abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 juli 2007 @ 00:37:35 #26
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_51080984
Niemand drinkt toch nog gewone biertjes? 't moet minstens een amsterdammertje/vaasje zij, heur!
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 00:41:18 #27
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_51081066
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 00:37 schreef Flurry het volgende:
Niemand drinkt toch nog gewone biertjes? 't moet minstens een amsterdammertje/vaasje zij, heur!
Ik zat gisteren met m'n vriendin in een bar 0,6 liters te drinken bestelde ze een "klein" biertje. Das dus een Amsterdammertje hier. Opeens realiseerde ik me hoe f*ckin' klein die glazen zijn in N.L. Hier kijken ze je echt raar aan als je als man die maat drinkt. Wel typisch verschil.
pi_51081545
puin en zand
  dinsdag 3 juli 2007 @ 08:20:24 #29
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51083524
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 00:30 schreef Buschetta het volgende:
Maar dat is Amerikaans bier bocht. Een hoop van mijn Amerikaanse collega's (lees stap maatjes) hebben asiel aangevraagd hier in Tsjechie vanwege het belabberde bier in de U.S

Op micro breweries na natuurlijk
Valt mee hoor, in vrijwel ALLE bars hier heb je de betere micro brews, en veel mensen bestellen dat ook. Ook als je een Franziskaner Hefeweize (Duits) of een Guinness besteld krijg je deze in een fatsoenlijke maat. In de kroeg waar ik wel eens kom hebben ze 20 bieren op tap, en nog eens 20 bieren op fles.... veel keus, en veel goede microbrews en import. Ik kies meestal voor een flinke "schooner" of "mug" van een goede microbrew. En die zijn echt een stuk beter te drinken dan de kleine tapbiertjes in Nederland.

Klein is hier de "pint" of "small". Het kleinste glas is dus 0.5 cl, of 17oz, kleiner kun je eigenlijk niet krijgen. Een groot biertje is een "schooner" of een "mug" en die is 1 liter of 34oz.

Je kunt in veel cafe's ook een "pitcher" bestellen, die zijn dan 1.8 liter, ofwel 60oz. Je krijgt er dan een paar pint glazen bij, en zo kun je dus met 2 of 3 vrienden lekker doorzuipen zonder om de haverklap naar de bar te moeten voor zo'n klein minkukel 33cl glaasje bier..... Je haalt dan gewoon zo af en toe een nieuwe pitcher.

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 3 juli 2007 @ 08:22:30 #30
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51083535

[ Bericht 100% gewijzigd door maartena op 03-07-2007 08:23:25 ]
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 3 juli 2007 @ 08:26:05 #31
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51083569
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 00:37 schreef Flurry het volgende:
Niemand drinkt toch nog gewone biertjes?
Als dat zo was zouden ze niet meer verkocht worden
-
  dinsdag 3 juli 2007 @ 08:30:51 #32
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_51083602
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 08:20 schreef maartena het volgende:
Je kunt in veel cafe's ook een "pitcher" bestellen, die zijn dan 1.8 liter, ofwel 60oz. Je krijgt er dan een paar pint glazen bij, en zo kun je dus met 2 of 3 vrienden lekker doorzuipen zonder om de haverklap naar de bar te moeten voor zo'n klein minkukel 33cl glaasje bier..... Je haalt dan gewoon zo af en toe een nieuwe pitcher.
WAUW!! dat hebben wij hier in nederland hier echt niet
zelfs de bar waar ik fitness heeft dat
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')