abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51090499
een creditcard is ook wel handig voor andere dingen dan auto's huren, hoor.
Het oerwoud zong zijn eeuwig lied, zong zijn eeuwig veranderende verhalen waarvan elk opnieuw begon met de laatste zin van het zojuist beëindigde.
pi_51090607
Ik kan me niet voorstellen dat ik dat ding nog ga gebruiken na de vakantie , maar ach misschien ontdek ik de handigheid er wel van .
  dinsdag 3 juli 2007 @ 13:01:42 #28
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_51090658
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 12:59 schreef Sport_Life het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat ik dat ding nog ga gebruiken na de vakantie , maar ach misschien ontdek ik de handigheid er wel van .
Het is onwijs handig. Ik regel m'n vakanties gewoon direct zelf bij hotels en vliegmaatschappijen. Als je ziet wat je kan besparen door dat te doen in plaats van bij de reisbureaus heb je je CC al snel terug verdient, geloof mij

En dan heb ik het nog niet eens over het online bestellen van goederen en diensten.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_51090958
Gebruik altijd iDeal en als het nodig is de CC van mn ouders.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 13:13:56 #30
107521 Furia
snoopy weer
pi_51091086
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 12:49 schreef Gunner het volgende:

[..]

Je doet nu wel hele gevaarlijke uitspraken over iemand die je niet kent.
Dat doe ik idd ook over de TS, maar student en proberen te besparen op een tientje terwijl de vakantie al in totaal een stuk duurder is., lijkt me duidelijk (no flame intended TS ), maar ik vind het knap dat je over mijn banksaldo kan oordelen aan de hand van de postings hier in dit topic. Niet meer doen.

Je bent echt niet de enige op Fok met voldoende saldo als je dat soms denkt. En eigenlijk is het een beetje sneu dat je nu al 2x in dit topic mensen staat af te zeiken over het al dan niet hebben van voldoende saldo.

Ik hoop echt dat je je posting niet zo bedoelde.
Je klonk als iemand die studieschuld maakt en dan zegt dat geen schuld is omdat de rente laag is

Nu klink je al wat verstandiger

Ik wil de nadruk niet op saldo leggen, maar op het uitgeven van geld dat je wel of niet hebt. Sommige reacties komen op mij over ofdat ze niet OT zijn, TS wil namelijk gewoon een CC omdat het makkelijk is om een auto te huren, niet omdat hij dan geld uit kan geven dat hij niet heeft.

Wat ik dus wel met mijn posting bedoel: mensen die (heel makkelijk) geld uitgeven dat ze niet hebben vind ik dom. Hoeveel iemand (of ik!) heeft zal me aan mn reet roesten.

Daarnaast vind ik het logisch dat je (ongeacht hoeveel je hebt) je geld het liefst uitgeeft aan dingen waar je wat voor hebt! Ik koop liever een ijsje van een tientje dan een CC, waar ik eigenlijk wel zonder kan. Natuurlijk is een tientje niet veel op zo'n bedrag, maar je kijkt toch naar wat je ervoor hebt. Ik kan ook een tientje aan een zwerver geven, de meeste mensen worden daar niet arm van, maar ik zou het toch niet zo snel doen

Zo duidelijk? Nu weer vriendjes?

Edit: ik las nog even waar je naartoe linkte, dat was een reactie op Xebro die een - naar mijn mening - domme uitspraak doet over eerst geld uitgeven en dan maar weer kijken hoe je het terugkrijgt.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 13:19:03 #31
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_51091274
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 13:13 schreef Furia het volgende:
Zo duidelijk? Nu weer vriendjes?
OK, ik reageerde misschien iets te furieus

Misschien offtopic, maar ik zal persoonlijk nooit geld uitgeven voor wat dan ook, met geld wat ik niet heb voor auto's , vakanties (even een hypothecaire lening daargelaten)o.i.d. Ik kan niet eens rood staan op m'n lopende rekening
  dinsdag 3 juli 2007 @ 13:20:29 #32
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_51091317
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 13:10 schreef Sport_Life het volgende:
Gebruik altijd iDeal en als het nodig is de CC van mn ouders.
Hun CC lenen? Probleem opgelost

Er is mij in al die jaren dat ik een CC heb maar in één winkel om een ID kaart gevraagd.
pi_51091371
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 13:19 schreef Gunner het volgende:

[..]

Misschien offtopic, maar ik zal persoonlijk nooit geld uitgeven voor wat dan ook, met geld wat ik niet heb voor auto's , vakanties (even een hypothecaire lening daargelaten)o.i.d. Ik kan niet eens rood staan op m'n lopende rekening
Tja ik kan nu keihard werken naast mn studie om de vakanties bij elkaar te sprokkelen, maar kan ook wat rustiger aan doen, hier en daar wat geld lenen (ouders, bank) en nu ik jong ben lekker veel met vakantie gaan, geld verdienen doe ik wel als ik een fulltime baan heb . En mocht ik echt in de goot belanden kan ik altijd nog terugvallen op mn ouders. vastgoed investeerder van oa div huizen
pi_51091399
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 13:20 schreef Gunner het volgende:

[..]

Hun CC lenen? Probleem opgelost

Er is mij in al die jaren dat ik een CC heb maar in één winkel om een ID kaart gevraagd.
Ik ben bang dat dat bij het huren van een auto net even anders gaat.. Is ook gelijk een borg, dus ze checken echt wel mn rijbewijs met de CC.

Bovendien gaan mn ouders dan geloof ik naar Canada waar ze ook een CC nodig hebben .
  dinsdag 3 juli 2007 @ 13:23:37 #35
107521 Furia
snoopy weer
pi_51091407
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 13:19 schreef Gunner het volgende:

[..]

Nou, dan zitten we dus eigenlijk helemaal op één lijn!
  dinsdag 3 juli 2007 @ 13:25:39 #36
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_51091494
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 13:23 schreef Furia het volgende:
Nou, dan zitten we dus eigenlijk helemaal op één lijn!
  woensdag 4 juli 2007 @ 17:22:04 #37
67174 Dos37
Come on Twente
pi_51137188
Ik heb zo'n rabocard aangevraagd, wil altijd al een graag een CC hebben. Maar als student krijg je die meestal niet.

Vooral handig voor bestellen van tickets, kaartjes of voetbalshirts uit Engeland
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Redactie Games woensdag 4 juli 2007 @ 17:27:13 #38
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_51137346
Wat een gejank om die ¤14,-
Ondertussen kun je daar nog aardig wat webaankopen mee doen en dan heb je dat bedrag er allang uit.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_51137735
het gaat toch niet om die 14 euro. (en de uitspraak 1 euro per maand is ook beetje zinloos). Straks hebben we het over 5 euro per maand, is ook amper wat, en dan 10. 120 euro.. toch weer flink wat bijbaan uurtjes voor niks gewerkt.
Een creditcard zorgt er wel voor dat je straks nog meer gaat kopen, omdat je er vaker mee kan betalen. Slim om maar voor een klein tijdje te hebben ja.
..
  Redactie Games woensdag 4 juli 2007 @ 17:49:02 #40
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_51137981
Vind het wel gejank, je hebt immers zelf nog de hand op de knip. Dingen die ik in de winkel normaal zou kopen met PIN, kan ik tegenwoordig goedkoper online kopen. Ik koop het toch wel.. Kwestie van je hoofd erbij houden...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_51142300
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 17:22 schreef Dos37 het volgende:
Ik heb zo'n rabocard aangevraagd, wil altijd al een graag een CC hebben. Maar als student krijg je die meestal niet.

Vooral handig voor bestellen van tickets, kaartjes of voetbalshirts uit Engeland
Als student krijg je die wel, mits je HBO studeert en niet geregged staat bij het BKR. Ik heb er zelf ook 1 aangevraagd en ging allemaal prima.
Slapelopze nachten? Daar lig ik niet wakker van....
pi_51142385
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 13:01 schreef Gunner het volgende:

[..]

En dan heb ik het nog niet eens over het online bestellen van goederen en diensten.
*Fap**Fap**Fap*
Slapelopze nachten? Daar lig ik niet wakker van....
  woensdag 4 juli 2007 @ 20:44:06 #43
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_51144628
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 12:12 schreef Furia het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar verschil met jou is blijkbaar dat ik voldoende saldo HEB.
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 11:31 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Juist, vakantie kost geld... Soms meer dan je hebt. Prima... Dan werk je daarna wat harder om de kosten weer af te lossen. Ik leef maar een keer en ik laat me niet tegenhouden door mijn saldo om zo mijn vakantie niet maximaal te beleven.
Moet je weer pimpen met je saldo ? Dat deed ik ook toen ik een pennierekening had en 8 jaar oud was.
  donderdag 5 juli 2007 @ 11:04:12 #44
67174 Dos37
Come on Twente
pi_51160371
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:43 schreef E- het volgende:

[..]

Als student krijg je die wel, mits je HBO studeert en niet geregged staat bij het BKR. Ik heb er zelf ook 1 aangevraagd en ging allemaal prima.
wat is geregged bij het BKR ik heb wel schuld bij de IB niet zoveel. Mijn banksaldo is wel positief.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  donderdag 5 juli 2007 @ 11:13:47 #45
8369 speknek
Another day another slay
pi_51160690
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:04 schreef Dos37 het volgende:
wat is geregged bij het BKR ik heb wel schuld bij de IB niet zoveel. Mijn banksaldo is wel positief.
Zolang je studiefinanciering krijgt, kun je gewoon een CC aanvragen. Zo werkte dat althans bij de ABN, maar aangezien het volgens mij allemaal MasterCard is, zal het bij andere banken ook geen probleem zijn.

Ik denk dat TS het gewoon moet zien als extra kosten bij de autohuur, dat werkt nou eenmaal met CC. En ach, je bent 22/23? Die CC van je ouders kun je waarschijnlijk ook niet lang meer gebruiken. Voor de rest is het dus erg handig bij het boeken van tickets, hotels, en aankopen zoals dvds, boeken of games over het internet. Ik verdien m'n CC elk jaar wel terug. En zo niet, dan is het altijd nog retehandig om te hebben, ook als je een keer te weinig geld bij je blijkt te hebben in een restaurant op vakantie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_51196006
Ik heb gister ook zo'n Rabocard aangevraagd en de enige voorwaarden die er zijn:
- Je studiefinanciering komt binnen op die rekening
- Je hebt je eerste jaar HBO/WO gedaan.

Eerst zat die man er nog over dat je je P moet hebben gehaald maar je moet dus 1 jaar gestudeerd hebben. En ik heb ook schuld bij de IB maar dat maakt dus niet uit.
pi_51196908
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:14 schreef SlipSlop het volgende:

Eerst zat die man er nog over dat je je P moet hebben gehaald maar je moet dus 1 jaar gestudeerd hebben. En ik heb ook schuld bij de IB maar dat maakt dus niet uit.
En nu nog meer schulden maken
pi_51197864
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:40 schreef Slasher het volgende:

[..]

En nu nog meer schulden maken
Die schuld bij IB hoeft voor mij niet. Op zich zou ik zo die hele schuld kunnen terugbetalen en die creditcard is alleen maar omdat ik 3weken naar Amerika ga.

niet meteen oordelen
pi_51211984
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:14 schreef SlipSlop het volgende:
Ik heb gister ook zo'n Rabocard aangevraagd en de enige voorwaarden die er zijn:
- Je studiefinanciering komt binnen op die rekening
- Je hebt je eerste jaar HBO/WO gedaan.

Nou komt goed uit, ik heb 2x het eerste jaar gedaan (uiteraard wel 2 verschillende studies).

K heb die rabocard aangevraagd via Internet, maar nog geen reactie gehad .
pi_51212182
Ik zou 'm gewoon houden, het is altijd handig in onverwachte situaties, en soms is iets uit Amerika bestellen met CC nog goedkoper dan hetzelfde in Nederland kopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')