geef jij zomaar broncode vrij?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:20 schreef WyriHaximus het volgende:
Heb je contact opgenomen met 9292ov.nl? Die kunnen je vast meer vertellen.
Soms wel, soms niet. Maar hier wil je de methode weten en niet de codequote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:30 schreef qu63 het volgende:
[..]
geef jij zomaar broncode vrij?
Maar ik kan ze idd wel ff mailen ja..
Denk persoonlijk dat dat een betaalde service is die providers aanbieden en niet zomaar gratis. Anders zou het wel erg makkelijk worden om er achter te komen waar een willekeurig mobieltje is....quote:Op zaterdag 7 juli 2007 20:07 schreef qu63 het volgende:
hmz, volgens 9292ov.nl gaat het via Location Based Services.. Nu nog een LBS script vinden
de methode is LBS, de code wil ik ook weten!quote:Op zaterdag 7 juli 2007 20:19 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Soms wel, soms niet. Maar hier wil je de methode weten en niet de code.
Vergeet niet dat nooit geschoten altijd mis is.
het is ook als freeware te vinden voor mijn gsm -> http://www.afischer-online.de/sos/celltrack/index.htmlquote:Denk persoonlijk dat dat een betaalde service is die providers aanbieden en niet zomaar gratis. Anders zou het wel erg makkelijk worden om er achter te komen waar een willekeurig mobieltje is....
De helft hier zou dat ook graag willen wetenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 20:23 schreef qu63 het volgende:
[..]
de methode is LBS, de code wil ik ook weten!
En dat is alleen voor je eigen telefoon, niet voor 1 die op je website komtquote:Op zaterdag 7 juli 2007 20:23 schreef qu63 het volgende:
[..]
het is ook als freeware te vinden voor mijn gsm -> http://www.afischer-online.de/sos/celltrack/index.html
alleen daarmee krijg ik het dus nog niet op mijn website..
ohjaquote:Op zaterdag 7 juli 2007 21:17 schreef WyriHaximus het volgende:
En dat is alleen voor je eigen telefoon, niet voor 1 die op je website komt. Behoorlijk groot verschil namelijk
.
Wel tof progje trouwensquote:Op zaterdag 7 juli 2007 21:35 schreef qu63 het volgende:
[..]
ohja
dan toch maar een net mailtje naar 9292ov.nl sturen
mail verstuurd, antwoord zal wel tot volgende week vrijdag wachtenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 22:19 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Wel tof progje trouwens.
Laat ff weten wat ze terug mailen, wil het ook wel weten namelijk.
Goed tijd zat om wat andere dingen af te ronden dusquote:Op zaterdag 7 juli 2007 23:06 schreef qu63 het volgende:
[..]
mail verstuurd, antwoord zal wel tot volgende week vrijdag wachten
1 |
SQL Query,:quote:SQL query faild. Error Messsage: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'it.`load`) AS avg_load, AVG(i.`query_time`,it.`query_time`) AS avg_query_time, A' at line 1
quote:SELECT AVG(i.`load`,it.`load`) AS avg_load, AVG(i.`query_time`,it.`query_time`) AS avg_query_time, AVG(i.`php_time`,it.`php_time`) AS avg_php_time, MAX(i.`load`,it.`load`) AS max_load, MAX(i.`query_time`,it.`query_time`) AS max_query_time, MAX(i.`php_time`,it.`php_time`) AS max_php_time FROM access_log_index i, access_log_index_tmp it WHERE (i.`time` > 1183803588 AND i.`time` < 1183807188) AMD (it.`time` > 1183803588 AND it.`time` < 1183807188)
moet het dan niet SELECT AVG('i.load', 'it.load') enzo zijnquote:Op zondag 8 juli 2007 12:44 schreef WyriHaximus het volgende:
Goed mijn idee pikt hij dus niet.
[..]
SQL Query,:
[..]
quote:Op zondag 8 juli 2007 12:58 schreef qu63 het volgende:
[..]
moet het dan niet SELECT AVG('i.load', 'it.load') enzo zijn
SQL Query:quote:SQL query faild. Error Messsage: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '`it.load`) AS avg_load, AVG(`i.query_time`,`it.query_time`) AS avg_query_time, A' at line 1
Gebruik ` eingelijk alleen als ik met een veld naar werk wat mysql niet leuk vind als ik hem zonder ` er om heen schrijfquote:SELECT AVG(`i.load`,`it.load`) AS avg_load, AVG(`i.query_time`,`it.query_time`) AS avg_query_time, AVG(`i.php_time`,`it.php_time`) AS avg_php_time, MAX(`i.load`,`it.load`) AS max_load, MAX(`i.query_time`,`it.query_time`) AS max_query_time, MAX(`i.php_time`,`it.php_time`) AS max_php_time FROM access_log_index i, access_log_index_tmp it WHERE (`i.time` > 1183804909 AND `i.time` < 1183808509) AMD (`it.time` > 1183804909 AND `it.time` < 1183808509)
Misschien is het eens handig om uit te zoeken waar ze nou echt voor dienen en hoe je ze gebruiktquote:[b]Op zondag 8 juli 2007 13:06 schreef
Gebruik ` eingelijk alleen als ik met een veld naar werk wat mysql niet leuk vind als ik hem zonder ` er om heen schrijf.
Om reserved words toch als colomnamen te kunnen gebruikenquote:Op zondag 8 juli 2007 20:08 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Misschien is het eens handig om uit te zoeken waar ze nou echt voor dienen en hoe je ze gebruikt
Precies dat dusquote:Op zondag 8 juli 2007 20:08 schreef SuperRembo het volgende:
1. Wat wil je met "AVG(`i.load`,`it.load`)" bereiken?
Het gemiddelde van i.load en it.load? Dat kan niet. AVG accepteert maar 1 parameter, namelijk een kolomnaam. AVG berekent het gemiddelde van de opgegeven kolom over alle regels waarop gegroepeerd wordt.
Jij gebruikt geen GROUP BY, dus deze query zal 0 of 1 regel opleveren.
Was oorspronkelijk maar 1 tabel en heb de ` die eerst alleen om de colom namen stonden. Daarna na de comment van een user er helemaal omheen gezetquote:Op zondag 8 juli 2007 20:08 schreef SuperRembo het volgende:
2. Als je backticks gebruikt, gebruik ze dan goed. Dus niet `tabelnaam.kolomnaam`, maar `tabelnaam`.`kolomnaam`.
De 2 zijn kwa structuur exact het zelfde, alleen bevat _tmp de meest recente reccords die zijn toegevoegd. Om de zoveel tijd worden de reccords overgezet naar de andere tabel en word _tmp leeg gemaakt.quote:Op zondag 8 juli 2007 20:08 schreef SuperRembo het volgende:
3. Wat is de relatie tussen access_log_index en access_log_index_tmp? Hebben die geen id waar je op kan joinen?
Ow nog niet eens opgevallen, zat nog bij de error er voorquote:
quote:Op zondag 8 juli 2007 20:08 schreef SuperRembo het volgende:
5. Zet hier en daar een regeleinde in je query, dat leest makkelijker en daardoor maak je minder snel fouten.
In dat geval is het waarschijnlijk het snelst om 2 losse query's te doen en daar dan in php het gewogen gemiddelde van te nemen.quote:Op zondag 8 juli 2007 22:08 schreef WyriHaximus het volgende:
De 2 zijn kwa structuur exact het zelfde, alleen bevat _tmp de meest recente reccords die zijn toegevoegd. Om de zoveel tijd worden de reccords overgezet naar de andere tabel en word _tmp leeg gemaakt.
Ja daar zat ik ook al aan te denkenquote:Op zondag 8 juli 2007 22:16 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
In dat geval is het waarschijnlijk het snelst om 2 losse query's te doen en daar dan in php het gewogen gemiddelde van te nemen.
Yup was een maar een ideequote:Op zondag 8 juli 2007 22:24 schreef SuperRembo het volgende:
Dat lijkt me een verre van optimale oplossing.
1 2 3 4 5 6 | FROM (SELECT * FROM access_log_index UNION SELECT * FROM access_log_index_tmp) WHERE `time` > 0 AND `time` < 111111111111 |
1 2 3 4 5 | FROM (SELECT * FROM access_log_index WHERE `time` > 0 AND `time` < 111111111111 UNION SELECT * FROM access_log_index_tmp WHERE `time` > 0 AND `time` < 111111111111) |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |