Wat je in ieder geval kunt doen is het stukje van het bot wat je vastpakt, voor het bakken goed schoon te krabben, zodat je alleen bot overhoudt, geen vel/vlees.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:16 schreef Hik het volgende:
Ik ben niet zo'n kluiver...![]()
Vond het vroeger heerlijk om lekker met m'n handen te eten en van onder tot boven onder te zitten, maar naarmate je verder boven de 12 bent gaat die lol er toch een beetje vanaf...![]()
Nu wordt voor sommige gerechten gewerkt met kip-aan-bot. Had laatst een heerlijk gerecht met kippepoot, citroen en verse kruiden (eerst even aanbakken en dan in de oven...). Naderhand zit je dan toch weer te worstelen met zo'n bot.
Schijnbaar is kipfilet geen goed alternatief voor zo'n gerecht, omdat dat snel droog wordt. Maar is daar niets aan te doen, want het lijkt me toch wel heel makkelijk (en een stuk eleganter!)?
Dat is de manier, jaquote:Op maandag 2 juli 2007 18:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Niets lekkerder dan moddergare, gegrillde kippenvleugels.
Bloemige aardappels schillen en kwarten, op een ingevet bakblik leggen.
Kippenvleugels kruiden (gaat uitstekend door ze in een plastic zak te doen en dan kruiden erbij, schudden)
Kippenvleugels op de aardappelen leggen en een slordige 1 1/2 uur in de oven bij 175 graden.
Smullen
Idd, gewoon rustig de tijd geven om te garen. Werkt perfectquote:Op maandag 2 juli 2007 14:30 schreef blix het volgende:
Als je een kip echt goed gaar maakt, dan valt het vlees van het bot als je er een keer lelijk naar kijkt
Ik denk dat in de oven redelijk veel vocht verloren gaat, in de pan sudderen geldt wel, hoe langer hoe eerder het van het bot afvalt.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 10:04 schreef Hik het volgende:
Hmmm... ik weet niet wat ik dan niet goed heb gedaan, maar mijn kippenpoten () hebben 45 minuten in de oven gestaan en toen viel het vlees er nog verre vanaf hoor...
![]()
Probeer het eens 2 keer zo lang.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 10:04 schreef Hik het volgende:
Hmmm... ik weet niet wat ik dan niet goed heb gedaan, maar mijn kippenpoten () hebben 45 minuten in de oven gestaan en toen viel het vlees er nog verre vanaf hoor...
![]()
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:07 schreef Vanyel het volgende:
Gets! Ik vind het juist altijd zo jammer van mijn kip als ie zo gaar is dat alles van het bot valt. Ten eerste mis je dan het heerlijke kluifgenot en ten tweede doet het toch iets af aan de smaak!
Ja maar das niet die lekkere kipsmaak. Tuurlijk, af en toe heel lekker, zo'n stukje vlees met citroen/tijm/rozemarijnsmaak, kan ik enorm van genieten, maar op andere momenten moet mijn kip gewoon naar kip smaken.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:15 schreef hummus het volgende:
nee joh! Hoe langer de kip suddert/braadt/smoort/weet-ik-veel-als-er-maar-flink-smaak-en-vocht-bij-zit hoe meer smaak er juist aan komt te zitten!
Dat kan toch ook op de manier die ik voorstel? Alleen doe je dan slechts peper/zout bij de kip, braad je hem in boter en blus je af met water of bouillion.quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:55 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja maar das niet die lekkere kipsmaak. Tuurlijk, af en toe heel lekker, zo'n stukje vlees met citroen/tijm/rozemarijnsmaak, kan ik enorm van genieten, maar op andere momenten moet mijn kip gewoon naar kip smaken.
Supertip, dank je!quote:Op woensdag 4 juli 2007 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Om kipfilet sappig gaar te krijgen kan je de kipfilet kruiden naar smaak, en dan omwikkelen met vet ontbijtspek, of gerookt vetspek.
Deze doe je dan in een ovenvorm en braad je in de oven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |