quote:
Op woensdag 4 juli 2007 21:47 schreef Kiegie het volgende:[..]
Nou, ik geloof wel dat sommigen minder aanleg hebben om vegetarisch te leven dan anderen. Ik ken iemand die na twee jaar vleesloos eten een bleek, ziekerig watje was geworden (daarvoor was hij een gezond watje). En ikzelf heb zo'n twaalf jaar geleden het vlees eten rigoreus opgegeven zonder enig nadeel te hebben ondervonden. Zal wel met je stofwisseling te maken hebben. Of anders met een mentale instelling.
Denk dat het vooral met een gebrek aan variatie te maken heeft, te eenzijdig eten, dat is nooit goed, ook niet met vlees in je maaltijden, alhoewel vlees je altijd een goede bron van energie geeft(andere zaken dan weer niet, waar je ook echt last van kan hebben).
Ik kan je foto's laten zien van mij als klein meisje waarin in zowat licht geef zo bleek ben ik, toen at ik echt nog elke dag vlees, nu ik in de jaren steeds gezonder ben gaan eten, me meer bewust ben geworden van hoe je gezond moet eten ben ik veel minder moe, minder eng bleek(ik blijf altijd een klasse voorbeeld van blank zijn, daar niet van...), gewoon vitaler.
Dat heeft niet zozeer te maken met veel minder vlees eten als met bewust eten, weten wat je moet eten voor je gezondheid, ik ben ook eigenlijk nooit meer echt ziek, waar ik in mijn tienertijd met regelmaat ziek was, gewoon zo spontaan zwart voor mijn ogen kom worden en alles...
Nu zijn er wat andere zaken in mijn leven die daar naar mijn mening ook wel mee te maken hebben, maar als ik onbewezen dingen erbuiten laat komt het voornamelijk door een veel beter eetpatroon.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.