Die begonnen eerst over mogelijke lekkage op een onzichtbare plek. Ik heb toen uitgelegd dat -het is een appartement- ik of mijn benedenbuurman een lekkage van 1000 liter per dag had moeten opmerken.quote:Op maandag 2 juli 2007 08:37 schreef Slarioux het volgende:
Hoe heeft het waternet gereageerd toen je dit uitlegde?
Daar zit hem de kneep. De makelaar aan verkopende kant == de vorige eigenaar. (Beleggingsmaatschappij, vastgoedtoko) Ik had bij aankoop geen makelaar. Wellicht zinvol de betrokken notaris hierover even te bellen?quote:Op maandag 2 juli 2007 08:41 schreef Chandler het volgende:
Waterstanden zijn als het goed is ook bekend bij de makelaar, deze op papier laten zetten; doorsturen naar waterbedrijf en de overige kosten sturen naar vorige bewoner.
Kun je toch via de verhuurder/makelaar doen? die hoort zaken goed af te sluiten!quote:Op maandag 2 juli 2007 08:43 schreef ToMaSZ het volgende:
Het vervelende voor mij is dat waternet in deze niets te verwijten valt. Ik denk dat ik het met de vorige eigenaar moet gaan uitvechten.
Staan de meter waardes niet op / in de verkoop contract of de notulen daarvan? deze zijn namelijk rechtsgeldig!quote:Op maandag 2 juli 2007 08:44 schreef ToMaSZ het volgende:
Daar zit hem de kneep. De makelaar aan verkopende kant == de vorige eigenaar. (Beleggingsmaatschappij, vastgoedtoko) Ik had bij aankoop geen makelaar. Wellicht zinvol de betrokken notaris hierover even te bellen?
Daar moet ik even naar op zoek dan. Er klopt in elk geval e.e.a. niet. De stand die de vorige eigenaar zegt te hebben doorgegeven op 30-6 is hoger dan de door waternet gestelde ondergrens voor dit jaar. Negatief waterverbruik lijkt mij wat vergezocht, dus ik vermoed dat de stand die waternet heeft van 30-6 een andere is dan die de vorige eigenaar claimt te hebben doorgegeven. Ik ga mijn koopakte en alles wat erbij hoort vanavond maar eens uit de kast halen.quote:Op maandag 2 juli 2007 08:44 schreef Chandler het volgende:
[..]
Kun je toch via de verhuurder/makelaar doen? die hoort zaken goed af te sluiten!
[..]
Staan de meter waardes niet op / in de verkoop contract of de notulen daarvan? deze zijn namelijk rechtsgeldig!
Klopt. Zelfde truukje kan met rechtsbijstandsverzekeringen. Onder de 1000 euro tikken ze vaak de factuur gewoon voor je af en laten het erbij. Ik wil alleen zelf graag even uitgezocht krijgen wat er hier is gebeurd.quote:Op maandag 2 juli 2007 08:58 schreef kwib het volgende:
De vorige eigenaar aansprakelijk stellen via aangetekende brief. Wacht eerst maar eens die reactie af. Wellicht tref je een medewerker van die beleggingsmaatschappij die in een makkelijk bui is. Ik weet niet wat de rekening is, maar voor beleggingsmaatschappijen zijn bedragen tot 1000 euro niet echt waar de medewerkers zich lang druk over maken is mijn eigen ervaring![]()
Die voorwaarde is opgenomen in het koopcontract, dus dat ligt keurig vast.quote:Op maandag 2 juli 2007 09:38 schreef livelink het volgende:
Heb je op papier staan dat je als voorwaarde had gesteld dat de stortbak eerst gerepareerd moest zijn (en dus doorliep). Dan lijkt het me niet zo'n groot probleem om de verhuurder ervan te overtuigen dat die kosten voor het extra watergebruik voor zijn rekening moet komen. Verder is het wel zinvol om nu in ieder geval maandelijks je meterstand op te nemen zodat er een beeld komt van je normale verbruik.
Natuurlijk kan dat. Vaak zal er voor de huizen waarnaar je kijkt wel een verkoopmakelaar zijn ingeschakeld (ook dat hoeft niet per-se), maar je kunt prima op eigen houtje, zonder aankoopmakelaar een huis kopen.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:17 schreef RecomServ het volgende:
kan dat zomaar?
je koopt toch altijd een huis via een makelaar? kan ik dan ook rechtstreeks naar die mensen stappen dan?
ik ben bezig voor mijn eerste koopwoning, vanavond weer 1 bezichtigen...
Waarom zijn zij niet fout?quote:Op maandag 2 juli 2007 08:43 schreef ToMaSZ het volgende:
Ze kunnen niet terugvinden dat ik begin juli vorig jaar heb gebeld en kunnen niet zien wie de stand op 30 juni heeft doorgegeven.
Het vervelende voor mij is dat waternet in deze niets te verwijten valt. Ik denk dat ik het met de vorige eigenaar moet gaan uitvechten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |