abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51095745
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:25 schreef Fetai het volgende:

[..]

Die werkgelegenheid in Europa qua primaire sector is absolute bullshit en niet nodig. Dat weet je zelf ook heus wel. Laat ze maar een andere baan zoeken.
Er zijn 15 miljoen boeren in de EU, dat is niet echt bullshit http://www.minlnv.nl/cdlpub/servlet/CDLServlet?p_file_id=16821 pagina 20

En waar wil je die miljarden dieren laten?

Edit: Dat is het totale aantal, niet de veehouders
pi_51095747
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:28 schreef hamkaastosti het volgende:

[..]

ja goed idee.. duizenden koeien die vrij tussen de snelwegen lopen.
Dat zullen er dan al snel een stuk minder worden
Ik support gevallen topclubs!
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:30:06 #128
37769 erodome
Zweefteef
pi_51095777
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:26 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

En die 100den miljoenen dieren? En je kan niet zomaar een hele industrie platleggen.

Waarom denk je dat het voor de 2de wereldoorlog zo slecht ging?
Je gaat er nu vanauit dat het morgen dan ineens helemaal over is, niet echt heel realistisch he?

Beetje overgang erin, echte bio-industrie verbieden, dat zou een leuk begin zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:30:10 #129
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_51095781
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:27 schreef Fetai het volgende:

[..]

Laat die dieren maar vrij rondlopen in Nederland, moeder natuur doet haar werk wel. Zoals het ook eigenlijk bedoelt zou zijn.
Op de varkens na die het goed doen in het wild zouden die beesten het nog geen strenge winter overleven.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_51095784
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:27 schreef Fetai het volgende:

[..]

Laat die dieren maar vrij rondlopen in Nederland, moeder natuur doet haar werk wel. Zoals het ook eigenlijk bedoelt zou zijn.
Ik hoop dat je dit niet serieus meent
pi_51095818
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:29 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Er zijn 15 miljoen boeren in de EU, dat is niet echt bullshit http://www.minlnv.nl/cdlpub/servlet/CDLServlet?p_file_id=16821 pagina 20

En waar wil je die miljarden dieren laten?
Natuurlijk weet ik dat er boeren zijn in de EU, maar weet je waarom die er nog zijn? Alleen omdat ze gesponsord worden door de EU en daardoor hun prijs lager kunnen doen, op dezelfde hoogte als in Zuid Amerika en ermee kunnen concurreren. Laat ze maar een andere baan zoeken
pi_51095832
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:30 schreef erodome het volgende:

[..]

Je gaat er nu vanauit dat het morgen dan ineens helemaal over is, niet echt heel realistisch he?

Beetje overgang erin, echte bio-industrie verbieden, dat zou een leuk begin zijn.
Waar wil je de dieren laten?
pi_51095859
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:31 schreef Fetai het volgende:

[..]

Natuurlijk weet ik dat er boeren zijn in de EU, maar weet je waarom die er nog zijn? Alleen omdat ze gesponsord worden door de EU en daardoor hun prijs lager kunnen doen, op dezelfde hoogte als in Zuid Amerika en ermee kunnen concurreren. Laat ze maar een andere baan zoeken
Als zij een andere baan moeten zoeken stort de economie in en kan jij geen soja meer kopen
pi_51095885
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:30 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ik hoop dat je dit niet serieus meent
Dit meen ik wel serieus, er waren helemaal niet zoveel dieren bestemt om op dit kleine stukje land te wonen.
pi_51095914
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:32 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Als zij een andere baan moeten zoeken stort de economie in en kan jij geen soja meer kopen
Dit meen je toch niet echt hè? Je denkt dat de Nederlandse economie afhankelijk is van de primaire sector ?!?
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:35:20 #136
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_51095946
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:29 schreef erodome het volgende:

[..]

Liefje, kijk eens in de bek van een roofdier, of van een aap die ook vlees eet, dan zal je zien dat jouw tanden niets voorstellen, gemaakt zijn voor plantaardig voedsel, maar bar weinig van wat in jouw bek staat is geschikt voor echt vlees eten in een natuurlijke situatie hoor, bij de oermens die vlees ging eten bestond ook het merendeel van het dieet uit planten.

Chimps die toch echt actief jagen zo nu en dan leven grotendeels op planten, hebben een wat ander gebit dan jij hebt hoor, beren, mooi gebit, toch eten ze voornamelijk plantaardig.

En dan kom jij aan met jouw gebitje als bewijs dat je zoveel vlees moet eten, ga toch heen zeg, ga je verdiepen in de materie voordat je blaat, vlees is nooit een hoofdmooi in ons dieet geeest, dat is pas gekomen bij de industrialisering, na de 2de wereldoorlog.
Platte chimp kiezen:

Mensen schaar gebit:

Let vooral op hoe slechts 3 kiezen "plat" zijn
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_51095959
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:34 schreef Fetai het volgende:

[..]

Dit meen je toch niet echt hè? Je denkt dat de Nederlandse economie afhankelijk is van de primaire sector ?!?
En Nederland heeft geen contacten met de rest van Europa?!?!?
pi_51095977
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:33 schreef Fetai het volgende:

[..]

Dit meen ik wel serieus, er waren helemaal niet zoveel dieren bestemt om op dit kleine stukje land te wonen.
En daarom laat je ze maar los, zal een mooie chaos zijn dan
pi_51096012
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:35 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

En Nederland heeft geen contacten met de rest van Europa?!?!?
Dan stel ik het anders, je denkt dat Europa afhankelijk is van de primaire sector ?!?
pi_51096045
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:37 schreef Fetai het volgende:

[..]

Dan stel ik het anders, je denkt dat Europa afhankelijk is van de primaire sector ?!?
Ja, zonder dat lukt het niet hoor !?!?!?
pi_51096176
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:38 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ja, zonder dat lukt het niet hoor !?!?!?
Godsgloeiende, hup naar de schoolbanken jij, economie leren
De Europese economie bestaat verreweg uit de tertiaire sector (dienstensector) en vrijwel alles wordt geïmporteerd uit het buitenland wat voedsel betreft. De primaire sector speelt dus vrijwel geen rol in Europa. Omdat Europa niet totaal afhankelijk wil worden van het buitenland beschermt zij haar boeren met behulp van geld, zodat zij ondanks haar hogere kosten en prijzen die zij aan eten geven, toch kunnen concurreren met boeren uit het buitenland, die dit tegen een lage prijs doen.
Ik wil het best onderbouwen met bronnen als je denkt dat ik het uit me duim zuig.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:44:36 #142
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_51096242
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:35 schreef Ps2K het volgende:

[..]
Mensen schaar gebit:
[afbeelding]
Let vooral op hoe slechts 3 kiezen "plat" zijn
mooi gebit. Past prima bij de 3 extra magen die je hebt als herbivoor zijnde
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
pi_51097227
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:43 schreef Fetai het volgende:

[..]

Godsgloeiende, hup naar de schoolbanken jij, economie leren
De Europese economie bestaat verreweg uit de tertiaire sector (dienstensector) en vrijwel alles wordt geïmporteerd uit het buitenland wat voedsel betreft. De primaire sector speelt dus vrijwel geen rol in Europa. Omdat Europa niet totaal afhankelijk wil worden van het buitenland beschermt zij haar boeren met behulp van geld, zodat zij ondanks haar hogere kosten en prijzen die zij aan eten geven, toch kunnen concurreren met boeren uit het buitenland, die dit tegen een lage prijs doen.
Ik wil het best onderbouwen met bronnen als je denkt dat ik het uit me duim zuig.

15 miljoen banen is niet veel nee

Geen voedselaanvoer

Beesten die overal rondlopen waardoor je niet met je auto kan rijden

WW uitkeringen

Kan best zijn dat van de hele EU 5% van het BBP van boeren komt, dat is nogal....
pi_51097605
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 16:11 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

15 miljoen banen is niet veel nee

Geen voedselaanvoer

Beesten die overal rondlopen waardoor je niet met je auto kan rijden

WW uitkeringen

Kan best zijn dat van de hele EU 5% van het BBP van boeren komt, dat is nogal....
God je hebt echt geen idee waar je over praat, laten we maar ophouden, wij zullen er NOOIT uitkomen
pi_51098713
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:18 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het zijn weldegelijk echte eiwitten. Er is wel het verschil dat dierlijke eiwitten alle nodige aminozuren bevatten en plantaardige eiwitten meestal niet allemaal. Diversiteit is dus van groter belang.
Net zoals koolhydraten koolhydraten zijn, echter is er een verschil in waarde (enkelvoudig, meervoudig). Diversiteit is zeker van belang om de nodige aminozuren naar binnen te werken. Dit kun je doen door een pilletje met aminozuren. Of gevarieerd eiwit eten (noten + vis of noten + kwark).

Welke eiwitten neem jij tot je Alicey

Naast vlees eet ik veel magere kwark, magere melk of een eiwit shake.
pi_51098764
http://www.planet.nl/plan(...)tid=787870/sc=940b6c

Vegetariers hebben gemiddeld een hoger IQ (en voor dat de vleeseters weer gaan roepen dat ze IQ 2000 hebben gescoord bij BNN,) Ik denk zelf dat dat komt door dat slimme mensen vaker nadenken bij wat ze eten. En de een besluit dan dat hij eten van vlees onaccaptabel vindt, en de ander besluit dat het natuurlijk is en gaat door met vlees eten..
  dinsdag 3 juli 2007 @ 16:57:15 #147
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51098872
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 16:51 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Net zoals koolhydraten koolhydraten zijn, echter is er een verschil in waarde (enkelvoudig, meervoudig). Diversiteit is zeker van belang om de nodige aminozuren naar binnen te werken. Dit kun je doen door een pilletje met aminozuren. Of gevarieerd eiwit eten (noten + vis of noten + kwark).

Welke eiwitten neem jij tot je Alicey

Naast vlees eet ik veel magere kwark, magere melk of een eiwit shake.
Zo'n beetje alle eiwitten denk ik. In een tijdspanne van twee weken eet ik toch eigenlijk altijd wel vlees, vis, noten en kwark. Vrijwel dagelijks drink ik ook melk, al is dat volgens mij niet zo'n grote bron van eiwitten.
pi_51098879
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 16:53 schreef zwemmerseczeem het volgende:
http://www.planet.nl/plan(...)tid=787870/sc=940b6c

Vegetariers hebben gemiddeld een hoger IQ (en voor dat de vleeseters weer gaan roepen dat ze IQ 2000 hebben gescoord bij BNN,) Ik denk zelf dat dat komt door dat slimme mensen vaker nadenken bij wat ze eten. En de een besluit dan dat hij eten van vlees onaccaptabel vindt, en de ander besluit dat het natuurlijk is en gaat door met vlees eten..
Misschien omdat de gemiddelde vegetariër wel stil staat bij wat er om hem of haar heen gebeurd ipv de gemiddelde tokkie die alles eet en drinkt?

Overigens is het een brits onderzoek. Wij eten geen vette worsten bij ontbijt en lunch. Om een voorbeeld te geven tussen het verschil van eet gewoonten.
pi_51098960
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 16:57 schreef Alicey het volgende:

[..]

Zo'n beetje alle eiwitten denk ik. In een tijdspanne van twee weken eet ik toch eigenlijk altijd wel vlees, vis, noten en kwark. Vrijwel dagelijks drink ik ook melk, al is dat volgens mij niet zo'n grote bron van eiwitten.
Melk bevat 3,5 gram eiwit per 100 ml. Dus een glas van 250 ml is dus 2,5 x 3,5 gram eiwit = 8,5 gram eiwit. Das best veel.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 17:02:28 #150
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51099064
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 16:59 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Melk bevat 3,5 gram eiwit per 100 ml. Dus een glas van 250 ml is dus 2,5 x 3,5 gram eiwit = 8,5 gram eiwit. Das best veel.
16% van de ADH. Best redelijk inderdaad..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')