Lees het levensverhaal alleen als het je boeit, scrolll anders door naar onder
quote:
Ik ben een vrouw van 22, woon in de randstad, al mijn hele leven en ik ga het roer omgooien (nee, geen kansloze boerderij in Mexico kopen om die om te bouwen en dat uit laten zenden op SBS6).
Eigenlijk heb ik mij nooit helemaal top gevoeld, tot aan de laatste paar maanden.
De basisschool en middelbare school stonden in het teken van gepest worden. Ik was nou eenmaal anders (ouwelijker) en weigerde met de groep mee te doen als ik dat niet leuk vond. Dit resulteerde in allerlei depressieve neigingen (krassen, zelfmoordpogingen/gedachtes en 'losbandig gedrag'). Dit laatste duurde vanaf de 4e klas tot de tweede keer zesde klas: yay
![]()
eindelijk mijn gymnasium diploma.. en nu?
![]()
Ik wist totaal niet wat ik wilde met mijn leven, maar duidelijk werd dat van mij verwacht werd dat je met een gymnasium diploma gaat studeren: dus, mij aangemeld in Leiden, en een jaar weggegooid met twee studies die totaal niet bij mij pastten.
Wel had ik inmiddels een eigen huurhuisje, dus de deur uit, en dat gaf mij veel vrijheid en de kans om 'het zelf te doen', dit heeft mij echt wel meer zelfvertrouwen gegeven: ik kon best voor mezelf zorgen.
Na bijna een jaar universiteit de studie(s --> heb er twee in een jaar geprobeerd) aan de kant geschoven en gaan werken. Dit was mei 2005.
Sindsdien ik weet niet hoeveel baantjes gehad, uitzendwerk, op contractbasis, van ABN-Amro tot advocatenkantoor en van Zorguren inkloppen tot mijn 'huidige' baan bij een woningcorporatie, als administratief medewerker sinds september 2006.
En die baan ben ik nu ook kwijt.. ze moeten me niet, ze moeten me nergens, omdat ik te bijdehand ben, te 'slim' ben en teveel wil... ik moest het maar in een hogere functie proberen.. maarja, die hadden ze niet voor me..en na een ontzettend naar confilict (zie
Conflict op het werk --> heb ik juridisch gezien een kans? ) was duidelijk dat ze me echt wilden lozen, alweer...
![]()
terwijl ik me daar 9 maanden uit de naad heb gewerkt, mijn best heb gedaan, overgewerkt, terwijl mijn collega (die gelijk met mij begon) geen stap harder loopt dan strikt noodzakelijk (om half 5 staat d'r pc al uit en pakt ze d'r tas in) al in mei een vast contract had
![]()
maargoed, met frustratie kom je niet ver..
Vrienden had ik, heb ik gedumpt (of was het andersom) omdat ze totaal niet boeiend waren (of zij mij een zeur vonden met mijn depressieve gedrag), en sinds ik motor ben gaan rijden heel veel leuke nieuwe mensen leren kennen, waaronder mijn lieve vriend, die het nu alweer een half jaar met mij uithoudt..
![]()
En dan komt het helemaal opnieuw beginnen eindelijk aan bod..
Zit je dan, zonder baan per 1 september.. je bent het zat om afgezeken te worden op het werk, elk baantje via het uitzendbureau maar aan te nemen omdat je je huur toch moet betalen enzo...-O-
Dus nu gaat het roer om.. Ik ga naar Arnhem verhuizen, vanuit Den Haag.
Zeg mijn huur op en ben daar nu een woning aan het zoeken.. mijn vriend woont in Nijmegen.. dus dat is ook nog eens lekker dichtbij.. Ik ga voltijd studeren, dus financieel flink achteruit, qua woonruimte flink erop achteruit waarschijnlijk.. en ik vind het leuk..
maar ook DOODENG!!!!
![]()
Heb er zin in, ga ervoor en ben van plan deze studie af te ronden (weet precies wat ik er mee wil worden/doen) maar ineens zoveel nieuwe dingen, nieuwe mensen, nieuw leven.. gaat het allemaal wel lukken, maak ik daar vrienden, zal ik niet teveel aan mijn vriend gaan 'hangen'...
Was tot nu toe echt een burgertrut met een baan, een huis en een motor voor de deur (zelfs eerst ook nog een auto totdat deze het begaf
![]()
en ik geen zin had een nieuwe te kopen) en straks zit ik tussen de 'puisterige pubers' te studeren...
![]()
toch heel verschil dan: 17/18 en 22 + 2 jaar fulltime werken...
doodeng..
reden van dit topic.. zijn er meer mensen die dit gedaan hebben.. misschien om moed in te praten, te zeggen dat het allemaal wel goed komt..
Sinds dat ik mij goed (zelfverzekerder) voel ben ik opzich niet bang om vrienden te maken, leg vrij makkelijk contact met mensen, ken aardig wat mensen van het motorrijden verspreid door heel nederland, heb m'n vriend.. maar..kan ik aan het nieuwe leven wennen... ga ik het niet verpesten.. *ril* het is allemaal zo spannend
[ Bericht 4% gewijzigd door motorbloempje op 02-07-2007 11:46:03 ]