Heb je wel indexen enzoquote:Op maandag 9 juli 2007 12:10 schreef WyriHaximus het volgende:
Ah dat is wel erg tof! Thanks
. Alleen minder dat de SQL server zo goed als op ze bek ging
...
Die worden toch bij iedere insert opnieuw aangemaakt? Of zit ik er naast?quote:
Laat ik het anders zeggen, heb je ze gedefinieerd ?quote:Op maandag 9 juli 2007 12:22 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Die worden toch bij iedere insert opnieuw aangemaakt? Of zit ik er naast?![]()
Nog nietquote:Op maandag 9 juli 2007 12:28 schreef JortK het volgende:
[..]
Laat ik het anders zeggen, heb je ze gedefinieerd ?
Ben het ook wel van plan, alleen zit er mee dat het niet 20 sec moet duren. Aangezien het zo lang duurde toen ik er wel een index op plaatstequote:
1 2 3 4 5 6 7 | $max = 433; for ($i = $steps; $i >= 0; $i--) { $k = round($i * $max / $steps); echo "$i: $k<br>"; } |
1 2 3 | $s=10;$g=433;for($i=$s;$i!=0;--$i)echo round($i*($g/$s),0).'<br />'; ?> |
Was daar niet een contest van hier een jaar geleden ofzo? Kijken wie de meest uber oneliner kon maken?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:40 schreef Thomass het volgende:
Of als je voor de uber short 13370R-oneliner versie gaat (![]()
![]()
)
[ code verwijderd ]
ik had is een bash scriptje geschrven om m'n WLAN NIC's MAC adres aan te passen, en dat was eerst 5 regeltjes fzo, en toen had ik er 3 regels van gemaakt..quote:Op dinsdag 10 juli 2007 01:05 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Was daar niet een contest van hier een jaar geleden ofzo? Kijken wie de meest uber oneliner kon maken?
Bash is geil en erg compactquote:Op dinsdag 10 juli 2007 01:12 schreef mike4141 het volgende:
[..]
ik had is een bash scriptje geschrven om m'n WLAN NIC's MAC adres aan te passen, en dat was eerst 5 regeltjes fzo, en toen had ik er 3 regels van gemaakt..
en toen zat ik met wat gasten in #bash te lullen, en toen kwam er zo 1 zo hackert
en die herscreef dat zo in minder dan een halve regel, in minder dan een halve minuut![]()
was verder niet meer leesbaar fzo,maar daar ging het niet om.....
Zo kan het:quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:08 schreef portier het volgende:
Ik heb een output uit een berekening die tussen de -100.000 en +100.000 kan liggen. Nu wil ik dat als de output gegeven wordt er een puntje tussen komt, dus niet 100000 maar 100.000. Hoe doe ik dit? Ik heb wel str_split gezien, maar die telt van voren en aangezien wat voor de punt staat kan verschillen werkt dit niet echt, is er ook een functie die van achter telt?
1 2 3 | $result = preg_replace('/(?<=\d)(?=(?:\d\d\d)+$)/', ',', $getal_als_string); ?> |
Is ook een functie voor http://nl2.php.net/number_formatquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:34 schreef doka het volgende:
[..]
Zo kan het:
[ code verwijderd ]
Misschien ook met printf(), maar dat zou je even moeten opzoeken.
Mijn dank is groot.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:34 schreef doka het volgende:
[..]
Zo kan het:
[ code verwijderd ]
Misschien ook met printf(), maar dat zou je even moeten opzoeken.
1 2 3 | if (!isset($title) || strlen($title) == 0) { ?> |
Yup. PHP gaat niet de hele if af als het het resultaat al weetquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:46 schreef Geqxon het volgende:
[ code verwijderd ]
In dit geval wordt het tweede deel van de statement toch alleen uitgevoerd als $title geset is? Dit om eventueele errors af te vangen
Het is eigenlijk vrij eenvoudig. Als $title niet bestaat, zal !isset true teruggeven, en strlen false. Dus die IF gaat door. Bestaat het wel, maar is het leeg, dan geven beide false, en gaat dus die IF niet door. Beter is gewoon empty te gebruiken, dan hoef je niet twee functies voor zoiets te misbruiken.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:46 schreef Geqxon het volgende:
[ code verwijderd ]
In dit geval wordt het tweede deel van de statement toch alleen uitgevoerd als $title geset is? Dit om eventueele errors af te vangen
Hoe bedoel je dat?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:23 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Yup. PHP gaat niet de hele if af als het het resultaat al weet.
1 2 3 4 5 6 | $i = 1; if(isset($i) && $i = 10) { echo $i; } ?> |
1 2 3 4 5 6 | $i = 10; if(isset($i) || $i = 10) { echo $i; } ?> |
De volledige code:quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:12 schreef Thomass het volgende:
[ code verwijderd ]
Dan vind ik persoonlijk
[ code verwijderd ]
duidelijker, maar dat is misschien smaak
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | if ($result_of_preg_match){ $title = match[1]; } if (!isset($title) || strlen($title) == 0){ $title = "This object has no title"; } ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |