abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage dinsdag 4 december 2012 @ 21:39:41 #271
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_119935274
Hier inderdaad een tientje en een mooie set. Wel veel van Wind & Wuthering en Trick Of The Tail (ze sloegen Foxtrot en Selling England helemaal over!), maar ik klaag niet.
Mijn recensie hier.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_120054053
W&W wil nog niet helemaal bezinken maar One for the vine steekt er iig wel met kop en schouders bovenuit. Wat een prachtige muziek.
pi_120057008
Oja, Peter Gabriel:

Briljant nummer. _O_
Burning bridges gives you so much more
pi_120074447
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 21:56 schreef Gatenkaas het volgende:
Oja, Peter Gabriel:

Briljant nummer. _O_
Maar deze is mooier ;)

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zaterdag 8 december 2012 @ 15:11:19 #275
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_120075006
zo is dat !
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_120101520
quote:
Klopt. Water Music I & II maken het wel af. :)
pi_120414892
Zomaar even een vraag tussendoor. Wat vinden jullie eigenlijk van Rewiring Genesis met hun tribute-CD van The Lamb? Ik vind het zelf knap hoe ze het na kunnen spelen. Maar het is het toch allemaal (net) niet.

Bij gebrek aan (goede) YouTube filmpjes een link naar Grooveshark, waar het hele album te beluisteren is: http://grooveshark.com/#!(...)+On+Broadway/4126296
  maandag 17 december 2012 @ 14:06:30 #278
14505 OProg
A Life in Music
pi_120415273
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 13:57 schreef BlindeMeloen het volgende:
Zomaar even een vraag tussendoor. Wat vinden jullie eigenlijk van Rewiring Genesis met hun tribute-CD van The Lamb? Ik vind het zelf knap hoe ze het na kunnen spelen. Maar het is het toch allemaal (net) niet.
De spelen het juist niet na maar geven het een hele eigen draai waardoor dit een leuk tribute is geworden. Ook het feit dat ze de arrangementen aangepast hebben bij een reeks nummers maakt het zeer aardig.

Dan heb ik aan de andere kant veel tribute's waar het wel echt draait om zo goed mogelijk naspelen. Vier albums van ReGenesis, Supper's Ready van Magna Carta. The Fox Lies Down van Mellow Records.

Ik heb trouwens ook nog een album met cover van oa John Wetton, Ford, Flower Kings en Brand X. Dat is wel weer erg leuk. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_120416376
Ik vind het op de keuze van de instrumenten na niet heel erg veranderd. Dit hoeft natuurlijk ook niet, maar soms vind ik het een bijna een musical worden. Vooral met de (keyboard)solo in The Colony of Slippermen die door een accordeon wordt gespeeld.
  maandag 17 december 2012 @ 14:36:25 #280
14505 OProg
A Life in Music
pi_120416450
De nummers blijven uiteraard in de basis hetzelfde. :)

Maar de door mij genoemde voorbeelden zijn natuurlijk echt 'hoor eens hoe goed wij het na kunnen spelen'. :P
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_120416793
Zeker, maar daar zijn die bands ook voor opgericht. En misschien was mijn omschrijving van Rewiring Genesis een beetje ongelukkig gekozen. :) Het album is ok, maar het zal het nooit halen bij het origineel.
  Redactie Frontpage maandag 4 februari 2013 @ 22:19:39 #282
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_122488026
Ik hoor nu Steve Hackett's Genesis Revisited II voor het eerst. Wat is het goed gedaan, zeg.
Het ligt allemaal wel dicht bij het origineel en is daarom niet zo heel verrassend. Maar het klinkt retegoed, vind ik.

'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  maandag 4 februari 2013 @ 22:23:04 #283
14505 OProg
A Life in Music
pi_122488266
Klopt. Vooral een erg mooi album. :)
pi_122511279
quote:
10s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:19 schreef bazbo het volgende:
Ik hoor nu Steve Hackett's Genesis Revisited II voor het eerst. Wat is het goed gedaan, zeg.
Het ligt allemaal wel dicht bij het origineel en is daarom niet zo heel verrassend. Maar het klinkt retegoed, vind ik.

Erg sterk inderdaad. De remakes van zijn eigen nummers passen er ook perfect bij. :)
pi_122774390
Zag gisteren op 192.tv (digitale zender met vooral muziekclips uit het piratentijdperk van Veronica) een filmpje van een optreden van Flaming Youth, de band waarin Phil Collins drumde voordat hij in 1970 overstapte naar Genesis.

Phil Collins als achttienjarige nozem met lang haar. :P
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')