Dat is onzin, ze hadden een o.a. schrift en waren wat betreft astronomie ook nu nog ons een stap voor.quote:Op maandag 2 juli 2007 19:23 schreef Barbaaf het volgende:
Ik denk dat het dan een 3e wereldland zou zijn (of eik. meerdere landen) vgl. Afrika of maar het zou net zo goed een ontwikkeling als China of India doorgemaakt kunnen hebben, al hebben die laatste, door continue contact met Europa, een geleidelijke ontwikkeling kunnen doorlopen. De geisoleerde Amerika's waren technologisch niet veel verder dan de Late Steentijd toen ze veroverd werden, vergelijkbaar met Europa zo'n 6000 tot 12000 jaar geleden.
quote:Op maandag 2 juli 2007 19:24 schreef bas-beest het volgende:
je stelling klopt niet helemaal, want ze zijn niet uitgeroeid...
En als de Indianen zich toen al beter bezig hadden gehouden met het immigratie-vraagstuk, had het nu niet zo'n zooitje geweest in de VS
Ik ben het met je eens, de Indianen zijn niet geheel uitgeroeit, maar het is een feit dat van hun cultuur bijna niets meer over is, en dat het land in handen is van de (toen) europeanen.quote:Op maandag 2 juli 2007 19:24 schreef bas-beest het volgende:
je stelling klopt niet helemaal, want ze zijn niet uitgeroeid...
En als de Indianen zich toen al beter bezig hadden gehouden met het immigratie-vraagstuk, had het nu niet zo'n zooitje geweest in de VS
de astronomie waren de Maya indianen maar niet de Amerikaanse indianenstammen toch?quote:Op maandag 2 juli 2007 19:25 schreef Ro_bin het volgende:
[..]
Dat is onzin, ze hadden een o.a. schrift en waren wat betreft astronomie ook nu nog ons een stap voor.
Gelukkig woon ik al geruime tijd in het buitenland en hoef ik alleen nog maar Nederlands op Fok! te gebruiken o.a. voor hypothetische vraagstukken.quote:Op maandag 2 juli 2007 19:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
'uitgeroeit'...
Ik zou me drukker maken om mijn Nederlands dan om hypothetische onjuistheden...
Misschien moet je lezen, voordat je reageerd.quote:Op maandag 2 juli 2007 19:25 schreef Ro_bin het volgende:
[..]
Dat is onzin, ze hadden een o.a. schrift en waren wat betreft astronomie ook nu nog ons een stap voor.
Zelfs als je jezelf de zwaar hypothetische vraag zou stellen: "Stel dat ik terug kan, kunnen we het lot van de Indianen voorkomen?" zal het antwoord waarschijnlijk ook "Nee" luiden, het valt in dat scenario mss uit te stellen.quote:Op maandag 2 juli 2007 19:29 schreef kortsluiting87 het volgende:
Dan leefden ze nog lang en gelukkig.
Dat willen de Afrikanen ook, die hebben de hele ontwikkeling van het begin af aan kunnen zien, en die zijn ook nog geen meter verder gekomen.quote:Op maandag 2 juli 2007 19:39 schreef ExTec het volgende:
Maar ergens along the way hadden ze westerlingen, en hun techniek/drank/wapens/whatever gezien, en hadden ze dat ook gewild, en was het een kwestie van tijd voor ze op het huidige niveau hadden geeindigd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |