Mn ouders zeggen 'stroom is stroom, meld je nou maar aan dan kunnen we vandaag tenminste verf gaan halen, stomme onzin. Wij hebben ook NUON. T maakt toch niet uit waar je zit'quote:Op maandag 2 juli 2007 12:25 schreef RecomServ het volgende:
mij lijkt het niet meer dan logisch dat je ouders je prima kunnen helpen in deze keuzes.. die hebben immers alle ervaring lijkt mij?
vraag anders eens rond in je 'al-op-zichzelf-wonende-vrienden' of ze je advies kunnen geven?
Je moet je binnen 10 dagen aanmelden, eigenlijk. Meestal nemen ze het niet zo nauw, soms wel. Als je in Nijmegen woont maakt het helemaal geen verschil bij welke leverancier je zit. Het netwerk (bij jou continuon) en de leverancier zijn niet meer aan elkaar gebonden.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:32 schreef Verhuisdoos het volgende:
[..]
Mn ouders zeggen 'stroom is stroom, meld je nou maar aan dan kunnen we vandaag tenminste verf gaan halen, stomme onzin. Wij hebben ook NUON. T maakt toch niet uit waar je zit'
Dus dat schiet niet echt op.....kben zelf meer een 'eerst-ff-kijk-en-vergelijk-type' . Tnx voor de tips iig. Ik kijk vnvnd wel ff rond op internet dan, dan wacht ik nog wel ff met aanmelden tot morgen ofzo.
Hoelang kan ik eigenlijk nog wachten met aanmelden? Ik heb op 19 juni de sleutel gekregen en vorige week dinsdag de 26e juni is de stroom voor het eerst aangezet (ik was op vakantie) omdat die bouwvakkers licht moesten hebben, dus er is al verbruik geweest.
En kun je als je in Nijmegen woont (nuon is hier geloof ik wel hoofdleverancier?) dan wel makkelijk naar iets als Essent ofzo gaan? Tis toch beetje regio gebonden enzo ook of niet?
10 dagen na het eerste verbruik dan dus? Of 10 dagen nadat je de sleutel krijgt? Ja ik baal wel een beetje dat men in de tijd dat ik er niet was (en ik woon er nu nog steeds niet moet nog heel veel gebeuren) de stroom al heeft aangezet...quote:Op maandag 2 juli 2007 12:37 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Je moet je binnen 10 dagen aanmelden, eigenlijk. Meestal nemen ze het niet zo nauw, soms wel. Als je in Nijmegen woont maakt het helemaal geen verschil bij welke leverancier je zit. Het netwerk (bij jou continuon) en de leverancier zijn niet meer aan elkaar gebonden.
Je zit toch sowieso minimaal een jaar aan ze vast?quote:Op maandag 2 juli 2007 12:28 schreef Tinkepink het volgende:
Als je direct een vast contract wilt afsluiten (ik zou persoonlijk nog even wachten) is waarschijnlijk een andere aanbieder goedkoper.
wat raar, dan zou dat adres toch al ergens onder contract moeten zijn, of bij de vorige 'eigenaar' of al op jouw naam...?quote:Op maandag 2 juli 2007 13:31 schreef Verhuisdoos het volgende:
[..]
10 dagen na het eerste verbruik dan dus? Of 10 dagen nadat je de sleutel krijgt? Ja ik baal wel een beetje dat men in de tijd dat ik er niet was (en ik woon er nu nog steeds niet moet nog heel veel gebeuren) de stroom al heeft aangezet...
90 euro??! O help daar heb ik ook nog helemaal niet op gerekend, dat dat zoveel zou zijn. Ik had voor alles bij elkaar gerekend op miss eenmalig een keer 60 euro per jaar ofzo voor afvalheffing of iets en een paar euro per maand voor rioolrecht en dat soort ongein.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:10 schreef Lolaatje het volgende:
Inderdaad, maandelijks betaal je een voorschot wat aan het einde van het jaar (of halverwege, afhankelijk van leverancier) wordt verrekend met je daadwerkelijke verbruik. De hoogte van dit voorschot mag je wijzigen, maar je kan dus beter wat hoger zitten, dan krijg je wellicht nog wat terug![]()
Nog over je water; ik weet niet hoe breed je zit, maar dien anders zo snel mogelijk nadat je de papieren hiervan hebt ontvangen een verzoek om kwijtschelding van gemeentelijke belastingen en rioolheffing (of zoiets) in.
Zelf betaal ik per twee maanden en betaal bijna 90 euro waarvan een paar euro voor waterverbruik, de rest is puur belastingen en heffingen.
Nee, niet als je een flexibel contract afsluit. Maar pas op, ze willen dat je een jaarcontract afsluit, maar dat hoeft helemaal niet!!!!!!quote:Op maandag 2 juli 2007 13:32 schreef Verhuisdoos het volgende:
[..]
Je zit toch sowieso minimaal een jaar aan ze vast?
Kheb net ff de vrouw gebeld die voor mij de woning huurde (ken ik toevallig) en die betaalde rond de 90 euro voor gas en electra (waar ze ook zuinig mee was; spaarlampen en niet onnodig licht laten branden en dingen uitzetten ipv op standby. Had ook alleenhuishouden).....kut zeg dat valt dan weer vies tegen. Ik had gehoopt op 75-100 euro voor gas water en licht bij elkaar, incl waterschapsbelastingen/ rioolrecht etc. Maarja.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:02 schreef Swiffer het volgende:
nou als je in je upje woont en niet onnodig stroom verbruikt valt dat reuze mee.. wij met tween betalen 46 euro als voorschot bij de essent en laat ze het maar voor je uitrekenen hoor das een zorg minder.
Als het goed is hoef je geen rioolrecht te betalen als huurder zijnde. Even de gemeente bellen, die kunnen je dat zo vertellen.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:50 schreef Verhuisdoos het volgende:
ff gekeken voor die belastingen:
40,74 euro afvalstoffenheffing (staat op de site van nijmegen). Ik mag hopen dat dit per jaar is en niet per maand?
2,37 euro per 2500 euro WOZ waarde van je woning aan rioolrecht geloof ik, en dan moet je dat weer met iets vermenigvuldigen.
Ik neem aan dat dit ook per jaar is. Maar volgens mij is dit dus nog best duur? Geen idee hoeveel mijn woning waard is. Tis een flatwoning van 325 euro per maand, gebouwd in jaren '50/'60. 2 minislaapkamers, een minidouche maar wel grote woonkamer.
Jaaa maar dat is intimiderend enzoquote:
quote:Op maandag 2 juli 2007 16:18 schreef Swiffer het volgende:
intimiderend??
vond juist van niet... maar goed ieder zijn meug he
Hmm, bij Nijmegen staat geloof ik afvalstoffenheffing 40,74. Maar dat lijkt me dan wel erg weinig in vergelijking met jou. Dan vraag ik me af of die 40,74 toch niet per kwartaal of per maand is ofzo.quote:Op maandag 2 juli 2007 15:52 schreef Syrena het volgende:
[..]
Wel afvalstoffenheffing. Daar heb je meestal een vast deel (dat is in mijn geval 159 euro per jaar, is voor iedereen gelijk in mijn gemeente) en daarbovenop nog de variabele kosten. Dus per vuilniszak of per aangeboden container. Ik betaal 2.40 per zak.
Hmm ik kom uit op rond de 850 euro per maand aan vaste lasten. Ik heb het wel ruim gehouden dan zit ik er iig niet onder.quote:Op maandag 2 juli 2007 15:43 schreef Swiffer het volgende:
http://www.nibud.nl/testenspel/index.php?subject=spel&id=76&subject_extra=Persoonlijk+Budgetadvies
doe de budgettest en je weet hoe ver je ongeveer kan springen, daar staan praktisch alle dingen in die je zo zou vergeten.
Is helemaal niet verkeerd hoor. WIj hebben 600 voor 4 personen en redden het er makkelijk mee.quote:
Dat is idd wel enorm ruim ja. Denk dat je eerder rond de 16.500 zit.quote:Op maandag 2 juli 2007 21:35 schreef Verhuisdoos het volgende:
Ik zag trouwens dat ik toch nog recht had op zorgtoeslag, 27 eurie als het goed is toch nog wel met mijn 20.000 euro (wat overigens ook vrij aan de ruime kant is volgens mij)![]()
Lol, precies hetzelfde gedaan hier. En sindsdien zit ik nog steeds bij UnitedConsumers/COGas. Ik ben te beroerd om het allemaal uit te zoeken, en de prijs is in mijn ogen billijk.quote:Op maandag 2 juli 2007 13:59 schreef Verhuisdoos het volgende:
In dit geval voor nu maar even voor NUON gekozen, ben ik tenminste -op tijd- ergens aangemeld en kan ik op mn gemak nog wel uitzoeken welke nu echt goedkoper is en evt. dan alsnog overstappen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |