abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51067284
Wat als Columbus niet zo'n betweter was geweest, en gewoon had aangenomen dat de aarde plat was?
Wat als de europeanen zich niet zo aggresief in de nieuwe wereld hadden gevestigd?

Kortom, wat zou er gebeurt zijn als de orginele bevolking van Amerika, de Indianen niet uitgeroeit zouden zijn?

Hoe zou Amerika er nu uitzien?
Wat zou de politieke positie van Amerika ten opzichte van de wereld zijn?
Hoe zouden de Indianen nu gekleed zijn? Welke gewoonten zouden ze er in deze tijd op na houden?
Hoe zou het zijn om zaken met ze te doen volgens huidige normen?

We wonen met meerdere culturen op deze aarde, hoe zou het zijn als de orginele amerikaanse cultuur behouden zou zijn?

In dit topic kun je als je gedachten kwijt over hoe je denkt dat de wereld in elkaar zou steken als de Indianen nooit waren uitgeroeit. Je hoeft je niet te beperken tot de sugesties die ik gaf.

Het is een fictief scenario, dus graag wil ik jullie vragen om een beetje normaal met elkaar om te gaan, en gewoon een leuke discussie te voeren.
  maandag 2 juli 2007 @ 19:09:04 #2
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_51067383
Dan was het alsong een kolonie geweest van een West-Europees land en nu een derde-wereld land.
En wij waren óf fascistisch, óf communistische
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  † In Memoriam † maandag 2 juli 2007 @ 19:23:01 #3
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_51067988
Ik denk dat het dan een 3e wereldland zou zijn (of eik. meerdere landen) vgl. Afrika of maar het zou net zo goed een ontwikkeling als China of India doorgemaakt kunnen hebben, al hebben die laatste, door continue contact met Europa, een geleidelijke ontwikkeling kunnen doorlopen. De geisoleerde Amerika's waren technologisch niet veel verder dan de Late Steentijd toen ze veroverd werden, vergelijkbaar met Europa zo'n 6000 tot 12000 jaar geleden.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_51068038
je stelling klopt niet helemaal, want ze zijn niet uitgeroeid...

En als de Indianen zich toen al beter bezig hadden gehouden met het immigratie-vraagstuk, had het nu niet zo'n zooitje geweest in de VS
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_51068109
quote:
Op maandag 2 juli 2007 19:23 schreef Barbaaf het volgende:
Ik denk dat het dan een 3e wereldland zou zijn (of eik. meerdere landen) vgl. Afrika of maar het zou net zo goed een ontwikkeling als China of India doorgemaakt kunnen hebben, al hebben die laatste, door continue contact met Europa, een geleidelijke ontwikkeling kunnen doorlopen. De geisoleerde Amerika's waren technologisch niet veel verder dan de Late Steentijd toen ze veroverd werden, vergelijkbaar met Europa zo'n 6000 tot 12000 jaar geleden.
Dat is onzin, ze hadden een o.a. schrift en waren wat betreft astronomie ook nu nog ons een stap voor.
  maandag 2 juli 2007 @ 19:26:13 #6
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_51068129
quote:
Op maandag 2 juli 2007 19:24 schreef bas-beest het volgende:

En als de Indianen zich toen al beter bezig hadden gehouden met het immigratie-vraagstuk, had het nu niet zo'n zooitje geweest in de VS

p.s. stel dat ze zich meer met immigratie hadden beziggehouden.........dan zaten al die achterlijke Amerikanen nog hier in Europa. Daar zitten we ook niet echt op te wachten
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
  maandag 2 juli 2007 @ 19:27:01 #7
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_51068164
'uitgeroeit'...

Ik zou me drukker maken om mijn Nederlands dan om hypothetische onjuistheden...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_51068167
quote:
Op maandag 2 juli 2007 19:24 schreef bas-beest het volgende:

Ik ben het met je eens, de Indianen zijn niet geheel uitgeroeit, maar het is een feit dat van hun cultuur bijna niets meer over is, en dat het land in handen is van de (toen) europeanen.
  maandag 2 juli 2007 @ 19:28:09 #9
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_51068207
Grappig topic.

Dan had de "originele amerikaanse cultuur" nog ongeveer hetzelfde geweest als dat toen columbus daar landde. Bitter on-ontwikkeld, dus.

Het is niet erg waarschijnlijk dat dat land qua ontwikkeling ook diezelfde sprint had getrokken als dat ze deden toen al die europeanen er ineens moesten wonen.
&lt;signature here&gt;.
  maandag 2 juli 2007 @ 19:28:49 #10
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_51068238
quote:
Op maandag 2 juli 2007 19:25 schreef Ro_bin het volgende:

[..]

Dat is onzin, ze hadden een o.a. schrift en waren wat betreft astronomie ook nu nog ons een stap voor.
de astronomie waren de Maya indianen maar niet de Amerikaanse indianenstammen toch?
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
pi_51068259
quote:
Op maandag 2 juli 2007 19:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
'uitgeroeit'...

Ik zou me drukker maken om mijn Nederlands dan om hypothetische onjuistheden...
Gelukkig woon ik al geruime tijd in het buitenland en hoef ik alleen nog maar Nederlands op Fok! te gebruiken o.a. voor hypothetische vraagstukken.
pi_51068286
Dan leefden ze nog lang en gelukkig.
  maandag 2 juli 2007 @ 19:31:45 #13
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_51068359
quote:
Op maandag 2 juli 2007 19:25 schreef Ro_bin het volgende:

[..]

Misschien moet je lezen, voordat je reageerd.

Die gasten zaten nog in het stenen tijdperk. Ze konden dus niet eens metaal bewerken. Hadden ze het wiel al uitgevonden, denk je?

Dat masterden europeanen toen al perfect. Een achterstand van een paar eeuwen haal je niet ff in.
&lt;signature here&gt;.
  maandag 2 juli 2007 @ 19:33:24 #14
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
  maandag 2 juli 2007 @ 19:39:33 #15
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_51068665
quote:
Op maandag 2 juli 2007 19:29 schreef kortsluiting87 het volgende:
Dan leefden ze nog lang en gelukkig.
Zelfs als je jezelf de zwaar hypothetische vraag zou stellen: "Stel dat ik terug kan, kunnen we het lot van de Indianen voorkomen?" zal het antwoord waarschijnlijk ook "Nee" luiden, het valt in dat scenario mss uit te stellen.

Maar ergens along the way hadden ze westerlingen, en hun techniek/drank/wapens/whatever gezien, en hadden ze dat ook gewild, en was het een kwestie van tijd voor ze op het huidige niveau hadden geeindigd.
&lt;signature here&gt;.
pi_51068689
Volgens mij lijkt het meer op een soort van "Aboriginals", niet?

(ps: en WAT als de Neanderthalers er ook nog eens bij waren )
pi_51068970
Amerika bestaat voor een groot gedeelte uit omhooggevallen Europeanen.
  maandag 2 juli 2007 @ 19:49:51 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_51069051
quote:
Op maandag 2 juli 2007 19:39 schreef ExTec het volgende:

Maar ergens along the way hadden ze westerlingen, en hun techniek/drank/wapens/whatever gezien, en hadden ze dat ook gewild, en was het een kwestie van tijd voor ze op het huidige niveau hadden geeindigd.
Dat willen de Afrikanen ook, die hebben de hele ontwikkeling van het begin af aan kunnen zien, en die zijn ook nog geen meter verder gekomen.
Het was inderdaad gewoon nog een derde-wereld continent geweest. Wel veel mooie ongerepte natuur.
The End Times are wild
  maandag 2 juli 2007 @ 19:55:12 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_51069240

....dan roeiden ze nu nog!

The End Times are wild
pi_51069927
Wat als.......

.... bestaat niet
pi_51075681
quote: