abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51053877
Ik ga voor het eerst op mezelf wonen -in Nijmegen- en nu moet ik me dus aanmelden voor gas water en licht.

Water is simpel, dat kan maar bij 1 leverancierdinges en dat is Vitens. Snap alleen niet wat dat water for life precies inhoudt hier op de aanmeldingskaart en of het handig is om het automatisch af te laten schrijven of in termijnen (hoeveel ben je per maand kwijt aan water?)

Ik heb van de woningbouw zo'n kaart gekregen van de NUON, maar kan ik me eigenlijk ook bij andere electriciteitsleveranciers aanmelden? En zit er veel onderling verschil in prijs tussen de verschillende leveranciers?
Je kan ook kiezen voor natuurstroom bij NUON, maar dan bedoel je 16 cent meer per KWH. Is dat erg veel meer? Ik heb geen idee wat een KWH is? (zijn dat 3 druppels of is dat een halfuur douchen)
Ik wil opzich wel wat bijdragen aan het milieu maar ik wil toch ook wel liever het goedkoopst uitzijn want het wordt dalijk erg krap rondkomen.

En dan gas; waar kan ik dat allemaal afsluiten? Ik zie hier op de kaart van NUON iig dat NUON ook gas levert. Kan ik het het beste dan ook gewoon bij NUON doen?

Pff mn ouders willen allemaal dat ik dingen snel snel regel maar het gaat wel om mij en mijn geld, ik wil toch wel beetje weloverwogen te werk gaan...

Weet niet of dit topic hier het best op zn plaats is of in klussen en wonen of WGR
  maandag 2 juli 2007 @ 12:24:59 #2
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_51054185
Nuon is duur. Kijk voor het gemak eens op een prijsvergelijkingssite als gaslicht ofzo. Ook voor gas.
Blijf verre van de NUON!!!!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 2 juli 2007 @ 12:25:57 #3
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_51054214
mij lijkt het niet meer dan logisch dat je ouders je prima kunnen helpen in deze keuzes.. die hebben immers alle ervaring lijkt mij?

vraag anders eens rond in je 'al-op-zichzelf-wonende-vrienden' of ze je advies kunnen geven?
www.wildpianoz.nl Wild Pianoz Show.
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
  maandag 2 juli 2007 @ 12:26:11 #4
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_51054226
www.energiedirect.nl

staat een hele tabel met vergelijkingen op als t goed is. stroom=stroom en Nuon is duur....
  maandag 2 juli 2007 @ 12:28:55 #5
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_51054310
Energiedirect is/was zelf ook leverancier, maar daar kan je beter niet heengaan.
Als je gaat voor flexibele prijzen is op dit moment Essent de goedkoopste. Maar de verwachting is dat vanaf januari 2008 de prijzen weer flink zullen stijgen.
Als je direct een vast contract wilt afsluiten (ik zou persoonlijk nog even wachten) is waarschijnlijk een andere aanbieder goedkoper.
pi_51054419
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:25 schreef RecomServ het volgende:
mij lijkt het niet meer dan logisch dat je ouders je prima kunnen helpen in deze keuzes.. die hebben immers alle ervaring lijkt mij?

vraag anders eens rond in je 'al-op-zichzelf-wonende-vrienden' of ze je advies kunnen geven?
Mn ouders zeggen 'stroom is stroom, meld je nou maar aan dan kunnen we vandaag tenminste verf gaan halen, stomme onzin. Wij hebben ook NUON. T maakt toch niet uit waar je zit'

Dus dat schiet niet echt op.....kben zelf meer een 'eerst-ff-kijk-en-vergelijk-type' . Tnx voor de tips iig. Ik kijk vnvnd wel ff rond op internet dan, dan wacht ik nog wel ff met aanmelden tot morgen ofzo.

Hoelang kan ik eigenlijk nog wachten met aanmelden? Ik heb op 19 juni de sleutel gekregen en vorige week dinsdag de 26e juni is de stroom voor het eerst aangezet (ik was op vakantie) omdat die bouwvakkers licht moesten hebben, dus er is al verbruik geweest.

En kun je als je in Nijmegen woont (nuon is hier geloof ik wel hoofdleverancier?) dan wel makkelijk naar iets als Essent ofzo gaan? Tis toch beetje regio gebonden enzo ook of niet?
pi_51054447
Was er ook niet zo'n leverancier waarbij de stroomprijs een aantal jaar vast bleef staan?
  maandag 2 juli 2007 @ 12:37:37 #8
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_51054572
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:32 schreef Verhuisdoos het volgende:

[..]

Mn ouders zeggen 'stroom is stroom, meld je nou maar aan dan kunnen we vandaag tenminste verf gaan halen, stomme onzin. Wij hebben ook NUON. T maakt toch niet uit waar je zit'

Dus dat schiet niet echt op.....kben zelf meer een 'eerst-ff-kijk-en-vergelijk-type' . Tnx voor de tips iig. Ik kijk vnvnd wel ff rond op internet dan, dan wacht ik nog wel ff met aanmelden tot morgen ofzo.

Hoelang kan ik eigenlijk nog wachten met aanmelden? Ik heb op 19 juni de sleutel gekregen en vorige week dinsdag de 26e juni is de stroom voor het eerst aangezet (ik was op vakantie) omdat die bouwvakkers licht moesten hebben, dus er is al verbruik geweest.

En kun je als je in Nijmegen woont (nuon is hier geloof ik wel hoofdleverancier?) dan wel makkelijk naar iets als Essent ofzo gaan? Tis toch beetje regio gebonden enzo ook of niet?
Je moet je binnen 10 dagen aanmelden, eigenlijk. Meestal nemen ze het niet zo nauw, soms wel. Als je in Nijmegen woont maakt het helemaal geen verschil bij welke leverancier je zit. Het netwerk (bij jou continuon) en de leverancier zijn niet meer aan elkaar gebonden.
  maandag 2 juli 2007 @ 12:39:23 #9
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_51054641
En dat met die vaste stroomprijs kan bij alle leverancier, maar raad ik jou als particulier nu niet aan. De prijzen zijn nu nog relatief laag met flexiblele contacten. Misschien dat je over een paar maanden kunt orienteren op een vaste stroomrprijs, maar nu niet doen.
Ik heb net vorige week voor een klant geinformeerd wat de laagste flexibele stroomrprijs is op het moment, en die biedt essent aan.
pi_51056200
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:37 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Je moet je binnen 10 dagen aanmelden, eigenlijk. Meestal nemen ze het niet zo nauw, soms wel. Als je in Nijmegen woont maakt het helemaal geen verschil bij welke leverancier je zit. Het netwerk (bij jou continuon) en de leverancier zijn niet meer aan elkaar gebonden.
10 dagen na het eerste verbruik dan dus? Of 10 dagen nadat je de sleutel krijgt? Ja ik baal wel een beetje dat men in de tijd dat ik er niet was (en ik woon er nu nog steeds niet moet nog heel veel gebeuren) de stroom al heeft aangezet...
pi_51056229
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:28 schreef Tinkepink het volgende:
Als je direct een vast contract wilt afsluiten (ik zou persoonlijk nog even wachten) is waarschijnlijk een andere aanbieder goedkoper.
Je zit toch sowieso minimaal een jaar aan ze vast?
  maandag 2 juli 2007 @ 13:35:55 #12
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_51056298
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:31 schreef Verhuisdoos het volgende:

[..]

10 dagen na het eerste verbruik dan dus? Of 10 dagen nadat je de sleutel krijgt? Ja ik baal wel een beetje dat men in de tijd dat ik er niet was (en ik woon er nu nog steeds niet moet nog heel veel gebeuren) de stroom al heeft aangezet...
wat raar, dan zou dat adres toch al ergens onder contract moeten zijn, of bij de vorige 'eigenaar' of al op jouw naam...?

is het huur of koop?

want ik zou zeggen dat het er bij huur inzit.

inderdaad 10 dagen van te voren aanmelden in elk geval.

En bij koop is het als het goed is genoteerd, de meterstand. vanaf die stand betaal jij dus.
pi_51057062
Nou, toch maar ff aangemeld bij NUON voor gas en electra. Want ik dacht dus dat je bij electra net als bij bijv. internetproviders meteen een jaar aan ze vastzat, maar dat is dus helemaal niet zo. Je kan gewoon per maand overstappen.
In dit geval voor nu maar even voor NUON gekozen, ben ik tenminste -op tijd- ergens aangemeld en kan ik op mn gemak nog wel uitzoeken welke nu echt goedkoper is en evt. dan alsnog overstappen.

Ik ben echt een newbie wat al dit soort dingen betreft; ik dacht bijv. ook dat je gewoon elke maand een automatische incasso maand kreeg (of een rekening) van je daadwerkelijke verbruik van die maand, maar je betaalt dus een vast bedrag per maand elke maand en dat is het bedrag van de vorige bewoner.
En dan krijg je aant eind van het jaar een jaarafrekening en mocht je dan veel minder hebben gebruikt dan die vorige bewoner dan krijg je geld terug en heb je zelf meer gebruikt dan moet je bijbetalen.

Maar volgens mij kon je dan in de eerste brief ofzo die je van NUON krijgt met daarin het termijnbedrag wel zelf dat laten veranderen als dat bedrag heel erg afwijkt van wat je zelf denkt te gaan verbruiken.
Maarja daar heb ik dus weer de ballen verstand van, ik heb nog nooit op mezelf gewoond dus ik heb geen idee wat ik zal gaan verbruiken.
Ik hoopte op hooguit 75 euro voor gas water en licht bij elkaar maar dat zal wel weer vies tegenvallen en veel meer zijn.
  maandag 2 juli 2007 @ 14:02:14 #14
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_51057150
nou als je in je upje woont en niet onnodig stroom verbruikt valt dat reuze mee.. wij met tween betalen 46 euro als voorschot bij de essent en laat ze het maar voor je uitrekenen hoor das een zorg minder.
pi_51057443
Inderdaad, maandelijks betaal je een voorschot wat aan het einde van het jaar (of halverwege, afhankelijk van leverancier) wordt verrekend met je daadwerkelijke verbruik. De hoogte van dit voorschot mag je wijzigen, maar je kan dus beter wat hoger zitten, dan krijg je wellicht nog wat terug

Nog over je water; ik weet niet hoe breed je zit, maar dien anders zo snel mogelijk nadat je de papieren hiervan hebt ontvangen een verzoek om kwijtschelding van gemeentelijke belastingen en rioolheffing (of zoiets) in.
Zelf betaal ik per twee maanden en betaal bijna 90 euro waarvan een paar euro voor waterverbruik, de rest is puur belastingen en heffingen.
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_51057866
Er zijn inderdaad goedkopere aanbieders, maar die leveren wel vaker problemen met verkeerde meterstanden en problemen als je van ze af wilt. Verdiep je daar dus goed in als je wat anders wilt. kijk voor de gein eens op het forum van Trosradar.
pi_51058169
quote:
Op maandag 2 juli 2007 14:10 schreef Lolaatje het volgende:
Inderdaad, maandelijks betaal je een voorschot wat aan het einde van het jaar (of halverwege, afhankelijk van leverancier) wordt verrekend met je daadwerkelijke verbruik. De hoogte van dit voorschot mag je wijzigen, maar je kan dus beter wat hoger zitten, dan krijg je wellicht nog wat terug

Nog over je water; ik weet niet hoe breed je zit, maar dien anders zo snel mogelijk nadat je de papieren hiervan hebt ontvangen een verzoek om kwijtschelding van gemeentelijke belastingen en rioolheffing (of zoiets) in.
Zelf betaal ik per twee maanden en betaal bijna 90 euro waarvan een paar euro voor waterverbruik, de rest is puur belastingen en heffingen.
90 euro??! O help daar heb ik ook nog helemaal niet op gerekend, dat dat zoveel zou zijn. Ik had voor alles bij elkaar gerekend op miss eenmalig een keer 60 euro per jaar ofzo voor afvalheffing of iets en een paar euro per maand voor rioolrecht en dat soort ongein.
Dat hoop ik toch niet zoveel.....dan houd ik nog maar 150 euro ofzo over na al mn vaste lasten. En daar moet ik dan van eten, kleren kopen, toiletspullen, huish. artikelen, reizen naar mn vriendje van bekostingen en sparen/ leuke dingen doen

Vrijstelling ga ik dan zeker wel proberen ja, maar daar heb ik denk ik toch geen recht op. Ik heb ook al geen recht op huurtoeslag omdat ik daar 'teveel' voor verdien (gemiddeld 1200 netto maarja) en ook geen recht op belastingteruggave.

Maar ik woon in een flatje in een volksbuurt, is al die belastingenzooi dan niet een stuk minder dan als je in een vrijstaand huis ergens woont ofzo, of maakt dat niet uit?

Weet iemand hoe duur de belastingen van dit soort dingen in Nijmegen zijn? En kun je dit ergens nazoeken?
  maandag 2 juli 2007 @ 14:34:14 #18
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_51058385
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:32 schreef Verhuisdoos het volgende:

[..]

Je zit toch sowieso minimaal een jaar aan ze vast?
Nee, niet als je een flexibel contract afsluit. Maar pas op, ze willen dat je een jaarcontract afsluit, maar dat hoeft helemaal niet!!!!!!
Daarnaast is het toch echt aanmelden binnen 10 dagen na verhuizing. Doe je dat niet, dan krijg je vaak een bericht van netbeheer dat je nog 10 dagen hebt om je aantemelden. Vaak hoor je ook niets.

Tussen een verhuizing afsluiten doen ze niet. Je krijgt gewoon stroom geleverd, ook zonder contract. Pas als je weigert een nieuw contract af te sluiten kan je worden afgesloten.
pi_51058502
quote:
Op maandag 2 juli 2007 14:02 schreef Swiffer het volgende:
nou als je in je upje woont en niet onnodig stroom verbruikt valt dat reuze mee.. wij met tween betalen 46 euro als voorschot bij de essent en laat ze het maar voor je uitrekenen hoor das een zorg minder.
Kheb net ff de vrouw gebeld die voor mij de woning huurde (ken ik toevallig) en die betaalde rond de 90 euro voor gas en electra (waar ze ook zuinig mee was; spaarlampen en niet onnodig licht laten branden en dingen uitzetten ipv op standby. Had ook alleenhuishouden).....kut zeg dat valt dan weer vies tegen. Ik had gehoopt op 75-100 euro voor gas water en licht bij elkaar, incl waterschapsbelastingen/ rioolrecht etc. Maarja.
pi_51058974
ff gekeken voor die belastingen:

40,74 euro afvalstoffenheffing (staat op de site van nijmegen). Ik mag hopen dat dit per jaar is en niet per maand?

2,37 euro per 2500 euro WOZ waarde van je woning aan rioolrecht geloof ik, en dan moet je dat weer met iets vermenigvuldigen.
Ik neem aan dat dit ook per jaar is. Maar volgens mij is dit dus nog best duur? Geen idee hoeveel mijn woning waard is. Tis een flatwoning van 325 euro per maand, gebouwd in jaren '50/'60. 2 minislaapkamers, een minidouche maar wel grote woonkamer.
  maandag 2 juli 2007 @ 14:53:55 #21
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_51059102
Ben je nog een student?
Ik ben lelijk.
  maandag 2 juli 2007 @ 15:19:17 #22
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_51059996
Liever Verhuisdoos, heb je je eigenlijk wel voorbereid op het alleen wonen? Het leven is namelijk erg duur zoals je nu merkt!
Als je toch dingen gaat uitzoeken, informeer dan ook eens bij de gemeente of en voor welke subsidies je in aanmerking komt.
  maandag 2 juli 2007 @ 15:43:33 #23
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_51060754
http://www.nibud.nl/testenspel/index.php?subject=spel&id=76&subject_extra=Persoonlijk+Budgetadvies

doe de budgettest en je weet hoe ver je ongeveer kan springen, daar staan praktisch alle dingen in die je zo zou vergeten.
pi_51061026
quote:
Op maandag 2 juli 2007 14:50 schreef Verhuisdoos het volgende:
ff gekeken voor die belastingen:

40,74 euro afvalstoffenheffing (staat op de site van nijmegen). Ik mag hopen dat dit per jaar is en niet per maand?

2,37 euro per 2500 euro WOZ waarde van je woning aan rioolrecht geloof ik, en dan moet je dat weer met iets vermenigvuldigen.
Ik neem aan dat dit ook per jaar is. Maar volgens mij is dit dus nog best duur? Geen idee hoeveel mijn woning waard is. Tis een flatwoning van 325 euro per maand, gebouwd in jaren '50/'60. 2 minislaapkamers, een minidouche maar wel grote woonkamer.
Als het goed is hoef je geen rioolrecht te betalen als huurder zijnde. Even de gemeente bellen, die kunnen je dat zo vertellen.

Wel afvalstoffenheffing. Daar heb je meestal een vast deel (dat is in mijn geval 159 euro per jaar, is voor iedereen gelijk in mijn gemeente) en daarbovenop nog de variabele kosten. Dus per vuilniszak of per aangeboden container. Ik betaal 2.40 per zak.

Verder moet ik ook nog vervuilingsblaaaa betalen aan het waterschap, geen idee of iedereen dat moet, en dat is zo'n 80 euro per jaar.

Ik zou nog eens goed rekenen of je echt geen huurtoeslag krijgt, ik verdien ook rond de 1200 netto en krijg wél huursubsidie (mijn kale huur is wel hoger, 430 euro).

Overigens kom ik prima rond, ik heb zelfs een auto (oke, die gebruik ik niet veel, maar toch).

Kijk ook eens op de site van het Nibud voor bedragen van boodschappen enzo. Heb ik veel aan gehad!
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_51061112
En als je een budget maakt, ruim naar boven afronden Dat scheelt
Denk ook aan een inboedelverzekering en een WA-verzekering. En je zorgverzekering (eventueel zorgtoeslag)
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 2 juli 2007 @ 15:55:58 #26
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_51061154
Staat allemaal in dat budget ding
pi_51061511
quote:
Op maandag 2 juli 2007 15:55 schreef Swiffer het volgende:
Staat allemaal in dat budget ding
Jaaa maar dat is intimiderend enzo
Ik heb zelf allerlei kladblaadjes vol zitten pennen indertijd
  maandag 2 juli 2007 @ 16:18:30 #28
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_51061897
intimiderend??

vond juist van niet... maar goed ieder zijn meug he
pi_51062089
quote:
Op maandag 2 juli 2007 16:18 schreef Swiffer het volgende:
intimiderend??

vond juist van niet... maar goed ieder zijn meug he
Ik heb dyscalculie, dus die rijen cijfers zijn een beetje moeilijk te verwerken voor me.
Vandaar ook dat ik voordat ik op mezelf ging eerst goed heb zitten rekenen, ik ben als de dood dat ik niet rondkom ofzo.

Wat nergens op slaat want het gaat prima tot nu toe. Ik heb de site wel goed kunnen gebruiken om ongeveer mijn boodschappen per maand te kunnen berekenen. EN er de tip van de ziektekosten vanaf gehaald (was iets met bepaalde ziektekosten die je kon aftrekken etc.).

Maar dat is een beetje oftopic
  maandag 2 juli 2007 @ 16:34:51 #30
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_51062346
oooh ik snap hem, wist ik niet...

maar inderdaad OT ik ben benieuwd wat TS zegt.
pi_51066012
quote:
Op maandag 2 juli 2007 15:52 schreef Syrena het volgende:

[..]

Wel afvalstoffenheffing. Daar heb je meestal een vast deel (dat is in mijn geval 159 euro per jaar, is voor iedereen gelijk in mijn gemeente) en daarbovenop nog de variabele kosten. Dus per vuilniszak of per aangeboden container. Ik betaal 2.40 per zak.
Hmm, bij Nijmegen staat geloof ik afvalstoffenheffing 40,74. Maar dat lijkt me dan wel erg weinig in vergelijking met jou. Dan vraag ik me af of die 40,74 toch niet per kwartaal of per maand is ofzo.
Nijmegen is dacht ik wel erg duur qua gemeentelijke belastingszooi dus zou me niks verbazen als het per maand blijkt te zijn
Ik geloof dat je in Nijmegen trouwens 0,77 ct betaalt voor een zak. Maar t kan dus nog duurder :-/

Zorgtoeslag krijg ik gelukkig wel, 36 euro per maand ofzo. Maar ik zat me laatst af te vragen of dat wel klopt (met mijn 1550 bruto/ 1200 netto per maand). Volgens mij is het gebaseerd op een jaarloon van 10.000 en ik verdien nu bruto het dubbele.
Ik zou denk ik veel minder moeten krijgen of niks? Dat wordt vrees ik terugbetalen ah eind vh jaar...
pi_51067128
Je kunt een proefberekening doen op de site van de belastingdienst. Je moet uitgaan van je belastbaar inkomen, dus het bedrag dat je aan de belastingdienst opgeeft. Het gaat er dan om wat je dit jaar denkt te gaan verdienen in totaal.

Ik bereken mijn jaarinkomen door mijn nettoloon x 14 te doen (ivm vakantiegeld en eindejaarsuitkeringen).
pi_51067506
quote:
Op maandag 2 juli 2007 15:43 schreef Swiffer het volgende:
http://www.nibud.nl/testenspel/index.php?subject=spel&id=76&subject_extra=Persoonlijk+Budgetadvies

doe de budgettest en je weet hoe ver je ongeveer kan springen, daar staan praktisch alle dingen in die je zo zou vergeten.
Hmm ik kom uit op rond de 850 euro per maand aan vaste lasten. Ik heb het wel ruim gehouden dan zit ik er iig niet onder.
Dan houd ik nog ongeveer 300 euro per maand over voor eten+drinken, kleding, reizen, huisinrichting, schoonmaakmiddelen, onvergoede ziekenkosten, toiletspullen, leuke dingen, sparen etc.
Is dat eigenlijk normaal of zit ik hiermee op uitkerings/ bijstandsniveau?
Dat wordt krap :-p Ik woon nu thuis, betaal mn ziekenkosten en 100 kostgeld en wat eigen boodschappen en mn toiletspullen en mn vriendje is een grote kostenpost -en ook het reizen ernaartoe-, maar voorderest heb ik echt onwijs veel geld over eigenlijk (toch geef ik niet veel uit en kom ik toch niet aan sparen ofzo toe).

Ff een overzicht van mn berekening:

INKOMSTEN
Inkomen: 1200
(zorgtoeslag 36 euro maar dat moet eigenlijk 0 zijn denk ik met mijn inkomen dus dat tel ik niet mee)

UITGAVEN

Huur: 320
Servicekosten: 5
Gas/ licht: 90
Water: 10
Afvalstoffenheffing: 42
Riool: 45
Waterschapsheffing: 10
TV/ internet/ telefoon: 50
Telefoontikken: 25
Mobiel: 50
Ziekenfonds: 112
Inboedel+WA: 10
IB groep schuld: 50
Abbo Tv gids of krant: 25

En dan maar hopen dat het meevalt en ik toch iets meer overhoud dan die 75-60 euro per week Damn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Verhuisdoos op 02-07-2007 19:17:57 ]
pi_51067924
'Huiseigenaren van wie de woning is aangesloten op het gemeentelijk riool, betalen rioolrecht.'

Dat staat op een site over rioolrecht. Ben je als je huurt ook huiseigenaar of alleen als je koopt en het huis echt van jou is?
In geval van het laatse hoef je dus als huurder blijkbaar idd geen rioolrecht te betalen...hoop ut.
  maandag 2 juli 2007 @ 19:28:18 #35
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_51068216
Die heffingen en belastingen vallen als je huurder bent vaak wel mee. Hoe en wat precies kan ik je ook niet vertellen, vaak wordt een deel geincasseerd door de gemeente, een deel door het waterschap en een deel door het energiebedrijf, maar ik denk dat je dat nu behoorlijk aan de ruime kant hebt geschat. Maar goed, dan kan het alleen maar meevallen
Als je daarnaast zou willen besparen dan zou ik dat op je telefoonkosten proberen te doen, die zijn in totaal best hoog, en geen krant of tvgids nemen.
  maandag 2 juli 2007 @ 19:40:53 #36
16715 Mylene
*schatje*
pi_51068725
LIF >>> WGR
pi_51068756
Ik had wel veel gespaard voor de inrichting etc. dus dat hoefde ik niet in mijn budget op te nemen.
Mijn vaste lasten zijn zo'n 890 euro per maand, exclusief de treinkaartjes naar mijn lief en exclusief boodschappen (overigens inclusief 100 euro sparen).

De gemeentelijke belastingen heb ik hierbij niet meegeteld, die aanslag komt maar 1x per jaar en dan betaal ik die in termijnen. Zou ik die wel meetellen dan wordt het bedrag zo'n 25 euro per maand hoger.
  maandag 2 juli 2007 @ 20:29:25 #38
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_51070714
quote:
Op maandag 2 juli 2007 19:12 schreef Verhuisdoos het volgende:

Een rijtje uitgaven
Is helemaal niet verkeerd hoor. WIj hebben 600 voor 4 personen en redden het er makkelijk mee.
  maandag 2 juli 2007 @ 21:09:59 #39
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_51072416
DELTA is een prima leverancier voor elektriciteit.

Concurerende prijzen maar daarnaast ook nog een prima klantenservice die tenminste te bereiken is via een gratis nummer ipv een dure betaalde lijn. (waar je dan ook nog vaak in de wacht mag staan)
.
..
...
....
pi_51073694
Ik zag trouwens dat ik toch nog recht had op zorgtoeslag, 27 eurie als het goed is toch nog wel met mijn 20.000 euro (wat overigens ook vrij aan de ruime kant is volgens mij)
pi_51106422
Ik heb de aanslagen van mijn water er nog even bijgepakt en voor afvalstoffenheffing + rioolrecht ben ik in totaal 365 euro per jaar kwijt, voor verontreinigingsheffing e.d. 105 euro per jaar.
Dat is dus inbegrepen bij die 90 euro per twee maanden.

Dit zal best wat verschillen per gemeente, maar zo'n groot verschil? Staat er geen periode op de aanslag?
Nou ja, des te beter natuurlijk wanneer het voor jou zo weinig per jaar zou zijn

Je hebt je zo te merken wel flink verkeken op een aantal zaken, maar met 75 euro per week zou je het prima moeten kunnen redden.

En weet je zeker dat je geen recht hebt op huurtoeslag?
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_51106909
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:35 schreef Verhuisdoos het volgende:
Ik zag trouwens dat ik toch nog recht had op zorgtoeslag, 27 eurie als het goed is toch nog wel met mijn 20.000 euro (wat overigens ook vrij aan de ruime kant is volgens mij)
Dat is idd wel enorm ruim ja. Denk dat je eerder rond de 16.500 zit.
Ze betalen je niks terug als je zelf een te hoge schatting gemaakt hebt. Alleen als je te laag schat moet je terugbetalen (ja lekker oneerlijk )
  woensdag 4 juli 2007 @ 10:17:48 #43
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_51121377
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:59 schreef Verhuisdoos het volgende:
In dit geval voor nu maar even voor NUON gekozen, ben ik tenminste -op tijd- ergens aangemeld en kan ik op mn gemak nog wel uitzoeken welke nu echt goedkoper is en evt. dan alsnog overstappen.
Lol, precies hetzelfde gedaan hier. En sindsdien zit ik nog steeds bij UnitedConsumers/COGas. Ik ben te beroerd om het allemaal uit te zoeken, en de prijs is in mijn ogen billijk.
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_51142913
Valt me ook erg tegen al die bedragen. En dat is hetgene wat je huurt nog goedkoop ook vind ik.
Slapelopze nachten? Daar lig ik niet wakker van....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')