quote:Vanaf heden is dit stijlvolle cinematische produkt dus te bewonderen op de bekende daar voor bestemde doeken
Op zaterdag 09 februari 2002 22:55 schreef Arcee het volgende:
28 februari in de bioscoop.
In, jawel, maar liefst 9 plaatsen. 

quote:Lijkt me voldoende. Er zullen niet veel meer mensen gaan kijken als de film in 1200 zalen draait. De grote steden is toch prima? In gehuchten als HHW, Heerenveen of Dordrecht gaan mensen toch in de eerste plaats naar Black Hawk Down en Kate & Leopold.
Op vrijdag 01 maart 2002 00:24 schreef Arcee het volgende:
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 01-03-2002 00:48]

quote:En die redenatie is waarschijnlijk precies de reden waarom het zo beroerd gesteld is met de filmdistributie in Nederland.
Op vrijdag 01 maart 2002 00:43 schreef SunChaser het volgende:
Lijkt me voldoende. Er zullen niet veel meer mensen gaan kijken als de film in 1200 zalen draait. De grote steden lijkt me voldoende, in HHW, Heerenveen of Dordrecht gaan mensen toch in de eerste plaats naar Black Hawk Down en Kate & Leopold.

quote:Ja, maar dat zou natuurlijk niet de reden moeten zijn om naar zulke prachtige films te gaan.
Op vrijdag 01 maart 2002 00:50 schreef SunChaser het volgende:
Ja, ik denk nu als Pathe. Ik denk dat een film als Amelie, Boys Don't Cry, Fucking Amal of TMWWT best in een grote zaal mag draaien. Het publiek zal er dan naartoe gaan omdat HP en LOTR is uitverkocht en 'sja, we zijn nu toch een avondje uit.'

quote:Wel 'es geprobeerd mensen naar een filmhuis te lokken?
Op vrijdag 01 maart 2002 00:52 schreef SunChaser het volgende:
De massa heeft nog nooit gehoord van de rest.

quote:Da's wel een takke-eind uit elkaar, of niet? Kun je net zo goed ff zo'n steeg inschieten.
Op vrijdag 01 maart 2002 00:55 schreef SunChaser het volgende:
Nee, ik kom er zelf ook niet trouwens. Ik heb geen zin om lijn zoveel naar een onbekende steeg te pakken. Pathe Arthouse is voor mij de plek waar ik films kijk die niet in de Munt of de Arena draaien.

quote:Als je 4 jaar wil wachten... los daarvan zie ik films altijd liever in de bioscoop.
Op vrijdag 01 maart 2002 00:56 schreef SunChaser het volgende:
Bovendien vind ik arthousefilms meestal net zo goed op tv, dus zie ik eerder de blockbusters in de bios.

Ik zou liever wat vaker Franse films in de bios willen zien.

quote:Als er nou één film is die je wèl in de bioscoop moet zien, dan is het The Man Who Wasn't There wel. Ik zeg niet voor niets dat het cinema op z'n stijlvolst is, hoor.
Op vrijdag 01 maart 2002 01:02 schreef SunChaser het volgende:
Een arthousefilm die ik wel wil zien is Sexy Beast. Films van The Coen Brothers zie ik liever gewoon op TV, daar waardeer ik ze beter dan in de bios. Ben geen groot fan, vind de films wel aardig. Niet meer.

quote:Idd. De cinematografie in de films van de Coen brothers is meestal schitterend. Ik vind ook dat die fantastische wijdse beeldcomposities (enorme sneeuwpartijen) in bv. Fargo totaal niet tot zijn recht komen op een televisie. The Man Who Wasn't There heb ik helaas nog niet gezien.
Op vrijdag 01 maart 2002 01:05 schreef Arcee het volgende:
Als er nou één film is die je wèl in de bioscoop moet zien, dan is het The Man Who Wasn't There wel. Ik zeg niet voor niets dat het cinema op z'n stijlvolst is, hoor.

quote:Voor mij ook, maar dit is nou 'es een film waarbij die vorm de hoofdrol speelt. Een prachtige hoofdrol.
Op vrijdag 01 maart 2002 01:06 schreef SunChaser het volgende:
Vorm is voor mij niet de reden dat ik een film ga zien, maar een leuke bijkomstigheid.
Even afgezien van de heerlijk relaxte rol van Billy Bob.

quote:Nou, vanaf heden kun je daar dus verandering in brengen.
Op vrijdag 01 maart 2002 01:08 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
The Man Who Wasn't There heb ik helaas nog niet gezien.

quote:Ja, dat ben ik ook wel met je eens. Goeie films blijven in principe altijd wel overeind staan op TV denk ik. Ik heb wel het gevoel dat ik wat mindere films wat beter kan verdragen in de bioscoop. Maar goed, dat boeit natuurlijk niet zo
Op vrijdag 01 maart 2002 01:15 schreef SunChaser het volgende:
Maar goede arthousefilms blijven ook overeind staan op de tv. Ulee's Gold, Sling Blade en The Apostle bijvoorbeeld, erg mooie films met een intrigerend verhaal en erg goed vertekd. Maar ik heb niet het gevoel dat ik veel gemist heb omdat ik ze niet op een groot doek heb gezien.

quote:The Apostle vond ik, vanwege het onderwerp, vreselijk, maar Sling Blade vond ik ook een schitterende film, die ik ook gewoon op TV gezien heb.
Op vrijdag 01 maart 2002 01:15 schreef SunChaser het volgende:
Maar goede arthousefilms blijven ook overeind staan op de tv. Ulee's Gold, Sling Blade en The Apostle bijvoorbeeld, erg mooie films met een intrigerend verhaal en erg goed vertekd. Maar ik heb niet het gevoel dat ik veel gemist heb omdat ik ze niet op een groot doek heb gezien.

The Apostle is ietwat zwaar op de hand soms, maar een predikant die behalve een gemeenschap voornamelijk zichzelf redt vond ik een mooi gegeven. En Billy Bob T. speelde er een leuke rol in.
Robert Duval in Sling Blade, was dat nou de vader van Carl?
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 01-03-2002 01:39]

quote:Inderdaad ik had hem hier in Tilburg ook verwacht, maar hij draait niet
Op vrijdag 01 maart 2002 00:24 schreef Arcee het volgende:
quote:yep
Op vrijdag 01 maart 2002 01:37 schreef SunChaser het volgende:
Robert Duval in Sling Blade, was dat nou de vader van Carl?

quote:Het halleluja-gehalte werd wel erg hoog op een gegeven moment en de irritatiegraad steeg in dezelfde mate mee.
Op vrijdag 01 maart 2002 01:37 schreef SunChaser het volgende:
The Apostle is ietwat zwaar op de hand soms, maar een predikant die behalve een gemeenschap voornamelijk zichzelf redt vond ik een mooi gegeven.
quote:BBT speelt zowel in TMWWT, Sling Blade als The Apostle.
En Billy Bob T. speelde er een leuke rol in.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |