Nope, vereist een bepaald jaarinkomen...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:23 schreef Gunner het volgende:
Neem gewoon een VISA. Eerste jaar gratis. Weet alleen niet of je die als student kan afsluiiten.
Visa is ook gewoon een credit card, net zoals de Master Card die je bij de meeste banken krijgt.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:25 schreef Sport_Life het volgende:
Wat is het verschil tussen Visa en CC? Volgens mij kan ik alleen CC bij een studentenrekening afsluiten.
Ik zie het probleem ook niet zo. Als je ook al zo schraperig op vakantie moet vind ik er bij voorbaat al niets meer aan.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:28 schreef Xebrozius het volgende:
Maar goed, je bent dus 14 euro kwijt om een jaar lang een CC te kunnen gebruiken. Dus ook de volgende vakantie ws nog. Dat houdt in dat je per maand 1,17 euro kwijt bent voor een stukje plastic. Een biertje per maand minder drinken en je speelt alweer quitte..om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Juist, vakantie kost geld... Soms meer dan je hebt. Prima... Dan werk je daarna wat harder om de kosten weer af te lossen. Ik leef maar een keer en ik laat me niet tegenhouden door mijn saldo om zo mijn vakantie niet maximaal te beleven.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:29 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik zie het probleem ook niet zo. Als je ook al zo schraperig op vakantie moet vind ik er bij voorbaat al niets meer aan.
Hell, m'n credit card statement van m'n vakantie in Amerika is m'n leukste souvenirom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ik ook niet, maar verschil met jou is blijkbaar dat ik voldoende saldo HEB.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:31 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Juist, vakantie kost geld... Soms meer dan je hebt. Prima... Dan werk je daarna wat harder om de kosten weer af te lossen. Ik leef maar een keer en ik laat me niet tegenhouden door mijn saldo om zo mijn vakantie niet maximaal te beleven.
Nou ja, blijf student he, moet toch iedere maand weer meer dan 300 euro opzij leggen voor de huur en dan nog eten , stappen etc.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:29 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik zie het probleem ook niet zo. Als je ook al zo schraperig op vakantie moet vind ik er bij voorbaat al niets meer aan. Voor vakantie heb ik dan wel geld genoeg (2x wintersport & 2 of 3x 's zomers meestal)
Volgens mij zie jij het verschil niet echt tussen iets niet KUNNEN betalen of ergens zo min mogelijk voor WILLEN betalen...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:26 schreef Gunner het volgende:
Oh ja, je kan ook GEEN auto huren. is pure luxe die je je volgens mij helemaal niet kan veroorloven, anders had je dit topic niet hoeven openen.
2,50 voor een bietje is alsnog absurd, maar dat is een andere discussie. en tien euro voor een biertje? is dat in een bordeel ofzo?
Huurauto die we nemen is ook een kleine Matiz of vergelijkbaar, ja tuurlijk kan ik 200 euro meer uitgeven aan een leuke cabrio (kan 1000E rood staan dus betalen is geen punt), maar dat heb ik er niet voor over, omdat een Matiz ook rijdt..quote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:26 schreef Gunner het volgende:
Oh ja, je kan ook GEEN auto huren. is pure luxe die je je volgens mij helemaal niet kan veroorloven, anders had je dit topic niet hoeven openen.
2,50 voor een bietje is alsnog absurd, maar dat is een andere discussie. en tien euro voor een biertje? is dat in een bordeel ofzo?
Ik zie het anders ja denk ik, want een tientje extra kosten op een hele vakantie vind ik dus peanuts. Een luxe vakantie naar Portugal is ja ook niet gratis? Verre van dat.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:36 schreef Furia het volgende:
Volgens mij zie jij het verschil niet echt tussen iets niet KUNNEN betalen of ergens zo min mogelijk voor WILLEN betalen...
De verhouding huurauto/creditcard en ijsje gaat direct al wat scheef niet waar.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:45 schreef Sport_Life het volgende:
Toch zal ik ook geen 10 euro in Lissabon voor een ijsje betalen (ik zeg maar wat). "ja want wat is 10 euro nou op een hele vakantie van 500 euro" -
Dat vind ik zelf een beetje een domme gedachtengang. Als ik hier en daar een tientje bespaar op dingen die niet belangrijk voor me zijn, hou ik meer geld over voor dingen die ik wel graag wil doen!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:44 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik zie het anders ja denk ik, want een tientje extra kosten op een hele vakantie vind ik dus peanuts. Een luxe vakantie naar Portugal is ja ook niet gratis? Verre van dat.
Ik probeer het totaalplaatje te zien.
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:48 schreef Furia het volgende:
Maar goed, dan ga ik er weer vanuit dat je geld hebt en iets zegt me dat dat bij jou dan niet het geval is.
Ik zeg ook niet dat het duur is, die 3,50 per kwartaalquote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:47 schreef Gunner het volgende:
[..]
De verhouding huurauto/creditcard en ijsje gaat direct al wat scheef niet waar.
Ijsje 10 euro (kan je contant afrekenen)
Auto huren : 200 (noem maar wat) + 10 euro credit card. Dat is 5% extra op dat bedrag.
Om maar terug te komen op een eerdere post ; Ik probeer het totaalplaatje te zien en op basis daarvan maak ik voor mezelf uit of het duur is of niet.
Ik hoop dat je mijn punt ook een beetje snapt wat ik probeer te zeggen?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:53 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het duur is, die 3,50 per kwartaalom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.. (vind het juist erg goedkoop eigenlijk, had wel duurder verwacht). Maar als ik 10,50 kan besparen, doe ik dat graag. En niet alleen omdat ik nu student ben met een torenhoge schuld..Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Het is onwijs handig. Ik regel m'n vakanties gewoon direct zelf bij hotels en vliegmaatschappijen. Als je ziet wat je kan besparen door dat te doen in plaats van bij de reisbureaus heb je je CC al snel terug verdient, geloof mijquote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:59 schreef Sport_Life het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat ik dat ding nog ga gebruiken na de vakantie , maar ach misschien ontdek ik de handigheid er wel vanom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies..Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:49 schreef Gunner het volgende:
[..]
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Je doet nu wel hele gevaarlijke uitspraken over iemand die je niet kent.
Dat doe ik idd ook over de TS, maar student en proberen te besparen op een tientje terwijl de vakantie al in totaal een stuk duurder is., lijkt me duidelijk (no flame intended TSom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.), maar ik vind het knap dat je over mijn banksaldo kan oordelen aan de hand van de postings hier in dit topic. Niet meer doen.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Je bent echt niet de enige op Fok met voldoende saldo als je dat soms denkt. En eigenlijk is het een beetje sneu dat je nu al 2x in dit topic mensen staat af te zeiken over het al dan niet hebben van voldoende saldo.
Ik hoop echt dat je je posting niet zo bedoelde.
OK, ik reageerde misschien iets te furieusquote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:13 schreef Furia het volgende:
Zo duidelijk? Nu weer vriendjes?om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Hun CC lenen? Probleem opgelostquote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:10 schreef Sport_Life het volgende:
Gebruik altijd iDeal en als het nodig is de CC van mn ouders.
Tja ik kan nu keihard werken naast mn studie om de vakanties bij elkaar te sprokkelen, maar kan ook wat rustiger aan doen, hier en daar wat geld lenen (ouders, bank) en nu ik jong ben lekker veel met vakantie gaan, geld verdienen doe ik wel als ik een fulltime baan hebquote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:19 schreef Gunner het volgende:
[..]
OK, ik reageerde misschien iets te furieusom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Misschien offtopic, maar ik zal persoonlijk nooit geld uitgeven voor wat dan ook, met geld wat ik niet heb voor auto's , vakanties (even een hypothecaire lening daargelaten)o.i.d. Ik kan niet eens rood staan op m'n lopende rekeningom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ik ben bang dat dat bij het huren van een auto net even anders gaat.. Is ook gelijk een borg, dus ze checken echt wel mn rijbewijs met de CC.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:20 schreef Gunner het volgende:
[..]
Hun CC lenen? Probleem opgelostom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Er is mij in al die jaren dat ik een CC heb maar in één winkel om een ID kaart gevraagd.
Nou, dan zitten we dus eigenlijk helemaal op één lijn!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:19 schreef Gunner het volgende:
[..]
OK, ik reageerde misschien iets te furieusom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Misschien offtopic, maar ik zal persoonlijk nooit geld uitgeven voor wat dan ook, met geld wat ik niet heb voor auto's , vakanties (even een hypothecaire lening daargelaten)o.i.d. Ik kan niet eens rood staan op m'n lopende rekeningom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:23 schreef Furia het volgende:
Nou, dan zitten we dus eigenlijk helemaal op één lijn!om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Als student krijg je die wel, mits je HBO studeert en niet geregged staat bij het BKR. Ik heb er zelf ook 1 aangevraagd en ging allemaal prima.quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:22 schreef Dos37 het volgende:
Ik heb zo'n rabocard aangevraagd, wil altijd al een graag een CC hebben. Maar als student krijg je die meestal niet.
Vooral handig voor bestellen van tickets, kaartjes of voetbalshirts uit Engeland
*Fap**Fap**Fap*quote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:01 schreef Gunner het volgende:
[..]
En dan heb ik het nog niet eens over het online bestellen van goederen en diensten.
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:12 schreef Furia het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar verschil met jou is blijkbaar dat ik voldoende saldo HEB.
Moet je weer pimpen met je saldoquote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:31 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Juist, vakantie kost geld... Soms meer dan je hebt. Prima... Dan werk je daarna wat harder om de kosten weer af te lossen. Ik leef maar een keer en ik laat me niet tegenhouden door mijn saldo om zo mijn vakantie niet maximaal te beleven.
wat is geregged bij het BKR ik heb wel schuld bij de IB niet zoveel. Mijn banksaldo is wel positief.quote:Op woensdag 4 juli 2007 19:43 schreef E- het volgende:
[..]
Als student krijg je die wel, mits je HBO studeert en niet geregged staat bij het BKR. Ik heb er zelf ook 1 aangevraagd en ging allemaal prima.
Zolang je studiefinanciering krijgt, kun je gewoon een CC aanvragen. Zo werkte dat althans bij de ABN, maar aangezien het volgens mij allemaal MasterCard is, zal het bij andere banken ook geen probleem zijn.quote:Op donderdag 5 juli 2007 11:04 schreef Dos37 het volgende:
wat is geregged bij het BKR ik heb wel schuld bij de IB niet zoveel. Mijn banksaldo is wel positief.
En nu nog meer schulden makenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:14 schreef SlipSlop het volgende:
Eerst zat die man er nog over dat je je P moet hebben gehaald maar je moet dus 1 jaar gestudeerd hebben. En ik heb ook schuld bij de IB maar dat maakt dus niet uit.
Die schuld bij IB hoeft voor mij niet. Op zich zou ik zo die hele schuld kunnen terugbetalen en die creditcard is alleen maar omdat ik 3weken naar Amerika ga.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:40 schreef Slasher het volgende:
[..]
En nu nog meer schulden makenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Nou komt goed uit, ik heb 2x het eerste jaar gedaanquote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:14 schreef SlipSlop het volgende:
Ik heb gister ook zo'n Rabocard aangevraagd en de enige voorwaarden die er zijn:
- Je studiefinanciering komt binnen op die rekening
- Je hebt je eerste jaar HBO/WO gedaan.
Eerst zat die man er nog over dat je je P moet hebben gehaald maar je moet dus 1 jaar gestudeerd hebben. En ik heb ook schuld bij de IB maar dat maakt dus niet uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop