quote:
op 10-10-1999 om 09:33 PM schreef Rosa het volgende:
Knap zoals Sabine Karin te woord stond? Ik dacht het niet. Ze was gewoon gefrustreerd dat Karin een keer wat aandacht vroeg, en dat terwijl ze rustig met Bart wilde vozen. En toen Bart weg liep reageerde ze gewoon haar frustratie af op Karin, waarbij ze zich natuurlijk gesterkt voelde doordat Mona inmiddels zo duidelijk haar kant had gekozen. En dat was natuurlijk ook niet zo moeilijk, Mona lult wel met Sabotine mee, heeft ze tenminste nog bij iemand aansluiting.
Helemaal mee eens, Rosa !
En Woerd, als je zo makkelijk in die strategietjes en het laffe afreageren van Sabine trapt, voorspel ik je nog veel manipulatie-ervaringen met vrouwen. Ze is nl. niet de enige die het zo aanpakt in het leven! Of VOO dit nou belonen gaat met een kwart miljoen of niet, het blijft laag onder de gordel, egoïstisch en vooral puur-instinctief ellebogen-werk, door iemand die zichzelf niet eens kent, en dus heel makkelijk kan afglijden tot gewetenloos en meedogenloos afslachten van ieder tegenstander in de ambitie tot populariteit en aandacht.
quote:
op 10-10-1999 om 09:45 PM schreef Hunter het volgende:
Shit, Moor. Ik heb (ondanks je plaatje) steeds gedacht dat je een vrouw was. Maar hier hoor ik toch duidelijk een man met een verleden doorschemeren.
Touché Hunter Ik ben inderdaad een man (48) maar kan me nog wel eens opwinden als een 'angry young man' van 20. Dat gebeurde weer eens bij de TV-uitzending vanavond en opnieuw bij het lezen van zoveel posts die nu Sabine de hoogte in prijzen en Karin puberaal noemen. Maar ja, ook voor die dingen heeft dit Forum ruimschoots plaats geboden in de afgelopen weken, dus dacht ik: dan maar ff goed dramatisch
.
Oftewel: teiltjuuuuh ! (Doe maar die grote uit het BB-huis)
[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 10 Oktober 1999).]
Ruud en Willem 'analyseren' ook de rest even, achter de rug van de rest om. (Ik word trwns ziek van Ruud met zijn gezeur over sjorren, neuken en zijn gitaargepingel)
Dat hele huis staat strak van schijnheiligheid mensen...dat geroddel is gewoon onvermijdelijk. Wat doen we in dit forum? Precies hetzelfde.
De enigsten die ik dat in (veel) mindere mate heb zien doen zijn Maurice en Bianca. (Kan ook verkeerd zijn, V. knipt aardig in de beelden en ik zie niet alles)
In ieder geval begin ik Bianca steeds leuker te vinden. Ze verliest die 'hoe kom ik over' houding een beetje en laat zich niet meesleuren in het puberale gedrag van bijv. Sabine.
Mona hoeft van mij in ieder geval niet meer (was eerst nog wel positief) maar iemand die haar integriteit zo opoffert om maar vriendjes te maken en nadat ze gewoon maar de kaarten voor ging lezen die Ruud van zijn kinderen had gehad voor zijn verjaardag....HOE HAAL JE HET IN JE HOOFD MONA? Die gast had het gewoon moeilijk..
Btw, je kan wel merken dat Karin weinig aandacht van haar man krijgt of zo...geeeeeeeezzzz...
[Dit bericht is gewijzigd door CaptTripps (Datum 10 Oktober 1999).]
Aan de andere kant vond en vind ik Karin ook behoorlijk irritant en vond ike het ook erg leuk om te zien hoe Sabien (Ooooh jaaaaah leueueuek, waaat lieieief) uit haar slof schoot.
Ik vind het wel een interessante ontwikkeling die weer een geheel nieuw licht werpt op de nominaties van volgende week.....spannend!
Als ik dit verkeerd begrijp moet je het toch nog maar even voor ons mannen uitleggen, alsjeblieft
[Dit bericht is gewijzigd door Hunter (Datum 10 Oktober 1999).]
quote:
op 10-10-1999 om 10:52 PM schreef Cali het volgende:
Als je al drie weken zit opgesloten met z'n allen, ga je je aan iedereen een beetje ergeren. Je probeert het allemaal te verhullen maar op een gegeven moment heb je zoveel opgekropt dat een klein dingetje de emmer kan doen overlopen. En zeg nu zelf, iedereen praat met de ene vriend over de vervelende eigenschappen van andere vrienden (of kennissen).... niemand is perfect, en na drie weken ga je je bij iedereen aan het beetje onperfect ergeren...... Wat Sabine heeft gedaan is gewoon heel menselijk, en jullie mannen moeten er misschien ook eens rekening mee houden dat vrouwen anders denken.......
OK, Cali, die handschoen neem ik bij deze aan:
Als je de topics "Voer voor psychologen" en "Crunching Characters.." leest, zul je veel mannennamen tegenkomen en ook veel heel objectieve analyses van het 'menselijk' gedrag in deze aan ON-menselijke situaties blootgestelde groep. Onmenselijk in de zin van volkomen irreëel, gemanipuleerd en bovendien gedreven door geldzucht en zucht naar roem/specialness, met daartussen een paar die een 'blind date' met het avontuur wilden aangaan, maar zich niet realiseerden hoe doortrapt hun tegenstander BB was...
Nou je stelling, dat vrouwen anders denken.
Inzoverre als het gedrag van Sabine in de laatste 3 weken op 'anders denken' stoelt, kom ik het toch net zo goed bij mannen tegen: nl. vanachter je masker of 'image' dat je zorgvuldig onderhoudt plotseling uitschieten op een wijze die niemand van je verwacht, als je frustratie te hoog gestegen is om je emoties (puur menselijke) nog langer verborgen te houden achter een beminnelijke facade. Het vreemde is alleen dat Bianca zoiets niet overkomt: die heeft een expressie van: meteen luidop haar ongenoegen kenbaar maken, het risico lopend ongeliefd daarom te worden, zelfs teruggefloten door BB omdat zij zijn almachtige strategie van 'lang uitmelken' van dit kijkcijfer-objekt in gevaar bracht door al te vroeg de mede-bewoners op een paar pijnlijke details van hun gevangenis te wijzen.
Wat je ziet is dus m.i. niet vrouwelijk, maar wel zeer bekend bij de toneelspelers onder ons: als de rol te ver ligt van hun menselijke/instinctieve natuur, vallen zij op gegeven moment 'uit die rol': en komen dan extra vreemd en onverwacht over. In genoemde topics was dit gebeuren gezien de karakterstruktuur van Sabine al lang voorspeld. Niet om trots daarover te doen, maar enkel als bewijs van de 'menselijke analyses' die daar gegeven werden, gebaseerd op langdurige observatie van de diersoort Homo Sapiens.
Mzl. woerd
quote:
op 10-10-1999 om 11:37 PM schreef woerd het volgende:
Gelul moor, leer mij vrouwen kennen! Ik heb er zo'n 30 werken. Tuurlijk proberen ze je te manipuleren. Maar je moet toch wel een beetje je bekkie bij je hebben om dit in die groep van 8 mensen te kunnen gooien die geen kant op kunnen. Ze is voorlopig toch de eerste die d'r bek opentrekt. Dat heb ik die zogenaamde psychologisch gestoelde Bianca nog niet zien doen. Hup gewoon bam vol erin!
Dus wie laat zich hier nou voor de gek houden......??Mzl. woerd
Ok, Woerd, als jij 'je bekkie bij je hebben' knap vindt, en een staaltje van moed 'om tegen zo'n oudere vrouw' op te kunnen, dan is dat gewoon 'a matter of opinion' die ik respecteer. Mijn opgewonden reacties betroffen de totaal kudde-achtige omslag die de uitval van Sabine bleek te hebben onder de posters hier, die haar na weken van termen als "Sabimbo" en "Auping" plotseling gaan prijzen, als zou zij deze uitval bewust en met beheersing hebben uitgevoerd. En DAT weet ik wel zeker dat het niet zo is: er zit teveel "pot verwijt de ketel dat ie zwart is"-gehalte in.
Dat zij de eerste zou zijn 'die d'r bek opentrekt' bestrijd ik met de feiten: Bianca was dat, zoals al eerder opgemerkt, en werd daarvoor zelfs teruggefloten door BB.
Je mag Sabine echter van mij alle credit geven die met jouw smaak overeenkomt, het zal mij niet afbrengen van mijn observatie dat hier het eerste slachtoffer van de BB-setting te zien is: Sabine zal van haar uitval de bittere vruchten plukken doordat zij nu al 3 mensen tegen zich heeft gekeerd. Onvermijdelijk, omdat zijzelf begonnen is 'stiekem bezig te gaan' al was ze zich dat niet bewust. Het gaat er m.i. niet om stenen te gooien naar deze mensen, maar eerder met compassie te kijken naar hoe zij deze meedogenloze media-uitbuiting ondergaan en er uiteindelijk aan ten onder gaan, kwart miljoen troostprijs of niet.
zoals moor zei: het gaat hier over opninies.
Opnions are like assholes, everyone has one, and they all stink.
Doe mij Bianca maar. *walm*
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |