abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juli 2007 @ 09:54:59 #1
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_51120823
Vriendje en ik hebben een aanbieding gekregen voor een nieuw huis. Hiervoor moet ik o.a. een jaaropgave meenemen van zowel hem als mij. Die van mij heb ik wel, maar hij is pas dit jaar begonnen met werken en heeft zo'n ding dus nog niet. Nu bieden ze als alternatief een IB-60 formulier dat je kunt aanvragen bij de belastingdienst.

Ik heb de belastingdienst gebeld en het kan dus wel een paar weken duren voor je zo'n formulier in huis hebt, terwijl ik het morgen gewoon al nodig heb.

Als ik nu een aantal van zijn (meest recente) loonstroken meeneem, is dat ook een goed alternatief of zou een woningbouwvereniging daar moeilijk over kunnen gaan doen?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_51121026
alle loonstroken meenemen van dit jaar en het zit vast wel goed, maar dat kan je beter vragen aan de woningbouw dan hier lijkt mij.

Het opvragen van een IB-60 formulier kost trouwens max. werkdagen 10 dagen, in de praktijk heb je hem na 5 werkdagen wel binnen. Alleen staat op het IB-60 formulier ook vrij weinig voor de woningbouw omdat het een formulier van het voorgaande jaar (of jaren daarvoor) is.

Tot slot nog een tip (wellicht): je kan ook een IB-60 formulier komen ophalen bij de belastingdienst volgens mij, moet je even navragen en dan naar een hoofdkantoor van de belastingdienst gaan (bijv. in Leeuwarden).
  woensdag 4 juli 2007 @ 10:06:03 #3
152789 karr-1
pi_51121100
Ik woon in de buurt van Rotterdam, dus even naar Leeuwarden gaan is lastig. Ik neem gewoon al zijn salarisstroken mee, daar staat vast op wat ze nodig hebben.
pi_51121152
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 10:06 schreef karr-1 het volgende:
Ik woon in de buurt van Rotterdam, dus even naar Leeuwarden gaan is lastig. Ik neem gewoon al zijn salarisstroken mee, daar staat vast op wat ze nodig hebben.
ja, denk wel dat je daar genoeg aan hebt. Ik weet ook niet zeker of je nog steeds dat formulier in persone kan ophalen, was volgens mij vroeger wel (maar kan er nu niks meer over vinden).

En anders gewoon afspreken dat je terugkomt als je het IB60 formulier hebt, maar je kan ook van het vorige jaar de voorlopige/definitieve aanslag van de belastingdienst meenemen, staat het ook allemaal op.
  woensdag 4 juli 2007 @ 10:18:09 #5
152789 karr-1
pi_51121391
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 10:07 schreef doshi het volgende:

[..]

ja, denk wel dat je daar genoeg aan hebt. Ik weet ook niet zeker of je nog steeds dat formulier in persone kan ophalen, was volgens mij vroeger wel (maar kan er nu niks meer over vinden).

En anders gewoon afspreken dat je terugkomt als je het IB60 formulier hebt, maar je kan ook van het vorige jaar de voorlopige/definitieve aanslag van de belastingdienst meenemen, staat het ook allemaal op.
Die aanslag is er dus niet, omdat hij pas begin van dit jaar is begonnen met werken. Maar ik kom er wel uit op deze manier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')