FOK!forum / Televisie / The Man Who Wasn't There: cinema op z'n stijlvolst
Arceezaterdag 9 februari 2002 @ 22:55
De jongste film van de Coen brothers (Fargo, The Big Lebowski, Oh Brother Where Art Thou) is The Man Who Wasn't There. Een zeer fraai geschoten film met een fantastische rol van Billy Bob Thornton. Het verhaal vond ik niet bijzonder boeiend, maar de film ziet er zo prachtig uit dat het je doet beseffen dat film toch in de eerste plaats een visueel medium is.

Ik vond de rol van Billy Bob Thornton echt prachtig. Zelden iemand zo'n zwaar relaxte rol zien spelen. Hij past perfect bij de stijl van de film, een echte film noir.

Er zit een aantal echt wonderschone scènes in, visueel gezien.

28 februari in de bioscoop.

Purneauxzaterdag 9 februari 2002 @ 23:00
Waar heb je die gezien? Lucky bastard.
K3zondag 10 februari 2002 @ 01:12
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 23:00 schreef Purneaux het volgende:
Waar heb je die gezien? Lucky bastard.
Ooit van sneak preview gehoord
Cheironzondag 10 februari 2002 @ 01:13
Zie ik daar James "The Sporanos" Gandolfini
Purneauxzondag 10 februari 2002 @ 02:41
quote:
Op zondag 10 februari 2002 01:12 schreef K3 het volgende:

[..]

Ooit van sneak preview gehoord


Jawel, maar ik woon in de rimboe, geen sneak previews hierzo.
SunChaserzondag 10 februari 2002 @ 02:43
http://www.sneakpoint.nl/

Zie er niks van terug.

seranodinsdag 19 februari 2002 @ 16:09
heb me laten vertellen dat er mensen zijn die van internet films downloaden...
maar ik weet 't niet zeker.
seranodinsdag 19 februari 2002 @ 16:11
vervelend icoon trouwens, sunchaser
Good_Looking_Goblingdinsdag 19 februari 2002 @ 17:01
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 22:55 schreef Arcee het volgende:
De jongste film van de Coen brothers (Fargo, The Big Lebowski, Oh Brother Where Art Thou) is The Man Who Wasn't There. Een zeer fraai geschoten film met een fantastische rol van Billy Bob Thornton. Het verhaal vond ik niet bijzonder boeiend, maar de film ziet er zo prachtig uit dat het je doet beseffen dat film toch in de eerste plaats een visueel medium is.

Ik vond de rol van Billy Bob Thornton echt prachtig. Zelden iemand zo'n zwaar relaxte rol zien spelen. Hij past perfect bij de stijl van de film, een echte film noir.

Er zit een aantal echt wonderschone scènes in, visueel gezien.

[afbeelding]

28 februari in de bioscoop.


deze dus ook gezien in de sneak preview 2 weken geleden. Erg mooie film, zeker oscar waard.

glg

Good_Looking_Goblingdinsdag 19 februari 2002 @ 17:04

Best Director 2001 Cannes hebben ze al in de wacht gesleept de directors Joel Coen en Ethan Coen.

Ik zie deze film als grote kanshebber voor een oscar in de categorie cinematography
ondanks dat andere kanshebbers zoals Amelie, Black Hawk Down, Lord of the rings, en Moulin Rouge in deze categorie veel meer populariteit genieten.

Ik heb The Man Who Wasn't There 2 weken terug in de Sneak Preview in Amsterdam gezien, een echte film noir, prachtig werkelijk briljant mooi geschoten.
Het verhaal zelf is goed, hoewel soms wat langdradig.

Good Looking Gobling

p.s. viel me wel op dat in sommige scenes de microfoon in beeld kwam...

glg

MadScientistdinsdag 19 februari 2002 @ 20:48
quote:
In een ondertussen gesloten topic schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Vraagje : viel het jou niet op dat af en toe HEEL duidelijk de microfoon in beeld kwam? Met name in de kapperwinkel?!
Is dat nu expres gedaan? Je zag het overgens ook bij enkele andere scenes....

ik begreep eerlijk gezegd niet de bedoeling ervan...


Ik heb ze niet gezien, maar ik heb dan ook een divx rip gezien van een screener-dvd

Bij DVD-versies zijn dat soort fouten vaak weggeknipt, terwijl je ze in de bioscoop nog vaak ziet zitten...

Skull-splitterdinsdag 19 februari 2002 @ 21:42
hij lijkt me echt briljant, maar moet nog even wachten...
Arceewoensdag 20 februari 2002 @ 01:43
quote:
Op dinsdag 19 februari 2002 16:09 schreef serano het volgende:
heb me laten vertellen dat er mensen zijn die van internet films downloaden...
Klopt, maar daar ben ik er niet 1 van.
quote:
Op dinsdag 19 februari 2002 17:04 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Ik zie deze film als grote kanshebber voor een oscar in de categorie cinematography

prachtig werkelijk briljant mooi geschoten.


Inderdaad.

De mooiste scène vond ik die waar Thornton in close-up al rokend (uiteraard) ergens buiten in een straat staart... weet niet meer precies hoe 't was, trouwens. Echt een fantastisch shot vond ik dat.

Good_Looking_Goblingwoensdag 20 februari 2002 @ 04:03
quote:
Op dinsdag 19 februari 2002 20:48 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Ik heb ze niet gezien, maar ik heb dan ook een divx rip gezien van een screener-dvd

Bij DVD-versies zijn dat soort fouten vaak weggeknipt, terwijl je ze in de bioscoop nog vaak ziet zitten...


haha echt niet? wow...vreemd ja, want in de Sneak was het OVERDUIDELIJK zichtbaar meerdere malen (hele zaal zag het), maar blijkbaar had het geen doel...

niet erg verder maar wel slordig :/

Good_Looking_Goblingwoensdag 20 februari 2002 @ 04:05
quote:
Op woensdag 20 februari 2002 01:43 schreef Arcee het volgende:

[..]

Klopt, maar daar ben ik er niet 1 van.
[..]

Inderdaad.

De mooiste scène vond ik die waar Thornton in close-up al rokend (uiteraard) ergens buiten in een straat staart... weet niet meer precies hoe 't was, trouwens. Echt een fantastisch shot vond ik dat.


Briljant mooi shot ja, maar bedenk dan maar eens dat in de jaren 60 zulke films dagelijks geschoten werden met zulke mooie beelden

ik bedoel, waar zie je dat tegenwoordig nog

toch

glg

Dr.Dagglawoensdag 20 februari 2002 @ 04:08
De kwaliteit gaat inderdaad rap achteruit.
De "cultfilm" begint helaas steeds meer in vergetelheid te raken..ZONDE!
Good_Looking_Goblingwoensdag 20 februari 2002 @ 04:25
quote:
Op dinsdag 19 februari 2002 21:42 schreef Skull-splitter het volgende:
hij lijkt me echt briljant, maar moet nog even wachten...
hij is zoiezo errrrrrg mooi geschoten, het verhaal word juist op het einde beter (mijn mening) maar ik vond het begin tikkeltje aan de trage kant.

Zwartwit films kunnen heel gemakkelijk mooi overkomen. Down By Law is ook een heel goede verfilming in zwartwit.
( Doorbraak film voor die acteur Roberto Benigni die maar liefst zeven oscar nominaties kreeg voor zijn film La vita e' bella. en volkomen terecht.

Ook de film 'pi' die de Sundance Film Festival Director's Award won (in 1998) is de moeite waard.

maargoed ik ben nu volkomen ontopic bezig maar aangezien de nadruk ligt op cinematography is het in die context geoorloofd.

glg

Good_Looking_Goblingwoensdag 20 februari 2002 @ 04:27
quote:
Op zondag 10 februari 2002 01:12 schreef K3 het volgende:

[..]

Ooit van sneak preview gehoord


zit er de elke week

in amsterdam that is... ( volgens kenners waar ze de meest culturele films draaien )

glg

Good_Looking_Goblingwoensdag 20 februari 2002 @ 04:28
quote:
Op woensdag 20 februari 2002 04:08 schreef Dr.Daggla het volgende:
De kwaliteit gaat inderdaad rap achteruit.
De "cultfilm" begint helaas steeds meer in vergetelheid te raken..ZONDE!
geheel mee eens....

glg

Good_Looking_Goblingwoensdag 20 februari 2002 @ 04:29
quote:
Op zondag 10 februari 2002 02:43 schreef SunChaser het volgende:
http://www.sneakpoint.nl/

Zie er niks van terug.


ja und?

glg

Arceewoensdag 20 februari 2002 @ 20:21
quote:
Op woensdag 20 februari 2002 04:05 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Briljant mooi shot ja, maar bedenk dan maar eens dat in de jaren 60 zulke films dagelijks geschoten werden met zulke mooie beelden

ik bedoel, waar zie je dat tegenwoordig nog

toch

glg


Mwoah, kweenie, ik vind films van voor 1990 eik al oud.
Theeboonwoensdag 20 februari 2002 @ 21:49
"cinema op z'n stijlvolst", ik hoor die belg van Canvas
MadScientistdonderdag 21 februari 2002 @ 02:03
damn!!!!! ik heb hem net voor de tweede keer gezien, en ik zag ineens hoe geniaal hij was... Het was gewoon onbeschrijflijk mooi, niet alleen de beelden maar de tiepjes die in de film zitten, een assertieve advocaat die een hard verhaal wil maken maar voor zijn verdediging met het onzekerheidsprincipe van Heisenberg komt aanzetten...
Een weduwe van iemand die duidelijk vermoord is in de film maar die denkt dat ze UFO's hebben gezien en dat haar man daarvoor is omgelegd. En dan die mooie voice-overs heel de tijd van Billy Bob Thornton, met zijn rustige oude stem en zijn gezicht, altijd mooi belicht en altijd met sigaret...

Ik ben er ff helemaal weg van, voel me echt wazig, terwijl ik hem de eerste keer best saai vond

bluegrassdonderdag 21 februari 2002 @ 10:52
Heel erg mooi inderdaad. Eerst vond ik hem ook wel wat saai, totdat ik na de sneak zo'n equete moest invullen, en steeds het cijfer dat ik gegeven had door moset strepen omdat ik hem toch een hofer cijfer wilde geven.

Vooral dei berusting van de hoofdrol speler vond ik heel mooi, en zijn besef dat wanneer je je nooit eens ergens vooruit spreekt, dat gene doet waarvoor je staat, je netzo goed dood kunt zijn.

Het deed me wel denken aan het schilderij van Keith Haring `Silence = Death'

SunChaserdonderdag 21 februari 2002 @ 11:02
quote:
Op woensdag 20 februari 2002 04:29 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
ja und?
sniekpunkt

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 21-02-2002 11:12]

MadScientistmaandag 25 februari 2002 @ 11:26
Ok The Man Who Wasn't There heeft de BAFTA award voor cinematography gewonnen...
Arceevrijdag 1 maart 2002 @ 00:24
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 22:55 schreef Arcee het volgende:
28 februari in de bioscoop.
Vanaf heden is dit stijlvolle cinematische produkt dus te bewonderen op de bekende daar voor bestemde doeken

In, jawel, maar liefst 9 plaatsen.

SunChaservrijdag 1 maart 2002 @ 00:43
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 00:24 schreef Arcee het volgende:
In, jawel, maar liefst 9 plaatsen.
Lijkt me voldoende. Er zullen niet veel meer mensen gaan kijken als de film in 1200 zalen draait. De grote steden is toch prima? In gehuchten als HHW, Heerenveen of Dordrecht gaan mensen toch in de eerste plaats naar Black Hawk Down en Kate & Leopold.

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 01-03-2002 00:48]

Arceevrijdag 1 maart 2002 @ 00:48
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 00:43 schreef SunChaser het volgende:
Lijkt me voldoende. Er zullen niet veel meer mensen gaan kijken als de film in 1200 zalen draait. De grote steden lijkt me voldoende, in HHW, Heerenveen of Dordrecht gaan mensen toch in de eerste plaats naar Black Hawk Down en Kate & Leopold.
En die redenatie is waarschijnlijk precies de reden waarom het zo beroerd gesteld is met de filmdistributie in Nederland.
SunChaservrijdag 1 maart 2002 @ 00:50
Ja, ik denk nu als Pathe. Ik denk dat een film als Amelie, Boys Don't Cry, Fucking Amal of TMWWT best in een grote zaal mag draaien. Het publiek zal er dan naartoe gaan omdat HP en LOTR is uitverkocht en 'sja, we zijn nu toch een avondje uit.'
Arceevrijdag 1 maart 2002 @ 00:51
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 00:50 schreef SunChaser het volgende:
Ja, ik denk nu als Pathe. Ik denk dat een film als Amelie, Boys Don't Cry, Fucking Amal of TMWWT best in een grote zaal mag draaien. Het publiek zal er dan naartoe gaan omdat HP en LOTR is uitverkocht en 'sja, we zijn nu toch een avondje uit.'
Ja, maar dat zou natuurlijk niet de reden moeten zijn om naar zulke prachtige films te gaan.
SunChaservrijdag 1 maart 2002 @ 00:52
Dat ligt niet aan de mensen. Op tv zie je trailers van Ocean's 11, Monsters Inc en Beatifull Mind. De massa heeft nog nooit gehoord van de rest.
Arceevrijdag 1 maart 2002 @ 00:53
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 00:52 schreef SunChaser het volgende:
De massa heeft nog nooit gehoord van de rest.
Wel 'es geprobeerd mensen naar een filmhuis te lokken?
SunChaservrijdag 1 maart 2002 @ 00:55
Nee, ik kom er zelf ook niet trouwens. Ik heb geen zin om lijn zoveel naar een onbekende steeg te pakken. Pathe Arthouse is voor mij de plek waar ik films kijk die niet in de Munt of de Arena draaien.
SunChaservrijdag 1 maart 2002 @ 00:56
Bovendien vind ik arthousefilms meestal net zo goed op tv, dus zie ik eerder de blockbusters in de bios.
Arceevrijdag 1 maart 2002 @ 00:57
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 00:55 schreef SunChaser het volgende:
Nee, ik kom er zelf ook niet trouwens. Ik heb geen zin om lijn zoveel naar een onbekende steeg te pakken. Pathe Arthouse is voor mij de plek waar ik films kijk die niet in de Munt of de Arena draaien.
Da's wel een takke-eind uit elkaar, of niet? Kun je net zo goed ff zo'n steeg inschieten.
Arceevrijdag 1 maart 2002 @ 00:58
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 00:56 schreef SunChaser het volgende:
Bovendien vind ik arthousefilms meestal net zo goed op tv, dus zie ik eerder de blockbusters in de bios.
Als je 4 jaar wil wachten... los daarvan zie ik films altijd liever in de bioscoop.
SunChaservrijdag 1 maart 2002 @ 01:02
Een arthousefilm die ik wel wil zien is Sexy Beast. Films van The Coen Brothers zie ik liever gewoon op TV, daar waardeer ik ze beter dan in de bios. Ben geen groot fan, vind de films wel aardig. Niet meer.

Ik zou liever wat vaker Franse films in de bios willen zien.

Arceevrijdag 1 maart 2002 @ 01:05
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 01:02 schreef SunChaser het volgende:
Een arthousefilm die ik wel wil zien is Sexy Beast. Films van The Coen Brothers zie ik liever gewoon op TV, daar waardeer ik ze beter dan in de bios. Ben geen groot fan, vind de films wel aardig. Niet meer.
Als er nou één film is die je wèl in de bioscoop moet zien, dan is het The Man Who Wasn't There wel. Ik zeg niet voor niets dat het cinema op z'n stijlvolst is, hoor.
SunChaservrijdag 1 maart 2002 @ 01:06
Vorm is voor mij niet de reden dat ik een film ga zien, maar een leuke bijkomstigheid.
Vlens_de_Vosvrijdag 1 maart 2002 @ 01:08
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 01:05 schreef Arcee het volgende:
Als er nou één film is die je wèl in de bioscoop moet zien, dan is het The Man Who Wasn't There wel. Ik zeg niet voor niets dat het cinema op z'n stijlvolst is, hoor.
Idd. De cinematografie in de films van de Coen brothers is meestal schitterend. Ik vind ook dat die fantastische wijdse beeldcomposities (enorme sneeuwpartijen) in bv. Fargo totaal niet tot zijn recht komen op een televisie. The Man Who Wasn't There heb ik helaas nog niet gezien.
Arceevrijdag 1 maart 2002 @ 01:10
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 01:06 schreef SunChaser het volgende:
Vorm is voor mij niet de reden dat ik een film ga zien, maar een leuke bijkomstigheid.
Voor mij ook, maar dit is nou 'es een film waarbij die vorm de hoofdrol speelt. Een prachtige hoofdrol.

Even afgezien van de heerlijk relaxte rol van Billy Bob.

Arceevrijdag 1 maart 2002 @ 01:12
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 01:08 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
The Man Who Wasn't There heb ik helaas nog niet gezien.
Nou, vanaf heden kun je daar dus verandering in brengen.
SunChaservrijdag 1 maart 2002 @ 01:13
Zoals ik zei, vorm en stijl zijn belangrijk, maar het verhaal dat de CB me willen vertellen spreken me niet zoveel aan dat ik er voor naar de bios wil.
SunChaservrijdag 1 maart 2002 @ 01:15
Maar goede arthousefilms blijven ook overeind staan op de tv. Ulee's Gold, Sling Blade en The Apostle bijvoorbeeld, erg mooie films met een intrigerend verhaal en erg goed vertekd. Maar ik heb niet het gevoel dat ik veel gemist heb omdat ik ze niet op een groot doek heb gezien.
Vlens_de_Vosvrijdag 1 maart 2002 @ 01:21
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 01:15 schreef SunChaser het volgende:
Maar goede arthousefilms blijven ook overeind staan op de tv. Ulee's Gold, Sling Blade en The Apostle bijvoorbeeld, erg mooie films met een intrigerend verhaal en erg goed vertekd. Maar ik heb niet het gevoel dat ik veel gemist heb omdat ik ze niet op een groot doek heb gezien.
Ja, dat ben ik ook wel met je eens. Goeie films blijven in principe altijd wel overeind staan op TV denk ik. Ik heb wel het gevoel dat ik wat mindere films wat beter kan verdragen in de bioscoop. Maar goed, dat boeit natuurlijk niet zo
Arceevrijdag 1 maart 2002 @ 01:32
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 01:15 schreef SunChaser het volgende:
Maar goede arthousefilms blijven ook overeind staan op de tv. Ulee's Gold, Sling Blade en The Apostle bijvoorbeeld, erg mooie films met een intrigerend verhaal en erg goed vertekd. Maar ik heb niet het gevoel dat ik veel gemist heb omdat ik ze niet op een groot doek heb gezien.
The Apostle vond ik, vanwege het onderwerp, vreselijk, maar Sling Blade vond ik ook een schitterende film, die ik ook gewoon op TV gezien heb.
SunChaservrijdag 1 maart 2002 @ 01:37
Sling Blade, Ulee's Gold en The Apostle heb ik allemaal gehuurd.

The Apostle is ietwat zwaar op de hand soms, maar een predikant die behalve een gemeenschap voornamelijk zichzelf redt vond ik een mooi gegeven. En Billy Bob T. speelde er een leuke rol in.

Robert Duval in Sling Blade, was dat nou de vader van Carl?

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 01-03-2002 01:39]

MadScientistvrijdag 1 maart 2002 @ 01:38
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 00:24 schreef Arcee het volgende:
In, jawel, maar liefst 9 plaatsen.
Inderdaad ik had hem hier in Tilburg ook verwacht, maar hij draait niet
Toch een grote stad met een goed filmhuis...
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 01:37 schreef SunChaser het volgende:
Robert Duval in Sling Blade, was dat nou de vader van Carl?
yep
Arceevrijdag 1 maart 2002 @ 01:57
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 01:37 schreef SunChaser het volgende:
The Apostle is ietwat zwaar op de hand soms, maar een predikant die behalve een gemeenschap voornamelijk zichzelf redt vond ik een mooi gegeven.
Het halleluja-gehalte werd wel erg hoog op een gegeven moment en de irritatiegraad steeg in dezelfde mate mee.
quote:
En Billy Bob T. speelde er een leuke rol in.
BBT speelt zowel in TMWWT, Sling Blade als The Apostle.
Vlens_de_Vosvrijdag 1 maart 2002 @ 02:00
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 01:57 schreef Arcee het volgende:

Het halleluja-gehalte werd wel erg hoog op een gegeven moment en de irritatiegraad steeg in dezelfde mate mee.


Ja! Daar kan ik het alleen maar hartgrondig mee eens zijn!
killar_fairyvrijdag 1 maart 2002 @ 09:12
'k ben gister hier in Wageningen geweest...premiere...zaten maar liefst 8 mensen in de zaal
vond het echt een heele mooie film snap niet dat daar zo weinig mensen op af komen...maar misschien moet ie eerst wat meer naamsbekendheid krijgen.....
voor het eerst sinds een hele tijd dat ik tevreden uit de bioscoop kwam
MadScientistvrijdag 1 maart 2002 @ 11:17
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 09:12 schreef killar_fairy het volgende:
'k ben gister hier in Wageningen geweest...premiere...zaten maar liefst 8 mensen in de zaal
vond het echt een heele mooie film snap niet dat daar zo weinig mensen op af komen...maar misschien moet ie eerst wat meer naamsbekendheid krijgen.....
Denk het niet...

Ik was vrijdag (de dag na de premiere) naar Mulholland Drive geweest (nieuwe Lynch, is ook een topic over, geweldige film), daar zaten hooguit 20 man...

Zo triest is het nu eenmaal gesteld met het NL bioscoop-publiek

SunChaservrijdag 1 maart 2002 @ 11:24
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 11:17 schreef MadScientist het volgende:

Zo triest is het nu eenmaal gesteld met het NL bioscoop-publiek


Nouja zeg. Nogal arrogant om het publiek af te rekenen op het feet dat ze niet massaal naar David Lynch c.s. komt kijken.

Trouwens, DL is aan mij ook niet besteed, net als die van David Cronenberg.

MadScientistvrijdag 1 maart 2002 @ 11:55
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 11:24 schreef SunChaser het volgende:
Nouja zeg. Nogal arrogant om het publiek af te rekenen op het feet dat ze niet massaal naar David Lynch c.s. komt kijken.
Arrogant? Als mensen liever naar blockbusters gaan ipv naar kwaliteitsfilms...

Ben ik dan arrogant om dat op te merken?

Sorry dan, het is geweldig gesteld met het huidige NL bioscoop publiek!!!

SunChaservrijdag 1 maart 2002 @ 12:08
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 11:55 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Arrogant? Als mensen liever naar blockbusters gaan ipv naar kwaliteitsfilms...

Ben ik dan arrogant om dat op te merken?


Wel als je zegt:
'Zo triest is het nu eenmaal gesteld met het NL bioscoop-publiek'

Ik begrijp heel goed dat de massa eerst naar de blockbusters gaat en de kleinere films wel op tv/video ziet.

Als je er vanuit gaat dat men gemiddeld 1x p/m naar de film gaat kies je voor de film waar iedereen het over heeft. Dat vind ik iig normaal.

Ikzelf zie (of zag) 8 films p/m in de bios en dan zie ik dus ook de andere films.

MadScientistvrijdag 1 maart 2002 @ 14:17
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 12:08 schreef SunChaser het volgende:
Wel als je zegt:
'Zo triest is het nu eenmaal gesteld met het NL bioscoop-publiek'
Okee volgende keer formuleer ik het iets subtieler...
quote:
Ik begrijp heel goed dat de massa eerst naar de blockbusters gaat en de kleinere films wel op tv/video ziet.
Voordat deze film op tv komt... en dan kijkt er nog geen hond naar.
Het gaat er ook niet zozeer om dat het een kleinere film is, danwel dat het een 'andere' film is
killar_fairyzaterdag 2 maart 2002 @ 17:43
//SPOILER
.
.
.
.
.
.
.


ik vond het einde zo mooi dat ie zelf in de stoel zat en geschoren werd...en dat je dan al die kapsels voor bij ziet komen van de getuigen......

killar_fairyzondag 10 maart 2002 @ 08:29
*schop*
zonde dat zo'n goeie film zo weinig aandacht krijgt
Plebzondag 10 maart 2002 @ 12:14
Hij was hartstikke fijn. De advocaat (Tony Shalhoub) verdient een standbeeld. En de Coen brothers ook, voor het beeld van de zonnestralen die in de cel op het gezicht van de advocaat vallen.
MadScientistzondag 10 maart 2002 @ 19:52
quote:
Op zondag 10 maart 2002 12:14 schreef Pleb het volgende:
De advocaat (Tony Shalhoub) verdient een standbeeld.
Wat een kerel! Eerst zegt ie dat iets concreets nodig heeft om een verdediging op te bouwen, daarna gaat ie super fanatiek met het onzekerheidsprincipe van Heisenberg aan de slag
My kinda guy!

Deed me wat denken aan de 'famous Chewbacca defense' uit South Park

Smotsmaandag 11 maart 2002 @ 18:41
nog een keer *schop*
Mr.stardustvrijdag 22 maart 2002 @ 22:46
Ik heb 'm deze week gezien.

idd. een erg mooie film. Sfeer en beeld vormen een sterke combi. Dit echt zo'n film die je later bij mensen als poster aan de muur ziet hangen..

Grappig ook dat ik zo gewend (geindoctrineerd?) ben geraakt aan hollywood-eindes dat ik verbaasd was over het ontbreken van een happy eind. super!

SODAmaandag 27 mei 2002 @ 15:27
Goh.. hij draait nog steeds in sommige bioscopen. Toen ik 'em iets na de première had gezien zaten er slechts vijf andere mensen. Deze week er nog maar een keer heen dan. Echt de beste film in een erg lange tijd die ik in de bios heb gezien!
MadScientistmaandag 27 mei 2002 @ 16:35
quote:
Op maandag 27 mei 2002 15:27 schreef SODA het volgende:
Goh.. hij draait nog steeds in sommige bioscopen.
Hij draaide hier in Tilburg best laat in de bioscoop, een maand geleden pas of zo, ik heb hem toen de 2e dag gezien, en er zaten 10 mensen in de zaal, waarvan een aantal hem niet eens zo leuk bleken te vinden...
hij is ondertussen al niet meer te zien hier... beetje tragisch eigenlijk voor zo'n film

[offtopic]leuk icoontje btw... waar is het van?[/offtopic]

SODAmaandag 27 mei 2002 @ 17:25
quote:
Op maandag 27 mei 2002 16:35 schreef MadScientist het volgende:

... en er zaten 10 mensen in de zaal, waarvan een aantal hem niet eens zo leuk bleken te vinden...

[offtopic]leuk icoontje btw... waar is het van?[/offtopic]


Tsja, ik heb ook gehoord dat de film toch iets te langdradig wordt bevonden. "Een flinke knipbeurt en het was een meesterwerk zijn geweest." o.i.d. stond in de Veronicagids. Heb ik zelf overigens geen problemen mee gehad. Ik heb van begin tot eind met een flinke op m'n bioscoopstoel gezeten.

[offtopic]Mijn icoontje? Is van een geweldige metalband genaamd Acid Bath.[/offtopic]

Californiadinsdag 17 september 2002 @ 03:57
hm... dit is een oud topic. maar ik wil even geen slotje riskeren.

Zulke mooie beelden...

En nu lees ik dat The Man Who Wasn't There in Nederland bij de video/dvd-release ook (of uitsluitend?) in KLEUR zal worden uitgebracht, om commerciele overwegingen.
Oh my god? Is het nou echt zo slecht gesteld met het Nederlandse publiek? Of worden we hier zwaar onderschat?
In ieder geval vind ik het een belachelijke aantasting van die film, erger nog dan de gewoonlijke verkrachting bij het omzetten naar 4:3.

SODAdinsdag 17 september 2002 @ 14:39
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 03:57 schreef California het volgende:
En nu lees ik dat The Man Who Wasn't There in Nederland bij de video/dvd-release ook (of uitsluitend?) in KLEUR zal worden uitgebracht, om commerciele overwegingen.
Oh my god? Is het nou echt zo slecht gesteld met het Nederlandse publiek? Of worden we hier zwaar onderschat?
In ieder geval vind ik het een belachelijke aantasting van die film, erger nog dan de gewoonlijke verkrachting bij het omzetten naar 4:3.

Dat meen je toch niet? Wat een lef zeg..
Ik denk dat ik gewoon voor deze uitvoering ga: http://www.playserver2.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=100616

spacemangraigdinsdag 17 september 2002 @ 16:30
dat meen je niet he, ik moet hem nog huren
Californiadinsdag 17 september 2002 @ 17:46
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 16:30 schreef spacemangraig het volgende:
dat meen je niet he, ik moet hem nog huren
ik weet dus niet of het nou alleen maar in kleur is, of allebei, maar iig kun je nu al de engelse versie huren, in z/w.
En in Amsterdam draait 'ie nog!
SandaPdinsdag 24 september 2002 @ 17:00
Gaat dat zien. Topfilm (vond ik tenminste)
Lamondinsdag 15 oktober 2002 @ 00:47
Gezien.

De film/verhaal-stijl deed me nogal denken aan 'The Hudsocker Proxy'.
Maar deze film is een stukje verstilder en legt het zwaartepunt wat meer op het dramagedeelte.
Erg goed iig, dit soort films liggen me toch net ff iets meer dan 'The Big Lebowski' en 'O brother, where art thou?'..

Duiveltjazondag 20 oktober 2002 @ 14:12
Ik heb dus de "gekleurde" versie gezien, ze heb een licht sepia-achtige kleur gegeven aan de film die iig beter is dan het in full color te doen.

spoiler
Ik vond het weer een goed geacteerde film van Billy Bob, het einde is ook goed gedaan. Ironie is daarbij het sleutelwoord

MadScientistzondag 20 oktober 2002 @ 15:23
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 14:12 schreef Duiveltja het volgende:
Ik heb dus de "gekleurde" versie gezien, ze heb een licht sepia-achtige kleur gegeven aan de film die iig beter is dan het in full color te doen.
hmn dat is nog een aardig compromis, maar toch jammer!

zijn er ergens screenshots van?

MadScientistzondag 20 oktober 2002 @ 15:27
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 00:47 schreef Lamon het volgende:
De film/verhaal-stijl deed me nogal denken aan 'The Hudsocker Proxy'.
van IMDb:

Joel Coen and Ethan Coen came up with the story while working on Hudsucker Proxy, The (1994). While filming the scene in the barbershop, the Coens saw a prop poster of 1940s haircuts and began developing a story about the barber who cut the hair in the poster.

kezmaniazondag 20 oktober 2002 @ 18:54
Hij is nu eindelijk op dvd. Ga hem allemaal huren, want deze dvd is het waard!


Ik heb hem in Arthouse gezien, in de orginele z/w versie.

Astronaut_Jonesmaandag 30 juni 2003 @ 12:24
dit is misschien wel de meest sfeervolle film die ik ooit gezien heb. de hele film voelt als een zonnige zondagmiddag, wat twee tegenstrijdige gevoelens zijn in mijn hoofd.
james gandolfini is ontzettend geloofwaardig als Dan(zo heet ie toch) en z'n dood steekt erg af van de rest van de film. misschien is de rol van ed crane een makkelijk karakter om te spelen, misschien doet billy bob het zo lijken, want je voelt t karakter vanaf t begin, hij staat als een huis.

wil iemand speculeren over de achterliggende thema's in de film? ik heb t gevoel dat er zoveel achter zit en ik mis t meeste ervan. zoals de vraag "what kind of man are you?", deze wordt twee keer gesteld. stelt ed wel een man voor, is hij eigenlijk een buitenaards wezen, vandaar dat ie zich niet thuis voelt of zich niet kan uitdrukken in woorden.
en als hij net dat autoongeluk heeft gehad, droomt ie over hij en zn vrouw. er gebeurd weinig, ze zitten thuis, wat stelt dat voor? waarom?

kamagurkamaandag 30 juni 2003 @ 12:59
Dat gepijp in die auto is trouwens wel rechtstreeks van the world according to carp gejat..

Verder vind ik hem wel apart om te zien, maar kan nou niet zeggen dat die retro 50s-stijl me echt kan bekoren. Verder een stil meesterwerkje in "er gebeurt heel weinig tot niets"-films.

Saimaandag 30 juni 2003 @ 13:04
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 18:54 schreef kezmania het volgende:
Hij is nu eindelijk op dvd. Ga hem allemaal huren, want deze dvd is het waard!


Ik heb hem in Arthouse gezien, in de orginele z/w versie.


NIET de DVD huren! Dan word je opgezadeld met de kleurenversie die nog steeds goed is (het verhaal en het acteren blijven natuurlijk geweldig), maar van de stijl gaat dan veel verloren. Het beste kun je de Special Edition DVD kopen, met zowel de kleuren, als de zwart-wit versie.
of als je een goedkope hollander bent kun je natuurlijk ook gewoon alle kleur uit het beeld wegdraaien
Astronaut_Jonesmaandag 30 juni 2003 @ 13:07
quote:
Op maandag 30 juni 2003 12:59 schreef kamagurka het volgende:
Dat gepijp in die auto is trouwens wel rechtstreeks van the world according to carp gejat..
hoe weet je dit nou. misschien is t geinspireerd door garp of een ode aan. je doet t meteen af als diefstal, dat gaat wat ver.
Levensgenietermaandag 30 juni 2003 @ 13:08
Inderdaad een hele goede film

Die ga ik binnenkort ook op dvd kopen. Denk dat ik dan maar zoals iemand zei, de special edition neem.

kamagurkamaandag 30 juni 2003 @ 13:16
quote:
Op maandag 30 juni 2003 13:07 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

hoe weet je dit nou. misschien is t geinspireerd door garp of een ode aan. je doet t meteen af als diefstal, dat gaat wat ver.


OK, heel goed afgekeken...
Iciclemaandag 30 juni 2003 @ 13:22
Ik heb deze film dus in "kleur" gezien. En moet zeggen dat ik dát nou juist zo bijzonder vond aan de film, net geen zw/w.
Astronaut_Jonesdonderdag 13 november 2003 @ 19:28
weet iemand wat ed crane is? wat is er mis met m?
Duiveltjadonderdag 13 november 2003 @ 22:38
quote:
Op donderdag 13 november 2003 19:28 schreef Astronaut_Jones het volgende:
weet iemand wat ed crane is? wat is er mis met m?
Que??
SODAdonderdag 13 november 2003 @ 22:48
quote:
Op donderdag 13 november 2003 19:28 schreef Astronaut_Jones het volgende:
weet iemand wat ed crane is? wat is er mis met m?
Ed is een kapper die een dry-cleaner wil worden.. Niks mis mee toch?
Astronaut_Jonesvrijdag 14 november 2003 @ 11:22
nee het verhaal gaat over veel meer dan dat. weet ik zeker. al de hints naar aliens, z'n stilte, z'n vervreemding van alles. niemand heeft hier ooit over nagedacht? elke coen film gaat over meer dan het verhaal alleen, integenstelling tot wat de coen's zelf zeggen over hun films.