gestapt en dan stap ik van LP af ;).
Ik moet hem nog luisteren, maar het is dus al de weg die ze met M2M hadden ingezet? Jammer, en het hoeft dan inderdaad geen slechte muziek mee te zijn, maar het is niet wat de enorme schare fans die ze ten tijde van Hybrid Theory en Meteora hebben verzameld wil horen.

Maar ik ga het wel een kansje geven deze plaat. Maar vrees dat het net als M2M is, een paar goeie nummers, maar het gros luister ik nooit.

Terwijl het bij Hybrid Theory en Meteora toch echt omgekeerd was. Daar kan ik nog steeds 90% zo van meebrullen.
pi_86460231
Nogmaals ik zie dit als een intro naar iets veel groters... Feit dat deze intro door het gros van de fans niet goed wordt opgevangen zal hun misschien op andere gedachten brengen en het volgende album weer terug naar het oude brengen.
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
Casual MMA fan :')
pi_86460292
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:13 schreef incognitoomuch het volgende:
Nogmaals ik zie dit als een intro naar iets veel groters... Feit dat deze intro door het gros van de fans niet goed wordt opgevangen zal hun misschien op andere gedachten brengen en het volgende album weer terug naar het oude brengen.
Hoe bedoel je dit dan? En geen enkele artiest kan zich veroorloven 2 albums uit te brengen die veel minder bij je fans vallen 'als intro naar wat groters'. Geen enkele artiest wil dat ook lijkt me. Leuk als je iets wil introduceren, maar werk daar dan op 1 album naar toe... Ga het niet over 3 albums en 6 jaar tijd uitsmeren ofzo, want dan is het gros van je oude fans allang vertrokken.
  woensdag 15 september 2010 @ 14:38:44 #132
19242 yavanna
Results may vary.
pi_86461126
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:43 schreef baggerbart het volgende:
Nog FOK!kers die naar 1 van de concerten gaan?

Ik zelf ga naar het concert in Dortmund 8-)
Ik ga naar het concert in Keulen. :7

Heb mij er verder ( nog ) niet in verdiept, weet nog niet eens welke nummers ze spelen en nog geen tijd/zin gehad het nieuwe album te beluisteren. :') :@

Ah, zie nu pas dat het 27 oktober is, maar snel mijn hotelreservering van 3 oktober ( datum dat ik dacht dat het was ) annuleren. :')
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  woensdag 15 september 2010 @ 14:41:02 #133
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_86461208
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:13 schreef incognitoomuch het volgende:
Ik help het je hopen, maar 99% kans dat het niet zo is.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 15 september 2010 @ 14:42:01 #134
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_86461246
quote:
Op woensdag 15 september 2010 12:35 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik moet hem nog luisteren, maar het is dus al de weg die ze met M2M hadden ingezet? Jammer, en het hoeft dan inderdaad geen slechte muziek mee te zijn, maar het is niet wat de enorme schare fans die ze ten tijde van Hybrid Theory en Meteora hebben verzameld wil horen.

Maar ik ga het wel een kansje geven deze plaat. Maar vrees dat het net als M2M is, een paar goeie nummers, maar het gros luister ik nooit.

Terwijl het bij Hybrid Theory en Meteora toch echt omgekeerd was. Daar kan ik nog steeds 90% zo van meebrullen.
Niet 1 nummer dat ook maar een beetje in de buurt van "goed" komt.
Ik heb trouwens op Meteora en Hybrid Theory nog niet 1 nummer kunnen ontdekken dat ik niet goed vind.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_86461500
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:15 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit dan? En geen enkele artiest kan zich veroorloven 2 albums uit te brengen die veel minder bij je fans vallen 'als intro naar wat groters'. Geen enkele artiest wil dat ook lijkt me. Leuk als je iets wil introduceren, maar werk daar dan op 1 album naar toe... Ga het niet over 3 albums en 6 jaar tijd uitsmeren ofzo, want dan is het gros van je oude fans allang vertrokken.
Eens.
Het is nogmaals mijn gevoel. Ik vond deze cd nogal een open einde hebben dus ik ben benieuwd!
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
pi_86569388
Hij staat hier nu op, vond 'm niet slecht beginnen met Blackout en Burning in the Skies
  zaterdag 18 september 2010 @ 18:52:59 #137
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_86577302
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:42 schreef Komakie het volgende:

[..]

Niet 1 nummer dat ook maar een beetje in de buurt van "goed" komt.
Ik heb trouwens op Meteora en Hybrid Theory nog niet 1 nummer kunnen ontdekken dat ik niet goed vind.
Ik heb Crawling altijd een beetje een zeikplaat gevonden, die skipte ik altijd op Hybrid Theory.
Maar als die nieuwe plaat vol met dat soort nrs gestaan nhad was dat nog altijd vele malen beter dan wat ze nu uitgebracht hebben.

Gelukkig komt 28 september nieuwe Bad Religion plaat, die hebben hun fans in 30 jaar nog nooit zo teleurgesteld en dat zal nu ook niet gebeuren. _O_
pi_86578626
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 18:52 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ik heb Crawling altijd een beetje een zeikplaat gevonden, die skipte ik altijd op Hybrid Theory.
Maar als die nieuwe plaat vol met dat soort nrs gestaan nhad was dat nog altijd vele malen beter dan wat ze nu uitgebracht hebben.

Gelukkig komt 28 september nieuwe Bad Religion plaat, die hebben hun fans in 30 jaar nog nooit zo teleurgesteld en dat zal nu ook niet gebeuren. _O_
Haha ik skipte Crawling ook, en In The End.

Laatst toch weer geluisterd naar A Thousand Suns, en als je het album beschouwd als één lang nummer dan is het ergens nog wel te pruimen. Het is kwalitatief vind ik niet slecht en het is best origineel. Niet iedereen zal het ook snappen en want er zijn meerdere luisterbeurten voor nodig... Maar de stijl vind ik gewoon helemaal niets! Ik denk dat mensen die meer van sfeer voor een album luisteren het wel tof kunnen vinden, maar niet meer de wannabe metalheads die LP eerder probeerde te bereiken. Erg dapper van LP om met zo'n album op de proppen te komen, maar ik vind het nog steeds niet mooi...
(zeker niet als ik naar die nieuwe alter bridge nrs luister, wat een heldenplaat gaat dat worden!)
  zaterdag 18 september 2010 @ 20:23:34 #139
301448 eightone.
Trophies are like herpes.
pi_86580374
quote:
Op woensdag 15 september 2010 11:53 schreef Neo-Mullen het volgende:

Vind het wel erg jammer dat ze hun stijl (waar ze groot mee zijn geworden) overboord gooien. In mijn ogen kun je dan net zo goed naar een andere band gaan luisteren.
Misschien moet ik mijn 2 Linkin Park posters op mijn kamer toch maar gaan vervangen voor bijvoorbeeld Coldplay posters :)
Vind het altijd wel raar dat mensen Linkin Park definiëren op basis van hun eerste 2 albums, die bij de meesten blijkbaar dus in de smaak vallen.
Linkin Park wou altijd een hybride band zijn en verschillende stijlen (rap & rock bijvoorbeeld) en technieken met elkaar verweven. Dit doen ze nog steeds.

Of zoals Chester het zo mooi had verwoord in een interview:
quote:
" We're just going to make music that we like, that is challenging to us to create and pushes us in a place that makes us feel uncomfortable and giddy, like we're discovering something. As long as we do that, and we feel happy with the record we put out, then it's like, 'OK, we've done our best, and if you like it, great, and if you don't, go find something that you like.' "
Op zich vind ik 't wel jammer dat er zo veel intros staan op ATS en minder full length songs, maar Wretches and Kings, Burning in the Skies, Iridescent, Robot Boy, When they come for me en Waiting for the End mogen d'r zeker wel zijn.
So you like showtunes? That doesn't mean you're gay, just means you're awful.
pi_86581070
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 20:23 schreef eightone. het volgende:

[..]

Vind het altijd wel raar dat mensen Linkin Park definiëren op basis van hun eerste 2 albums, die bij de meesten blijkbaar dus in de smaak vallen.
Linkin Park wou altijd een hybride band zijn en verschillende stijlen (rap & rock bijvoorbeeld) en technieken met elkaar verweven. Dit doen ze nog steeds.

[..]

Op zich vind ik 't wel jammer dat er zo veel intros staan op ATS en minder full length songs, maar Wretches and Kings, Burning in the Skies, Iridescent, Robot Boy, When they come for me en Waiting for the End mogen d'r zeker wel zijn.
Eerste 2 albums hebben een bepaalde stijl. Reanimation is een remix CD van HT met wat extra computer toevoegingen, maar nog steeds hun herkenbare stijl.
Bij MTM slaan ze een heel andere weg in, en zoals gezegd: dat mag altijd. Maar ze brengen nu een 2e album uit dat compleet anders is als waar ze bekend mee zijn geworden. Ergens vind ik dat denigrerend toe naar hun fans: je wordt bekend met iets waar heel veel mensen van houden en krijgt fans. En als ze bekend zijn gaan ze iets heel anders doen waar veel fans gewoon niet van houden.

Hun keuze, maar ze moeten niet raar opkijken als veel mensen geen fan meer zijn. Is hetzelfde als naar een compleet andere band luisteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Neo-Mullen op 18-09-2010 21:52:51 ]
Cuz I'm Mr. Brightside
  zaterdag 18 september 2010 @ 20:57:04 #141
301448 eightone.
Trophies are like herpes.
pi_86581516
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 20:43 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Eerste 2 albums hebben een bepaalde stijl. Reanimation is een remix CD van HT met wat extra computer toevoegingen, maar nog steeds hun herkenbare stijl.
Bij MTM slaan ze een heel andere weg in, en zoals gezegd: dat mag altijd. Maar ze brengen nu een 2e album uit dat compleet anders is als waar ze bekend mee zijn geworden. Ergens vind ik dat denigrerend toe naar hun fans: je wordt bekend met iets waar heel veel mensen van houden en krijgt fabs. En als ze bekend zijn gaan ze iets heel anders doen waar veel fans gewoon niet van houden.

Hun keuze, maar ze moeten niet raar opkijken als veel mensen geen fan meer zijn. Is hetzelfde als naar een compleet andere band luisteren.
Kan me opzich wel vinden in wat je zegt.
Alleen het lijkt me ook echt frustrerend dat je "fans" (wat een kutwoord, zeg) liever willen dat je hetzelfde trucje opnieuw en opnieuw moet doen.

Ben opzich wel blij dat ze uberhaupt zelf kiezen voor wát voor muziek ze uitbrengen en niet doorborduren met één bepaalde sound.
Je ziet wel elke keer een andere kant van ze - en bij sommigen zal dat inderdaad in de smaak vallen, en bij sommige niet.
:P
So you like showtunes? That doesn't mean you're gay, just means you're awful.
  zaterdag 18 september 2010 @ 22:13:45 #142
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_86584452
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 18:52 schreef Ixnay het volgende:

[..]

In The End vond ik minder dan Crawling. Die vond ik ook 1 van de minderen, maar toch nog wel een goed nummer.

Bad Religion is gewoon 1 van de weinige bands die dat kan. Als je 30 jaar dezelfde sound kunt hebben en het elke keer weer voor elkaar krijgt ben je een grote :)
Check bij dat rijtje ook maar eens Iron Maiden, AC/DC en Pennywise bijvoorbeeld. Gasten die al jaren hetzelfde doen, maar het raakt elke keer weer :)
  zaterdag 18 september 2010 @ 22:26:11 #143
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_86584871
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 20:23 schreef eightone. het volgende:

[..]

[..]

Laten we eerlijk zijn, Linkin Park is altijd een band geweest die dreef op de muziek die op dat moment populair was. Ze begonnen met een soort nu-metal met wat andere dingen daarin gemixt. Ik vond het altijd echt vet om te luisteren. Het was wat commercieel maar boeie. Het klonkt altijd dik.

Bij MTM kon je al merken dat ze zich toe gingen leggen op een ander soort muziek omdat de nu-metal tijd wel aardig voorbij was. Er is nog maar een handje vol bands over die invloeden van nu-metal hebben.
Er stonden nog een stuk of 3, misschien 4 coole nummers op. No More Sorrow vond ik echt een vette plaat. Net als Given Up.

Dit slaat gewoon nergens op. Ik snap best dat je als band doorontwikkelt. We vragen ook geen van allen om precies dezeflde muziek te maken als 10 jaar geleden, maar het moet wel herkenbaar zijn. Ik kan niet geloven dat iedereen in die band blij is met de richting die ze op gaan. Dus dat ze het helemaal zelf doen heb ik gewoon weinig geloof in.

Ik zou nu niet meer naar een concert van ze gaan. Ik had het bij MTM al. Toen zag ik ze op Rock am Ring. Het was toen al gewoon minder. Mike die een beetje in zijn nette spijkerbroek en spijkerjasje stond te rappen. Het zag er gewoon niet uit. Tenminste, bij de nieuwe nummers paste het wel.
Natuurlijk moet het niet uitmaken wat iemand aan heeft, maar het gaat even om het principe. De stijl veranderd, maar strookt totaal niet meer met de stijl die ze hadden.
Ik weet nog dat ik ze bij de HT tour zag in de HMH. Dat was zo'n vette show. De energie die erin zat was echt te ziek voor woorden. Het blies je echt omver gewoon. Met die nieuwe nummers is dat gewoon niet meer en het doet ook gelijk af aan de oude nummers.
Ik zou nu niet meer naar een concert van LP gaan. De nieuwe nummers en hun eigen stijl van presenteren zorgen er voor dat het af doet aan de vette oude nummers.
  zaterdag 18 september 2010 @ 22:29:58 #144
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_86584999
Als je dan toch iets wilt uitbrengen wat totaal anders is. Doe het dan onder een sideproject ofzo. Je mag natuurlijk altijd wat anders doen dan je altijd doet. Verandering van spijs doet immers eten.
Maar ik vind inderdaad dat je dit je fans ook niet aan kunt doen. Hoeveel mensen zouden er echt alle 4 de albums vet vinden? Dat kunnen er nooit veel zijn.

Een band mag zich wel ontwikkelen, maar blijft eigenlijk altijd wel in de buurt van wat ze zijn. Papa Roach vind ik wel een voorbeeld. Zijn door de tijd ook steeds meer veranderd, maar als je bij een concert staat zit er in ieder geval wel een lijn in dat alle nummers echt Papa Roach zijn.
Nu zijn er genoeg mensen die Papa Roach op de laatste albums niets vinden, maar het gaat even om het principe.
  zondag 19 september 2010 @ 09:45:02 #145
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_86593096
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 22:26 schreef Komakie het volgende:
Ik kan niet geloven dat iedereen in die band blij is met de richting die ze op gaan.
Die gitarist zal er echt niet blij mee zijn dat er nauwelijks nog gitaar voorkomt op die nieuwe plaat.

Hoe moeten ze dit soort nummers live doen vraag ik me ook af.
Eerst zo'n vage plaat van ATS en daarna bijvoorbeeld One Step Closer, want dat nr kunnen ze natuurlijk niet weglaten van hun setlist. Het lijkt me een rare overgang.
  zondag 19 september 2010 @ 09:58:13 #146
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_86593266
quote:
Op zondag 19 september 2010 09:45 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Die gitarist zal er echt niet blij mee zijn dat er nauwelijks nog gitaar voorkomt op die nieuwe plaat.

Hoe moeten ze dit soort nummers live doen vraag ik me ook af.
Eerst zo'n vage plaat van ATS en daarna bijvoorbeeld One Step Closer, want dat nr kunnen ze natuurlijk niet weglaten van hun setlist. Het lijkt me een rare overgang.
Precies wat ik bedoel....
pi_86670132
Ik ben bijzonder tevreden met het nieuwe album. Shinoda aan de knoppen is erg goed voor het geluid. De productie is technisch werkelijk perfect. Veel experiment, prachtig sfeervol resultaat. Ze ontwijken alle cliche's. Zelfs een 'harde' track als black-out is totaal niet zoals je hem zou verwachten. En zo'n prachtige eindtrack als the messenger breekt de toon van het album totaal. Je bent ineens weer helemaal terug uit de post-apocalyptische wereld en zijn stem gaat door merg en been.

Hybrid Theory was toendertijd geweldig, Meteora een vette opvolger met wat meer duidelijke electronica invloeden, deze werden doorgezet in Reanimation (een van LP's beste stiekem)

Minutes to midnight was even flink schrikken, dat was back to basics. Rock 101 (met dank aan Rick Rubin) Gewoon een band met gitaar, drums, zang, geen fratsen. Er zaten wat leuke liedjes tussen, maar als geheel niet zo sterk als de vorige albums. LP is het oude nu-metal zat. Tijdens het productieproces word er bewust alles wat klinkt als de oude linkin park -direct- de prullenbak in gesodemieterd. Of dat een goede keuze is is voor ieder persoonlijk.

Ik vind dat een band zich zoveel mag veranderen of vernieuwen als ze willen. Niemand is iets aan iemand verplicht. Dat LP met het nieuwe album een hele hoop metal heads verliest is jammer maar helaas. Het is tijd voor wat nieuws.

Inhoudelijk en kwa concept doet het denken aan het Nine Inch Nails album 'Year Zero' of het muse album 'The Resistance'. (kern)oorlog, dystopa, woede en chaos. Je zou het als een conceptalbum kunnen ontschrijven. LP doet dit zelf niet, maar er zit een duidelijk lijn in het album. Als je de making of van het album kijkt zie je ook hoe gepassioneerd ze er mee bezig zijn. Ook de basgitarist en lead gitarist werken gewoon mee aan het album en zijn zelf ook helemaal gek op veel van de electronische sounds. Live spelen ze met de nieuwe tracks gewoon mee, soms als pianist, percussionist of background vocals. Als ze het niet leuk hadden gevonden waren ze hem wel gepeerd, en niet Mike aangemoedigd (zoals te zien op de dvd)

Eigenlijk zijn ze zelf gewoon hun eigen oude muziek ontgroeid. Ze zijn volwassen geworden, en hun oude doelgroep niet. Natuurlijk was hun oude stijl prachtig ('New Divide' vind ik een goede kruising tussen het oude en het nieuwe van LP) maar voor creatieve mensen is het nooit interessant om jaren lang hetzelfde te blijven doen, zeker als je meer kan en wil! Als geheel zou ik het album een dikke 9 geven. 1 of 2 pittige liedjes hadden niet misstaan, het zijn maar weinig minuten voor een album met 15 tracks. Als geheel is het erg sterk, daarnaast is het een dieper album als de voorgaande, dus een echte 'grower'.
pi_86672794
Finally iemand die het er ook mee eens is. Mensen die zeiken over fans verliezen en whatsoever. Tuurlijk begrijp ik jullie punt ook wel, maar een echte fan blijft het werk en de keuzes die de band maken respecteren. En dat heb ik bij alle albums van Linkin Park.
Ik begon zelf met luisteren toen ik nog een knul van 15 jaar was met Reanimation omdat Hybrid Theory nét iets te rauw voor mij was en ik de hiphop ondertoon wel kon waarderen. Maar hoe meer ik LP ben gaan luisteren ben ik ook van Hybrid Theory en Meteora gaan houden.

MtM was voor mij een frisse ochtendwind. Vooral de intro is geniaal. En nu bij hun laatste album kan ik niets anders zeggen dat ik het een relaxte cd vind. Echt een plaat die ik iedere ochtend na het slapen kan opzetten en savonds voor het slapen gaan.

Dus wat dat betreft maakt het mij geen zak uit welke stijl ze opgaan. Zolang ik kippevel krijg bij hun nummers, ben ik nog steeds een fan! :Y
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
pi_86672895
Het eerste is natuurlijk complete bullshit. Als Linkin Park morgen ineens god gevonden heeft en alleen Chester verdergaat en met een gospelkoor gaat zingen dan vind je het ook niet leuk meer.

Ik vind een band leuk om de muziek die ze maken, dus maken ze compleet andere muziek is er een grote kans dat ik die band niet meer leuk vind. Ik conformeer me niet aan één band no matter what voor muziek ze maken ofzo.
pi_86673507
Kwestie van smaken verschillen. ;)
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')