Je hoeft ons (zelf ben ik pesco-vegetariër) helemaal niet cool te vinden. Zelf interesseert het me geen drol wat jij eet, je doet maar lekker waar je zin in hebt. Maar het gezeik wat altijd van vlees eters af komt, ongelovelijk, het lijkt wel of je een fucking misdaad begaat wanneer je liever geen vlees eet.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:14 schreef Sant het volgende:
[..]
Dat kun je enkel en alleen voor jezelf uitmaken...
maar ik wacht nog steeds op 1 goeie reden waarvan ik denk: "jah, inderdaad, vegetariers zijn cool"!!
Vegetariers die ik ken zijn allemaal azijnzeikerts, van die vieze bleke magere gezichtjes. Dit is gebasseerd op een stuk of 10 vegetariers die ik ken.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:14 schreef Sant het volgende:
[..]
Dat kun je enkel en alleen voor jezelf uitmaken...
maar ik wacht nog steeds op 1 goeie reden waarvan ik denk: "jah, inderdaad, vegetariers zijn cool"!!
Het zijn weldegelijk echte eiwitten. Er is wel het verschil dat dierlijke eiwitten alle nodige aminozuren bevatten en plantaardige eiwitten meestal niet allemaal. Diversiteit is dus van groter belang.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:08 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Deels waar:
ten eerste kun je plantaardige eiwitten zoals in noten niet echte eiwitten noemen. Er zit nogal een verschil tussen eiwitten en eiwitten (de zgn. biologische waarde). Plantaardige eiwitten doen weinig voor je lichaam in tegenstelling tot eiwitten in vlees.
Nee het gaat altijd andersom: Van die planteneters die lopen te zeiken dat ik een stuk vlees naar binnen werk.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:17 schreef Fetai het volgende:
[..]
Je hoeft ons (zelf ben ik pesco-vegetariër) helemaal niet cool te vinden. Zelf interesseert het me geen drol wat jij eet, je doet maar lekker waar je zin in hebt. Maar het gezeik wat altijd van vlees eters af komt, ongelovelijk, het lijkt wel of je een fucking misdaad begaat wanneer je liever geen vlees eet.
DAT zijn nou echte carnivoren, als je zelf zo stoer bent jezelf een carnivoor te vinden, ga dan zelf jagen en vreet eerst even de buikholte leeg met het half verteerde plantaardige voedsel dat nodig is voor het dieet.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:12 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Ok nadat je iedereen hebt veranderd in plant etende konijnen, ga je dan iets doen aan luipaarden die hun prooi langzaam laten doodbloeden? Ga je petities maken dat luipaarden ook maar plantjes moeten eten? Nee dat is de natuur hoor ik je al zeggen. Lets face it: Mensen horen vlees in hun dieet te hebben. Mijn tanden zijn niet voor niets ingedeeld om zowel vlees als groente te kauwen. (Ik heb een mooi schaargebit btw)
Ik heb nu juist net het andere beeld, dat ik de boef benquote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:17 schreef Fetai het volgende:
[..]
Je hoeft ons (zelf ben ik pesco-vegetariër) helemaal niet cool te vinden. Zelf interesseert het me geen drol wat jij eet, je doet maar lekker waar je zin in hebt. Maar het gezeik wat altijd van vlees eters af komt, ongelovelijk, het lijkt wel of je een fucking misdaad begaat wanneer je liever geen vlees eet.
Omnivorenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:19 schreef erodome het volgende:
[..]
DAT zijn nou echte carnivoren, als je zelf zo stoer bent jezelf een carnivoor te vinden, ga dan zelf jagen en vreet eerst even de buikholte leeg met het half verteerde plantaardige voedsel dat nodig is voor het dieet.
Waar zijn jouw roofdiertanden dan, die geweldige hoektanden waarmee je een prooi kunt doden, lul niet, jouw gebit is grotendeels gericht op groenvoer, een chimp lacht om jouw gebit en die eet minder vlees als jij.
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:19 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Nee het gaat altijd andersom: Van die planteneters die lopen te zeiken dat ik een stuk vlees naar binnen werk.
Echt bedreigd wordt de mens niet meer en de mens jaagt tegenwoordig ook niet meer zelf (althans, niet voor voedsel).quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:08 schreef Ps2K het volgende:
[..]
1. Koe doodmaken? Geen probleem (het moet wel goed gebeuren)
2. De mens maakt nog steeds deel uit van de voedselketen. Geindustrialiseerd of niet we zijn echt niet zo verschillend met de aap die 2mil jaar geleden uit een boom flikkerde en besloot om een stukje te wandelen.
Vlees is niet essentiëel.quote:3. In noodsituaties waarin ik niet een gebalanceerd dieet kan samenstellen geef ik je gelijk. In alle andere gevallen: waarom kiezen voor een tweederangs substituut als je ook het origineel kunt krijgen?
Wat de denken van de smaak, de rotzooi die er in zit en hoe het dier geleefd heeft?quote:4. Er zit geen verschil tussen eerlijk vlees en zogenaamd niet eerlijk vlees behalve de prijs.
Ja schat, ook dat, het is niet ideaal, maar het is vele malen beter dan de echte bio-industrie, echt vele malen beter....quote:
Juist de dingen die je hier noemt laat ik het grootste deel van met plezier links liggen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:12 schreef Frrreek het volgende:
Met mate vlees eten kán natuurlijk ook. Niemand kan mij echter overtuigen dat ze écht liever altijd vegetarisch eten, en met gemak de onderstaande maaltijden links laten liggen:
- een dikke zelfgebakken hamburger met gebakken uienringetjes en gesmolten kaas op een vers broodje met sesamzaad.
- 's winters: Na een dag relaxen voor de TV hongerig en wel een bord hutspot met een heerlijk stuk karbonade op je schoot krijgen. De heerlijke aan-het-vlees-onttrokken jus maakt het feest compleet.
- Een caesar salad met stukken gegrilde kip. (Voor de vleesetende mietjes)
En basic dingen:
- Rosbief op een zacht wit broodje
- Döner kebab
- Tosti
- Frikandellen en ander snel voedsel
Jammie
Dat bedoel ik, niet al het vlees komt uit de bio-industriequote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja schat, ook dat, het is niet ideaal, maar het is vele malen beter dan de echte bio-industrie, echt vele malen beter....
Wie zal toch een leuker leven hebben, die zeug die vast zit in dat hok of degene die lekker vrij kan rondlopen?
Moeilijke keuze vanuit het dier zeg, oei!
Die moeten maar wat anders vinden als werk.......quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:22 schreef De_Ananas het volgende:
En beste vegetariers.
Wat vinden jullie dat we moeten doen met de boeren, dieren en werkgelegenheid als iedereen vegetarier wordt?
Ja, maar dat komt omdat andere ongezonde en smerige gewoonten (zoals roken) meer voorkomen bij vleeseters dan bij vegetariërs. Zegt niets over vlees eten an sich.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:12 schreef Kiegie het volgende:
Heeft iemand al opgemerkt dat vleeseters veel vaker uit hun bek stinken?
En ik ben een OMNIvoor. Dus dat betekent dat ik alles kan doodmaken en eten. en FYI: Half verteerd voedsel eten van b.v. varkens wordt ook aangeraden in survival situaties => Je zou prima zo kunnen leven als je dat zou willen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:19 schreef erodome het volgende:
[..]
DAT zijn nou echte carnivoren, als je zelf zo stoer bent jezelf een carnivoor te vinden, ga dan zelf jagen en vreet eerst even de buikholte leeg met het half verteerde plantaardige voedsel dat nodig is voor het dieet.
Waar zijn jouw roofdiertanden dan, die geweldige hoektanden waarmee je een prooi kunt doden, lul niet, jouw gebit is grotendeels gericht op groenvoer, een chimp lacht om jouw gebit en die eet minder vlees als jij.
Die werkgelegenheid in Europa qua primaire sector is absolute bullshit en niet nodig. Dat weet je zelf ook heus wel. Laat ze maar een andere baan zoeken.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:22 schreef De_Ananas het volgende:
En beste vegetariers.
Wat vinden jullie dat we moeten doen met de boeren, dieren en werkgelegenheid als iedereen vegetarier wordt?
ZUCHT, die grote hoeveelheden vlees hebben je hersenen aangetast, dat zeg ik toch ook namelijk, dat IK bewust kies voor goed vlees en niet al teveel omdat dat nogal wat gevolgen heeft voor de gezondheid...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:24 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, niet al het vlees komt uit de bio-industrie
En die 100den miljoenen dieren? En je kan niet zomaar een hele industrie platleggen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Die moeten maar wat anders vinden als werk.......
Ging voor de 2de wereld oorlog ook prima toen vlees nog niet een industrie was en een luxe middel was, zo van voor op de zondag en meer niet.
Laat die dieren maar vrij rondlopen in Nederland, moeder natuur doet haar werk wel. Zoals het ook eigenlijk bedoelt zou zijn.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:26 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
En die 100den miljoenen dieren? En je kan niet zomaar een hele industrie platleggen.
Waarom denk je dat het voor de 2de wereldoorlog zo slecht ging?
jaquote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:27 schreef Fetai het volgende:
[..]
Laat die dieren maar vrij rondlopen in Nederland, moeder natuur doet haar werk wel. Zoals het ook eigenlijk bedoelt zou zijn.
Dat jagen gebeurt nu dmv je baan. Wat je met je baan verdient koop je weer voedsel van.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
Echt bedreigd wordt de mens niet meer en de mens jaagt tegenwoordig ook niet meer zelf (althans, niet voor voedsel).
[..]
Vlees is niet essentiëel.
[..]
Wat de denken van de smaak, de rotzooi die er in zit en hoe het dier geleefd heeft?
Liefje, kijk eens in de bek van een roofdier, of van een aap die ook vlees eet, dan zal je zien dat jouw tanden niets voorstellen, gemaakt zijn voor plantaardig voedsel, maar bar weinig van wat in jouw bek staat is geschikt voor echt vlees eten in een natuurlijke situatie hoor, bij de oermens die vlees ging eten bestond ook het merendeel van het dieet uit planten.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:25 schreef Ps2K het volgende:
[..]
En ik ben een OMNIvoor. Dus dat betekent dat ik alles kan doodmaken en eten. en FYI: Half verteerd voedsel eten van b.v. varkens wordt ook aangeraden in survival situaties => Je zou prima zo kunnen leven als je dat zou willen.
Ik heb in elk kwadrant slechts een kies zitten die "plat" is.. de rest schaart allemaal netjes inelkaar. En het is een puik gebit, scherp, geen vullingen en andere ongein.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |