abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51116198
Mijn vriendin en ik vroegen ons af of het in België wettelijk mag om te wonen in een stacarvan die op een privéterrein staat zoals in een tuin. Dit omdat wij graag een beetje meer zelfstandig willen zijn maar op dit moment het nog niet aankunnen om iets te kopen. Daarom kwamen we op het idee om een Stcaravan te kopen en daar een jaartje in te wonen. Deze stacaravan zou wel in de tuin van mijn ouders staan en dus wel degelijk op prive terein en niet op recreatieve bodem.

Mag dit volgens de wet als onze domicilie op het adres van mijn ouders blijft staan? En zijn er nog mensen die een stacaravan bewonen en die deze zelf ingericht of heringericht hebben.
  woensdag 4 juli 2007 @ 05:33:06 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51118591
Schopje WGR, maar nog handiger lijkt het me dat je dat ergens op een Belgische site vraagt.
  woensdag 4 juli 2007 @ 09:58:31 #3
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_51120917
Ik ben geneigd om te zeggen dat het mag, als het ding maar niet zichtbaar is vanaf de openbare weg. Maar een stacaravan kan ook best duur zijn, hoe doe je het bv met gas, licht en water?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_51121945
nee, ge moogt in belgie zelf niet eens zomaar een tuinhuis zetten zonder bouwvergunning.

maar als je dat aanvraagt zou dit eventueel wel kunnen lukken.
maar waarom zou je dat aanvragen, tis maar een jaar, en wie ziet dat nu...

;-)
  woensdag 4 juli 2007 @ 10:42:23 #5
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_51122130
OMG, je gaat toch niet in een fucking camper wonen?!
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_51122215
Hoort een stacaravan in belgie dan bij het onroerend goed, in Nederland horen die dingen in de meeste gevallen niet tot het onroerende goed (dat is ook de reden waarom hier de meeste stacaravans voorzien zijn van wielen, ook al zitten die verstopt achter een partij hout)
  woensdag 4 juli 2007 @ 11:25:23 #7
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_51123548
Lijkt me dat dat wel mag, als het priveterrein is is het gewoon net als een tuinhuisje, zolang het adres maar hetzelfde blijft.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')